"בעלי קוראים"?-הכנסו לכאן!!!

בן של מלך!

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עיצוב פונטים
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
עימוד ספרים
וצריך לדעת שגם תנועה גדולה סוגרת את עצמה
ונסביר חולם למשל שומעים שוא יוד סוגר אותו
לא בדיוק, ככה זה הביטוי אצל האשכנזים לא לפי המקור...
 

בן של מלך!

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עיצוב פונטים
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
עימוד ספרים
נפלא
וצריך לדעת שגם תנועה גדולה סוגרת את עצמה
ונסביר חולם למשל שומעים שוא יוד סוגר אותו
ואפילו קמץ גדול עין רש"י מכות פרק שני בדף הראשון בעמוד שני שתי שורות מלמטה
שהקמץ מושך אחריו א או הא
ולכן בקריאת שמע במלה בדרך הבית לא דגושה
בגלל הקמץ של הכף סופית של ובלכתך שמושך אחריו הא
זה לא נקרא הברה סגורה כי האות ה"א פתוחה.
כתבתי את זה בשביל להדגיש, אין איזה קסם באות ה' שמבטל דגש קל באותיות בג"ד כפ"ת, זה ענין טכני שההברה פתוחה והסימן הוא האות ה"א, והראיה שאם היא מבוטאת עם מפיק אז יהיה אחריה דגש, וכאן הלא הכ"ף סופית היא פתוחה כי יש לה קמץ אז לא צריך את האות ה"א בשביל לבטל את הדגש הקל, יש לה כח בפני עצמה!
 

בן של מלך!

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עיצוב פונטים
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
עימוד ספרים
יש ג' מיני דגשים: קל, חזק ומפיק.
דגש קל הוא סימן שהוא היא אות אחרת ולא מה שנראה וזה שייך רק באותיות ב, ג, ד, כ, פ, ת.
דגש חזק הוא סימן שיש שתי ביטויים לאות המודגשת הביטוי הראשון הוא אותה אות עם שוא נח, והשני הוא אותה אות עם אותו ניקוד, מה שיוצא שהוא נשמעת מעט יותר חזק.
מפיק הוא סימן שהוא ה"א בסוף מילה היא מבוטאת, אם היא היתה באמצע מילה היא היתה מקבלת שוא נח אך מחמת שלא נהוג להשים שוא נח בסוך מילה חוץ ממקרים בודדים שמו לה מפיק, שימו לב שבמילה יהיה יש שוא נח והאות ה"א הראשונה נשמעת כמו מפיק, זה קצת קשה להגיה ויש המון כאלו, בעלי קוראים שימו לב!!!
איפה יש דגש קל? באותיות בג"ד כפ"ת, בראש מילה או אחרי שוא נח, או במילים אחרות תמיד אא"כ יש לפניהם הברה פתוחה, חייב שזה יהיה באותה המילה, עכשיו, יש כלל שאומר שמקף הוא כאילו מחבר את המילים, ויש עוד כלל שלא כל זוג מילים מחייב מקף, היוצא מכל זאת, כל זוג מילים שיש בהם הברה פתוחה, אותיות בג"ד כפ"ת יהיו רפות - ללא דגש קל.
אחרי אותיות אהו"י לא יהיה דגש קל! - זה לא קסם באותיות האלו, זה סימן שההברה פתוחה אם היא תהיה פתוחה גם בלעדיהם לא יהיה להם דגש, כמו ובלכתך בדרך שהוזכר לעיל.
אבל:
יש ד' כללי יסוד שאפילו אחרי אותיות אהו"י יהיה דגש באותיות בג"ד כפ"ת: וסימנך מַפִּיק מַפְסִיק דָּחִיק אָתֵי מֵרָחִיק.
א. מפיק - אם יש מפיק באות ה"א זה נחשב כשוא נח ולא אחרי הברה פתוחה.
ב. מפסיק - אם יש טעם מפסיק במילה זה כבר לא זוג מילים ולכן אין להברה הפתוחה כל זיק לאותיות שאחריה.
ע"כ אלו כללים שלכן יהיה דגש קל, הכלל הבא אומר שלכן יהיה דגש חזק - מה שאומר שהוא צריך להיות בכל האותיות!
ג. דחיק - עיין בקובץ המצורף, (טיפה מורכב, אני עצמי לא כזה זוכר את הכללים זה לא נפק"מ לי ליום יום...)
ד. אתי מרחיק - באותיות ב' וכ' כאשר הן משמשות כאותיות שימוש בראש מילה ויש אחריהם אות מאותו מוצא, כמו "ואכבדה בפרעה" שהאות בי"ת של "בפרעה" דגושה בדגש קל!
 

חייט

משתמש פעיל
יש ג' מיני דגשים: קל, חזק ומפיק.
דגש קל הוא סימן שהוא היא אות אחרת ולא מה שנראה וזה שייך רק באותיות ב, ג, ד, כ, פ, ת.
דגש חזק הוא סימן שיש שתי ביטויים לאות המודגשת הביטוי הראשון הוא אותה אות עם שוא נח, והשני הוא אותה אות עם אותו ניקוד, מה שיוצא שהוא נשמעת מעט יותר חזק.
מפיק הוא סימן שהוא ה"א בסוף מילה היא מבוטאת, אם היא היתה באמצע מילה היא היתה מקבלת שוא נח אך מחמת שלא נהוג להשים שוא נח בסוך מילה חוץ ממקרים בודדים שמו לה מפיק, שימו לב שבמילה יהיה יש שוא נח והאות ה"א הראשונה נשמעת כמו מפיק, זה קצת קשה להגיה ויש המון כאלו, בעלי קוראים שימו לב!!!
איפה יש דגש קל? באותיות בג"ד כפ"ת, בראש מילה או אחרי שוא נח, או במילים אחרות תמיד אא"כ יש לפניהם הברה פתוחה, חייב שזה יהיה באותה המילה, עכשיו, יש כלל שאומר שמקף הוא כאילו מחבר את המילים, ויש עוד כלל שלא כל זוג מילים מחייב מקף, היוצא מכל זאת, כל זוג מילים שיש בהם הברה פתוחה, אותיות בג"ד כפ"ת יהיו רפות - ללא דגש קל.
אחרי אותיות אהו"י לא יהיה דגש קל! - זה לא קסם באותיות האלו, זה סימן שההברה פתוחה אם היא תהיה פתוחה גם בלעדיהם לא יהיה להם דגש, כמו ובלכתך בדרך שהוזכר לעיל.
אבל:
יש ד' כללי יסוד שאפילו אחרי אותיות אהו"י יהיה דגש באותיות בג"ד כפ"ת: וסימנך מַפִּיק מַפְסִיק דָּחִיק אָתֵי מֵרָחִיק.
א. מפיק - אם יש מפיק באות ה"א זה נחשב כשוא נח ולא אחרי הברה פתוחה.
ב. מפסיק - אם יש טעם מפסיק במילה זה כבר לא זוג מילים ולכן אין להברה הפתוחה כל זיק לאותיות שאחריה.
ע"כ אלו כללים שלכן יהיה דגש קל, הכלל הבא אומר שלכן יהיה דגש חזק - מה שאומר שהוא צריך להיות בכל האותיות!
ג. דחיק - עיין בקובץ המצורף, (טיפה מורכב, אני עצמי לא כזה זוכר את הכללים זה לא נפק"מ לי ליום יום...)
ד. אתי מרחיק - באותיות ב' וכ' כאשר הן משמשות כאותיות שימוש בראש מילה ויש אחריהם אות מאותו מוצא, כמו "ואכבדה בפרעה" שהאות בי"ת של "בפרעה" דגושה בדגש קל!
נפלא
הדוגמא בפרעה לא כ"כ טובה כי יש סיבה אחרת
וזאת מפני שמלבד ה4 כללים יש עוד
וזה
אם יש 2 אותיות מאותו מוצא כמו בפרעה או בביתך חוזר הדגש
אתי מרחיק יש דוגמא עליך פרץ
כשהמלה הראשונה במלעיל
 

בן של מלך!

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עיצוב פונטים
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
עימוד ספרים
אתי מרחיק יש דוגמא עליך פרץ
כשהמלה הראשונה במלעיל
אההמ, צודק. ככה מסביר בתיקון "איש מצליח", תיקון סימנים מסביר כמוני, יותר נשמע כמו מה שאתה אומר כי אתי מרחיק משמע בא מרחוק (מהמלעיל) ולא שתי אותיות דומות, אבל יש רק 4 כללים ולא 5, כך שחייבים להתפשר שדחיק כולל בתוכו את כל הדגשים החזקים שבאים מכח צפיפות האותיות וזה יש בג' מצבים במילה ראשונה מלעיל או מלרע, עי' בתיקוני הקוראים השונים.
 

חייט

משתמש פעיל
אההמ, צודק. ככה מסביר בתיקון "איש מצליח", תיקון סימנים מסביר כמוני, יותר נשמע כמו מה שאתה אומר כי אתי מרחיק משמע בא מרחוק (מהמלעיל) ולא שתי אותיות דומות, אבל יש רק 4 כללים ולא 5, כך שחייבים להתפשר שדחיק כולל בתוכו את כל הדגשים החזקים שבאים מכח צפיפות האותיות וזה יש בג' מצבים במילה ראשונה מלעיל או מלרע, עי' בתיקוני הקוראים השונים.
האיבן עזרא אומר 666כללים
 

בן של מלך!

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עיצוב פונטים
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
עימוד ספרים
עי' סימנים
 

בן של מלך!

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עיצוב פונטים
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
עימוד ספרים

חייט

משתמש פעיל
וה6 הוא מסיבת כבוד ה למשל מי כמוך השני שלא ישמע ח"ו מך על שם השם
ועם זו גאלת אם כי לא זוכר כרגע למה
 

נ. ה.

משתמש מקצוען
וְכָ֘כָה֮ תֹּאכְל֣וּ אֹתוֹ֒
למה התי'ו דגושה?

כל מה שבג"ד כפ"ת בראש מילה ללא דגש אחר אותיות אהו"י, זה רק כאשר הטעם של המילה (שבסופה אהו"י) אינו טעם "מפסיק", ומכיוון שזרקא הוא טעם מפסיק - חוזר הכלל שאותיות בג"ד כפ"ת בראש מילה דגושות.
 

בן של מלך!

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עיצוב פונטים
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
עימוד ספרים

רשרשון

משתמש צעיר
בס"ד

לכל מאן דבעי!

אני מוכר סט נפלא של "אם למקרא לתלמיד" פרי עמלו של הרב ניסן שרוני, מחבר הספר המפורסם "אם למקרא ולמסורת", שיצא לו מוניטין בזכות חכמת הדקדוק שלו, שבאה לידי ביטוי בקיצור נמרץ בשיעוריו הנמצאים בעמוד היוטיוב הרשמי של כולל "חזון עובדיה".

הסט כולל את הספר "אם למקרא לתלמיד" (כללי הקריאה הנכונה בלשון קלה וברורה, מלעיל ומלרע, שווא נע ושווא נח, תנועות גדולות וקטנות, קמץ גדול וקמץ קטן, דגש ורפה, מפיק ה', פתח גנובה, מדיני שליח ציבור, קריאת שמע כהלכתה, כוח התפילה ומעלתה, טעויות המצויות בתפילה, שאלות ולתשובות והדרכה למורה בכיתה) ואת הספר "טעם למקרא" (בצירוף דיסק שמע וערכת כרטיסים, לימוד טעמי המקרא בשיטה חווייתית ומהנה, תומכי זיכרון, ציורים מרהיבים, משימות ושעשועונים, שאלות ותרגילים, תרגילים לשינון בהדרגה, הדרכה להכנת פרשה, תפקידי הטעמים, כללי הטעמים, מדיני קריאת התורה, גרמן חדש לבר מצוה והדרכה למורה בכיתה).

הסט נמכר ב-100 ש"ח, והסכום עובר במלואו למחבר (משלוח בת"א רבתי בתוספת של 20 ש"ח)

בברכה,
אברהם כהן - 0507324247
 

קבצים מצורפים

  • אם למקרא הדמיה.png
    אם למקרא הדמיה.png
    KB 947.6 · צפיות: 31
  • טעם למקרא הדמיה.png
    טעם למקרא הדמיה.png
    3.1 MB · צפיות: 32

צבי ג.

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
הפקות ואירועים
מי יכול להגיד לי בשלוף מקומות בתורה, בהם מופע הטעם "אֶתְנַחְ֑תָּא" לבדו ללא מרכא טפחא, כמו "וַיֹּאמַ֑ר" ?
 

צבי ג.

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
הפקות ואירועים

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  62  פעמים

לוח מודעות

למעלה