יש שוני גדול מאוד בתחנה מרכזית בכל מני ערים לבני ברק
בתל אביב לצורך העניין יש מספר קווים שעוברים (מעת לעת) וכל פעם מגיע אוטובוס ולוקח מספר נוסעים
בבני ברק זה שונה יש 10 אוטובוסים שמגיעים לתחנה וכידוע אסור לנהג לעצור ליד המדרכה (הרי הקו לצד השני של המדינה עלול לעקוף אותו) והאמא שעולה לאוטובוס עסוקה בספירת מלאי של כל הצאצאים כ"י ואחרי זה להכניס את העגלה למטען עם התינוק ביד ועד שהאוטובוס מתקדם עברו 2 דקות, עכשיו דמיינו את ההליך בשלושה אוטובוסים אחד אחרי השני והנה מתכון לפקקים
(לא מאמינים, תעמדו 5 דקות בגן וורשא)
לזה תחנה מרכזית כן תעזור
כי יהיה שאטל שיעבור בתחנות ויקח את כל הנוסעים ללא יוצא מן הכלל והדחיפות והמריבות יעברו לתחנה מרכזית
אולי אחד מחברי פורום כתיבה יקח יוזמה ויכתוב מחדש את הסיפור המצו"ב ולשלוח אותו
תחנה מרכזית לא מוכיחה את עצמה, ויש כזאת במודיעין עילית.
זה בסה"כ אומר שהאמא שעולה לאוטובוס ועסוקה בספירת המלאי של הצאצאים צריכה לבצע את אותו התהליך פעמיים פעם אחת בעליה לאוטובוס הפנימי, ופעם שניה בעליה לאוטובוס הבינעירוני.
הפעם השניה גם מצריכה לעיתים ריצה לאוטובוס כי היו פקקים לא חזויים בדרך, וצריך גם לשמור על הילדים שלא יעלמו בקהל הרב.
בחול המועד היציאה ממרכזית הארזים לקחה יותר מעשר דקות, והסיבה שהמקום הזה לא קורס הוא שרוב קווי ירושלים לא יוצאים משם, והנוסעים מעדיפים לעלות בתחנות אחרות גם לקווים שכן יוצאים.
אני חושב שבירושלים היה מדובר בצעד נכון, גם בשביל הנהגים וגם בגלל שרוב הנוסעים מגיעים לתחנות באמצעות אוטובוס ולא בהליכה רגלית וזאת בניגוד לבני ברק.
אם רוצים, אפשר לבצע את זה כבר היום במסוף אלוף שדה.
אמנם כבר כמה שנים שלא ביקרתי את גן וורשא, אבל כאשר כן ביקרתי שם ראיתי שהמדרכה שקועה והנהגים מתקשים לזהות את קו המדרכה ממקום מושבם, ולכן הם לא נצמדים למדרכה.
תיקון המדרכה, יכול גם לשפר את זרימת התנועה, כי ככל שהמדרכה גבוהה יותר, קל יותר להכנס לאוטובוס