סיפור בהמשכים אשליה - סיפור מתח.

mic003

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
עריכה תורנית
סקר דעת קהל מלווה במעט הגיגים - פרק 39
כמו שבודאי שמתם לב, הפרק הזה עדיין לא השיב על השאלות שנותרו פתוחות בפרק הקודם. עדיין לא הצלחנו להבין מה בדיוק האיר את עיניו של אלישע, ומהי ההארה.
אף פעם לא אהבתי את הפרקים האלו, שבהם הדמות יודעת משהו שאני לא יודע. למרות זאת, כאן בחרתי להשתמש בטכניקה המוזרה הזו, כי לדעתי - הפרק הבא הוא המתאים יותר לגילויים.
כמו ששמתם לב, בפרק הזה - מתווספת דמות משנית חדשה. מעתה, יש לאלישע שותף.
התלבטתי הרבה לפני שהחלטתי ליצור את אלירן. התלבטתי, בגלל שהסיפור הוא בשלב מתקדם יחסית, אנחנו כבר די מכירים את רוב הנפשות הפועלות, ולכן - דמות חדשה וזרה שנכנסת כעת וצריך ללמוד עליה, עלולה לגרום לסיפור להימרח ולהאט קצב - מה שאני מאוד לא רוצה.
אז למה בעצם הוא בכל זאת כאן?!
התשובה היא, שהסיפור פשוט הוביל לשם. התגליות של אלישע לא יכולות להישמר בינו לבין עצמו, הקוראים כבר סבלו די מפרקים שעוסקים במחשבותיו ופעולותיו של אלישע. מעתה, צריך קצב. צריך התקדמות. צריך שהכול יהיה מובן.
ויותר מזה - צריך עין נוספת, ביקורתית, שתתן את הזווית שלה על האירועים.
האתגר בבניית דמותו של אלירן הוא די קשה. הפעם האחרונה בה אלישע היה שותף של מישהו - הייתה עם עמיקם זכור ל... הרגשתי צורך לפצות את אלישע ואת הקוראים. אמנם אני אוהב דמויות מורכבות, אבל הפעם - העדפתי ללכת דוקא על הדמות הסטריאוטיפית של השותף המושלם.
אמנם יהיו קונפליקטים, כי אנשים כמו אלישע לא אוהבים שותפים. אבל אלירן, בשונה מעמיקם, נועד להיות שותף נורמלי. שותף כיפי. וזה כל מה שאני יכול לומר בעניינו.
כמובן, יש את השורות האחרונות בפרק. לא נדבר עליהן בינתיים, נשאיר את זה לפרק הבא.

הסקר הקבוע, יעסוק הפעם בשאלה - כיצד אתם, הקוראים, מקבלים את ההופעה של אלירן בתוך הסיפור.
חידוש מרענן. ממתינים... - הצביעו ׳שכוייח׳.
יותר מדי דמויות - הצביעו ׳עצוב׳.
אין לנו עדיין דעה. אחרי עמיקם אנחנו לא נותנים אמון באיש - הצביעו ׳תודה׳.
די כבר. תתקדם! - הצביעו ׳כועס׳.
נקלענו לכאן בטעות ואנחנו חייבים להותיר חותם - הצביעו ׳וואו׳.

רק שתדעו. להצבעה יש השפעה ישירה על התקדמות העלילה. אני עוקב באופן תמידי, ושם לב לכל שינוי בהלך הרוח, אם כי לא תמיד אני מתחייב לקבל את דעת הרוב.
-
בנוגע להצעה לחבר תקציר, מרגיש לי קצת מסובך. מקוה שיהיה לי זמן לכך בקרוב.


 

א-ירושלמית

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L
מעניין... לא חברת תקציר לסיפור לפני שהתחלת לכתוב אותו?
גרעין העלילה היה נראה בנוי בצורה יסודית מאד.

אבל במבט שני, בינתיים, מה קורה בזירות האחרות?
שמשון. השתחרר? יודע שעתיד להשתחרר? מישהו צריך לתמוך בו בשחרור.
מה עם האישה שנמצאה במצב קשה? צריך לאזכר אותה מפעם לפעם. הקצב אצל אלישע מהיר בטירוף, וצריך לזכור את האחרים גם כן.
כנ"ל בני משפחתו של עמיקם.
השוטר הבוגד ההוא ששם עדשות תכולות.
ההוא שנמצא בצרפת, שיש לו קשר לפושע.

בקיצור, חייבים אזכורים לכל הזירות האחרות כדי לשמור על עלילה מגובשת ואמינות.
 

mic003

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
עריכה תורנית
מעניין... לא חברת תקציר לסיפור לפני שהתחלת לכתוב אותו?
גרעין העלילה היה נראה בנוי בצורה יסודית מאד.
האמת היא, שאני ממציא תוך כדי תנועה.
יש גרעין אחד יציב מאוד שלא משתנה לעולם. כל השאר, נתון לשינויים לפי איך שהדברים מתקדמים בשטח.
אני מקפיד לשמור לכל התפתחות לפחות שניים או שלושה הסברים, כדי לא לדחוק את עצמי לפינה. לכן, בכל התפתחות חדשה - אני צריך לחשב איך זה מסתדר עם כל הסבר.
בעתיד הנראה לעין, דברים יתחילו להסתדר, ואז זה יבוא לידי ביטוי. אני שומר לעצמי את היכולת להפוך את העלילה על קרבה ועל כרעיה.
אני יודע שרוב הסופרים לא כותבים ככה, אבל אני נהנה מזה. אני לפעמים מכניס את הדמויות בכוונה למלכודות שאי אפשר לצאת מהן, כדי לאתגר את עצמי לחשוב על דרכים יצירתיות יותר ויותר.
החיסרון בזה, הוא הצורך האמיתי במחשבה יצירתית כל הזמן. אני לא יכול לכתוב בלי לחשוב.
היתרון בזה, הוא שהסיפור אף פעם לא יכול להיות צפוי, כי דברים משתנים כל הזמן, ואני בעצמי לא מחליט באיזו אופציה לבחור.
אבל במבט שני, בינתיים, מה קורה בזירות האחרות?
הסיפור כרגע מתנהל מנקודת מבטו של אלישע. לכן כל זירה שאלישע לא מטפל בה - לא קיימת.
בפרקים הבאם נעשה קצת סדר. דברים יתבהרו.
שמשון. השתחרר? יודע שעתיד להשתחרר? מישהו צריך לתמוך בו בשחרור.
התפקיד של שמשון בעלילה עדיין לא הסתיים. הוא אמור להשתחרר תוך שעה וקצת, אבל לכו תדעו - אולי זה יקרה קודם, ואולי זה לא יקרה לעולם.
מה עם האישה שנמצאה במצב קשה? צריך לאזכר אותה מפעם לפעם. הקצב אצל אלישע מהיר בטירוף, וצריך לזכור את האחרים גם כן.
כנ"ל בני משפחתו של עמיקם.
בעיקרון, הסיפור של משפחת חזן אמור להיכרך עם הסיפור של אלישע. העניין הוא, שהפרקים היו פגומים ונגרעו מהעלילה, ובמקומם - עתידים להיכנס פרקים חדשים לנספח הבלתי מתוחזק. לעיל כבר נימקתי את הצורך בבלבול הנורא הזה.
זה ממש מעצבן, אבל ככה זה כשקוראים סיפור בעת התהוותו. האמת היא, שאולי הגיע הזמן למלא את הנספח, ולחזור לשילוב של העלילות יחד. בסך הכול, מדובר בשלושה - ארבעה פרקים.
השוטר הבוגד ההוא ששם עדשות תכולות.
לעת עתה, אין לאלישע את המשאבים ואת היכולת לחפש אותו.
ההוא שנמצא בצרפת, שיש לו קשר לפושע.
לאט - לאט. הוא לא נשכח.
בקיצור, חייבים אזכורים לכל הזירות האחרות כדי לשמור על עלילה מגובשת ואמינות.
לחלוטין. הפרקים הבאים בהחלט אמורים לקשור את הכול בחזרה, לפני שאנחנו צוללים אל עולם של תהפוכות בלתי נגמרות. זה קצת כמו שחמט. מוכרחים לסדר את הכלים לפני שיוצאים להתקפה.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק צח

א מִזְמוֹר שִׁירוּ לַיי שִׁיר חָדָשׁ כִּי נִפְלָאוֹת עָשָׂה הוֹשִׁיעָה לּוֹ יְמִינוֹ וּזְרוֹעַ קָדְשׁוֹ:ב הוֹדִיעַ יי יְשׁוּעָתוֹ לְעֵינֵי הַגּוֹיִם גִּלָּה צִדְקָתוֹ:ג זָכַר חַסְדּוֹ וֶאֱמוּנָתוֹ לְבֵית יִשְׂרָאֵל רָאוּ כָל אַפְסֵי אָרֶץ אֵת יְשׁוּעַת אֱלֹהֵינוּ:ד הָרִיעוּ לַיי כָּל הָאָרֶץ פִּצְחוּ וְרַנְּנוּ וְזַמֵּרוּ:ה זַמְּרוּ לַיי בְּכִנּוֹר בְּכִנּוֹר וְקוֹל זִמְרָה:ו בַּחֲצֹצְרוֹת וְקוֹל שׁוֹפָר הָרִיעוּ לִפְנֵי הַמֶּלֶךְ יי:ז יִרְעַם הַיָּם וּמְלֹאוֹ תֵּבֵל וְיֹשְׁבֵי בָהּ:ח נְהָרוֹת יִמְחֲאוּ כָף יַחַד הָרִים יְרַנֵּנוּ:ט לִפְנֵי יי כִּי בָא לִשְׁפֹּט הָאָרֶץ יִשְׁפֹּט תֵּבֵל בְּצֶדֶק וְעַמִּים בְּמֵישָׁרִים:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

ותשובה ותפילה וצדקה • אתגר 111

לוח מודעות

למעלה