חידות תורניות אשכול חידות תורניות

הפצחן

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
עריכה תורנית
אני כבר שנים מכור לחידות ושאלות.
פותר כאלה, כותב כאלה, קורא כאלה. אפשר למצוא כמה שלי באשכול הזה.

ראיתי פה באתר המון אשכולות של חידות. המון. אבל משום מה, להפתעתי, כמעט ולא מצאתי (מלבד אשכול אחד מפוזר ומבולגן) חידות ושאלות תורניות מעניינות ומסודרות, שזה חבל.

זה חבל כי זה מחדד שיניהם של ישיבישערס, זה חבל כי זה מענג מוחם של אברכים עמלים, זה חבל כי זה מתבל את הלימוד וזה חבל כי זה תורה, אחרי הכל. וזה חשוב לנו הרבה יותר מאזורי תפוצה של ארנב הקטפוליבמבה האימתני או לנסות לנחש מילה רנדומלית.

קיצור אמרתי לעצמי בוא נרים את הכפפה, ונפתח אשכול חביב ומסודר של חידות ושאלות תורניות.

אפשר שאלות הלכתיות מסקרנות, שאלות עניין יהודי, שאלות בפשוטו של מקרא וכו׳ וכו׳.

רק כמה כללים חשובים:
לחדי החידות: בבקשה - רק שאלות שיש לכם תשובה מוכנה עליהן. לא פתחנו שו״ת סמס, אלא אשכול נחמד של חידות בעלות תשובה.

ולעוני התשובות: בבקשה לא להשתמש במאגרי מידע מקוונים למיניהם. קצת אידישע קאָפּ, חבר׳ה.

נא לא להספים ולכתוב הודעות של שווא והבל. רק שאלות, תשובות וניסיונות לתשובה, למען הסדר ושמירה על אשכול קריא ונוח.

אני אשתדל להעלות פה שאלות מדי פעם, מי שירצה יוכל להשתדל לפתור וגם להעלות שאלות משל עצמו.

בעזרת השם נעשה ונצליח


שאלה מס׳ 1 | התחום: עניין יהודי

למה רבי טרפון קידש 300 נשים?
אם יהיה קושי בפיתרון, נוסיף גם רמז בעז״ה.
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
הנה נא הואלתי הואל, לפרש דברי אל @מאיר בן יואל, נקדמהו בברכה על הגיעו הלום, וגם כל העם יבוא בשלום
עדיין בן זומא בחוץ..
מי פילל ומי מילל, מטהו של אלישע להביא, אין זו כי אם הקורה הנופלת במים, עליה נאמר הביטוי בשברון מתנים..
יען חששתי פן דברי לעו, והיו כלא היו, אמרתי אבארם:
אנכי כתבתי כלשון הזה: חן חן על זאת, ולא ידעתי למה תחשדני בזאת, לא כברזלו של אלישע הוא המכתם הלזה, כי ניתן מאת הנותן כח לעשות חיל אל אשר כמוני, ותטוף מלתו על לשוני.
וכוונתי לאמר: לא שאול הוא בידי, ולפי שלא מצאתי לי במקרא ענין שאלה כי אם בגרזן הברזל אשר נפל למים וצף ע"י אלישע, עליו זעק התלמיד במרה 'אהה אדוני, והוא שאול!' לפיכך נתתיו בבית נכאת, כאבני יקר את הטור למלאות. אף כיניתיו 'ברזלו של אלישע', מפני אשר בזכותו הועלה ונושע, והרי הוא קנוי לו במתנה מאת שוכן מעונה.
 

מתגעגע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
קודם כל, ברוך הבא!!!
[עשיו] - יש כאן, אבל יישוב (לקרב אל השכל) - אין כאן.
"שמו כפול במספר מאחיו"
רמז: יעקוב מלא וי"ו - יפענח לנו רזא
אולי יואיל מר לפרט...
כולי האי ואולי?
 

מתגעגע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
מדרש אגדה (הובא גם בספר למכסה עתיק שם..): מינקת רבקה. אמה של רבקה:
ואכן הוא דבר פלא, כי בפשטי המקראות משמע לא כן: וַיֹּאמֶר אָחִיהָ וְאִמָּהּ תֵּשֵׁב הַנַּעֲרָ אִתָּנוּ יָמִים אוֹ עָשׂוֹר אַחַר תֵּלֵךְ: וַיֹּאמֶר אֲלֵהֶם אַל תְּאַחֲרוּ אֹתִי וַיקֹוָק הִצְלִיחַ דַּרְכִּי שַׁלְּחוּנִי וְאֵלְכָה לַאדֹנִי: וַיֹּאמְרוּ נִקְרָא לַנַּעֲרָ וְנִשְׁאֲלָה אֶת פִּיהָ: וַיִּקְרְאוּ לְרִבְקָה וַיֹּאמְרוּ אֵלֶיהָ הֲתֵלְכִי עִם הָאִישׁ הַזֶּה וַתֹּאמֶר אֵלֵךְ: וַיְשַׁלְּחוּ אֶת רִבְקָה אֲחֹתָם וְאֶת מֵנִקְתָּהּ וְאֶת עֶבֶד אַבְרָהָם וְאֶת אֲנָשָׁיו: משמע ש'וישלחו' הם 'אחיה ואמה' שנזכרו קודם לכן. (אחרת זה לא לשון רבים).​
קושיא עצומה!!!
ועוד ראיתי להקשות, שהמדרש אגדה כותב בהמשך: ומה בקשה דבורה אצל יעקב? אלא בשעה שאמרה לו רבקה ושלחתי ולקחתיך משם, לא היה רוצה יעקב לזוז מאת לבן, מה עשתה רבקה שגרה דבורה אצל יעקב להביאו.
ואם איתא שדבורה היא אמה של רבקה, אין זה דרך ארץ ש-בת תשלח את אמה בשליחותה, וכעין שאמרו (קידושין מה: ) לא חציף איניש לשויי לאבוה שליח?
ולכן אמינא, שאולי אין כוונתו שהיתה אמה, אלא אומנת שלה, כמו "אמרה לי אם - מרבינתיה" (קידושין לא: ובגליון שם)​
 

מתגעגע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
ב} האריה שהחייה גיחזי.
ואומר בתרגום [1] שגיחזי מצא בדרך אריה מת ושם המשענת עליו וחיה, וכיון שעבר על דברי רבו לא הועיל במעשהו ולא החיה הילד. ויש גירסא אחרת במדרש (ספר קדמון מתימן) שמצא כלב מת והחיהו במשענת ועמד הכלב ונשכו, וכיון שבא אל הבית והניח המשענת על פני הנער ואין קול ואין קשב כיון שנפגם קדושת המשענת, וכיון שציער את אלישע שאמר לו לא הקיץ הנער לפיכך נצטרע. (ילקוט מעם לועז)

[1] וזה לשונו: וגיחזי עבר קדמיהון ואשכח אריא מיתא באורחא ושוי עלוהי ית חטרא בדיל לנסויי ביה ואחיא וההוא אריא חיא, אמר בלביה דהוא דמי לרבוניה, ולא ידע דהוה על חטרא דיי' חקיק שמא קדישא דאתמסר ליה מן אליה נבייא, ומשום דעבר על מלי רביה ולא עבד כד פקדיה, אזל ושוי חטרא על אפי רביא ולית קל ולית דמצית. [וכן מובא בפי' רבינו אפרים ובפענח רזא פ' בלק].​
***​

וּמַעֲשֶׂה בְּאֶחָד שֶׁהָיָה הוֹלֵךְ מֵאֶרֶץ יִשְׂרָאֵל לְבָבֶל, כְּשֶׁהָיָה אוֹכֵל לֶחֶם רָאָה שְׁנֵי צִפֳּרִים מִתְנַצִּין זֶה עִם זֶה, הָרַג אֶחָד מֵהֶם אֶת חֲבֵרוֹ, הָלַךְ וְהֵבִיא עֵשֶׂב וְהִנִּיחוֹ עַל פִּיו וְהֶחֱיָהוּ, הָלַךְ אוֹתוֹ הָאִישׁ וְנָטַל אוֹתוֹ הָעֵשֶׂב שֶׁנָּפַל מִן הַצִּפּוֹר וְהָלַךְ לְהַחֲיוֹת בּוֹ אֶת הַמֵּתִים, כְּשֶׁהִגִּיעַ לְסֻלָּמָהּ שֶׁל צוֹר מָצָא אֲרֵי מֻשְׁלָךְ וּמֵת, הֵנִיחַ הָעֵשֶׂב עַל פִּיו וְהֶחֱיָּהוּ, עָמַד הָאֲרִי וַאֲכָלוֹ, מַתְלָא אָמְרִין טַב לְבִישׁ לָא תַעֲבֵיד וּבִישָׁא לָא מָטֵי לָךְ. (במדב"ר יח, כב)

מַעֲשֶׂה בְּאֶחָד שֶׁהָיָה הוֹלֵךְ מֵאֶרֶץ יִשְׂרָאֵל לְבָבֶל. כְּשֶׁהָיָה אוֹכֵל לֶחֶם, רָאָה שְׁנֵי צִפָּרִים מִתְנַצִּים זֶה עִם זֶה, הָרַג אֶחָד מֵהֶן אֶת חֲבֵרוֹ, הָלַךְ וְהֵבִיא עֵשֶׂב וְהֵנִיחוֹ עַל פִּיו וְהֶחְיָהוּ. הָלַךְ אוֹתוֹ הָאִישׁ נָטַל אוֹתוֹ עֵשֶׂב שֶׁנָּפַל מִן הַצִּפּוֹר, הָלַךְ לְהַחְיוֹת בּוֹ אֶת הַמֵּתִים כְּשֶׁהִגִּיעַ לְסֻלָּמָהּ שֶׁל צֹר, מָצָא אַרְיֵה מֵת מֻשְׁלָךְ בַּדֶּרֶךְ, וְהֵנִיחַ אוֹתוֹ הָעֵשֶׂב עַל פִּיו וְהֶחְיָהוּ. עָמַד הַאֲרִי וַאֲכָלוֹ. מַתְלָא אָמַר בֶּן סִירָא, טַב לְבִישׁ לָא תַּעֲבִיד, וּבִישָׁא לָא יִמְטֵי לָךְ. (תנחומא חקת א)
בנ"י על הים (מדרש ישן)
פרחה נשמתן, ופתח הקב"ה אזניהם ושמעו זמירות כל צבא מרום, ועל ידי כן חזרה נשמתן בהם כמאמר רז"ל (זוהר בשלח מה.) וכו'. (ליקוטי תורה להאריז"ל בפסוק עזי וזמרת)

משה בתפלתו גרם תחיית המתים לארבה, שאפילו המלוחים והמבושלים פרחו לא נשאר ארבה אחד. (אגרא דכלה ד"ה ולמען תספר)
[ואולי גם זה מעין תחיית המתים]​
אדאוקימנא לאברהם ומשינא ידיה ומצלי ומגנינא ליה, וכן ליצחק וכן ליעקב, ולוקמינהו בהדי הדדי, סברי תקפי ברחמי ומייתי ליה למשיח בלא זמניה (ב"מ פה: ).

ר' בנאה הוה קא מציין מערתא כי מטא למערתא דאברהם אשכחיה לאליעזר עבד אברהם דקאי קמי בבא א''ל מאי קא עביד אברהם א''ל גאני בכנפה דשרה וקא מעיינא ליה ברישיה א''ל זיל אימא ליה בנאה קאי אבבא א''ל ליעול מידע ידיע דיצר בהאי עלמא ליכא עייל עיין ונפק וכו' (בבא בתרא נח. ועיי"ש עוד מעשה).

נגד אבותם עשה פלא, שהעמיד הקב"ה רגליהם של אבות על הים (ב"ר פרשה צב סי' ב)

וצא ולמד ממעשה שהובא במסכת שבת (קנ"ב: ) של הנהו קפולאי וכו' נחר בהו גברא וכו' שהיה מדבר לאחר מותו, וזה הוא אומרם ז"ל (ברכות י"ח.) צדיקים במיתתן קרויים חיים. (אור החיים משפטים בפסוק ויצאה אשתו עמו)
 
נערך לאחרונה ב:

מתגעגע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
ג} העצמות היבשות מעמק דורא.
מענין לענין באותו בנין

אמרו רז"ל (רש"י סנהדרין צב.) שמאותם העצמות שהיה הקב"ה מחיה, עשה מהם נבוכדנצר כלים, וכשחיו טפחו לו על פניו כשהיה רוצה לשתות מהם. (פרשת דרכים דרוש כ"ה)
רק תדמיינו איך זה היה נראה :LOL:
 

sl disign

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
כמה אנשים בתנ"ך בשם זכריה/זכריהו?
זכריה בן יהוידע
זכריה/ו בן ירבעם - מוזכר גם וגם
זכריה הנביא / זכריהו בן יברכיהו
דה"י א ט"ו, י"ח - זכריהו
דה"י א' כ"ד, כה - זכריהו
דה"י א' כ"ו, ב' - זכריהו
זכריהו בן אסף

אולי יש עוד...
 

פינחס רוזנצוויג

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
זכריה בן יהוידע
זכריה/ו בן ירבעם - מוזכר גם וגם
זכריה הנביא / זכריהו בן יברכיהו
דה"י א ט"ו, י"ח - זכריהו
דה"י א' כ"ד, כה - זכריהו
דה"י א' כ"ו, ב' - זכריהו
זכריהו בן אסף

אולי יש עוד...
באדיבות בר אילן נתן למצוא עוד כמה, קשה להעריך לגמרי איזה מכל הכתובים בנחמיה ובדברי הימים הם אנשים שונים.
בכל אופן, יש זכריה חמיו של המלך אחז.
 

מ.א.ק.

משתמש מקצוען
כמה אנשים בתנ"ך בשם זכריה/זכריהו?
זכריה:
1. מלך ישראל, בן ירובעם
2. נביא, על שמו ספר זכריה
3. מראשי המדינה שישבו בירושלים בימי נחמיה
4. בן יהוידע הכהן, ניבא בימי יואש מלך יהודה והוצא להורג
5. נביא בימי המלך עוזיה
6. בן יְבֶרֶכְיָהוּ, אחד מהעדים של ישעיהו בדבר ה'
7. מצאצאי ראובן
8. משורר בימי דויד
9. כהן בימי דויד
10. אחד מבני יעיאל אבי גבעון
11. בנו בכורו של משלמיהו/שלמיהו בימי דויד היה שוער לאהל מועד
12. אחד השרים שנשלחו מטעם המלך יהושפט ללמד תורת ה' בערי יהודה
13. אבי אימו של חזקיה מלך יהודה
14. לוי מבני קהת, מן המופקדים לנצח על מלאכת בדק הבית בימי יאשיהו המלך
15. בן פשחור בן מלכיה הכהן
16. בן אמריה מבני פרץ, זקנו של עתיה
17. שני ראשי אבות שעלו לארץ עם עזרא
18. אחד מאלה ששלח עזרא אל אִדוֹ להביא משם משרתים לבית אלוהים בירושלים
19. אחד מאלה שעמדו לידו של עזרא בשעת קריאת התורה
20. הרביעי לבני חוסה, מן השוערים ששמרו את שערי בית המקדש
21. לוי, ראש בני יִשִּׁיָּה בימי דוד המלך
22. אביו של ידו, הנגיד לחצי שבט המנשה בימי דוד המלך
23. לוי מבני אסף, אביו של יחזיאל הנביא בימי יהושפט
24. הרביעי לבני המלך יהושפט
25. לוי ממשפחת אסף, ממטהרי בית ה' בימי חזקיה המלך
26. כהן מנגידי בית האלוהים בימיו של יאשיהו המלך
 

מירער

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
זכריה:
1. מלך ישראל, בן ירובעם
2. נביא, על שמו ספר זכריה
3. מראשי המדינה שישבו בירושלים בימי נחמיה
4. בן יהוידע הכהן, ניבא בימי יואש מלך יהודה והוצא להורג
5. נביא בימי המלך עוזיה
6. בן יְבֶרֶכְיָהוּ, אחד מהעדים של ישעיהו בדבר ה'
7. מצאצאי ראובן
8. משורר בימי דויד
9. כהן בימי דויד
10. אחד מבני יעיאל אבי גבעון
11. בנו בכורו של משלמיהו/שלמיהו בימי דויד היה שוער לאהל מועד
12. אחד השרים שנשלחו מטעם המלך יהושפט ללמד תורת ה' בערי יהודה
13. אבי אימו של חזקיה מלך יהודה
14. לוי מבני קהת, מן המופקדים לנצח על מלאכת בדק הבית בימי יאשיהו המלך
15. בן פשחור בן מלכיה הכהן
16. בן אמריה מבני פרץ, זקנו של עתיה
17. שני ראשי אבות שעלו לארץ עם עזרא
18. אחד מאלה ששלח עזרא אל אִדוֹ להביא משם משרתים לבית אלוהים בירושלים
19. אחד מאלה שעמדו לידו של עזרא בשעת קריאת התורה
20. הרביעי לבני חוסה, מן השוערים ששמרו את שערי בית המקדש
21. לוי, ראש בני יִשִּׁיָּה בימי דוד המלך
22. אביו של ידו, הנגיד לחצי שבט המנשה בימי דוד המלך
23. לוי מבני אסף, אביו של יחזיאל הנביא בימי יהושפט
24. הרביעי לבני המלך יהושפט
25. לוי ממשפחת אסף, ממטהרי בית ה' בימי חזקיה המלך
26. כהן מנגידי בית האלוהים בימיו של יאשיהו המלך
לא ידעתי הכל. רק שמעתי פעם שזה השם הכי נפוץ בתנ"ך.
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
נראה לי שנדרש כאן חשבון נפש, חיסול חידות קודמות להמשך פנאי ונופש..
ובכן:
היכן מצינו במקרא תחילת דיבור שפותח באות ו'?
מלבד התשובה שהובאה, יש פסוק 'ואתה את בריתי תשמור' (בראשית יז, ט) והוא דיבור בפני עצמו, אף שקדם לו דיבור אחר. לזה התכוונתי.
אמנם דוקא במקרה הזה, התשובה שהובאה היתה טובה יותר: ואתה קח לך בשמים ראש (שמות ל, כג). ויש עוד דוגמתה: ואתה דבר אל בני ישראל לאמר (שם לא, יג).
ומעניין ששלושת אלו באותה מילה.
אם ניטול שמו לאחר, לבן מדין יהיה חיבה, בגין קנין נתכבד, בגלל דיבור נחסר שש.
וזה עפרון, כדברי החכם @מתגעגע שאם ניתן שמו לאחר, יהיה כשם חיבה לבן מדין שנקרא עפר, ואמו בודאי היתה מכנה אותו 'עפרון' או 'עפרוני שלי'.
הרב לא נפגש עם אביו, בגלל ספק בהלכה.
אך התלמיד נפגש עם בנו, נראה שקיבל הכרעה.
הרב הוא מהר"ם מרוטנבורג, כידוע. והספק היה מי עומד מפני מי.
אבל התלמיד הוא הרא"ש. פחות ידוע.
הרא"ש כשהיה נפגש עם רבינו יחיאל בנו, היה קם לכבודו, כי אמר שהוא גדול ממנו בחכמה (ספר חיים ומזון לרבי חיים פלאג'י, הובא במתוק מדבש על זוהר חדש). והרי פשט ספיקו של רבו.
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
עוד במסגרת החיסולים הממוקדים: והם לפי שידעתי כי לא תהיה הנאה להשלים פתרון שכבר נפתר חלקו, ומאידך יש הרוצים להשתמש בחידות אלו כל איש שורר בביתו, על כן אמרתי: לא אמנע את השלמתו.
שלשה אישים ושבעה מקומות, חלקם חסרים וחלקם יתרים, אך במוצא שפתים משתוים, האישים - אישים, והמקומות ברובן יצטרפו עם אחרים.
שלשה המה מיטיבי צעד: זה מחותן לאבינו, זה בן לשבטינו, זה משתרר במקהלותינו.
שבעת האתרים: בראשון טייל אבינו, בשני נגבל מי משבטינו, בשלישי נגבל אחיו וגם הנספח לעמנו, ברביעי השתרר הקוטל באחיו, בחמישי השיג את רודפיו, בשישי מצאו שלשה את הגבוה בעמיו, ובשביעי - ממלכת הניצב השני.
והתשובה ניתנה: אילון. הפירוט:
חלקם חסרים וחלקם יתרים - לפעמים כתוב אילון ולפעמים אלון
והמקומות ברובן יצטרפו עם אחרים - שיש למקום שם בעל שתי מילים
זה מחותן לאבינו - אילון החתי שבתו היתה אשת עשיו
זה בן לשבטינו - אלון בן זבולון
זה משתרר במקהלותינו - שופט בשם אילון הזבולוני
בראשון טייל אבינו - ויעבר אברהם בארץ עד מקום שכם עד אלון מורה
בשני נגבל מי משבטינו בשלישי נגבל אחיו וגם הנספח לעמנו - גבול דן (אילון) וגם נפתלי (אלון בצעננים) שהיו שם הקיני
ברביעי השתרר הקוטל באחיו - אבימלך, באילון מוצב אשר בשכם.
בחמישי השיג את רודפיו - בא ראש אחד דרך אילון בצעננים, כאשר ראה געל.
בשישי מצאו שלשה את הגבוה בעמיו - באילון תבור מצאו שלשה אנשים את שאול המלך שהיה גבוה מכל העם. כאשר חזה הנביא שמואל.
בשביעי - ממלכת הניצב השני - לשלמה המלך היו שנים עשר ניצבים (מלכים א ד), והשני הנקרא 'בן דקר' היה ניצב בחמשה מקומות, ואחד מהם: אילון.

בסוף הפרשה עשיו רצה להרוג את אחיו.
מי גם הצליח לעשות את זה? [מעל 5]
והכוונה היא שיש לפחות עוד אחד ידוע, מלבד קין, אבימלך, יהורם, אבשלום, ובני לוי.
שמו כפול במספר מאחיו, ראשו בחיק אביו, עליו הוא חביב, אורב מאחורי דלת סביו
הוא עשיו. אך עדיין לא נתפרש ענין חיק אביו הרב, גם לא דבר המארב.

ואלה החידות שנשארו בלא פותר:
מי נשא את בת בנו ?
היכן מצינו, אדם אחד עושה פעולה אחת ומקיים מצווה וגם עובר על איסור דאורייתא, ולחלק מהשיטות מרבנן
1. למה בתפילה מדגישים צפניה חוזך?
4. איזה סגולה בדוקה יש (מפוסק ראשון) ללוחם במלחמה חובה לניצחון ברור ולכל ברכות התורה ?

חידה מסוג אחר, הפתרון הוא שתי מילים !
רצועה הייתי לבני מלכים, אך לא כבין קרניה. קרא וויי העבירנו כתמורה לסוכה, וזאת לתעודה.
פרוסה חבלי לרהב, אך אחוז אני בחבלי צבי. אני ראשון לאיתן, ולסולת המדקדק גם חלף לקרשקש.
ביקש חכם הסגן מנוח לתם, לקרוביו העלה העברת האות, וכאחו הציעני למי שבראש, שבסוף בי לא יתקע השמש התחנן.
בראש לבשמים ולמעמדות אני כתובה, והוא מעוללי הטורף.
בסחור סחור היה צורפו, שלערך יהיה אות למנחם, ועל זאת הלביא יקדמם.
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
ברשותכם, משהו קצר (מילה אחת):
חושבים שאני קבוצה - אבל אני לבדי,
סבורים שאני סמוך - אך אני עומד לעצמי.
אם תתפוס את כוונתי, כבר מצאת את שמי.
חידה זו, מתחילה הייתי סבור כי קלה וקלושה היא, עד כי יבוזו לשכל מיליי ולשטף מילולי בהביאי תבן לעפריים.
אמנם מקול דממה דקה אשר שמעתי, נמלכתי בדעתי, שמא אין הפירוש ההוא ידוע לכל.
ובכן, רמז ארמוז לכם, והרוצה לבטל הנאתו מפתרונו, יביט בספולייר ואליו ישים מגמתו.
שמעו נא רבותי: חידה זו מפרשת השבוע היא!
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  58  פעמים

לוח מודעות

למעלה