חידות תורניות אשכול חידות תורניות

הפצחן

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
עריכה תורנית
אני כבר שנים מכור לחידות ושאלות.
פותר כאלה, כותב כאלה, קורא כאלה. אפשר למצוא כמה שלי באשכול הזה.

ראיתי פה באתר המון אשכולות של חידות. המון. אבל משום מה, להפתעתי, כמעט ולא מצאתי (מלבד אשכול אחד מפוזר ומבולגן) חידות ושאלות תורניות מעניינות ומסודרות, שזה חבל.

זה חבל כי זה מחדד שיניהם של ישיבישערס, זה חבל כי זה מענג מוחם של אברכים עמלים, זה חבל כי זה מתבל את הלימוד וזה חבל כי זה תורה, אחרי הכל. וזה חשוב לנו הרבה יותר מאזורי תפוצה של ארנב הקטפוליבמבה האימתני או לנסות לנחש מילה רנדומלית.

קיצור אמרתי לעצמי בוא נרים את הכפפה, ונפתח אשכול חביב ומסודר של חידות ושאלות תורניות.

אפשר שאלות הלכתיות מסקרנות, שאלות עניין יהודי, שאלות בפשוטו של מקרא וכו׳ וכו׳.

רק כמה כללים חשובים:
לחדי החידות: בבקשה - רק שאלות שיש לכם תשובה מוכנה עליהן. לא פתחנו שו״ת סמס, אלא אשכול נחמד של חידות בעלות תשובה.

ולעוני התשובות: בבקשה לא להשתמש במאגרי מידע מקוונים למיניהם. קצת אידישע קאָפּ, חבר׳ה.

נא לא להספים ולכתוב הודעות של שווא והבל. רק שאלות, תשובות וניסיונות לתשובה, למען הסדר ושמירה על אשכול קריא ונוח.

אני אשתדל להעלות פה שאלות מדי פעם, מי שירצה יוכל להשתדל לפתור וגם להעלות שאלות משל עצמו.

בעזרת השם נעשה ונצליח


שאלה מס׳ 1 | התחום: עניין יהודי

למה רבי טרפון קידש 300 נשים?
אם יהיה קושי בפיתרון, נוסיף גם רמז בעז״ה.
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
גם י' הוא לא מעשר ממ'.
כן. הוספתי הרגע.. (בהתחלה חשבתי שהבינו שזה מעשר מן הכל, ואז מחשבים את שתי הצלעות ויוצא שמונים ואת התוך ויוצא תשעים, ואז בדוחק מגיעים ליחס של תשעים ועשר שזה נשמע מעשר..)
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
עברתי על הפרשה לפחות שלוש פעמים ולא מצאתי...

מילה אחת, חמש אותיות.
הוספה: בעוד נפשי מחשבת לה היכן טעתה, נצנצה בי ההבנה, אפשרות של הסבר היכן נחפר לו הגומץ הנעצם, ואת עיני הפותרים הזריזים עצם.
המשפט הזה: 'אם תוסיף שישים בראשי', אינו מחייב דוקא אות ס..
 
נערך לאחרונה ב:

נכון מאוד

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
יוצרי ai
נערך לאחרונה ב:

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
עוד מילה בהסתרה.
מספר בראשית בלבד (ובתוכו גם מהפרשה):

אברהם השתמש פעמיים בי לצורך ביתו
אף נכדו אשר השתנה שמו, בי קבע משכנו
ושלשה מבניו בי היו משמשים: הראשון לשני מינים
השלישי בכתף סבלים, והשני - על ידי נפעל ברחמים
אם תהפכני ותגרשני, תחת מבוכה אחוג לי בשמחה
 

דבי מ.

משתמש מקצוען
עוד מילה בהסתרה.
מספר בראשית בלבד (ובתוכו גם מהפרשה):

אברהם השתמש פעמיים בי לצורך ביתו
אף נכדו אשר השתנה שמו, בי קבע משכנו
ושלשה מבניו בי היו משמשים: הראשון לשני מינים
השלישי בכתף סבלים, והשני - על ידי נפעל ברחמים
אם תהפכני ותגרשני, תחת מבוכה אחוג לי בשמחה
המילה הזו מופיעה רק בספר בראשית?
חשבתי אולי המילה ויט
ויט אהלו
ויט שכמו לסבול
ויט מתהפך זה יו''ט
אבל המילה הזו מופיעה גם בנ''ך
 

sl disign

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
המילה הזו מופיעה רק בספר בראשית?
חשבתי אולי המילה ויט
ויט אהלו
ויט שכמו לסבול
ויט מתהפך זה יו''ט
אבל המילה הזו מופיעה גם בנ''ך
אם כן אז אברהם זה רק פעם אחת.
אבל השאר זה כן מתאים.
יהודה
יששכר
יוסף
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
חשבתי אולי המילה ויט
יפה מאוד!
המילה הזו מופיעה רק בספר בראשית?
לא. התכוונתי שאני לקחתי בחשבון בחידה רק את 'ויט' שבספר בראשית (כי אחרת זה לא ייגמר.. יש במקרא שבע ועשרים 'ויט'. - ולכן כתבתי 'מספר' ולא 'בספר')
מה הכוונה בהסתרה?
מילה נסתרת שצריך למצוא.
לא קשור לעצם החידה. (לכן יש ריוח בינה לבינה).

ולא חשבתי שידקדקו במילים שלי עד כדי כך.. אלמד להבא..
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
עוד מילה בפרשה.
מספר בראשית בלבד: (מספר..)

אני בלתי נחשבת, כמעט כולם הרחיקו אותי:
אברהם נצטוה שלא לעשות אותי
ובן נכדו העיד שלא עשה אותי
לבן נתבקש שלא לתת אותי
האיש המצרי לא ידע אותי
וגם השר לא ראה אותי
אך מהצדיק לא נמנעתי
 

שרלוט

משתמש סופר מקצוען
עוד מילה בפרשה.
מספר בראשית בלבד: (מספר..)

אני בלתי נחשבת, כמעט כולם הרחיקו אותי:
אברהם נצטוה שלא לעשות אותי
ובן נכדו העיד שלא עשה אותי
לבן נתבקש שלא לתת אותי
האיש המצרי לא ידע אותי
וגם השר לא ראה אותי
אך מהצדיק לא נמנעתי
מאומה
אברהם: ''ואל תעש לו מאומה''

ובן נכדו העיד שלא עשה אותי
''וגם פה לא עשיתי מאומה''

לבן נתבקש שלא לתת אותי
''לא תתן לי מאומה''

האיש המצרי לא ידע אותי
''ולא ידע אתו מאומה''

וגם השר לא ראה אותי
''אין שר בית הסהר רואה .. מאומה''

אך מהצדיק לא נמנעתי
''ולא חשך ממני מאומה''
 
נערך לאחרונה ב:

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
מילה נוספת, בפרשה ובכל המקרא:

בי השתמש איש תם פעמיים
ובן זקוניו נודע בי כירא שמים
גם אדום הביע בי התנגדותו
ומלך ישראל בי מנע מאכלו
קל ברגליו הוכה למוות בגיני
גם בת המלך נצטערה בגללי
ועד שביקשתי למנוע הכאה
גרמתי למיתה ע"י בעל לביאה
אך בזאת אתנחם, כי איש האלקים
בי קידש שם מלך מלכי המלכים
 
נערך לאחרונה ב:

נכון מאוד

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
יוצרי ai
לא ראינו אינה ראיה ולא מצינו אינה הוכחה, ומורת רוח היתה שווה ליצחק ורבקה.
ובאמת לא ידוע לי על חילוק בין אביו לאמו. וסתם בשוטטותי מצאתי לשון מעניינת בספר 'מראה יחזקאל' [לרבי יחזקאל פנט, תלמידו של רבי מנחם מנדל מרימנוב] (ס"פ קדושים, חידושי אגדה לחתונה): קדושים תהיו כו' איש אמו ואביו כו', כבר נתקשו המפרשים לפרש הסמיכות דמה ענין קדושה למצות כיבוד אב ואם דקדושה היינו לקדש עצמו במותר לו והלא גם עשו כיבד אביו ואמו והיה רשע וטמא..
מאוד יתכן שהוא נקט לפום ריהטא, ולא נכנס לזה.

אני שמעתי את הנ"ל מתלמיד חכם ידען, בלי מקור, אבל כן מצאתי כמה מקורות שכן למדו כך, מצורף,
וכן את המדרש שכתוב שם רק אביו.

1. מהר"ש מבעלזא
2. פחד יצחק
3. איני מכירו
4. דב"ר פ"א ט"ו.

1701714753736.png


1701714481416.png
1701714647479.png

1701714947176.png
 
נערך לאחרונה ב:

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט מ'

צז מָה אָהַבְתִּי תוֹרָתֶךָ כָּל הַיּוֹם הִיא שִׂיחָתִי:צח מֵאֹיְבַי תְּחַכְּמֵנִי מִצְוֹתֶךָ כִּי לְעוֹלָם הִיא לִי:צט מִכָּל מְלַמְּדַי הִשְׂכַּלְתִּי כִּי עֵדְוֹתֶיךָ שִׂיחָה לִֿי:ק מִזְּקֵנִים אֶתְבּוֹנָן כִּי פִקּוּדֶיךָ נָצָרְתִּי:קא מִכָּל אֹרַח רָע כָּלִאתִי רַגְלָי לְמַעַן אֶשְׁמֹר דְּבָרֶךָ:קב מִמִּשְׁפָּטֶיךָ לֹא סָרְתִּי כִּי אַתָּה הוֹרֵתָנִי:קג מַה נִּמְלְצוּ לְחִכִּי אִמְרָתֶךָ מִדְּבַשׁ לְפִי:קד מִפִּקּוּדֶיךָ אֶתְבּוֹנָן עַל כֵּן שָׂנֵאתִי כָּל אֹרַח שָׁקֶר:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

משיב הרוח • אתגר 129

לוח מודעות

למעלה