דיון אם גדי פולק היה קופץ לביקור, מה הייתם שואלים אותו?

מצב
הנושא נעול.

גדי פולק

משתמש מקצוען
איור וציור מקצועי
@גדי פולק
אם אפשר. יש לי עוד שאלה שמעניינת אותי.
כידוע לכולם חלק מהמיוחדות שלך זה ריבוי פרטים ועניין רב בציורים. ירידה לרזלוציות קטנות ונותנות חויה ואפיון רב. מלא פעמים קומיות, מסקרנות וגורמות לגירוי.
לדוג' בספר של שודדי הים יש את זה הרבה (העמוד של טירת השודדים מלמעלה בתחילה, העמוד של דרגשי השינה של האסירים, כל העעמודים שם של השודדים וכו')
גם כל הספרים שלך מתאפיינים בזה. רק מה, בספר האחרון של סדרת המשלים "לאחר מעשה" של צאציאהם של המדוברים פה ברץ. ציירת עיר עירונית למדי. נראית כיער חרדית קלאסית עם בניינים צפופים ורבי קומות ודיירים. אך האוירה לאורך כל הספר היא אוירה של עיר רפאים...
אפילו הכביסה מוכפלת שם מחלון לחלון (עלינו עליך!:rolleyes: אין מה לעשות... התרגלנו לסטנדרטים אחרים) איפה כל הילדים שמשובבים למטה זבי חוטם? איפה ילדים שעושים בריכה במרפסת? איפה ילדים שמעבירים דליים מלאים כלטוב מקומה לקומה? איפה ילד שמדביק את השמש לחלון? איפה אשה תלה כביסה? איפה ואיפה ואיפה? וגם בבנק. נראה כאילו השומר עומד שם רק בשביל פישל. הכל נראה שומם לחלוטין... איפה בשדה תעופה טיילנים? בעלי עסקים?
בדיוק בספר שיכל להיות כל כך קומי מבחינת מציאויות היום יום הפך לשם וריק. וחסר כל כך!!!

מעניין אותי אם יש סיבה לכך. או שסתם לא ראית צורך משום מה עם \בלי סיבה.

תודה רבה לך על כל הספרים שבלויים שלנו. אלו ספרים שאפשר לקנות שוב ושוב ולקרוא שוב ושוב ולנתח שעות! וכל פעם להתרגש ולהתפעם מחדש. וכל פעם לקלוט עוד איזה מסר נסתר יותר או פחות שהכנסת ועוד איזה אמירה ורמז.... פשוט מרגש!

תודה לך גם על האשכול המעניין והתגובות המפורטות.
כל הסדרה של 'מעשים-מחשבות' מתעסקת במשלים, במילים אחרות זה סדרה של ספרי מוסר. לכן בכל הסדרה לא השתמשתי בדמויות של 'סטטיסתים' מקריים, אלא רק באלה שמובאים על הפורזצים - כלומר הדמויות הקבועים (כדי לא להסית את תשומת לבם של הקוראים מהמסר המרכזי). גם החלק האחרון (להיום) לא יוצא מן הכלל הזה. בשונה מספרים כמו 'מאפילה לאורה' או 'שמחות גדולות' וכו' שמטרתם (בין השאר) גם להעסיק ילדים.
 

גדי פולק

משתמש מקצוען
איור וציור מקצועי
אני לא מהפורום, ואני מקווה שזה בסדר לשאול, מאוד מסקרן אותי, מקסימום תמחקו..
למה אין בספרים שלך שום ציור של אשה/אמא/בחורה נראה לי הדבר היחיד זה תינוקת?
(אישית אני נמנעת לקנות את הספרים מהסיבה הזו)
כמו שכבר כתבו למעלה - את טועה. אבל הדבר תלוי הרבה במשקיע. משקיע מציבור חסידי בד''כ רוצה למעט בדמויות נשים, ומשקיע מציבור ליטאי אמריקאי למשל לא מגביל את הצייר - ראה ספרים כמו סדרת 'גאוותניק', 'לכתך אחרי במדבר', 'שמחות גדולות' 'פורימשפיל' וכו' שיש שם המון נשים.
 

גדי פולק

משתמש מקצוען
איור וציור מקצועי
@גדי פולק
אפשר עוד לשאול פה שאלות?
אני לצערי מאלו עם ההצתה המאוחרת שחושבים יותר מידי ורק בסוף שואלים...
בקיצור,
התבוננתי שוב בעבודות שלכם,
ובעובדה שאתם מציירים ידני וסורקים וכו'
ואני מתעניינת בתהליך העבודה,
ברגע שיש לכם ציור בעפרון שעבר את כל שלבי הסקיצות והוא סופי מבחינתכם - סרקתם את השכבת עפרון בשביל השכבה העליונה בציור (ככה הבנתי ממה שכתבתם).
אז השאלה לגבי הצביעה - לא צביעה של רקע אלא של דמות או מבנה (שהצביעה צמודה לקווי העפרון) - אתם צובעים על אותו דף של העיפרון?? או מדפיסים עותק לצביעה על נייר אחר?
אני שואלת גם כדי להבין מה קורה אם רוצים לנסות גישות שונות של צביעה לאותו ציור. במקרה של צביעה ידנית אין הרבה אפשרות לתקן אז.... איך אתם מתמודדים עם זה?

ממש מקווה שלא איחרתי את הרכבת ונזכה לתשובה.
תודה.
לצביעה ידנית יש כמה פתרונות, אחד מהם זה לצלם את הציור העפרון הסופי על נייר צבעי מים בפורמט גדול (יותר גדול מגודל הדפוס) ולצבוע ידנית את הצילום (במקרה הזה תמיד אפשר לעשות צילום נוסף ולהתחיל צביעה מחדש). ברוב מקרים אני עובד בצורה אחרת: אני סורק ציור עפרון, סורק דף צבעי מים צבוע באקריליק (גון אחד או כמה גונים, חלק או כתמים), שם סריקה ראשונה מעל סריקה שניה בmultiply, עושה בחירה על השטחים העקרים, שומר את הבחירה ולאחר מכן תוך כדי שימוש בבחירה צובע על שכבות נוספות באפציות multiply, overlay, hard light, soft light וכו'.
יש גם אינסוף אפשרויות אחרות.
 

מ. אברהמוב

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
לצביעה ידנית יש כמה פתרונות, אחד מהם זה לצלם את הציור העפרון הסופי על נייר צבעי מים בפורמט גדול (יותר גדול מגודל הדפוס) ולצבוע ידנית את הצילום (במקרה הזה תמיד אפשר לעשות צילום נוסף ולהתחיל צביעה מחדש). ברוב מקרים אני עובד בצורה אחרת: אני סורק ציור עפרון, סורק דף צבעי מים צבוע באקריליק (גון אחד או כמה גונים, חלק או כתמים), שם סריקה ראשונה מעל סריקה שניה בmultiply, עושה בחירה על השטחים העקרים, שומר את הבחירה ולאחר מכן תוך כדי שימוש בבחירה צובע על שכבות נוספות באפציות multiply, overlay, hard light, soft light וכו'.
יש גם אינסוף אפשרויות אחרות.
זה מפתיע אותי, מה שאני מבינה אתה משתמש בשכבה של הצבע יותר כטקסטורה מאשר צבע (הכוונה לא ברקעים). והצביעה עצמה בפוטושופ נסמכת על אזורי בחירה של שכבת העפרון.

אבל באיורים מסויימים זה לא ברור לי, למשל אתן דוגמה (פשוט כי היא מולי) באיור של 'חלות בארון הקודש' של יעקובו צועד בסמטה לא נראה שאזורי האור והצל בקפלי הבגד מוגבלים ע"י עיפרון, נראה שהם נצבעו ממש ידנית.

או באיור של המפגש של הרב הזקן ויעקובו (שאהוב עלי במיוחד) אני מסתכלת בדקויות של צביעת הפנים והידיים, ונראה צביעה ידנית ממש בגוונים נכונים אור וצל וכו' אשמח להבין אם צבעת ממש בצבעי מים/אקריליק את היד/פנים/קפלי הבגד או שזה כמו שתיארת בחירה של אזורי צבע וצביעה בפוטושופ.

ותודה על השיתוף המחכים!
 

גדי פולק

משתמש מקצוען
איור וציור מקצועי
זה מפתיע אותי, מה שאני מבינה אתה משתמש בשכבה של הצבע יותר כטקסטורה מאשר צבע (הכוונה לא ברקעים). והצביעה עצמה בפוטושופ נסמכת על אזורי בחירה של שכבת העפרון.

אבל באיורים מסויימים זה לא ברור לי, למשל אתן דוגמה (פשוט כי היא מולי) באיור של 'חלות בארון הקודש' של יעקובו צועד בסמטה לא נראה שאזורי האור והצל בקפלי הבגד מוגבלים ע"י עיפרון, נראה שהם נצבעו ממש ידנית.

או באיור של המפגש של הרב הזקן ויעקובו (שאהוב עלי במיוחד) אני מסתכלת בדקויות של צביעת הפנים והידיים, ונראה צביעה ידנית ממש בגוונים נכונים אור וצל וכו' אשמח להבין אם צבעת ממש בצבעי מים/אקריליק את היד/פנים/קפלי הבגד או שזה כמו שתיארת בחירה של אזורי צבע וצביעה בפוטושופ.

ותודה על השיתוף המחכים!
במקרה המדובר היתה צביעה ממוחשבת על בסיס רקע ידני. הבחירה לא חייבת להיות צמודה לקו העפרון, וגם גבולות של אור וצל לא חייבים להיות צמודים לבחירה.
 
נערך לאחרונה ב:

zevy

משתמש מקצוען
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
אני סורק ציור עפרון, סורק דף צבעי מים צבוע באקריליק (גון אחד או כמה גונים, חלק או כתמים), שם סריקה ראשונה מעל סריקה שניה בmultiply, עושה בחירה על השטחים העקרים, שומר את הבחירה ולאחר מכן תוך כדי שימוש בבחירה צובע על שכבות נוספות באפציות multiply, overlay, hard light, soft light וכו'.
יש גם אינסוף אפשרויות אחרות.

לא הביישן לומד
לא הבנתי
אפשר קצת לפרט יותר בבקשה
תודה
 

zevy

משתמש מקצוען
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
אה אולי התכוונת לזה?
גדי פולק 1.jpg
גדי פולק 2.jpg
 

מציירת לילדים

משתמש סופר מקצוען
איור וציור מקצועי
אולי אפשר לבקש ( וגם לקבל) תמונה טובה של דף קנסון לצבעי מים
שאפשר לשים אותו כרקע ולעבוד עליו
מה שיש לי- או באיכות נמוכה או בהיר מידי ולא רואים טקסטורה או כהה מידי
נסיונות השבחה לא עבדו
יישר כח
 

גדי פולק

משתמש מקצוען
איור וציור מקצועי
לא הביישן לומד
לא הבנתי
אפשר קצת לפרט יותר בבקשה
תודה
1. ציור עפרון - סריקה.
2. דף צבעי מים צבוע בשכבה של צבעי אקריליק או צבעי מים - סריקה.
3. בחירה (selection) של שטחים בתוך ציור לפי ציור עפרון. שמירת הבחירה. צביעת שטחים גדולים על שכבות שקופות.
4. כונון של הצבעים על ידי Hue-Situration, Brightness-Contrast, ו-Opacity.
5. עבודה על שטחים יותר קטנים (באותה צורה).
6. עבודה על הפרטים הקטנים.
אבל - זה רק אחד מיני אלף דרכים שאפשר להשתמש. והסדר 'תאורה-צבע-אינטנסיביות' יכול להשתנות לפי צורך.
 
נערך לאחרונה ב:

גדי פולק

משתמש מקצוען
איור וציור מקצועי
אולי אפשר לבקש ( וגם לקבל) תמונה טובה של דף קנסון לצבעי מים
שאפשר לשים אותו כרקע ולעבוד עליו
מה שיש לי- או באיכות נמוכה או בהיר מידי ולא רואים טקסטורה או כהה מידי
נסיונות השבחה לא עבדו
יישר כח
לא צריך לשים על רקע דף בהיר מידי או כהה מידי. צריך לצבוע אותו לפי הצורך.
 

שמעון שפירא

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
שלום וברכה!
לפי התיאורים שלך אתה מצייר ידני, ורק את הצביעה אתה עושה במחשב [לעיתים יותר ולעיתים פחות]. אם כן, מה באיזו שיטה אתה מצייר את הספרים בהם יש רקע אחיד ורק הדמויות משתנות [פורים שפיל, מעשה שלא היה, מבעל המעשה, סוף מעשה, מאפלה לאורה, ואולי עוד שלא עולים בדעתי כרגע].
חשבתי שאתה מניח דף בעל שקיפות מסויימת מעל דף הרקע, מצייר, סורק, ומשלב במחשב, אבל דבר כזה לא מעשי בספר כמו 'מאפלה לאורה', בו חלים שינויים גם ברקע עצמו.
 

גדי פולק

משתמש מקצוען
איור וציור מקצועי
שלום וברכה!
לפי התיאורים שלך אתה מצייר ידני, ורק את הצביעה אתה עושה במחשב [לעיתים יותר ולעיתים פחות]. אם כן, מה באיזו שיטה אתה מצייר את הספרים בהם יש רקע אחיד ורק הדמויות משתנות [פורים שפיל, מעשה שלא היה, מבעל המעשה, סוף מעשה, מאפלה לאורה, ואולי עוד שלא עולים בדעתי כרגע].
חשבתי שאתה מניח דף בעל שקיפות מסויימת מעל דף הרקע, מצייר, סורק, ומשלב במחשב, אבל דבר כזה לא מעשי בספר כמו 'מאפלה לאורה', בו חלים שינויים גם ברקע עצמו.
הספרים האלה הם בעצם היחידים שאיורים נעשים לפי הסדר שלהם בספר. כי כל שינוי קטן ברקע צריך להשאר בעמודים הבאים. ב'סוף מעשה' חוץ מזה לכל עמוד יש תאורה משלו: השמש זזה במהלך הסיפור מבוקר עד ערב (וכן השעון השמש). השינוים ברקע אני מתכנן מראש (ראה פרק 'סטוריבורד' בספר 'על ספרים וציורים') ודמויות אני מכניס אחרי כן. כמובן שבמקרה כזה כל מקום לכל דמות, אפילו בדף האחרון צריך להיות מתוכנן מהתחלה.
 

תהילה 28

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
מוזיקה ונגינה
ואוו מרגש !!!
למדתי אצל התלמידה שלך המורה ציפורה נוסבוים
היא מקסימה !!
אני מתגעגעת לתקופה ההיא הייתה מבקשת 3040 ציורים מהירים וציור ממושך היה כיף ..
 

ronitg

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
מצחיק שהכותרת עדיין "אם גדי פולק היה קופץ לביקור"
 

ronitg

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
אז הוא קפץ. כרגע בנחיתה...
האשכול הזה באמת קצת נחת עלי חזק...
אבל בזכות כל הדיבורים האלה, חזרתי לאיזה 10 ציורים מהירים כל יום
אולי עוד יהיה לי סיכוי
 

שמעון שפירא

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
הספרים האלה הם בעצם היחידים שאיורים נעשים לפי הסדר שלהם בספר. כי כל שינוי קטן ברקע צריך להשאר בעמודים הבאים. ב'סוף מעשה' חוץ מזה לכל עמוד יש תאורה משלו: השמש זזה במהלך הסיפור מבוקר עד ערב (וכן השעון השמש). השינוים ברקע אני מתכנן מראש (ראה פרק 'סטוריבורד' בספר 'על ספרים וציורים') ודמויות אני מכניס אחרי כן. כמובן שבמקרה כזה כל מקום לכל דמות, אפילו בדף האחרון צריך להיות מתוכנן מהתחלה.
אם אני מבין נכון, אתה פשוט מוחק ומתקן את הרקע על הדף המקורי, או שאתה מוחק במחשב את הציור הסרוק, מדפיס ומשלים את המקומות החסרים?
ואיך אתה מצייר את הדמויות? גם על הדף המקורי, או שאתה משלב במחשב, ואם כן, האם אתה מצייר את הדמויות 'באויר', או שאתה מצייר אותם על דף שקוף כדי שיתאימו לרקע [יש ספרים, כמו למשל 'מעשה שלא היה', שהשתמשת ברקע אחד בכמה וריאציות שונות, בציור רקע ובתקריב, בפריים גדול-מרכזי וקטן-שולי (הסלון של ר' זלמן), ואפילו בשימושים שונים ובפרופורציות שונות (הרקע של השביל שבשני צידיו עצים, הוא מופיע פעמיים בצבעים שונים, וגם הפרופורציה בינו לבין הדמויות שונה, וכמדומני שגם הפכת את הימין ושמאל של הציור), וגם הבית של פישל מופיע פעם אחת כשהוא מכוסה שלג, ופעם אחרת במזג אויר נוח].
אשמח אם תוכל לחשוף כמה סודות מהמטבח איך מבצעים את כל זה כאשר מדובר בציור ידני.
---
אה! כמעט שכחתי! רציתי לשאול, עד מתי אתה מתכנן להישאר איתנו, כדי שאדע האם לנסות למצוץ מעצמי את כל השאלות שרציתי לשאול אותך ב-18 שנה האחרונות [אני לא כזה זקן... הייתי ילד ממש קטן כשיצא הגאוותניק הראשון, אבל כבר אז השתגעתי על הציורים שלך], או שאניח לעצמי להזכר לאט לאט בעוד שאלה ועוד שאלה.

תודה על המענה המפורט לשאלותי ולשאלות שאר המשתתפים בפורום.
 

גדי פולק

משתמש מקצוען
איור וציור מקצועי
ם אני מבין נכון, אתה פשוט מוחק ומתקן את הרקע על הדף המקורי, או שאתה מוחק במחשב את הציור הסרוק, מדפיס ומשלים את המקומות החסרים?
מצייר ביד מה שחסר - סורק ומשתיל במחשב.
ואיך אתה מצייר את הדמויות?
בדרך כלל בנפרד. על דף רגיל, וכאן צריך 'לנחש' כדי שזה יתאים לרקע. אבל בהחלט אפשר לעשות דמויות ישר על הרקע המקורי.
הוא מופיע פעמיים בצבעים שונים
כשסורקים רקע בעפרון פעם אחד - אפשר לשמור אותו ואח''כ לצבוע עשר פעמים בגוונים שונים.
עד מתי אתה מתכנן להישאר איתנו
אני כבר אמרתי למעלה שאני בנחיתה :)
נורא כיף לי אתכם, אבל אני לא יכול להרשות לעצמי להקדיש כ''כ הרבה זמן לפורום. עברית היא לא שפת האם שלי וכתיבה לוקחת לי המון זמן :(
 
נערך לאחרונה ב:

א-ירושלמית

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L
בבקשה: https://pay.tranzila.com/kahlch, חפשו את "המקלידן". לי זה היה חידוש והתשלום שווה!

אני מוכנה לבצע הגהה ועריכה לשונית :)
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  101  פעמים

אתגר AI

קוביסט • אתגר 144

לוח מודעות

למעלה