אולי במקום לדון על בעיות... בואו וניתן פתרונות!

Menifa

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
אשכול חדש!
ובו הצעות לכל ממלאות מקום הצעירות...
רעיונות להפתיע את הבנות שיהיו קשובות
עצות למשמעת ...
ואולי עונשים כשצריך... מה? ואיך?
מחכות לכל המורות על ההצעות לטובת הצעירות שבדור
ההולכות לחנך את הדור הבא....
 

ששונית

משתמש מקצוען
מניסיון
דבר ראשון לא לפחד. לא להסתכל עליהן ככיתה אחת ענקית נגדך, אלא בת ועוד אחת ועוד, שרוצה להיות בצד שלך, וכל אחת מהן זקוקה לתשומת לב, ואם היא דורשת אותו באופן שלילי, תספקי לה אותו עוד לפני הפרובוקציות.
בת שמסרבת, לדוגמא, לסכם, תבקשי ממנה לגשת ללוח לסכם עליו עבור כל הבנות, ותדאגי אחרי השיעור לספק לה את הסיכום מצולם. זה עובד מדהים.
דבר שני לא להרגיש התנשאות או עליונות מולן. הן קולטות מיד את השדר ומתרעמות ומתריסות בגללו.
תרגישי כמה את אוהבת אותן ורוצה לשתף אותן בידע שיש לך כדי שיהיה להן טוב.
דבר שלישי לא להבהל מתגובות או התרחשויות בלתי צפויות.
גם אם את מאוד מבוהלת או המומה, אל תראי את זה. את יכולה להתעלם או עדיף להתיחס בענייניות, לא בציניות! ציניות זו הדרך הגרועה ביותר להשיג משמעת.
אם, לדוגמא, מתעופפת מולך שקית מים ומתנפצת לרגליך, תבקשי בנחת ממי שעשתה את זה ללכת להביא סמרטוט. "מישהי יכולה להחליק וזה ממש מסוכן".
יוצרת התעלול תתבייש לפשל את עצמה פעם נוספת.
דבר רביעי תראי להן כמה הן אהובות עליך וחשובות לך. ביום קר תשאלי מישהי נטולת סוודר אם לא קר לה. "אולי תלכי לחדר מורות להכין תה", ביום חם תתענייני בכנות אם המזגן מספיק קר, אולי כדאי להנמיך את המעלות.
אם את נמצאת יותר מיום אחד, תוכיחי להן שהן יקרות לך: "מה קרה בסוף עם הפתק, מצאת אותו? כל כך דאגתי לך"
זהו, לבינתיים.
 

יפית98

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עמ"י עם החסד
אשריכם!!!
תמשיכו לתת עצות לטובת כולן!
אגב- אהבתי את הרעיון לסכם על הלוח
 

Menifa

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
תודה רבה
כתבתי לא בשבילי ...
אלא לטובת המורות הצעירות
 

Menifa

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
להניח קופסא עטופה על השולחן
ולומר לתלמידים שבסוף השיעור אני פותחת את הקופסא אם יהיה פה שיעור
 

ביזנסטורי - אילה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
עריכה והפקת סרטים
בת שדיברה בחוצפה
לא לצעוק עליה ולא לכעוס עליה.
פשוט לומר לה בענייניות:
"הי מתוקה, התבלבלת.
שכחת שככה לא מדברים למורה.
בואי תגידי את זה שוב בדרך ארץ
כדי שאני אוכל לשמוע..."

באופן כללי, תמיד כשאומרים מה לא לעשות,
צריך לתת מיד פתרון מה כן לעשות.
גם לילדים. לא רק לתלמידים.
(לדוגמא:
"מוישי, לא לזרוק את הנעליים בכניסה.
שים אותן בחדר שלך מסודר ליד הקיר."
"לא אסתי, אני לא מרשה ללכת לחברה ביום חמישי.
את יכולה להזמין אותה אלינו או לרדת לשחק איתה למטה."
וכן על זו הדרך.)

מגביר את המשמעת בצורה דרסטית.
 

ששונית

משתמש מקצוען
לגבי עונשים,
הרבה פעמים או יותר נכון ברוב הפעמים אמרתי לתלמידה "את מבינה שמגיע לך עונש. תגשי אלי אחרי השיעור ונדבר על זה".
אחרי השיעור התייעצתי איתה איזה עונש יהיה הכי אפקטיבי. באופן גורף הן תמיד החמירו הרבה יותר ממה שתכננתי והורדתי את רמת החומרה.
אבל בגלל האמון הרב שנתתי בהן, אני יכולה לספור בשתי כפות ידי את מספר העונשים שנאלצתי לתת.
יש מוקש שהרבה מורות צעירות נופלות בו והוא הכבוד שהן מצפות לקבל מהתלמידות, וכשהוא בושש מלבוא ומתיחסים אליהן מעט בחוסר כבוד, הן כבר מפרשות את זה כחוצפה שאין כדוגמתה ושולפות את העונש המרתיע ביותר בארסנל העונשים שלהן, ומאבדות את הכבוד ואת המשמעת גם יחד.
כשבת אומרת לך שאת עצבנית היום, כנראה לא ישנת מספיק בלילה (מקרה שהיה) תעני לה נכון, באמת לא ישנתי מספיק. תודה שאת דואגת לשלומי. אולי באמת תביאי לי כוס מים קרים.
הבת יצאה בשמחה וקניתי לי פרטנרית.
אילו הייתי מוכיחה אותה או מענישה אותה על כך, הייתי קונה לי שונאת, והחוצפה שלה ממש לא היתה משתפרת.
 

יפית98

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
יפה רק שושנית עונה....
תודה לך
מחכים ועשיר!
 

שרה מגן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עימוד ספרים
עריכה תורנית
@ששונית
כל מילה.

המלצה לשעות חרום.

לפעמים שומעים מתלמידה התבטאות חצופה שמחייבת תגובה, אבל לא יודעים מהי התגובה ההולמת / התנהגות לא ראויה שאי אפשר להתעלם ממנה.

לעצור ולהגיד "המעשה שנעשה כרגע חמור. אני לא רוצה להגיב מתוך כעס ולכן אנו נדבר עליו בע"ה בהמשך היום/ מחר/ לאחר השיעור"

דבר ראשון יש לנו את הזמן להרגע ולהשיב מתוך שיקול דעת.

רווחים משניים ולא פחות חשובים, הבנות לומדות איפוק מהו. וקולטות שההערה חשובה ובאה מתוך שיקול דעת. וההתייחסות בהתאם.
 

עמליה 098

משתמש מקצוען
לא להשתמש באמירות שליליות שמנציחות את חוסר האונים של המורה:
"אף אחת לא מקשיבה פה!" (הא, אם אני הפריירית היחידה באמת אחדל להקיב מיד)
"אתן לא יודעות איך מתנהגים"
וכו'
זה מרעיל את האוירה ולא מקדם לשום מקום.

מאד חשוב להכנס בקטע סמכותי אבל לא עריץ.

מאד אהבתי את מה שאמרה שושנית- לטפל בעונשים אחרי השיעור.
אחרת נגררים למאבק כח-
"תצאי החוצה"
"לא רוצה"
"אמרתי שתצאי"
משיכת כתף
"אם לא תצאי אקרא למנהלת"
"למה דווקא אני?"
נו....?

חוץ מהופעה לכיתה- זה מחליש מאד את המורה.
אבל אמירה בוטחת מסוג: "תגשי אלי בסוף השיעור" עושה עבודה מצוינת.
וגם- משהו ממש חשוב-
לזכור מה עבר לי בראש כשנכנסה ממלאת מקום בהיותי תלמידה, הן באמת מצפות לשיעור יותר נחמד- ובצדק.
רב התלמידות לא עומדת בפיתוי של שיעור מענין.
אבל אם אני אהיה מורה משעממת- הן כבר תדאגנה לאקשן את המצב.
 

יפית98

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
מילה בסלע-
אחרי האשכול שפתחת בחדר המורים....
הייתי בטוחה שתהיא כאן כדי לתת ממה שיש לך...
 

דפית

משתמש מקצוען
עצה מנסיוני לאחר כמעט 5 שנים של מילוי מקום
הוא ברוב המקרים לא להיגרר אחרי הפרובוקציות שהילדות מארגנות
לפעמים ישנם ילדות שהמטרה שלהן (לפחות בתת מודע) הוא שיהיה בלאגן אפילו אם בסופו של יום הם יסבלו מכך.
לכן אני משתדלת לא להראות להם שאני עצבנית ושיטה מאוד יעילה היא להוציא דף או פנקס וכביכול לרשום עליו משהו.
הבת מבינה שגם לא התעצבנת, וגם היא רשומה ומי יודע...

וכן מה ש @ששונית אמרה לגבי עונשים הוא ממש נכון ומועיל
 

דפית

משתמש מקצוען
ואגב, כשיש רחש בחש בכיתה וכבר נמאס לך לבקש "שששששששקט" עמדי זקוף ושאלי בטון שקט,סמכותי ושליו: "מי דברה עכשיו?" לחזור פעם פעמיים, מנסיון הבנות מפחדות שהעונש בדרך ומשתתקות, קושי גדול הוא ביצירת רשימה בכיתה שאינך מכירה את שמות הבנות וצריכה לשאול "איך קוראים לך את שם בסוף?" ואז היא מפברקת לך איזה שם והעיר שושן צחקה ושמחה...(בכניסתך לכיתה בפרט לכיתות גבוהות, קראי שמות במהירות מהיומן, תוך כדי הסתייעות בכמה צדיקות בסדום, רשמי לעצמך בצד ע"פ סדר ישיבתן את הבולטות שנראה לך המועמדות להפריע וחרטי את שמן בזכרונך, שליפת פתע של שמן מבהילה ומשתיקה אותן. התאפקתי לא לצחוק כשראיתי את פרצופן ההמום...)
רעיון נוסף בכיתה שאת מכירה את הבנות הוא לכתוב כותרת בצד הלוח: 'הרשימה השחורה' ושם את מציינת את שמות המפריעות. לא תמיד תגידי להן מה היעד של הרשימה
עצה נוספת היא (ואגב גם לקבועות העצות יעילות...) כשהכיתה מתחילה בתזוזה ציירי סולם בן 5 שלבים על הלוח, כשבראש הסולם ניצב העונש כדוגמת בוחן קולקטיבי עם חתימת הורים וכו' ואז את מתחילה לטפס ע"י מספור מלמטה ללמעלה:1,2,3 וכו' עמדי על העונש אם אכן הן ראויות לכך
ועוד דבר: שום דבר לא נגדך, גם אנחנו שמחנו על ממלאת מקום וקפצנו לה על הראש רק בגלל הכתר שיש לה על הראש ובו כתוב: ממלאת מקום לפניכן, נא להפריע!!!;)
 

ששונית

משתמש מקצוען
לדעתי שיטה כזאת של עונשים מוכיחה לבנות עד כמה המורה מפוחדת מהן.
ענישה צריכה להיות האופציה האחרונה.
למה להתחיל מיד עם איומים? זה מצית בבנות יצר התרסה ומרידה
 

חמחם

משתמש מקצוען
להודיע שתבחרי "מצטינות" שתקבלנה הפתעה / פתק נחת / פתק למנהלת
ולא להגיד את מי בחרת, כמובן.
ולתת ל-3 בנות משהו בסוף השיעור...
אפשרי גם להגיד שבחרתי 5 בנות אבל 2 דברו / התבלבלו וכד' אז הן הפסידו...
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכב

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד שָׂמַחְתִּי בְּאֹמְרִים לִי בֵּית יְהוָה נֵלֵךְ:ב עֹמְדוֹת הָיוּ רַגְלֵינוּ בִּשְׁעָרַיִךְ יְרוּשָׁלִָם:ג יְרוּשָׁלִַם הַבְּנוּיָה כְּעִיר שֶׁחֻבְּרָה לָּהּ יַחְדָּו:ד שֶׁשָּׁם עָלוּ שְׁבָטִים שִׁבְטֵי יָהּ עֵדוּת לְיִשְׂרָאֵל לְהֹדוֹת לְשֵׁם יְהוָה:ה כִּי שָׁמָּה יָשְׁבוּ כִסְאוֹת לְמִשְׁפָּט כִּסְאוֹת לְבֵית דָּוִיד:ו שַׁאֲלוּ שְׁלוֹם יְרוּשָׁלִָם יִשְׁלָיוּ אֹהֲבָיִךְ:ז יְהִי שָׁלוֹם בְּחֵילֵךְ שַׁלְוָה בְּאַרְמְנוֹתָיִךְ:ח לְמַעַן אַחַי וְרֵעָי אֲדַבְּרָה נָּא שָׁלוֹם בָּךְ:ט לְמַעַן בֵּית יְהוָה אֱלֹהֵינוּ אֲבַקְשָׁה טוֹב לָךְ:
נקרא  2  פעמים

לוח מודעות

למעלה