אולי במקום לדון על בעיות... בואו וניתן פתרונות!

GRN

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עיצוב ואדריכלות פנים
@ששונית, נכנסתי לאשכול בטעות
אבל זאת הייתה טעות טובה
נהניתי מכל מילה שכתבת
תודה!
 

דפית

משתמש מקצוען
זה לא תינוקי

לא תינוקי בכלל ויעיל מאוד גם על טופי למצטיינות, ותתפלאו לשמוע כמה בנות בנות 12 ואגלה לכן שגם בנות 15 מסוגלות להשקיע בשביל.....עדש!!!!
אחרי שיעור הנדסה משעמם שבו הנחתי חבילת עדשים ומי שסיימה עמוד קבלה עדש ובנות התחננו על נפשן לעוד גרגר עדש, שאלתי אותן באמת כאילו אין לכן בבית עדשים? אמרו לי: לעדש של המורה יש משהו טעים ביותר.
ובקשר לפתק של נחת - הייתי תקופה ארוכה מ"מ לחשבון ונתתי פתקים של נחת לבנות וקבלתי ד"שים מאחיותיהן על למנוץ ותליה, פרסים ומצב שלם בבית בעקבות הפתק...
המסקנה מכל האמור שלא הענין הגודל או שווי המתנה\ הממתק\התייחסות, אלא תשומת הלב החיובית שהתלמידה מרגישה מהמורה ע"י הממתק\פתק וכדו'
 

חמחם

משתמש מקצוען
ו-ח לא תמיד ילך, תלוי לפי מה רגילות...
אבל עד אליהם - כן.

בכיתות הגבוהות אני אומרת שמעבירה למחנכת שמות של בנות טובות ושתתן להן 5% תוספת במבחן / לוותר על ש"ב
עובד לא רע!
 

יפית98

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
מה עושים עם כיתה שמזלזלת לימודית?
למבחנים שנקבעים עם התראות והזכרות חוזרות ונשנות- הן לא לומדות
וכשיש תאריך למועד הגשת עבודה - לא מגישות
 

דפית

משתמש מקצוען
מזדהה עם כל מילה, אנא תנו עצה לפחות לעונת המבחנים הבוערת עכשיו...
ומספיק כבר לערב את המנהלת והמחנכת... לא ראינו תוצאות יעילות אולי להפך.
האם יש פתרון מחץ???
 

ששונית

משתמש מקצוען
מבטיחים יום שדה למי שמקבלת מעל--- ומי שלא התאמצה מצטרפת ליום לימודים משמים בכיתה המקבילה.
 

קולות חדשים

משתמש מקצוען
הפקות ואירועים
עריכה והפקת סרטים
כשבת אומרת לך שאת עצבנית היום, כנראה לא ישנת מספיק בלילה (מקרה שהיה) תעני לה נכון, באמת לא ישנתי מספיק. תודה שאת דואגת לשלומי. אולי באמת תביאי לי כוס מים קרים.
הבת יצאה בשמחה וקניתי לי פרטנרית.
אילו הייתי מוכיחה אותה או מענישה אותה על כך, הייתי קונה לי שונאת, והחוצפה שלה ממש לא היתה משתפרת.
ובכ"ז כשהיא תחזור אומר לה בלחש שנשמע בכל הכיתה שבפעם הבאה תכבד את עצמה ותדבר בצורה שמקובל לדבר אל מורה,
מנסיון של כמה שנים טובות- כשאת הראשונה למחול על כבודך
(לא האישי, אלא כבודך כמורה שמלמדת בכיתה ומחייבת את התלמידות בד"א!...)
אז למה שהבנות לא תקבלנה את המסר?
אם נתת לה להרגיש כ"כ טוב עם עצמה- פשוט פספסת,
לדעתי זו מעילה בתפקיד, כן- מחובתך לפחות לשדר
שאת מאמינה שחוצפה היא דבר גרוע.
וסתם כך-
כשאת משתמשת ב"תכבדי את עצמך"
או "הצורה שמקובל לדבר"
את נותנת לה הרגשה שהיא אמרה/ עשתה משהו לא לעניין,
זו שיטה מצוינת למי שבאמת מגיע לה להרגיש כך בלי לעקוץ ולפגוע...
 

Menifa

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
הפתרון הוא:
1. לא לתת לבנות לדחות מבחנים

2. דחית - הציון יתחיל מ-90
3. דחית- תשלימי בר"ח + תשלום 10 ש"ח
וכו...
 

יפית98

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
מה שמאוד עוזר לבנות שמזלזלות במבחנים הוא לבת שלא נגשת ברצינות
לגשת שוב בשבוע הראשון של הלימודים
כלומר ללמוד למבחן בחופש
ובלי זה אין כניסה לכיתה
זה עובד טוב- כי בתחילת שנה הבנות ציתניות
 

מילה בסלע

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
פרסום וקופי
מילה בסלע-
אחרי האשכול שפתחת בחדר המורים....
הייתי בטוחה שתהיא כאן כדי לתת ממה שיש לך...

אני קוראת ומחכימה,
אבל תבינו שהשאלות שנשאלות כאן מגלות בעיות עמוקות פי כמה, ופתרונן לא יוכל להכתב על רגל אחת בצורה בלתי מקצועית ע"ג פורום ציבורי.

ממיו"ת שבאות אלי להדרכה מסודרת יוצאות עם תאורה אחרת בענין והמציאות בעז"ה משתנה לנגד עיניהן.

לכתוב את כל התורה על רגל אחת? ייתכן שניתן, אך אינני הילל....
 

דפית

משתמש מקצוען
לפחות כמה טיפים בסיסיים, נטפי תנחומים, יהלומים לכתר המ"מ שלא אובה לסור מעל ראשינו...
 

מילה בסלע

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
פרסום וקופי
ובלי זה אין כניסה לכיתה

עפ"י חוזר מנכ"ל אין להשאיר תלמיד מחוץ לכיתה.

כשאת אומרת לה "לא תוכלי להיכנס לשיעור" עלייך לתאם עם מורה בכיתה אחרת שאליה התלמידה תכנס, וכן לתת לה מטלה לימודית באותה כיתה.
 

צבי ג.

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
הפקות ואירועים
אני מכיר את התופעה של ממלאי מקום במגרש של תלמודי התורה, יכול לתת כמה עצות מנסיון, לממלאי / ממלאות מקום.
א. הכניסה לכיתה תהיה בצורה שמשדרת ביטחון. (סימוכין לדבר ניתן לראות בפרשת השבוע "שלח" המרגלים אומרים בחזרתם "ונהי בעיננו כחגבים, וכן היינו בעיניהם", ממלא/ת מקום שמשדר/ת שהוא/היא חגב גם התלמידים/ות יסתכלו עליו/עליה כאל חגב שאפשר לדרוך עליו)
ב. להתחיל את השיעור בסיפור (זה תמיד הולך) חשוב שהסיפור יהיה מעניין, והוא ימסר בהתחלה בטון נמוך (למרות שיש רעש בכיתה. מנסיון התלמידים/ות יעשו הכל כדי שיהיה שקט)
ג. להשתמש יותר עם ימין מקרבת, מיני מתיקה או דברים אחרים כדי לתגמל מצטיינים/ות, ולהשתדל להתעלם מן המפריעים/ות.
ד. להשתמש כמה שפחות באיומים (במיוחד לא באיומים שא"א באמת לממש אותם)
 

ברוך ר

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים
אני שמעתי ממורה שהוא כשהיה בעיר אחרת ומילא שם מקום בתלמוד תורה, הוא אמר לי שכל הוא עשה:
קודם הוא נכנס בביטחון כמו ש @צבי גינצברג כתב, ואז הוא אמר לילדים "שלום ילדים, קוראים לי ..... ואני הרבע' ההכי טוב ב__ " ואז הוא התחיל שיעור מענין והיה שם ילד שהתעסק בקלפים בשיעור והוא פנה אליו "רוצה לראות מה עוד אני יודע ?!" והילד הכניס את הקלפים
 

יפית98

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
נושא נוסף לטובת הממלאות מקום....
להית סמכותית!
איך עושים את זה?
 

צבי ג.

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
הפקות ואירועים

יפית98

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עדיין יש דברים שאפשר לעשות לחיזוק הסמכות
כדאי לעיין בספר "להיות סמכותי"
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט א'

א אַשְׁרֵי תְמִימֵי דָרֶךְ הַהֹלְכִים בְּתוֹרַת יְהוָה:ב אַשְׁרֵי נֹצְרֵי עֵדֹתָיו בְּכָל לֵב יִדְרְשׁוּהוּ:ג אַף לֹא פָעֲלוּ עַוְלָה בִּדְרָכָיו הָלָכוּ:ד אַתָּה צִוִּיתָה פִקֻּדֶיךָ לִשְׁמֹר מְאֹד:ה אַחֲלַי יִכֹּנוּ דְרָכָי לִשְׁמֹר חֻקֶּיךָ:ו אָז לֹא אֵבוֹשׁ בְּהַבִּיטִי אֶל כָּל מִצְוֹתֶיךָ:ז אוֹדְךָ בְּיֹשֶׁר לֵבָב בְּלָמְדִי מִשְׁפְּטֵי צִדְקֶךָ:ח אֶת חֻקֶּיךָ אֶשְׁמֹר אַל תַּעַזְבֵנִי עַד מְאֹד:
נקרא  32  פעמים

לוח מודעות

למעלה