אוטיזם? אספרגר? איזו מילה מפחידה...

  • פותח הנושא tovat
  • פורסם בתאריך

א.ר.ז.

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
לא הבנתי, מה זה רטרו מלא? ממתי?, יותר משנה?
שנה מתאריך הגשת התביעה.
לא שנה מתאריך האבחון.
אם הגשת לפני שבועיים, וניתנה זכאות ארבעה חודשים אחורה כי אז בוצע האבחון,
יש לערער על כך ולדרוש את כל שאר השנה אחורה.
המקסימום הניתן - 12 חודשים מתאריך הגשת התביעה.



אין אפשרות לקבל שנה מלפני תאריך האבחון.
[אם האבחון בוצע לפני ארבעה חודשים, לא תקבלו שנה וארבעה חודשים אחורה.]
כך שתאריך ההגשה כן משחק כאן משחק ראשי
ובהחלט נתון שצריך להלקח בחשבון.
 

korot

משתמש מקצוען
חיכינו הרבה זמן לתור אצל מישהי מקצועית שגם עובדת עם ילדות גדולות בתפקוד גבוה (יש הבדל במאפיינים בין בנים לבנות על הרצף, בנות יודעות יותר להסתיר את הבעיות ולהסתדר איכשהו, וזה בהחלט נחשב שיש תת אבחון אצל בנות גדולות בתפקוד גבוה).
אפשר לשאול לשמה?

בכ"מ המון הצלחה וס"ד, וכל הכבוד על ההתנהלות.
 

קלילית

משתמש פעיל
על פי חוק הם חייבים לתת ועדת חריגים לASD,
פניה מתועדת לפיקוח של החנ''מ
יחד עם פניה למבקר המדינה יעזרו.
(במקרה שלילד אין מסגרת,
מומלץ לבוא איתו למשרד מחלקת חנ''מ בעירייה עוזר פלאים)
הם חייבים לתת וועדת חריגים ל ASD , זה נכון, אבל לא לפני שיש אבחון מושלם הכולל אבחון רפואי, בעירייה לא יגישו קודם פשוט משום שבמשרד החינוך לא יסתכלו על התיק לפני שהוא מכיל א תכל המסמכים. כשהייתי שם, והבן שלי היה בלי מסגרת ניסיתי לזעזע את כל מיש היה אפשר גם במשרד החינוך, אך להפתעתי ולצערי זה לא ריגש אף אחד ועוד אמרו לי כמה פעמים שאני ממש לא היחידה... שיש הרבה ילדים שיושבים בבית וצריך סבלנות...
 

מרובע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
D I G I T A L
לא שמתי לב אם כתבו פה:
היום אספרגר לא מקבלים קיצבה מביטוח לאומי
ולכן הרבה שהיו נקראים פעם אספרגר, נקראים היום אוטיזם תפקוד גבוה.
 

מרובע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
D I G I T A L
חשבתי שאספרגר קיים במציאות
רק שאם יקראו לו אספרגר לא יקבלו עליו כלום, לכן מעגלים לכיוון הASD
 

reish

משתמש מקצוען
סליחה שאני קופץ.
היה לכם נורות אדומות גם בנוגע להתפתחות של הילד כשהיה תינוק?
פשוט זה נצרך לי מאוד לדעת.
כל הכבוד על האומץ.(y)
ורק בריאות איתנה
יש 16 סימנים מוקדמים לאוטיזם עד גיל 16 חודשים.
אם רלוונטי אוכל לפרט
 

reish

משתמש מקצוען
ויותר חשוב, מישהו מכיר מכון או מקום אחר שנותן טיפולים רגשיים וקבוצות חברתיות באופן יעודי לילדים על הספקטרום, אבל נמצא בעיר חרדית או משרת אוכלוסיה חרדית? כרגע כל מה ששמעתי זה במקומות שהאוכלוסיה לגמרי חילונית ואם אשלח אותה לקבוצה חברתית זה עלול להיות בעייתי ולגרום לה אי נוחות.
באיזה אזור אתם גרים?
בבני ברק יש קלינאיות תקשורת שמעבירות קבוצות לילדים על הרצף
 

מרובע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
D I G I T A L
יש קבוצת מייל של אמהות לילדים על הספקטרום בכל הרמות. אפשר לקבל שם הרבה תמיכה ומידע. תשאירי כתובת מייל אני אקשר אותם עם אמא משם. אם מענין אותך כמובן..
יש גם קבוצה לאבות ספקטרום.
אפשר להרשם כאן.
 

קופסא קטנה

משתמש מקצוען
לא נראה לי.
כבר קיבלת את האבחנה. לבטח חתומים עליה פסיכולוג/נוירולוג/פסיכיאטר.
בשביל אבחון צריך גם פסיכולוג וגם רופא שהוא נוירולוג או פסיכיאטר

אגב, יש ארגון נוסף בשם "אלו"ט" שנותן מידע להורים בנוגע לזכויות רפואיות של ילדים הספקטרום.
בנוסף, יש להם ניוזלייטר שבו הם נותנים מידע על הרצאות שהם נותנים בחינם בנושאים שונים הקשורים לילדים על הרצף.
הם עמותה חילונית, אבל עוזרים לכולם ויש להם מידע ונסיון רב בתחום.
זה הקישור לאתר שלהם https://alut.org.il/ תוכלי למצוא שם הרבה מידע
 

מתייעצת

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
ממליצה לך לדבר עם ארגון מסוגלים
יש להם מענה לבנות על הרצף בתפקוד גבוה
מצטטת בשם הבת שלי שמתנדבת שם הרבה:
יש להם קבוצה של ילדות ונערות בתפקוד גבוה (וגבוה מאד), והן מידי פעם מתארגנות לשבתות ונופשונים במלונית שלהם בירושלים. (התשלום בד"כ דרך ימי הקלה). ממליצה מאד לדבר איתם. כשתקבלו ימי הקלה, זה המקום הראשון לפנות אליהם בשביל לקבל מענה של מעין קבוצת תמיכה לילדה. ההורים של הילדות מברכים על זה מאד!
 

chaia

משתמש מקצוען
באיזה אזור אתם גרים?
בבני ברק יש קלינאיות תקשורת שמעבירות קבוצות לילדים על הרצף
אשמח מאד לשמוע פרטים
לאיזה ילדים זה מיועד- רק לילדים שאובחנו עם asd? איך ניתן להצטרף?
 

מעצב פנימיות

משתמש מקצוען
ממש ממש תודה! אחפש מידע, האם ידוע לך אם הוא עושה אבחון כזה, ספציפי לאוטיזם?
פסיכיאטר לא עושה אבחונים. זה תפקידו של הפסיכולוג. הפסיכיאטר עושה בדיקה ובמקרה של קוסוב היא לקחה זמן קצרצר ממש ומאשרר את האבחון של הפסיכולוג
 

mmbbcc

משתמש פעיל
אין לי שום בעיה ששואלים, ממש בשמחה.

נורות אדומות היו מאז ומתמיד, ביישנות קיצונית, התרחקות מחברה ומסיטואציות חברתיות באופן קיצוני (לא מזמינה חברות, לא הולכת, לא יוצאת מהבית אם לא צריך, סובלת מאד בכל פעילות חברתית בביהס), חוסר יכולת לבקש עזרה ממבוגרים.
בשילוב עם רגישות חושית, התנהגויות טקסיות, חוסר יכולת להתמודד עם שינויים בשגרה, ואינטליגנציה גבוהה ותחומי ענין לא תואמי גיל.
הנקודה, שאני כאמא צעירה עם ילדה בכורה, לא הכרתי בכלל את התחום הזה. (כל הפרטים שאני מציינת כאן, רק עכשיו מצטברים באופן קבוצתי) במשך כל השנים גיששתי באפילה בנסיונות למצוא דרכים לעזור לילדה, בדרכים המוכרות של ילדים רגילים.
בשלב מסוים, שלחתי אותה דרך הכללית פלטינום לקבוצת של פיתוח כישורים חברתיים. לאחר תקופה, מנחת הקבוצה, שהיא מקצועית יותר ממני, ומכירה את הבעיות, אמרה לי שלדעתה זה לא רק ביישנות ויש כאן משהו יותר עמוק, וכדאי ללכת לאבחון, גם השלב הזה נמשך הרבה זמן, עד שהבנתי למי ללכת, ואיך להתנהל, ואז גם חיכינו הרבה זמן לתור אצל מישהי מקצועית שגם עובדת עם ילדות גדולות בתפקוד גבוה (יש הבדל במאפיינים בין בנים לבנות על הרצף, בנות יודעות יותר להסתיר את הבעיות ולהסתדר איכשהו, וזה בהחלט נחשב שיש תת אבחון אצל בנות גדולות בתפקוד גבוה).
זה בכלל לא מאוחר!
זה מצב קשה לאבחון!
מעריכה את הגישושים והניסיונות, את אמא מודעת! וגם לא בורחת!
לא ברור מאליו!
ואגב, בכלל לא מבאחנים אספרגר לפני גיל 6
ש 16 סימנים מוקדמים לאוטיזם עד גיל 16 חודשים.
בשונה מאוטיזם

אספרגר הוא לא לגמרי על הרצף, לכן היו מחשיבים אותו פעם כמשהו אחר.

ומכירה גם אספרגרים וגם אוטיזים שאובחנו בגילאי 20 ו 30
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קד

א בָּרְכִי נַפְשִׁי אֶת יי יי אֱלֹהַי גָּדַלְתָּ מְּאֹד הוֹד וְהָדָר לָבָשְׁתָּ:ב עֹטֶה אוֹר כַּשַּׂלְמָה נוֹטֶה שָׁמַיִם כַּיְרִיעָה:ג הַמְקָרֶה בַמַּיִם עֲלִיּוֹתָיו הַשָּׂם עָבִים רְכוּבוֹ הַמְהַלֵּךְ עַל כַּנְפֵי רוּחַ:ד עֹשֶׂה מַלְאָכָיו רוּחוֹת מְשָׁרְתָיו אֵשׁ לֹהֵט:ה יָסַד אֶרֶץ עַל מְכוֹנֶיהָ בַּל תִּמּוֹט עוֹלָם וָעֶד:ו תְּהוֹם כַּלְּבוּשׁ כִּסִּיתוֹ עַל הָרִים יַעַמְדוּ מָיִם:ז מִן גַּעֲרָתְךָ יְנוּסוּן מִן קוֹל רַעַמְךָ יֵחָפֵזוּן:ח יַעֲלוּ הָרִים יֵרְדוּ בְקָעוֹת אֶל מְקוֹם זֶה יָסַדְתָּ לָהֶם:ט גְּבוּל שַׂמְתָּ בַּל יַעֲבֹרוּן בַּל יְשׁוּבוּן לְכַסּוֹת הָאָרֶץ:י הַמְשַׁלֵּחַ מַעְיָנִים בַּנְּחָלִים בֵּין הָרִים יְהַלֵּכוּן:יא יַשְׁקוּ כָּל חַיְתוֹ שָׂדָי יִשְׁבְּרוּ פְרָאִים צְמָאָם:יב עֲלֵיהֶם עוֹף הַשָּׁמַיִם יִשְׁכּוֹן מִבֵּין עֳפָאיִם יִתְּנוּ קוֹל:יג מַשְׁקֶה הָרִים מֵעֲלִיּוֹתָיו מִפְּרִי מַעֲשֶׂיךָ תִּשְׂבַּע הָאָרֶץ:יד מַצְמִיחַ חָצִיר לַבְּהֵמָה וְעֵשֶׂב לַעֲבֹדַת הָאָדָם לְהוֹצִיא לֶחֶם מִן הָאָרֶץ:טו וְיַיִן יְשַׂמַּח לְבַב אֱנוֹשׁ לְהַצְהִיל פָּנִים מִשָּׁמֶן וְלֶחֶם לְבַב אֱנוֹשׁ יִסְעָד:טז יִשְׂבְּעוּ עֲצֵי יי אַרְזֵי לְבָנוֹן אֲשֶׁר נָטָע:יז אֲשֶׁר שָׁם צִפֳּרִים יְקַנֵּנוּ חֲסִידָה בְּרוֹשִׁים בֵּיתָהּ:יח הָרִים הַגְּבֹהִים לַיְּעֵלִים סְלָעִים מַחְסֶה לַשְׁפַנִּים:יט עָשָׂה יָרֵחַ לְמוֹעֲדִים שֶׁמֶשׁ יָדַע מְבוֹאוֹ:כ תָּשֶׁת חֹשֶׁךְ וִיהִי לָיְלָה בּוֹ תִרְמֹשׂ כָּל חַיְתוֹ יָעַר:כא הַכְּפִירִים שֹׁאֲגִים לַטָּרֶף וּלְבַקֵּשׁ מֵאֵל אָכְלָם:כב תִּזְרַח הַשֶּׁמֶשׁ יֵאָסֵפוּן וְאֶל מְעוֹנֹתָם יִרְבָּצוּן:כג יֵצֵא אָדָם לְפָעֳלוֹ וְלַעֲבֹדָתוֹ עֲדֵי עָרֶב:כד מָה רַבּוּ מַעֲשֶׂיךָ יי כֻּלָּם בְּחָכְמָה עָשִׂיתָ מָלְאָה הָאָרֶץ קִנְיָנֶךָ:כה זֶה הַיָּם גָּדוֹל וּרְחַב יָדָיִם שָׁם רֶמֶשׂ וְאֵין מִסְפָּר חַיּוֹת קְטַנּוֹת עִם גְּדֹלוֹת:כו שָׁם אֳנִיּוֹת יְהַלֵּכוּן לִוְיָתָן זֶה יָצַרְתָּ לְשַׂחֶק בּוֹ:כז כֻּלָּם אֵלֶיךָ יְשַׂבֵּרוּן לָתֵת אָכְלָם בְּעִתּוֹ:כח תִּתֵּן לָהֶם יִלְקֹטוּן תִּפְתַּח יָדְךָ יִשְׂבְּעוּן טוֹב:כט תַּסְתִּיר פָּנֶיךָ יִבָּהֵלוּן תֹּסֵף רוּחָם יִגְוָעוּן וְאֶל עֲפָרָם יְשׁוּבוּן:ל תְּשַׁלַּח רוּחֲךָ יִבָּרֵאוּן וּתְחַדֵּשׁ פְּנֵי אֲדָמָה:לא יְהִי כְבוֹד יי לְעוֹלָם יִשְׂמַח יי בְּמַעֲשָׂיו:לב הַמַּבִּיט לָאָרֶץ וַתִּרְעָד יִגַּע בֶּהָרִים וְיֶעֱשָׁנוּ:לג אָשִׁירָה לַיי בְּחַיָּי אֲזַמְּרָה לֵאלֹהַי בְּעוֹדִי:לד יֶעֱרַב עָלָיו שִׂיחִי אָנֹכִי אֶשְׂמַח בַּיהוָה:לה יִתַּמּוּ חַטָּאִים מִן הָאָרֶץ וּרְשָׁעִים עוֹד אֵינָם בָּרְכִי נַפְשִׁי אֶת יי הַלְלוּיָהּ:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

רגעים מכריעים בחיים • אתגר 116

לוח מודעות

למעלה