אוטיזם? אספרגר? איזו מילה מפחידה...

  • פותח הנושא tovat
  • פורסם בתאריך

ח.ג.ג'.

משתמש מקצוען
אם הם רגישים ומתייחסים אז מה הבעיה בזוגיות?
ייתכן שאני לא מבינה מספיק בנושא.
אבל נראה לי שאם הבעיה היא תקשורתית, אז בפגישה, בשיחה, מגלים חוסר מסוגלות תקשורתית.
לפחות כך נראה לי.
אני אענה פה מהצד השני הפעם: "תקשורת" זה דבר רחב מאד, שמורכב מהרבה חלקים.
יכול להיות מישהו שאין לו בעיה מיוחדת דווקא בתחום של רגישות והתייחסות, אבל מתקשה להבין רמזים לא מילוליים ברמות הגבוהות שלהם. או שהוא יודע מה האחר מרגיש ואיך צריך להגיב לזה, אבל לא תמיד יודע מה האחר חושב או איך להתסכל על סיטואצה מנקודת המבט של מישהו אחר (האמת, זו נקודה שהרבה אנשים רגילים מתקשים בה...)
בסיטואציה יחסית צפויה ונשלטת של פגישה זה לא בהכרח יבוא לידי ביטוי, בחיים האמיתיים מגיעים עמוק יותר.
יש גם את שאר החבילה, שלאו דווקא משליכה ישירות על "תקשורת" אבל כן תורמת לקשיים בזוגיות באופן עקיף, אצל מי יותר ואצל מי פחות. כמו למשל נטיה לנוקשות או בעיות בויסות חושי.
בסופו של דבר סך הבעיות לא חייב להיות משהו נורא דרמטי או משהו שלא יכול להיות גם לאנשים לא על הרצף, אבל אין ספק שיש כאלו שאצלם הבעיות כן משמעותיות ולכן צריך לברר על כל מקרה לגופו.
 

תותחינוס

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
צילום מקצועי
לרוב מי שהוא מאובחן זה אומר שהיה סיבה ללכת לאבחן
ישנם הרבה כאלה על הרצף שלא הלכו לאבחון וזה ניכר אצלם...
אין סיכוי שהזוגיות שלהם היא חלקה לחלוטין
רוב האוטיסטים מתקשים בלנתח סיטואציות חדשות
אז גם אם לימדו אותם בילדות הרבה דברים
הזוגיות זה משהו חדש שלאדם רגיל זה ללמוד הרבה אז אצלם הרבה יותר
אני לא מאמינה שהם רגישים ומתייחסים ממש ככל האדם למרות לימוד רב...
אם כן במה הם על הרצף????
אכן,
אך מי שאובחן,
בדר"כ גם טופל.

וזה מאוד משמעותי.
 

אלפי תודות

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
כל מי שמגיב כאן,
יש לכם ילד על הרצף?
או לפחות קרוב משפחה מדרגה ראשונה שמכירים היטב?

כי חבל,
נכתבות פה כ"כ הרבה סטיגמות לא נכונות.

אנשים על הרצף בתפקוד גבוה יכולים בהחלט לנהל שיחה,
הרבה פעמים הם חכמים מאוד, אפילו מחוננים,
יכולים לעבוד ולהשתכר,
ועם הדרכה צמודה ונכונה - יכולים גם להתחתן
(הדרכה לפני וליווי אחרי - תלוי ברמת התפקוד).

אנחנו לא בתקופות ש'אוטיסט' היה אדם שבוהה באויר וממלמל מילים חסרות פשר,
היום ילדי ASD בתפקוד גבוה מקבלים טיפול וסיוע איכותי מאוד,
ובס"ד הרבה פעמים מעלה אותם על דרך המלך.
זה לא סותר שהם (ומשפחתם) חווים קשיים לא פשוטים בדרך.

ואגב, מי שבונה על הקצבה - היא בד"כ נבלעת בים ההוצאות של הטיפולים...
רק תשלום חודשי על גן תקשורת, לדוג', הוא 600 ש"ח לפחות.
טיפול שבועי של קלינאית תקשורת הוא מינימום 300 ש"ח
וכן ריפוי בעיסוק, טיפול רגשי וכו'.
אם מוסיפים גם פסיכולוג / פסיכיאטר פרטי - הסכומים מזנקים עוד יותר.
אז נכון שעל חלק מהנ"ל יש החזרים מקופ"ח, ועדיין - להרבה הורים הסכום לא מספיק.

רק בריאות לכולם.
 

English Tech

משתמש פעיל
אנשים על הרצף בתפקוד גבוה יכולים בהחלט לנהל שיחה,
הרבה פעמים הם חכמים מאוד, אפילו מחוננים,
יכולים לעבוד ולהשתכר,
ועם הדרכה צמודה ונכונה - יכולים גם להתחתן
(הדרכה לפני וליווי אחרי - תלוי ברמת התפקוד).
חולקת על שתי השורות האחרונות.
יש כאלה שיכולים להתחתן - אבל יש המון שלא
וזה לא תלוי רק ברמת התפקוד אלא גם במבנה האישיות הספציפי -
יש (הרבה) כאלה שגם אם יתחתנו ועל פניו הכול יראה בסדר, עם הדרכה וליווי וכו' - לעולם לא יצליחו לבנות זוגיות בריאה! ואכמ"ל
 

אלפי תודות

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
חולקת על שתי השורות האחרונות.
יש כאלה שיכולים להתחתן - אבל יש המון שלא
וזה לא תלוי רק ברמת התפקוד אלא גם במבנה האישיות הספציפי -
יש (הרבה) כאלה שגם אם יתחתנו ועל פניו הכול יראה בסדר, עם הדרכה וליווי וכו' - לעולם לא יצליחו לבנות זוגיות בריאה! ואכמ"ל
צודקת לגמרי,
ולכן סייגתי וכתבתי "יכולים",
אבל אכן לא תמיד זה כך.

ואגב, גם מבחינתם זו לא תמיד השאיפה.
יש מביניהם אל-הוריים, ויש מביניהם כאלו שמעדיפים, פשוט, להשאר רווקים.
 

English Tech

משתמש פעיל
הצורך

הצורך הוא להסתדר בשיחה, ולא להסתדר עם בחורה,
על זה הבחורה תעביר,
היא מתכוננת לזה.
וכל בחור שלא מסתדר חברתית, מן הסתם הבחורה תגלה את זה אלא שיתכן והא לא תדע להסביר את הבעיה.
ומן הסתם אם היא תגלה בעיה היא תעזוב.. אלא אם כן יש לה בעיה אחרת, והיא תסכים להשאר עם הבעיה החברתית, שבהמשך תגלה שזה בעיה על הרצף.
ובאמת אם יש לו בעיה חברתית, מה זה משנה מה ההגדרה של הבעיה.
לא תמיד שמים לב, וזה ודאי לא קשור לבעייתיות כזו או אחרת של הבחורה
 

English Tech

משתמש פעיל
ואגב, גם מבחינתם זו לא תמיד השאיפה.
יש מביניהם אל-הוריים, ויש מביניהם כאלו שמעדיפים, פשוט, להשאר רווקים.
גם כאלה שכן "רוצים" (מהכרות)
בטח כאלה שגדלים בחברה שלנו, שה- אידיאל הוא להתחתן ולהביא ילדים
 

אוצרי

משתמש פעיל
אני עוקב אחרי הנידון כבר כשבועיים ונראה שאפשר לסכם אותו:

א) יש קשת של דעות לגבי אפשרות של ASD בתפקוד גבוה להנשא בין כאלו שאומרים שאין שום סיכוי וזה נועד לכישלון עד כאלו שטוענים שזה הצלחה מסחררת אולי אם התאמות קלות וליווי קל.
האמת כנראה די אינדוידואלית ובאמצע!!

ב) לגבי האם צריך לספר בשידוכים גם יש מגוון של דעות מבין כאלו שאומרים ודאי לספר בדיוק ולא משנה כמה זה פוגע כי זה לתועלת לבין כאלו שאומרים שיש מצבים שזה כלל או כמעט בכלל לא משמעותי!
האמת גם כנראה באמצע וכדי לדעת אותה כדאי מאוד ללמוד בחפץ חיים את הלכות לשון הרע לתועלת שזה לא רק מותר אלא חיוב! וכנראה שלעניינו יש מקרים כאלו ויש כאלו ובכל מקרה לא חייבים לקרוא לזה בשמות "מפחידים" "אוטיזם "אספרגר" "רצף" אלא להגדיר את הקשיים בתקשורת ומשמעותן.

נראה שהדעות של האנשים די חוזרים על עצמם והנושא שהוא בלי ספק אחד הדברים שמעסיקים ביותר בני משפחה של מאובחנים (או "לא מאובחנים") די מיצה את עצמו!

רציתי להעלות נושאים נוספים שבוודאי גם מעסיקים כל משפחה עם מאובחן:

א) איך מתמודדים בשגרת הבית כאשר יש ילד מאובחן שדורש את תשומת הלב המרובה בלי שזה יפגע באווירה בבית ובאחים האחרים?

ב) איך מפעילים ילד מאובחן שהגיע לקריסה וייאוש מלהתאים את עצמו לסביבה

ג) האם מוכרת תופעה של צורך בשינה מרובה לילדי ASD

תודה רבה
 

English Tech

משתמש פעיל
האם מוכרת תופעה של צורך בשינה מרובה לילדי ASD
לגבי בוגרים, יודעת שכן (מהשטח ולא מדעית)
ולדעתי זה לא דווקא עניין של צורך אלא גם בריחה מהמציאות
וכן יכול להיות שמתעייפים הרבה מעודף גרייה (בעקבות קריאת הספר "ילד רגיש מאוד", מומלץ!)
 

good things

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
בלת״ק
לא מצילחה לקרוא את כל התגובות
כן מחפשת המלצה לפסיכולוג/ית קליני לאבחון (לילד בגילאי 12 שלכאורה הוא בתפקוד גבוה מאוד)
 

ש.ב.א

משתמש סופר מקצוען
בלת״ק
לא מצילחה לקרוא את כל התגובות
כן מחפשת המלצה לפסיכולוג/ית קליני לאבחון (לילד בגילאי 12 שלכאורה הוא בתפקוד גבוה מאוד)
אנחנו עשינו אבחון בגיל הזה ובתנאים האלה במכון מסילות אשדוד
 

ח.ג.ג'.

משתמש מקצוען
ב) איך מפעילים ילד מאובחן שהגיע לקריסה וייאוש מלהתאים את עצמו לסביבה

ג) האם מוכרת תופעה של צורך בשינה מרובה לילדי ASD
חשוב מאד שיהיה ליווי של טיפול רגשי. חלק מהעבודה שעושים, במיוחד בגיל ההתבגרות, הוא גיבוש הזהות העצמית כולל קבלה של האבחנה. במסגרות חינוך מיוחד עובדים על זה לא רק בטיפול הרגשי אלא גם עם צוות החינוך המיוחד, באופן קבוצתי ו/או אישי.
מהצד השני, למה בדיוק הכוונה שהוא התייאש מלהתאים את עצמו? הוא מעוניין בחברה ולא מצליח, או שלא מעוניין ורק רוצה שיעזבו אותו בשקט? במקרה הראשון צריך לחשוב איך אפשר לתת לו טיפול נכון יותר ויעיל יותר כדי שיצליח להתקדם. לחשוב גם איך אפשר לתת לו חוויות של הצלחה. במקרה השני, לפעמים מה שצריך זה להתאים את הסביבה לילד ולא את הילד לסביבה. תמיד צריך ללמד (עד כמה שאפשר) מיומנויות חברתיות בסיסיות שיספיקו כדי להסתדר בחברה. אבל מי שאין לו מוטיבציה חברתית ובאמת לא מעוניין בחברה, לפעמים הדבר הנכון הוא לאפשר את זה ולדאוג להפחית קצת מהחיכוכים עם החברה. (לפעמים זה המצב הקבוע ולפעמים אחרי שמתקדמים מגלים גם את הרצון יחד עם היכולת).
לגבי השינה, כדאי לבדוק אם הצורך בשינה מרובה לא נובע מקושי להירדם. הפרעות שינה נפוצות אצל ילדים על הרצף. אפשר לנסות מלטונין.
 

good things

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
@tovat האם תוכלי לכתוב איכן עשיתם את האבחון הראשוני
אני גם כן מתמודדת עם מקרה דומה ומחפשת נואשות המלצה
תודה מראש
 

tzivya7

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
@good things האשכול נפתח לפני שנתיים
מאז חלו המון שינויים בגישה
של ביטו"ל לאיבחון של ASD...
אם אתם רוצים מאבחן שיהיה קביל לביטוח לאומי
תבררו רק אצל מי שיודע מה קורה בחודשים האחרונים!!
(מאמינה שבעזר מציון יודעים להמליץ על מאבחנים טובים
שמוכרים בביטוח הלאומי)
 

good things

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
@good things האשכול נפתח לפני שנתיים
מאז חלו המון שינויים בגישה
של ביטו"ל לאיבחון של ASD...
אם אתם רוצים מאבחן שיהיה קביל לביטוח לאומי
תבררו רק אצל מי שיודע מה קורה בחודשים האחרונים!!
(מאמינה שבעזר מציון יודעים להמליץ על מאבחנים טובים
שמוכרים בביטוח הלאומי)
אני רוצה קודם כל לאבחן קודם כל בשביל לדעת מה יש לילד יש לנו הרבה מאוד נורות אדומות
בפרט שבשנה האחרונה יש נסיגה רצינית בכל התחום התקשורתי שגם כך היה צולע
ביטו״ל זה שלב שני
 

אוצרי

משתמש פעיל
אני רוצה קודם כל לאבחן קודם כל בשביל לדעת מה יש לילד יש לנו הרבה מאוד נורות אדומות
בפרט שבשנה האחרונה יש נסיגה רצינית בכל התחום התקשורתי שגם כך היה צולע
ביטו״ל זה שלב שני
קודם כל גישה מעולה. אפשר לומר שמכירים מקרוב תיאור דומה (לגבי הנסיגה) שזה דבר מצוי במצב כזה...

כדאי באמת להתייעץ עם עזר מציון יש להם ידע רב בענין 0733956740 שלוחה 2
רצוי מאוד אם אפשרי אבחון מוסדר דרך הקופה אבל הרבה פעמים זה קשה בגיל הזה.
בכל אופן כדאי לברר שזה מאבחן שעושה אבחון מלא ולא פגישה אחת זה לא אמין...
זה אמור לקחת לפחות שלוש פגישות!

מאיזה איזור אתם בארץ ובאיזה קופה?
 

good things

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
קודם כל גישה מעולה. אפשר לומר שמכירים מקרוב תיאור דומה (לגבי הנסיגה) שזה דבר מצוי במצב כזה...

כדאי באמת להתייעץ עם עזר מציון יש להם ידע רב בענין 0733956740 שלוחה 2
רצוי מאוד אם אפשרי אבחון מוסדר דרך הקופה אבל הרבה פעמים זה קשה בגיל הזה.
בכל אופן כדאי לברר שזה מאבחן שעושה אבחון מלא ולא פגישה אחת זה לא אמין...
זה אמור לקחת לפחות שלוש פגישות!

מאיזה איזור אתם בארץ ובאיזה קופה?
אני מאזור המרכז ובקופ״ח כללית (מדובר על ילד בסביבות גיל 12)
 

ש. זינגר

משתמש צעיר
בלת"ק
אני רואה שיש הרבה דיונים כאן על אוטיזם בתפקוד גבוה ואיך אנשים על הרצף יכולים לתפקד בחיי היומיום. חשוב להבין שיש המון גוונים וסגנונות שונים של אוטיזם, וכל אדם על הרצף הוא אינדבידואלי.

לגבי השאלה אם אדם עם אוטיזם בתפקוד גבוה יכול להינשא – בהחלט כן! ישנם אנשים על הרצף שיכולים למצוא זוגיות ולנהל חיי משפחה כמו כל אחד אחר.

בשנים האחרונות יש עלייה במודעות ובאבחונים, וכמות האנשים המאובחנים על הרצף גודלת משנה לשנה. הרבה מהילדים של פעם, שלא קיבלו אבחנה, היום מנהלים חיים מלאים, כולל נישואין.

כמובן שכל מקרה הוא ייחודי, אבל אין ספק שעם ההבנה הנכונה והתמיכה המתאימה, אנשים על הרצף יכולים להשיג ולהיות חלק כמו כל אדם אחר.
 

ש.ב.א

משתמש סופר מקצוען
אבחון שקביל גם לביטוח לאומי?
כן
רק שהגשנו את האבחון ממש בתחילת המלחמה ושלחו את הבקשה שלנו לסניף בנצרת...

בכל מקרה,
גם אנחנו עשינו את האבחון קודם כל בשביל לדעת.
התחלנו עם אבחון פסיכודיאגנוסטי ובאמצע עברנו לאבחון תקשורת.
 

אולי מעניין אותך גם...

לוח לימודים

מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:

18.11

י"ז חשוון


וובינר מרתק!

המדריך (הלא שלם) לסטוריטלינג

הרצאה ייחודית עם ירון פרל ממשרד הפרסום מקאן, על עולם הסטוריטלינג. מספרי סיפורים נולדים ככה או שאפשר ללמוד את זה? מה הופך סיפור אחד ל״תעירו אותי כשזה מסתיים״ ואחר ל״ספרו לי את זה שוב!״, והקשר לעולם הקריאייטיב.

הכניסה חופשית!


19.11

י"ח חשוון


פתיחת

קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI

קורס מקוצר


19.11

י"ח חשוון


אירוע שיתופים ייחודי

בוטים מספרים על עצמם

בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.

הכניסה חופשית!


25.11

כ"ד


פתיחת

קורס פרסום קופי+

מלגות גבוהות!


27.11

כ"ו חשוון


פתיחת

קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות

מלגות גבוהות!


27.11

כ"ו חשוון


פתיחת

קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!

מלגות גבוהות!


27.11

כ"ו חשוון


נפתחה ההרשמה!

קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!

מלגות גבוהות!


הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  50  פעמים

אתגר AI

הצבע הירוק • אתגר 23

לוח מודעות

למעלה