אז מה בדיוק הרוגע של האבא? הוא יצטרך להמשיך לגלגל כסף, לא?
נסחפת ...ובמחשבה שניה אולי @הארז זה הוא הרב אפרים וינברג והוא הרויח על הדרך קצת יח''צ אז למה לא הנה לך בשמחה
ואמר שיש אפשרות לעשות את זה כמובן צריך לדעת איך וכו'1. הלכתית מצד איסור ריבית כיון שהאבא 'תרם' לגמח כסף כל חודש אם ההלוואה תלך אליו זה ריבית מוקדמת ואכמ''ל.
באמת האבא לא בסדר. לאיזו שפלות אנשים יכולים להגיע...לא נעים לי לכתוב, אבל אני מכירה כמה מהיכרות אישית מאוד שמשלמים את החוב של ההורים, ולא מרצונם של הילדים.
אלא מפני שההורים כרעו תחת העומס והפסיקו להעביר את התשלום החודשי, ובתור ילדים לא נעים לבוא לבקש.
ובדיוק בגלל סיבה זו אני לא עשיתי לילדיי את התכניות של הגמ"ח המרכזי.
הוא אשר אמרתיההלוואה לחשבון של הילד והאבא יעביר לילד כל חודש את הכסף וראיתי פעם שהם כתבו 2 הסברים בזה
2. אולי ברבות השנים ואולי החודשים שהבן יראה את אביו/חמיו נקרע כל חודש להעביר לו את הכסף הוא יחמול יחוס וירחם עליו ויוריד ממנו את העול הזה.
באמת האבא לא בסדר. לאיזו שפלות אנשים יכולים להגיע...
במקום לקחת עוד גמ"ח ענק של כמה עשרות אלפים מהבנק או מהשוק האפור בריביות רצחניות, העז האב הפרזיט לקחת הלוואה מהגמ"ח המרכזי ולהפיל אותה על בנו חסר הישע שלא חטא ולא פשע, ובמקום להתרווח שאנן בדירתו בת ה-3 חדרים במיקום מרכזי ולתת לאבא שלו להתרוצץ יום יום בעשרות גמחים, נאלץ הבן המסכן לקחת על עצמו את העול הנורא ולהחזיר את החוב בעצמו....
באמת האבא לא בסדר. לאיזו שפלות אנשים יכולים להגיע...
במקום לקחת עוד גמ"ח ענק של כמה עשרות אלפים מהבנק או מהשוק האפור בריביות רצחניות, העז האב הפרזיט לקחת הלוואה מהגמ"ח המרכזי ולהפיל אותה על בנו חסר הישע שלא חטא ולא פשע, ובמקום להתרווח שאנן בדירתו בת ה-3 חדרים במיקום מרכזי ולתת לאבא שלו להתרוצץ יום יום בעשרות גמחים, נאלץ הבן המסכן לקחת על עצמו את העול הנורא ולהחזיר את החוב בעצמו....
ומה אתה רוצה מהאבא שכבר חיתן חמישה ילדים ועדיין לא שילם מחצית מהדירה של הילד הראשון?מה אתה רוצה מהילד שכבר יש לו שלושה ילדים משלו ואשתו מקבלת שכר מינימום ויש לו משכנתא לשלם
אולי מי שקיבל דירה בלי משכנתא זה שווה
לא נעים לי לכתוב, אבל אני מכירה כמה מהיכרות אישית מאוד שמשלמים את החוב של ההורים, ולא מרצונם של הילדים.
אלא מפני שההורים כרעו תחת העומס והפסיקו להעביר את התשלום החודשי, ובתור ילדים לא נעים לבוא לבקש.
ובדיוק בגלל סיבה זו אני לא עשיתי לילדיי את התכניות של הגמ"ח המרכזי.
עדיף שלא יתחייב מאשר להתחייב ולהכריח את הילד לשלםומה אתה רוצה מהאבא שכבר חיתן חמישה ילדים ועדיין לא שילם מחצית מהדירה של הילד הראשון?
שמשלם 3 משכנתאות? שהמשכורת של אשתו משועבדת רק לתשלומי שכר הלימוד של ששת בניו ובנותיו שעדיין לא נישאו????
קצת פרופורציות!!!
הבשורה הגדולה היא ב-95% מהמקרים, כשבהם ההורים הם אלו שמשלמים את ההלוואה. הבשורה הקטנה היא בחמשת האחוזים הנותרים שההורים קרסו טוטאלית והגיעו למצב שבו אינם מסוגלים לשלם את ההחזר, ואז במקום לשלם לגמחים יש מאין או חלילה לבנקים וגרוע מכך, יש ילד שמטה שכם. ובקשר לשלום בית, בן זוג שלא מצליח להתגבר על זה יש בעיה גדולה מאוד (לא אומר שזה קל, אבל אמורים להצליח להתגבר על זה).לכן אני לא מבין מה הבשורה הגדולה בגמ"ח המרכזי. להפיל את ההלוואה על הילד? ואז לפרסם שהאבא רגוע
וכן לא קבלתי תשובה על ההחזר הגבוה שיוצא לס' ילדים
אם אלו באמת האחוזים אז אני מביןהבשורה הגדולה היא ב-95% מהמקרים, כשבהם ההורים הם אלו שמשלמים את ההלוואה
זה הגדרה יפה מדי לילד שהוכרח לשלם, ילד שמטה שכם זה ילד שעושה זאת מבחירה חופשיתיש ילד שמטה שכם
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
26.09
כ"ג אלול
פתיחת
קורס מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קז
א הֹדוּ לַיי כִּי טוֹב כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ב יֹאמְרוּ גְּאוּלֵי יי אֲשֶׁר גְּאָלָם מִיַּד צָר:ג וּמֵאֲרָצוֹת קִבְּצָם מִמִּזְרָח וּמִמַּעֲרָב מִצָּפוֹן וּמִיָּם:ד תָּעוּ בַמִּדְבָּר בִּישִׁימוֹן דָּרֶךְ עִיר מוֹשָׁב לֹא מָצָאוּ:ה רְעֵבִים גַּם צְמֵאִים נַפְשָׁם בָּהֶם תִּתְעַטָּף:ו וַיִּצְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם מִמְּצוּקוֹתֵיהֶם יַצִּילֵם:ז וַיַּדְרִיכֵם בְּדֶרֶךְ יְשָׁרָה לָלֶכֶת אֶל עִיר מוֹשָׁב:ח יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:ט כִּי הִשְׂבִּיעַ נֶפֶשׁ שֹׁקֵקָה וְנֶפֶשׁ רְעֵבָה מִלֵּא טוֹב:י יֹשְׁבֵי חֹשֶׁךְ וְצַלְמָוֶת אֲסִירֵי עֳנִי וּבַרְזֶל:יא כִּי הִמְרוּ אִמְרֵי אֵל וַעֲצַת עֶלְיוֹן נָאָצוּ:יב וַיַּכְנַע בֶּעָמָל לִבָּם כָּשְׁלוּ וְאֵין עֹזֵר:יג וַיִּזְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם מִמְּצֻקוֹתֵיהֶם יוֹשִׁיעֵם:יד יוֹצִיאֵם מֵחֹשֶׁךְ וְצַלְמָוֶת וּמוֹסְרוֹתֵיהֶם יְנַתֵּק:טו יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:טז כִּי שִׁבַּר דַּלְתוֹת נְחֹשֶׁת וּבְרִיחֵי בַרְזֶל גִּדֵּעַ:יז אֱוִלִים מִדֶּרֶךְ פִּשְׁעָם וּמֵעֲוֹנֹתֵיהֶם יִתְעַנּוּ:יח כָּל אֹכֶל תְּתַעֵב נַפְשָׁם וַיַּגִּיעוּ עַד שַׁעֲרֵי מָוֶת:יט וַיִּזְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם מִמְּצֻקוֹתֵיהֶם יוֹשִׁיעֵם:כ יִשְׁלַח דְּבָרוֹ וְיִרְפָּאֵם וִימַלֵּט מִשְּׁחִיתוֹתָם:כא יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:כב וְיִזְבְּחוּ זִבְחֵי תוֹדָה וִיסַפְּרוּ מַעֲשָׂיו בְּרִנָּה:כג יוֹרְדֵי הַיָּם בָּאֳנִיּוֹת עֹשֵׂי מְלָאכָה בְּמַיִם רַבִּים:כד הֵמָּה רָאוּ מַעֲשֵׂי יי וְנִפְלְאוֹתָיו בִּמְצוּלָה:כה וַיֹּאמֶר וַיַּעֲמֵד רוּחַ סְעָרָה וַתְּרוֹמֵם גַּלָּיו:כו יַעֲלוּ שָׁמַיִם יֵרְדוּ תְהוֹמוֹת נַפְשָׁם בְּרָעָה תִתְמוֹגָג:כז יָחוֹגּוּ וְיָנוּעוּ כַּשִּׁכּוֹר וְכָל חָכְמָתָם תִּתְבַּלָּע:כח וַיִּצְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם וּמִמְּצוּקֹתֵיהֶם יוֹצִיאֵם:כט יָקֵם סְעָרָה לִדְמָמָה וַיֶּחֱשׁוּ גַּלֵּיהֶם:ל וַיִּשְׂמְחוּ כִי יִשְׁתֹּקוּ וַיַּנְחֵם אֶל מְחוֹז חֶפְצָם:לא יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:לב וִירֹמְמוּהוּ בִּקְהַל עָם וּבְמוֹשַׁב זְקֵנִים יְהַלְלוּהוּ:לג יָשֵׂם נְהָרוֹת לְמִדְבָּר וּמֹצָאֵי מַיִם לְצִמָּאוֹן:לד אֶרֶץ פְּרִי לִמְלֵחָה מֵרָעַת יֹשְׁבֵי בָהּ:לה יָשֵׂם מִדְבָּר לַאֲגַם מַיִם וְאֶרֶץ צִיָּה לְמֹצָאֵי מָיִם:לו וַיּוֹשֶׁב שָׁם רְעֵבִים וַיְכוֹנְנוּ עִיר מוֹשָׁב:לז וַיִּזְרְעוּ שָׂדוֹת וַיִּטְּעוּ כְרָמִים וַיַּעֲשׂוּ פְּרִי תְבוּאָה:לח וַיְבָרֲכֵם וַיִּרְבּוּ מְאֹד וּבְהֶמְתָּם לֹא יַמְעִיט:לט וַיִּמְעֲטוּ וַיָּשֹׁחוּ מֵעֹצֶר רָעָה וְיָגוֹן:מ שֹׁפֵךְ בּוּז עַל נְדִיבִים וַיַּתְעֵם בְּתֹהוּ לֹא דָרֶךְ:מא וַיְשַׂגֵּב אֶבְיוֹן מֵעוֹנִי וַיָּשֶׂם כַּצֹּאן מִשְׁפָּחוֹת:מב יִרְאוּ יְשָׁרִים וְיִשְׂמָחוּ וְכָל עַוְלָה קָפְצָה פִּיהָ:מג מִי חָכָם וְיִשְׁמָר אֵלֶּה וְיִתְבּוֹנְנוּ חַסְדֵי יי: