בהחלט מובנת הבעייה.
העניין הוא שהפיתרון הוא לא בשינוי והסטת קווים נוספים שרובלם בלא"ה לא מספיק תדירים ולא בהכרח יעזרו {בסוף באים כל הקווים ביחד וכדו'}
אלא כמו שכבר כתבתי למעלה, צריך להוריד כמה וכמה קווים שנוסעים מהעיר לערים קרובות,
ובתמורה לתגבר מאוד את הקווים העירוניים בלבד,
הרי אם לדוג' קו 2 יעבוד בשעות השיא כל 5 דק' זה כבר יפתור את הבעייה, לא?
ולשם השאיפה לדעתי,
לתיגבור הקווים הנצרכים ביותר של העיר, לתדירות גבוהה מאוד מאוד - 5-7 דק' בשעות השיא ו10-12 דק' בשפל. {בעיקר 2,3,4,5 - ואולי להוסיף קו - או שניים חדשים ומרכזיים}
וביטול חלק מהפחות נצרכים.
בנוגע להוספה של קווים שמשום מה לא קיימים שהיו מקלים מאד,
קו שיעבור מבן גוריון - הרואה ויכנס לבני ברק,
(גם שם פקוק אך בכל אופן מניסיון זה לא כמו בני עצמה...)
קו שיעבור מזבוטינסקי ויכנס בסוקלוב , או כל רעיון נוסף אחר, ששונה מהרעיוון במרכזי(שהוא כמובן נצרך אך קיים אפילו יותר מידי)
של ר עקיבא , חזוא, עזרא נחמיה, או עד סוף חזוא...
ועוד משהו חשוב, גם אם לא יכניסו רעינות יומרניים וחדשים כמו להעיף את הקווים הבין עירוניים מתוך העיר,
המינימום ביעני , זה לתת תיעדוף ניכר, של קווים עירוניים על פני קווים בין עירוניים,בעקבות הנאמר כאן,
אתמול ערכתי ניסוי
עברו 4 קווים בין עירוניים (מ"ע , בית שמש, ביתר ונתניה) עד השיע קו עירוני - קו 3 במקרה דנן,
אחריו עברו עוד 5 קווים בין עורניים, 2 לירושליים , 2 למ"ע אחד לעימנואל, אחד נראה לי לאלעד, ועוד אחד שלא ידעתי לאן הוא נוסע...
וזה רק מקרה ספציפי שחוויתי אתמול ולא חיכיתי הרבה זמן בתחנה (כמובן שלא היה אפילו קו 2 אחד...)
המצב האקוטי הזה חייב להשתנות!!!
תחבורה ציבורית עירונית חייבת להיות מתועדפת הרבה יותר מתחבורה בין עירונית!!!
על כל תחלואיה, (רק העליה לכל קו כזה היא כמה דק, מה שיוצר פקק ענק מיד, ...) אה וזה היה בערך ב16:30 בצהריים, שעה עמוסה מאד לעירוניים, ואין בה בכלל משהומיוחד לאלו שמגיעים בבין עירוני....
(אני מאינה שגם
@קצרה שעומדת בתוקף עלתיעדוף תחבור ציבורית תסכים איתי על כך...)
כמובן שבזמנים ניוחדים כמו מוצאי חג, או זמנים מיוחדים אחרים, אםשר ובהחלט ניתן לשנות את התיעדוף הנ"ל, אני מדברת על שיגרה....