תח"צ בעיריית בני ברק מבקשים עצות לתחבורה

מרכז מידע

משתמש פעיל
כנראה שלא כ"כ מעשי.
למה?
ע"ע הרכת הקלה בירושלים עובד יופי.
ואותו דבר בשלטים האלקטרוניים בערים רבות בארץ שנכתב הם הודעות בעת הצורך.




טוב זה הרמה להנחתה אצלי, כי אני נעול על הנושא הזה כבר יותר מעשור....

אז ככה,
יש פתרון "קסם" לתחב"צ בב"ב!

כילד גדלתי באיזור ויז'ניץ, ומכיר את כל הבעייתיות של תחב"צ בב"ב.
"הכל" אבל הכל! מתחיל מגשר קוקה קולה מעל גהה,
יש שם 20 קושיות תחבורתיות שמגיל הטיפש עשרה הבנתי שאין עם מי לדבר....
אז הפרסום הזה הוא נס, ממש נס!
למה גשר כזה צר באיזור כל כך דחוס ועמוס?
למה סמינרים בתוך כל המשאיות והכבישים והאוטובוסים, בתוך כל הפיח והעשן?
למה לא פותחים את "יציאת החירום" של מפעל קוקה קולה לכיוון גהה, שהמשאיות של קוקה קולה ייכנסו מכביש 4, ולא ממעל הגשר ולכביש עירוני?
למה יש בכלל קוקה קולה בכניסה לב"ב?
למה ממול הגשר, איפה שהשלט "ברוכים הבאים" לב"ב, רחוב מתתיהו למה הוא חסום לכניסה/יציאה מהעיר?
למה אין בדיקה איכותית ומעמיקה על מחשוב אוטומטי של הרמזורים בצומת?
"למה אין שביל נורמלי עם תאורה וספסלים וצמחיה להולכי רגל ולאופניים, מצומת לפחות מחלף גהה ועד בר-אילן, (ואפשר טכנית מאם המושבות עד הספארי....) (ואפשר גם בצד השני של הכביש (רק שזה לא ב"ב)) שביל אחד רציני מושקע ומתוחזק"
למה אין תחנת דלק נורמלית או תחנות אוטובוס מסודרות מתחת לגשר קוקה קולה מצד גבעת שמואל, הרי אין שם כלום.... אפשר אפילו לעשות שם מסוף קטן....
למה אין תחנה מרכזית "אחת" בכל בני ברק?
נניח שמשתמשים בתירוץ ש"הרבנים לא מסכימים" כי זה יהפוך לאלף ואחת תירוצים משניים, אז איך בירושלים יש את מרכזית הארזים, בלי חנויות ובלי מקומות אפלים, ובכל מקום "נורמלי", אין תירוצים, יש פרקטיקה מעשית?
למה אוטובוס בין-עירוני, כמו נניח 402 או 92 ועוד ועוד, למה צריך לעשות את כל הפיתולים האפשריים בתוך ב"ב, ואז להוריד את כולם בתחנה המרכזית של העיר המקבלת?

ואלו רק 10 שאלות שנובעות מתוך הצורך הדחוף והנכון, להקים "תחנה מרכזית בבני ברק".
ואין בעולם מקום טוב יותר ממתחם קוקה קולה בעצמו.
כדבר שנים שיש לי חזון כזה, שלהעביר (אחר כבוד) את כל המפעל המתקתק הזה לאיזור המשולש, עם חיבור ישיר לכביש 6, ויאללה ביי.
הצעד השני והמשמעותי, "לא" לבנות שם נדל"ן, לא קניונים ופוילע שטיקים של חסידות חדשה בשקל תשעים, בלי קמפיינים וקבוצות, בלי קופירייטרים וסלוגנים.

"פרקטיקה מעשית"

להקים בשטח שהתפנה מקוקה-קולה, תחנה מרכזית של בני-ברק.


אפשר יחסית בקלות להוסיף מסלול ימני קיצוני רק לתחב"צ, מכביש 4 לכיוון צפון וממעל לגשר, שיורד ישירות לתחנה המרכזית החדשה.
כל הבין עירוני מוריד שם ומשחרר.
כל העירוני מתחיל משם, ונגמר שם.
אין יותר טיולים של בין-עירוני בתוך העיר. נקודה.

יש לי עוד נקודות לשיפור, אבל כולנו מקוים שהעסקונים לא ימסמסו את המציאות לצ'ונט עם צחוק מתגלגל בריח של זיעה עם חולדות משחקות בתוך פחית של.... ברקע....
כל מילה בסלע, יש"כ,
אבל אם זה כ"כ הרבה שנים אצלך, כנראה שאפשר להתייאש, לא?
או שכבודו מתכונן להרים את הכפפה?

נראה לי שאם נעשה מצ'נג לקניית הקרקע הוא עלול להצליח.. לפחות כמו מצ'ינג גדול מאוד..
בהצלחה לכולנו...
 

קצרה

משתמש מקצוען
זה לא להגיע למקום שאין בו חניה.

זה מתחילה שמתחת לבית אין לך חניה...

וודאי שזה בעיית העיריה שבבנינים החדשים אין חוק וחובה שלכל דירה יהיה חניה.

אלא שמעתי ממשהו מהעיריה שמעודדים את הקבלנים לעשות דירות במקום חניות כי העיריה רוצה רק תח"צ (למה לא לעשות עלינו כסף גם על זה ועל הדרך על דוחות חניה) וזה ימנע מאנשים החזקת רכב.

אז כנראה לעיריה פחות אכפת מהילדים
אין שום פתרון אחר לעיר צפופה ונעדרת תשתיות כמו בני ברק
חוץ מלמנוע מאנשים להחזיק רכב או למנוע מהם להגיע איתו עד הבית

העיר בני ברק לא תעמוד ברכב לכל תושב. גם אם יאשרו הרבה חניות בבנינים החדשים-
אם לכל אחד מתושבי העיר יהיה רכב או שתיים
יעמדו שעות ארוכות בפקקים אינסופיים

ככל שהתחצ תהיה יעילה - פחות מהאנשים יחזיקו רכב [ואז היא תהפוך ליותר יעילה וחוזר חלילה]
וזה יפתור את כל בעיות החניות והפקקים בדרך הטובה ביותר.

כרגע מסתמכים חלקית על העוני של תושבי העיר
אבל ככל שהתחצ הופכת לגרועה יותר ופתרונות כמו לבטל אותה ולצמצמם אותה ולהזיז אותה למרכזית הולכים ומתגברים - רכב לכל משפחה יהפוך לפריט חובה כמעט כמו בית
וזה יהיה אסון תבורתי לעיר.
 

ynf

משתמש פעיל
בלת"ק:

הצעה פשוטה ויישומית להחריד:

להוציא את הקווים הבינעירוניים מהעיר!!!

לעשות 2 קווים בתדירות גבוהה במיוחד שיעברו בצירים המרכזיים.

אחד לכיוון גהה - שיוריד את כל הנוסעים לתחנה מרכזית במחלף מסובין או משהו בסגנון. שם ימתינו כל הקווים לאזור הזה.

השני לכיוון הצפון - שיוריד את כל הנוסעים לתחנה מרכזית איפשהו בבני ברק החדשה, ומשם - יפנו איש איש לקו המוביל למחוז חפצו לחיים טובים ולשלום.
רעיון מצוין
רק יש בעיה קטנה שאנשים קצת מתחשבנים בזה
וחייבים לפתור את זה
ברגע שאדם עולה על אוטובוס פנימי וכן להיפך - הכרטיס רב קו שלו לא מזהה המשך נסיעה
ומחייב על תיקוף חדש.
ולכן ההצעה תיהיה כך:
מי שעולה על אוטובוס בין עירוני ועובר לפנימי בתוך שעת מעבר לא יתחייב ע"כ - מה שעד היום הרבקו מחייב נסיעה נוספת,
וכן מי שעולה בתוך העיר ועובר לבין עירוני - לא יהיה לו חיוב נוסף אלא בתעריף מיוחד לסוג נסיעה כזו (יש מספיק חכמים במשרד התחבורה שיוכלו לחשבן את הסכום).
לדעתי בצורה כזאת אנשים יקבלו איזה סוג של טובת הנאה
 

אשת החלומות

משתמש מקצוען
מה הוקעה על חניה במדרכה?

אולי לך אין רכב- אבל כל בעל רכב יודע שזה האופציה כי אין חוק בכל בניין חדש לעשות חניות כמס' הדירות!

אף אחד לא חונה על המדרכה כי בא לו, זה סוג הדברים שהעיריה צריכה למצוא לזה פתרון ולא להמשיך כי נח לה לתת קנסות ולהרוויח ע"ח הציבור.
לא מזמן נדרסה למוות ילדה בבני ברק כי נאלצה לרדת לכביש עקב רכבים שחנו על המדרכה ולא היה מקום לעבור.

מצוקת החנייה אכן קשה, אך לחנות על המדרכה זה פתרון לא מוסרי, לא מתחשב, מסוכן ממש ואסור חוקית.
 

אחד החכמים

משתמש מקצוען
זה לא קשור לא לעירייה ובטח לא למשרד התחבורה
קוקה קולה הינה חברה פרטית ולמה תסכים לעזוב?
לפני כ 20 שנה (אולי קצת יותר) דובר באופן רציני שקוקה קולה תעבור לדרום, הלך ראש העיר דאז למורו ורבו האדמו"ר מגור שליט"א לבקש ברכה שלא יעברו משום שזה נכס מאד מניב לעירייה.
 

משה 05276

משתמש מקצוען
מוצאי שמחת תורה הוא לא זמן שיא, בודאי שלא השנה ששמחת תורה היה ביום חמישי
וגם, מלבד זה שאת רוב התחבורה הסיטו מרבי עקיבא, מוצאי שבת וחג הוא זמן בו אין במקום שימושים נוספים מלבד נסיעות בתח"צ.
מהדיווחים של נוסעים אני מבין שבשעה הראשונה התנועה זרמה כסדרה, ולאחר מכן החלו פקקים ברחוב השומר.
גם לאורך רוב השעות נסע חלק
היה קצת זמן שנסע איטי יחסית
עם הסיבוב שהוא עושה צריך לצאת שעה לפני
למה אין אפשרות לראות הודעות על קווים במסכים של התחנות האוטובוסים? כמו שכתוב היום שקו יגיע בעוד כמה דקות. גם יהיה הודעות על קו שלא יצא/ בעיה בקו / הפגנה שיש וכו.
זה לא אפשרי
כי יש אוטובוסים שלא מנוטרים
במידה ולא היה איזשהוא קשר לעיריית בני ברק מזמן זה כבר לא היה שם
הכוונה לקשר של ארנונה וכדו'
העייריה תקבל את אותו סכום גם עם זה יהיה תחנה מרכזית
ובמגדלי משרדים יכלה להרוויח כפול ++
לפני כ 20 שנה (אולי קצת יותר) דובר באופן רציני שקוקה קולה תעבור לדרום, הלך ראש העיר דאז למורו ורבו האדמו"ר מגור שליט"א לבקש ברכה שלא יעברו משום שזה נכס מאד מניב לעירייה.
פייק
 
נערך לאחרונה ב:

קצרה

משתמש מקצוען
בלת"ק:

הצעה פשוטה ויישומית להחריד:

להוציא את הקווים הבינעירוניים מהעיר!!!

לעשות 2 קווים בתדירות גבוהה במיוחד שיעברו בצירים המרכזיים.

אחד לכיוון גהה - שיוריד את כל הנוסעים לתחנה מרכזית במחלף מסובין או משהו בסגנון. שם ימתינו כל הקווים לאזור הזה.

השני לכיוון הצפון - שיוריד את כל הנוסעים לתחנה מרכזית איפשהו בבני ברק החדשה, ומשם - יפנו איש איש לקו המוביל למחוז חפצו לחיים טובים ולשלום.
את ההצעה הזו ניסו במוצאי החגים האחרונים
ההצלחה היתה בהארכת משך הזמן לנוסעים בתח"צ והוספת טירטור
ללא שום יעילות נכרת.

ההצעה הפוכה הישימה להחריד לא פחות
לעשות תחצ יעילה מחניון שפירים לעיר - ולתת לה עדיפות - נת"צ ברחובות המרכזיים.

או בקיצור - במקום להכפיל את זמן הנסיעה למבקשים לנסוע בתחצ
לקצר את משך זמן הנסיעה של התחצ
אפשר כמובן לשלב גם נתצ וגם הוצאה של קווים פחות תדירים לתחנה מרכזית כך שהנתצ יהיה ממש פנוי לתחצ השימושית. ויהפוך להיות אמצעי התחבורה המהיר והיעיל ביותר בעיר בני ברק.
 

קצרה

משתמש מקצוען
במציאות - במוצאי שמחת תורה תנועת כלי הרכב הפרטיים הייתה דלילה וזרמה במהירות במרבית הרחובות, מה שאיפשר לשאטלים לשעוט במהירות לאורך רחוב רבי עקיבא ולהביא את הנוסעים בזמן הנכון אל האוטובוס שלהם.
בשעת השיא של מוצאי שמחת תורה נסעתי מגן ורשא אל רחוב כהנמן בתוך זמן קצר בהרבה מנסיעה מקבילה בצהרי יום חול...
כי במציאות האמיתית הלכנו ברגל
השאטלים בכלל לא שעטו - הם לא הגיעו.

יכול להיות שהם שעטו פעם בשעה
זה לא הביא אותנו בזמן הנכון לשום אוטובוס :(
 

קצרה

משתמש מקצוען
הדבר שבעיני הכי חשוב ואולי לא כ"כ קשור לתחבורה זה להוציא את קווי האוטובוס של התלמידים מהשכונות!
שכונה כמו שיכון ה' שמלכתחילה לא היו שם אוטובוסים כי א"א לנסוע בה. עכשיו עם קו 8 הגדול+ אוטובוסי תלמידים צריך רחמי שמיים מרובים כדי לצאת מהשכונה בזמן סביר. (בגדול אם ממהרים כמו לקחת את הילדים מהגנים ב4 א"א להסתמך על רכב-מצב הזוי!) משפחה שמעוניינת לשלוח את ילדה לחיידר מרוחק תתכבד ותחכה איתו להסעה ליד מכבי האש-ברחוב הראשי. העניין הזה פשוט גורם סבל להמון משפחות! מבאס שאדם שמחזיק רכב לא יכול להשתמש איתו כדי לקחת את הילדים ב4 או להקפיץ אותם לבי"ס ב8. שלא לדבר על שאר שעות היום שגם אז אתה רק מקווה שלא יתנגשו פתאום משאית זבל ו2 קווי אוטובוס ויתקעו אותך ל20 דקות הקרובות
ההסעה משרתת מספר משפחות
וכך גם האוטובוס
בניגוד לרכב פרטי שמשרת אדם אחד בלבד.
לכן יש לתת להם קדימות במעבר ברחובות הצרים.

במקום שהאמא המסכנה שאין לה רכב תלך בשמש ובגשם להסעה עד ליד מכבי האש ולא תוכל ללוות ילד מהחלון
קיימת האופציה שאתה כבעל רכב תחנה אותו באיזה מקום קצת רחוק מהבית לפני שעות העומס ותתכבד ותלך אליו קצת.
כדי שאפשר יהיה להסתמך על התחצ והיא לא תתקע ברחובות הצרים בדיוק בזמן שממהרים.

למה נראה לך שמבאס שמי שיש לו רכב לא מקבל קדימות למי שאין לו?! איזו עדיפות יש לבעל רכב על פני מי שאין לו רכב?! שניהם תושבי העיר שתיהם זכאים לשירות.
 

קצרה

משתמש מקצוען
כבר כתבתי -

פינוי ציר רבי עקיבא מתחבורה ציבורית איפשר לשאטלים להביא את הנוסעים במהירות ובצירים פתוחים אל האוטובוסים שביצעו איסוף בציר השומר.
ציר השומר הוכוון על ידי המשטרה ופעילי שטח מטעם העירייה שהצליחו למנוע עמידה ממושכת בעומס, כך שבפועל התנועה זרמה למרות כמות כלי הרכב הגבוהה שחלפה בו.
כנוסעת במוצאי שמחת תורה
אנחנו כנראה חיים ביקומים מקבילים
המציאות שלנו נראתה אחרת.

בפועל יצא אוטובוס פרטי שביצע איסוף בתחנות בעיר ויצא לכיוון היעד שלנו ממש באותה שעה שאנחנו יצאנו.
ואנחנו שרצינו לחסוך כסף וקיווינו לטוב
גם הטלטלנו בדרכים
וגם הגענו שעה(!!) אחריו.
 

קצרה

משתמש מקצוען
השאטלים לא היו מספיק בשימוש בגלל שהנוסעים לא ידעו פרטים בסיסיים על השאטלים האלה, כמו מסלול, זמן נסיעה ועומס משוער.
מניסיון שלי כאשר נוסעים עם מטען, הנסיעה בעירוני לוקחת לא פחות זמן מאשר בבינעירוני, וגם הקיבולת לא גבוהה יותר, כך שמבחינת קיבולת לא מדובר בבשורה גדולה.
לא רק זה
התדירות שלהם היתה נמוכה בבחינת לעג לרש
והיה ניכר שכוונת המשורר היא שילכו ברגל לרחוב השומר.
 

לא כמו כולם

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
בחורף תמיד יש פחות עכברים, השנה בגלל שנה מעוברת סוכות היה יותר חורפי
שערי תירוצים לא ננעלו...

שנה שעברה יכולנו לראות חולדות עם מטריות...😉
ממש לא נראה שקשור לזה שנהיה טיפה קריר
 

ליטאי פשוט

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
לפני כ 20 שנה (אולי קצת יותר) דובר באופן רציני שקוקה קולה תעבור לדרום, הלך ראש העיר דאז למורו ורבו האדמו"ר מגור שליט"א לבקש ברכה שלא יעברו משום שזה נכס מאד מניב לעירייה.
אולי זה נכון, אבל אז לא היה בבני ברק מגדל משרדים אחד (אולי מגדלי שקל) היום יש מספיק
 

יוסייוסייוס

משתמש מקצוען
אחת הבעיות המרכזיות של בני ברק
אין שום פתרון אחר לעיר צפופה ונעדרת תשתיות כמו בני ברק
חוץ מלמנוע מאנשים להחזיק רכב או למנוע מהם להגיע איתו עד הבית

העיר בני ברק לא תעמוד ברכב לכל תושב. גם אם יאשרו הרבה חניות בבנינים החדשים-
אם לכל אחד מתושבי העיר יהיה רכב או שתיים
יעמדו שעות ארוכות בפקקים אינסופיים

ככל שהתחצ תהיה יעילה - פחות מהאנשים יחזיקו רכב [ואז היא תהפוך ליותר יעילה וחוזר חלילה]
וזה יפתור את כל בעיות החניות והפקקים בדרך הטובה ביותר.

כרגע מסתמכים חלקית על העוני של תושבי העיר
אבל ככל שהתחצ הופכת לגרועה יותר ופתרונות כמו לבטל אותה ולצמצמם אותה ולהזיז אותה למרכזית הולכים ומתגברים - רכב לכל משפחה יהפוך לפריט חובה כמעט כמו בית
וזה יהיה אסון תבורתי לעיר.
כל המגזר החרדי עומד בפני אסון תחבורתי ענק
כל מי שיכול קונה כיום רכב.
עוד מעט כמעט לכל משפחה יהיה רכב [כמו במגזר הכללי].
רמת החיים עולה, בדיוק כמו שלכל משפחה יש מזגנים בכל הבית.
וכלל המערכות והתשתיות אינם בנויות לכמות כזאת של רכבים.
כך לדוגמא אין מספיק חניות ובחלקם עוד בנו בתי כנסת בחניות.
 

מנוי פרימיום

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
יוצרי ai
כי במציאות האמיתית הלכנו ברגל
השאטלים בכלל לא שעטו - הם לא הגיעו.

יכול להיות שהם שעטו פעם בשעה
זה לא הביא אותנו בזמן הנכון לשום אוטובוס :(
אלו נתונים שאפשר לבדוק, ציינו בבקשה שעת המתנה ומספר תחנה
במוצאי שמחת תורה ראיתי שאטלים רבים מאוד בתדירות גבוהה (כ-12 דק' ופחות!)
 

מנוי פרימיום

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
יוצרי ai
בפועל יצא אוטובוס פרטי שביצע איסוף בתחנות בעיר ויצא לכיוון היעד שלנו ממש באותה שעה שאנחנו יצאנו.
ואנחנו שרצינו לחסוך כסף וקיווינו לטוב
גם הטלטלנו בדרכים
וגם הגענו שעה(!!) אחריו.
אוטובוסים פרטיים הם אחד הגורמים לכאוס התחבורתי בבני ברק בגלל שהם לא מחוייבים לכללי התח"צ

יש לי תיעודים של אוטובוס פרטי חוסם תחנת אוטובוס מרכזית בעיר בגלל שהוא ממתין לנוסעים החשובים, וכמובן שהוא יכול להגיע חצי שעה מראש, בשונה מאוטובוס של קו רשמי שמוגבל בזמן שהוא יכול לחסום תחנה.
אוטובוס פרטי יכול לעצור במרחק מהתחנה ולחסום 2 נתיבים (ושוב - כולם עולים לאט ובנחת...), או להיכנס לצומת פקוק ולחסום אותו לרוחב, כי אין שום גוף שבו תוכל להתלונן עליו.
בקיצור, אוטובוס פרטי הוא נזק לתח"צ לא פחות מרכב פרטי ואף יותר...

אם תכתבו את מספר הקו שבו נסעתם ניתן יהיה לבדוק את הטענות שלכם
 

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ע'

קכא עָשִׂיתִי מִשְׁפָּט וָצֶדֶק בַּל תַּנִּיחֵנִי לְעֹשְׁקָי:קכב עֲרֹב עַבְדְּךָ לְטוֹב אַל יַעַשְׁקֻנִי זֵדִים:קכג עֵינַי כָּלוּ לִישׁוּעָתֶךָ וּלְאִמְרַת צִדְקֶךָ:קכד עֲשֵׂה עִם עַבְדְּךָ כְחַסְדֶּךָ וְחֻקֶּיךָ לַמְּדֵנִי:קכה עַבְדְּךָ אָנִי הֲבִינֵנִי וְאֵדְעָה עֵדֹתֶיךָ:קכו עֵת לַעֲשׂוֹת לַיי הֵפֵרוּ תּוֹרָתֶךָ:קכז עַל כֵּן אָהַבְתִּי מִצְוֹתֶיךָ מִזָּהָב וּמִפָּז:קכח עַל כֵּן כָּל פִּקּוּדֵי כֹל יִשָּׁרְתִּי כָּל אֹרַח שֶׁקֶר שָׂנֵאתִי:
נקרא  6  פעמים

אתגר AI

חשיפה כפולה • אתגר 130

לוח מודעות

למעלה