תח"צ בעיריית בני ברק מבקשים עצות לתחבורה

מרשימה

משתמש סופר מקצוען
לא חושב שזה פתרון מתאים לציבור החרדי, אבל סתם כנקודה - בתל אביב - רמת גן והסביבה מקובל מאד לקחת את הילד לגן על אופנים.
ויצא לי לראות גבר מרכיב ילדה קטנה איתו על האופניים ומאחוריו בשיירה עוד שלושה ילדונים רוכבים על אופניים קטנים, כמו אמא ברווזה עם האפרוחים 😁
ילד אחד. לא חמישה.
ילדים על אופניים \ קורקינט \ בימבה זה דבר שאנשים עושים גם היום, אבל זה מתאים רק למרחקים קצרים.
 

אופקים 1

משתמש מקצוען
יש שוני גדול מאוד בתחנה מרכזית בכל מני ערים לבני ברק
בתל אביב לצורך העניין יש מספר קווים שעוברים (מעת לעת) וכל פעם מגיע אוטובוס ולוקח מספר נוסעים
בבני ברק זה שונה יש 10 אוטובוסים שמגיעים לתחנה וכידוע אסור לנהג לעצור ליד המדרכה (הרי הקו לצד השני של המדינה עלול לעקוף אותו) והאמא שעולה לאוטובוס עסוקה בספירת מלאי של כל הצאצאים כ"י ואחרי זה להכניס את העגלה למטען עם התינוק ביד ועד שהאוטובוס מתקדם עברו 2 דקות, עכשיו דמיינו את ההליך בשלושה אוטובוסים אחד אחרי השני והנה מתכון לפקקים
(לא מאמינים, תעמדו 5 דקות בגן וורשא)
לזה תחנה מרכזית כן תעזור
כי יהיה שאטל שיעבור בתחנות ויקח את כל הנוסעים ללא יוצא מן הכלל והדחיפות והמריבות יעברו לתחנה מרכזית
אולי אחד מחברי פורום כתיבה יקח יוזמה ויכתוב מחדש את הסיפור המצו"ב ולשלוח אותו
תחנה מרכזית לא מוכיחה את עצמה, ויש כזאת במודיעין עילית.
זה בסה"כ אומר שהאמא שעולה לאוטובוס ועסוקה בספירת המלאי של הצאצאים צריכה לבצע את אותו התהליך פעמיים פעם אחת בעליה לאוטובוס הפנימי, ופעם שניה בעליה לאוטובוס הבינעירוני.
הפעם השניה גם מצריכה לעיתים ריצה לאוטובוס כי היו פקקים לא חזויים בדרך, וצריך גם לשמור על הילדים שלא יעלמו בקהל הרב.
בחול המועד היציאה ממרכזית הארזים לקחה יותר מעשר דקות, והסיבה שהמקום הזה לא קורס הוא שרוב קווי ירושלים לא יוצאים משם, והנוסעים מעדיפים לעלות בתחנות אחרות גם לקווים שכן יוצאים.
אני חושב שבירושלים היה מדובר בצעד נכון, גם בשביל הנהגים וגם בגלל שרוב הנוסעים מגיעים לתחנות באמצעות אוטובוס ולא בהליכה רגלית וזאת בניגוד לבני ברק.

אם רוצים, אפשר לבצע את זה כבר היום במסוף אלוף שדה.

אמנם כבר כמה שנים שלא ביקרתי את גן וורשא, אבל כאשר כן ביקרתי שם ראיתי שהמדרכה שקועה והנהגים מתקשים לזהות את קו המדרכה ממקום מושבם, ולכן הם לא נצמדים למדרכה.
תיקון המדרכה, יכול גם לשפר את זרימת התנועה, כי ככל שהמדרכה גבוהה יותר, קל יותר להכנס לאוטובוס
 

צור1

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
מרצה בבית פרוג
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עיצוב פונטים
פרסום וקופי
עימוד ספרים
הנדסת תוכנה
צילום מקצועי
עריכה תורנית
D I G I T A L
אוטומציה עסקית

צור1

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
מרצה בבית פרוג
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עיצוב פונטים
פרסום וקופי
עימוד ספרים
הנדסת תוכנה
צילום מקצועי
עריכה תורנית
D I G I T A L
אוטומציה עסקית

שומרת החומות

משתמש מקצוען
הצעה : נשלחה גם במייל
קו אוטובוס שלוקח ישירות משיכון לכיוון גן וורשא
מסלול מוצע:
מעייני הישועה רמת אהרון שיכון ה'
יציאה לרימונים
יציאה לזבוטינסקי
כניסה לרבי עקיבא לנסוע את כולו וחזרה לרמת אהרון ושיכון ה'
 

שומרת החומות

משתמש מקצוען
הצעה
במוצאי שבתות וחגים להפוך את רבי עקיבא השומר ועזרא לרחובות ללא פניות ימינה ושמאלה כמו שהיה בהשומר במוצאי שמחת תורה
זה אומנם הקשה על הנהגים ברכבים הפרטיים
אבל פעם ראשונה שראיתי שהנסיעה ממש זרמה
כמובן שהבני ברקים צריכים פקחים בהתחלה...
 

עופות מוזרים

משתמש חדש
צריך להוציא את האוטובוסים הבין עירונים לקצוות העיר כמו לרחוב כהנמן.
1. הנהגים ברובם ערבים בכוונה נוסעים על שני נתיבים ובכך חוסמים את הכביש (אפשר לראות מדי יום ברחוב סוקולוב וברחוב חזון איש).
2. הנהגים מורידים ומעלים נוסעים רחוק מהמדרכה שיוצר פקקי ענק.
 

אופקים 1

משתמש מקצוען
יש הבדל גדול, ביב ברק ברובה נתיב אחד, מודיעין עילית 2
ההבדל הזה גורם לכך שהסיכוי לתפוס בפועל את הקו שתכננת מהתחנה המרכזית הוא יותר קלוש, כי יש יותר פקקים בבני ברק (והם לא ישתפרו בעקבות החלפת האוטובוסים הבינעירוניים בעירוניים).
וזה מבלי להתייחס לכך שנקודה אחת לא מסוגלת להכיל בתוכה כל כך הרבה אנשים/אוטובוסים, זאת הסיבה שהקווים התדירים לא יוצאים בירושלים ממרכזית הארזים ובמודיעין עילית לא יוצאים מהמסוף.
 

איוב

משתמש רשום
התחנה ברחוב X פינת Y קרובה מדי לצומת ולכן כל אוטובוס שעוצר בה חוסם את כל הצומת ועושה פקק.
אפשר להזיז אותה 4 מטר ימינה ולשחרר את הצומת מהאוטובוסים.


רעיונות כאלו - שרק מהשטח אפשר לזהות את הבעיות ולחשוב על פתרונות.
דוגמא (שלחתי, אשמח אם תשלחו גם לחיזוק הרעיון): התחנה הראשונה ברחוב ירושלים (כשבאים מר"ע) סמוכה לרמזור, בד"כ הרכבים שעומדים ברמזור חוסמים את הגישה, והאוטובוס צריך לחכות לירוק בשביל להגיע לתחנה ואחרי זה לחכות שוב כי כבר התחלף לאדום.
 

איוב

משתמש רשום
הפתרון האמיתי היחיד:
לעשות רכבת קלה תחתית שתעבור מתחת העיר במנהרה,
קו אחד יעבור מתחת השומר,
קו אחד מתחת רבי עקיבא,
וכן הלאה,
תוך שתי דקות אתה עובר מצד אחד של העיר לצידו השני,
הבעיה שבעיר חרדית אין סיכוי להשקעות ענק כאלה..
מישהו חשב על איזה גהינום יהיה פה עד שזה יהיה מוכן?
 

מרכז מידע

משתמש פעיל
זה בסה"כ אומר שהאמא שעולה לאוטובוס ועסוקה בספירת המלאי של הצאצאים צריכה לבצע את אותו התהליך פעמיים פעם אחת בעליה לאוטובוס הפנימי, ופעם שניה בעליה לאוטובוס הבינעירוני.
הפעם השניה גם מצריכה לעיתים ריצה לאוטובוס כי היו פקקים לא חזויים בדרך, וצריך גם לשמור על הילדים שלא יעלמו בקהל הרב.
בגדול זה לא האשכול המדויק..
אבל כיון שנכתב צריך להאמר שלא יתקבעו הדברים חלילה..

כבר נכתב רבות כאן ואחזור שוב,

כל המחקרים והבדיקות מוכיחים שגם בציבור החרדי ובכלל,
למעלה מ80% מהנוסעים בתח״צ הם אנשים בודדים בכל הגילאים מילדים ועד קשישים, {בודדים הכוונה גם לזוג וכיו״ב אבל לא משפחה},
שהם נוסעים בד״כ למקום העבודה/לימודים/קניות וכדו׳

כך שההתאמה אמורה להיות אליהם, ואליהם בלבד!!!

{כמובן שניתן לחשב במסביב מה נעשה בשעות חריגות כשזה לא כך,
למשל ביום שישי אחרי השעה 13:00 שאז המגמה בתח״צ החרדי משתנה לתמהיל משפחות באחוזים גבוהים הרבה יותר.}

אבל המשלים האומללים כביכול על האמא וחמישה ילדים, לא יכולים לנהל לנו את התח״צ!!!
 

ליטאי פשוט

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
{כמובן שניתן לחשב במסביב מה נעשה בשעות חריגות כשזה לא כך,
למשל ביום שישי אחרי השעה 13:00 שאז המגמה בתח״צ החרדי משתנה לתמהיל משפחות באחוזים גבוהים הרבה יותר.}
מה ש @אופקים 1 כתב שהפיילוט במו"ע נכשל הוא התכוון לשעות האלה שאז זו קטסטרופה
(לכאורה)
 

מרכז מידע

משתמש פעיל
מה ש @אופקים 1 כתב שהפיילוט במו"ע נכשל הוא התכוון לשעות האלה שאז זו קטסטרופה
(לכאורה)
אבל למה נראה לכם שהשעות האלה הם המבחן?
הרי נראה לי שכלל החכמים פה ברוב האשכולות, שהיו והווים ויהיו, הגיעו למסקנא שאין פיתרון אמיתי לשעות האלו,

וכי לכן כולנו נינזק כל השבוע והשנה???
עד מתי?
 

ליטאי פשוט

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
אבל למה נראה לכם שהשעות האלה הם המבחן?
הרי נראה לי שכלל החכמים פה ברוב האשכולות, שהיו והווים ויהיו, הגיעו למסקנא שאין פיתרון אמיתי לשעות האלו,

וכי לכן כולנו נינזק כל השבוע והשנה???
עד מתי?
הציבור החרדי התרגל במשך שנים שתחב"צ היא בעצם סוג של מונית עד הבית, מכיון רוב השנים הציבור התגורר במס' ערים בודדות התאפשר להעביר קווים במרכזי הערים לרוב נקודות הציבור החרדי, כיום שהציבור מתפרס על פני מספר ערים גדול יותר זה נהיה בלתי אפשרי, ברגע שאנשים יתרגלו לרעיון של שתי אוטובוסים-לאף אחד לא יהיה תלונות, כי אין ברירה אחרת!
אגב, לנושא האשכול, יש לי תחושה שאף אחד לא יקרא את המיילים...
 

מנוי פרימיום

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
יוצרי ai
ההבדל הזה גורם לכך שהסיכוי לתפוס בפועל את הקו שתכננת מהתחנה המרכזית הוא יותר קלוש, כי יש יותר פקקים בבני ברק (והם לא ישתפרו בעקבות החלפת האוטובוסים הבינעירוניים בעירוניים).
במציאות - במוצאי שמחת תורה תנועת כלי הרכב הפרטיים הייתה דלילה וזרמה במהירות במרבית הרחובות, מה שאיפשר לשאטלים לשעוט במהירות לאורך רחוב רבי עקיבא ולהביא את הנוסעים בזמן הנכון אל האוטובוס שלהם.
בשעת השיא של מוצאי שמחת תורה נסעתי מגן ורשא אל רחוב כהנמן בתוך זמן קצר בהרבה מנסיעה מקבילה בצהרי יום חול...
 

דג תמנון

משתמש פעיל
צילום מקצועי
בשבת יש מקום ללכת
ביום חול קשה ללכת בבני ברק עם עגלה
מה הייתם אומרים אם בני ברק על רחובותיה היתה הופכת למדרחוב חוץ מהרחובות הראשיים
אנשים יעברו לכלי תחבורה חילופיים כמו אופניים?
זה לא מצחיק!
זה נשמע הזוי אבל זה פתרון לעיר הזו, אבל לדעתי בלי הקטע של האופניים אלא זה:
הפתרון האמיתי היחיד:
לעשות רכבת קלה תחתית שתעבור מתחת העיר במנהרה,
קו אחד יעבור מתחת השומר,
קו אחד מתחת רבי עקיבא,
וכן הלאה,
תוך שתי דקות אתה עובר מצד אחד של העיר לצידו השני,
הבעיה שבעיר חרדית אין סיכוי להשקעות ענק כאלה..
כל דבר אחר יהיה פלסטר קטן וזמני! יש סיכוי שיקרה? לא כל עוד אנו נתונים בגלות ולא באנו לכדי 'ימות המשיח'!
בינתיים עלינו לשלוח את הפלסטרים שעלו פה למייל ההוא...
 

commit

משתמש מקצוען
הנדסת תוכנה
הפתרון האמיתי היחיד:
לעשות רכבת קלה תחתית שתעבור מתחת העיר במנהרה,
קו אחד יעבור מתחת השומר,
קו אחד מתחת רבי עקיבא,
וכן הלאה,
תוך שתי דקות אתה עובר מצד אחד של העיר לצידו השני,
הבעיה שבעיר חרדית אין סיכוי להשקעות ענק כאלה..
אי אפשר לעשות רכבת תחתית ברחוב השומר.
יש מתחת הכביש קווי תשתיות עתיקים שאי אפשר להזיז, או שאפשר רק בעלויות אסטרונומיות
 

מנוי פרימיום

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
יוצרי ai
אי אפשר לעשות רכבת תחתית ברחוב השומר. יש מתחת הכביש קווי תשתיות עתיקים שאי אפשר להזיז
ברחובות בר אילן ויפו בי-ם לא היו קווי תשתית עתיקים?
 

אולי מעניין אותך גם...

לוח לימודים

מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:

18.11

י"ז חשוון


וובינר מרתק!

המדריך (הלא שלם) לסטוריטלינג

הרצאה ייחודית עם ירון פרל ממשרד הפרסום מקאן, על עולם הסטוריטלינג. מספרי סיפורים נולדים ככה או שאפשר ללמוד את זה? מה הופך סיפור אחד ל״תעירו אותי כשזה מסתיים״ ואחר ל״ספרו לי את זה שוב!״, והקשר לעולם הקריאייטיב.

הכניסה חופשית!


19.11

י"ח חשוון


פתיחת

קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI

קורס מקוצר


19.11

י"ח חשוון


אירוע שיתופים ייחודי

בוטים מספרים על עצמם

בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.

הכניסה חופשית!


25.11

כ"ד


פתיחת

קורס פרסום קופי+

מלגות גבוהות!


27.11

כ"ו חשוון


פתיחת

קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות

מלגות גבוהות!


27.11

כ"ו חשוון


פתיחת

קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!

מלגות גבוהות!


27.11

כ"ו חשוון


נפתחה ההרשמה!

קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!

מלגות גבוהות!


הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  46  פעמים

אתגר AI

הצבע הירוק • אתגר 23

לוח מודעות

למעלה