יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
איך תוכיח שהמזגן תקול?
איך תוכיח שמזגן תקול עקב רשלנות?
בכל הפעמים שהתלוננתי שהמזגן לא עבד, הם טענו שהאוטובוס היה בטיפול ממש לפני זמן קצר, ובמוסך בדקו את המזגן ואמרו שהוא תקין.
כמובן שמה שהחברות כותבות עלול לסבול מאי דיוקים....
אבל בתביעה קטנה בדרך כלל אין דרישה להוכחה חד משמעית מעבר להוכחה סבירה.
לפי מה ש @בני. ו תיאר למעלה הוא התקשר פעמיים לחברה בזמן אמת, יש לו הקלטה שהנהג מאשר שגם הוא עדכן את החברה.
יש גם את הצילום של מד הטמפרטורה שלא מהוה הוכחה הן בגלל שלא ברור מה רמת האמינות שלו, והן בגלל שאין הוכחה מתי הוא צולם, אבל הוא מוסיף משהו לאווירה.
מכל הדברים האלה לכאורה ולדעתי בלבד יש כבר הוכחה שהנוסע היה על האוטובוס ושהמזגן היה תקול.

לגבי העניין של הטיפול באוטובוס, משרד התחבורה כתבו לי בעבר שאמור להיות תיעוד של טיפולים באוטובוסים במוסך. אין לי מושג אם זה נוהל מחייב. אבל ההגיון אומר שבניהול צי של אוטובוסים יש לחברה איזה שהוא דו"ח על טיפולים שהרכבים שלהם עוברים, והם יכולים להוכיח ולסתור על פיו.
אבל לדעתי גם אם האוטובוס יצא מהמוסך באותו בוקר זה לא רלוונטי. כי בפועל המזגן לא עבד, ולא משנה למה. אולי התיקון היה לקוי ואולי סיבה אחרת. אבל בשורה התחתונה המזגן לא עבד והנוסע עדכן את החברה בזמן אמת כנ"ל.

יכול להיות ויכוח האם זה נקרא תקלה שמחייבת את החברה לשלוח אוטובוס חילופי. ופה זה כבר תלוי בשיקול הדעת של השופט, ועל זה כתבתי שאני מהמר שכל בר דעת מבין שבקיץ הישראלי הלוהט, אוטובוס ללא מזגן הוא אוטובוס תקול. וכשיש אוטובוס תקול החברה מחוייבת לשלוח אוטובוס חילופי בתוך 30 דקות.
 

מנוי פרימיום

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
יוצרי ai
אבל ההגיון אומר שבניהול צי של אוטובוסים יש לחברה איזה שהוא דו"ח על טיפולים שהרכבים שלהם עוברים, והם יכולים להוכיח ולסתור על פיו.
בכל מה שקשור להוכחה מצד החברה - בעלי ניסיון מספרים כי החברות יודעות להפיק קבצי אקסל שתואמים את הגרסה שלהם...
קשה לצפות מהחברות הנתבעות להגיש לך על מגש של כסף ראיה שעומדת לרעתם
 

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
בכל מה שקשור להוכחה מצד החברה - בעלי ניסיון מספרים כי החברות יודעות להפיק קבצי אקסל שתואמים את הגרסה שלהם...
קשה לצפות מהחברות הנתבעות להגיש לך על מגש של כסף ראיה שעומדת לרעתם
במקרה הנוכחי גם אם ישקרו בנוגע לתיקונים, תכל'ס בזמן אמת המזגן לא עבד
 

Champion

משתמש חדש
לפי מה שתיארת יש כמה הפרות במה שעשה הנהג:
1. אוטובוס ללא מספר
2. עצר הרחק מהתחנה
3. אין שום מגבלה על כמות מזוודות
4. התנהגות הנהג בצעקות הערות וצפירות.
5. התנהגות הנהג ששולח אתכם לשבת במקום אחר מהיכן שרציתם ללא שום סמכות
6. התנהגות בריונית של הנהג בהורדה שלכם מהאוטובוס. גם אם התפוצצת עליו וקראת לו חוצפן, אחרי ההתנהגות שלו, אין לו שום רשות וסמכות להוריד אתכם מהאוטובוס. סעיף 416 (א) לתקנות התעבורה קובע במפורש "הנהג והכרטיסן ויתר עובדי השירות יתנהגו כלפי הנוסעים באדיבות ובנימוס". ההתנהגות שלו לכל ההתנהלות ממש לא עולה בקנה אחד עם ההתחייבות הזאת
7. ההמתנה הכפויה לאוטובוס הבא

שאלת למי מתלוננים אז כמו שכבר כתבו תתלונן במשרד התחבורה. וגם תשלח תלונה לחברה, כתבו שאפשר דרך לשכת הרב קסלר, אם יש גוף כזה שעוזר לתושבים זה נפלא. אני הייתי שולח גם לחברה ישירות כדי להיות בטוח שהתלונה נשלחה, וגם דרך לשכת הרב אולי יש להם מעט יותר כח מול החברה.
אם אתה שואל לגבי תביעה - זאת כמובן עילה לתביעה. גם אם כרגע אתה לא חושב על תביעה, כדאי לכתוב בתלונה לחברה שאתה שוקל את כך הצעדים האפשריים מולם (לא יועיל - לא יזיק)
תודה על התשובה המפורטת!
לגבי המספר שעליתי ראיתי דף שוכב זאת אומרת מלמטה לא רואים כלום!
לגבי התלונה לשלוח מה ששלחתי פה או להוסיף את הסעיפים שרשמת לגבי ההפרות מצד הנהג האלים?
אם אני מעוניין לתבוע אז למי אני צריך לשלוח בנוסף לתלונה במשרד התחבורה והחברה?
ברגע שזה חברת קבלן יש אפשרות לאתר את הנהג?
 

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
תודה על התשובה המפורטת!
לגבי המספר שעליתי ראיתי דף שוכב זאת אומרת מלמטה לא רואים כלום!
לגבי התלונה לשלוח מה ששלחתי פה או להוסיף את הסעיפים שרשמת לגבי ההפרות מצד הנהג האלים?
אם אני מעוניין לתבוע אז למי אני צריך לשלוח בנוסף לתלונה במשרד התחבורה והחברה?
ברגע שזה חברת קבלן יש אפשרות לאתר את הנהג?
לגבי מס' האוטובוס - זה ממש לא תקין. ואם כבר ציטוטים מהחוק אז הנה הציטוט הרלוונטי מסעיף 425(ב) "לא יתחיל נהג בתפקידו בקו השירות שלו, ונהג או כרטיסן לא יכניסו נוסעים לאוטובוס, אלא אם: (1) הציבו את מספר הקו בחזית האוטובוס, ליד דלת הכניסה ומאחוריו, ובזמן התאורה - אף האירו אותו". בפרט שלאור התנהגות הנהג ניתן בהחלט לחשוב שהשלט לא נפל מאליו.
בתלונה אין צורך לפרט את הסעיפים מהחוק. ממילא החברה מכירה את החוק (ומצפצפת עליו).
התביעה היא בבית משפט, ואין חובה לשלוח תלונות קודם. אבל מומלץ מאוד לשלוח תלונות לחברה ולמשרד התחבורה.
לגבי איתור הנהג - החברה אמורה לדעת את מי היא שיבצה לנסיעה ולכן שעת היציאה של האוטובוס חשובה. במקרה שלך כתבת שכבר תיקפתם את הרב קו, אז בהחלט החברה יכולה לאתר אותו כדאי שתכתבו את מס' הרב קו.

אגב - שילמתם גם באוטובוס השני? בערך צבור?
 

אחת מיוחדת

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
צילום מקצועי
עיצוב ואדריכלות פנים
@יוסי ב.ק
ברוך ה הדיון שלנו נדחה לסוף החודש הלועזי
קיבלתי היום שיחה מנציג של דן ובו הוא מציע לי פשרה על סך 1200 ש"ח
התביעה עומדת על 12000
סירבתי לו כמובן ישר והוא לא ניסה להתמקח איתי כלל ואמר טוב אז לא משנה.
הוא רק הדגיש לי שהוא רוצה לבוא לפשרה בגלל שיש שתי נהגים שאמורים לבוא ןהם במילואים.
א. האם עשיתי טוב שלא הצעתי סכום משלי? במידה ולא לחייג שוב או שזה נראה כאילו אני רודף אחריהם?
ב. הנהגים אמורים לבוא ולדון בגישור? מה הוא יכול להעיד שהוא כן עצר בתחנה? נראה למישהוא שהוא באמת זוכר?
תודה
 

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
@יוסי ב.ק
ברוך ה הדיון שלנו נדחה לסוף החודש הלועזי
קיבלתי היום שיחה מנציג של דן ובו הוא מציע לי פשרה על סך 1200 ש"ח
התביעה עומדת על 12000
סירבתי לו כמובן ישר והוא לא ניסה להתמקח איתי כלל ואמר טוב אז לא משנה.
הוא רק הדגיש לי שהוא רוצה לבוא לפשרה בגלל שיש שתי נהגים שאמורים לבוא ןהם במילואים.
א. האם עשיתי טוב שלא הצעתי סכום משלי? במידה ולא לחייג שוב או שזה נראה כאילו אני רודף אחריהם?
ב. הנהגים אמורים לבוא ולדון בגישור? מה הוא יכול להעיד שהוא כן עצר בתחנה? נראה למישהוא שהוא באמת זוכר?
תודה
נקבע לכם גישור?
 

אחד החכמים

משתמש מקצוען
לפי מה שתיארת יש כמה הפרות במה שעשה הנהג:
1. אוטובוס ללא מספר
2. עצר הרחק מהתחנה
3. אין שום מגבלה על כמות מזוודות
4. התנהגות הנהג בצעקות הערות וצפירות.
5. התנהגות הנהג ששולח אתכם לשבת במקום אחר מהיכן שרציתם ללא שום סמכות
6. התנהגות בריונית של הנהג בהורדה שלכם מהאוטובוס. גם אם התפוצצת עליו וקראת לו חוצפן, אחרי ההתנהגות שלו, אין לו שום רשות וסמכות להוריד אתכם מהאוטובוס. סעיף 416 (א) לתקנות התעבורה קובע במפורש "הנהג והכרטיסן ויתר עובדי השירות יתנהגו כלפי הנוסעים באדיבות ובנימוס". ההתנהגות שלו לכל ההתנהלות ממש לא עולה בקנה אחד עם ההתחייבות הזאת
7. ההמתנה הכפויה לאוטובוס הבא

שאלת למי מתלוננים אז כמו שכבר כתבו תתלונן במשרד התחבורה. וגם תשלח תלונה לחברה, כתבו שאפשר דרך לשכת הרב קסלר, אם יש גוף כזה שעוזר לתושבים זה נפלא. אני הייתי שולח גם לחברה ישירות כדי להיות בטוח שהתלונה נשלחה, וגם דרך לשכת הרב אולי יש להם מעט יותר כח מול החברה.
אם אתה שואל לגבי תביעה - זאת כמובן עילה לתביעה. גם אם כרגע אתה לא חושב על תביעה, כדאי לכתוב בתלונה לחברה שאתה שוקל את כך הצעדים האפשריים מולם (לא יועיל - לא יזיק)
אני רוצה להסביר,
תלונות שמגיעים בחברת קווים על קווי מודיעין עילית מגיעים לסניף המקומי ובקושי מטופלות. (לא סותר שצריך להתלונן שם)
תלונות שנשלחות בנדרים ע"י לשכת הרב נשלחים על ידם למשרד הראשי של החברה בחולון ומטופלים בצורה יותר טובה.
אז כדאי לשלוח תלונות לכל המקומות שצויינו. שהם חברת קווים, לשכת הרב, ומשרד התחבורה.
 

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
זה מעניין שהציעו לכם פשרה כשיש לכם גישור.
לדעתי לא הפסדת כלום, אם הפשרה היא כדי לחסוך את הדיון בבימ"ש, אז אולי יש מקום לפשרה. אבל אם בכל מקרה אתם בדרך לגישור, אני לא רואה הגיון בלהסכים דוקא לפשרה. אני אישית לא רואה הגיון בליצור איתם קשר בשלב הזה.
לגבי עדות הנהגים, זה הגיוני להביא את הנהגים לעדות, אבל בהחלט ניתן לטעון בדיון שהנהגים לא באמת זוכרים מה בדיוק קרה.
 

אחת מיוחדת

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
צילום מקצועי
עיצוב ואדריכלות פנים
זה מעניין שהציעו לכם פשרה כשיש לכם גישור.
לדעתי לא הפסדת כלום, אם הפשרה היא כדי לחסוך את הדיון בבימ"ש, אז אולי יש מקום לפשרה. אבל אם בכל מקרה אתם בדרך לגישור, אני לא רואה הגיון בלהסכים דוקא לפשרה. אני אישית לא רואה הגיון בליצור איתם קשר בשלב הזה.
לגבי עדות הנהגים, זה הגיוני להביא את הנהגים לעדות, אבל בהחלט ניתן לטעון בדיון שהנהגים לא באמת זוכרים מה בדיוק קרה.
כמה מציעים בגישור בדרך כלל?
אני מבינה את ההגיון שהם רצו פשרה של 1200 לדעתי כל גישור יסתייים בסכום יותר גבוה
 

Champion

משתמש חדש
לגבי מס' האוטובוס - זה ממש לא תקין. ואם כבר ציטוטים מהחוק אז הנה הציטוט הרלוונטי מסעיף 425(ב) "לא יתחיל נהג בתפקידו בקו השירות שלו, ונהג או כרטיסן לא יכניסו נוסעים לאוטובוס, אלא אם: (1) הציבו את מספר הקו בחזית האוטובוס, ליד דלת הכניסה ומאחוריו, ובזמן התאורה - אף האירו אותו". בפרט שלאור התנהגות הנהג ניתן בהחלט לחשוב שהשלט לא נפל מאליו.
בתלונה אין צורך לפרט את הסעיפים מהחוק. ממילא החברה מכירה את החוק (ומצפצפת עליו).
התביעה היא בבית משפט, ואין חובה לשלוח תלונות קודם. אבל מומלץ מאוד לשלוח תלונות לחברה ולמשרד התחבורה.
לגבי איתור הנהג - החברה אמורה לדעת את מי היא שיבצה לנסיעה ולכן שעת היציאה של האוטובוס חשובה. במקרה שלך כתבת שכבר תיקפתם את הרב קו, אז בהחלט החברה יכולה לאתר אותו כדאי שתכתבו את מס' הרב קו.

אגב - שילמתם גם באוטובוס השני? בערך צבור?
לא שילמתי אחרי שכבר שילמנו באוטובוס הקודם...
הניסוח שלי בהודעה הראשונה תקין? ולהוסיף שאני שוקל את כך הצעדים האפשריים מולם?
 

הגולם החולם

משתמש מקצוען
חזרתי ממודיעין עלית -משבת ,
חיכתי לאטובוס רבע שעה וכמובן אין מידע מתי יגיע האוטובוס כי זה חברות קבלן,
ואז הגיע אוטובוס בלי מספר עצרתי אותו הוא שאט לא תכנן לעצור, הוא עצר הרבה אחרי התחנה שאלנו איזה קו-210 ועלינו
אני מעלה מזוודה ו2 עגלות , אשתי עם 2 קטנטנים והנהג צועק עליה למה הוא מעלה 2 מזוודות מותר רק מזוודה אחת היא אומרת לו שזה 2 עגלות והוא נתן צפירה (עצר רחוק מהתחנה היה צריך להביא מהתחנה.) התינוק נבהל התחיל לבכות,
והנהג צועק עלי למה ככ הרבה זמן ואז צועק שנלך אחורה(היינו היחידים באוטובוס) הולכים אחורה צועק שנבוא לשלם אמרתי לו חוצפן מה אתה צועק אני העלתי דברים ,תיקפתי ואז הוא התעצבן קראת לי חוצפן תרד מהאטובוס הילדים נבהלו ובכו ביקשתי סליחה והוא לא הסכים צעק עלי וככה ירדנו לחכות לקו הבא שהיה לגמרי מלא(כנראה הקו שהיינו עליו לא עצר בתחנות) אני עדיין בטראומה מהאלימות ממש פחדנו ממנו (היה ערבי:()
יש לנו מספר של האוטובוס וגם תיקפנו אז כנראה יש מידע ברב קו
למי אני מתלונן על כזה שירות נוראי?
מזדהה
נסעתי גם אני שבוע שעבר מבני ברק למו"ע במוצ"ש יחד עם אחיותי הקטנו.
אוטבוס חדש ממש, קבל כמובן, ונהג מפחיד, ממש, ממש.
בן דוד מגודל מגולח עם זקן, כן, הזכיר לי בדיוק את מ שזה מזכיר לכם.
איך שעלינו צרחות של לא לאכול וכו'
ואז איזה ילדון עשה מעשה שטות באוטובוס, לכלך אותו בצורה קצת מגעילה.
הנהג קם מלוא קומתו (והיא מלוא מלוא קומתו) הגיע עד למרחק של מלימטר מהילדון וצרח עליו לעוף מהאוטובוס שלו.
הילד רעד. הנוסעים שתקו, האחיות שלי בכו.
אני החלטתי לעשות לזה סוף. (פשוט יש לי ניסיון עם הכלבים האלו - זה לא פעם ראשונה שאני עד למקרי חרפה)
אמרתי לילד אתה לא יורד!!!!!
וכהנהג צעק עלי, אמרתי לו בשלווה "אל תאיים" ואם יש לך בעיות "תתקשר למשטרה"
או תתלונן בחברה, או לא תעשה נסיעות של תחבורה ציבורית.
הוא די הושפל, אבל הוא חזר למקום.
המסקנא: בחיים, בחיים אל תרדו מהאוטובוס סגלל צרחות של נהג, מקסימום או מינימום תזמינו לו משטרה.
 

Champion

משתמש חדש
מזדהה
נסעתי גם אני שבוע שעבר מבני ברק למו"ע במוצ"ש יחד עם אחיותי הקטנו.
אוטבוס חדש ממש, קבל כמובן, ונהג מפחיד, ממש, ממש.
בן דוד מגודל מגולח עם זקן, כן, הזכיר לי בדיוק את מ שזה מזכיר לכם.
איך שעלינו צרחות של לא לאכול וכו'
ואז איזה ילדון עשה מעשה שטות באוטובוס, לכלך אותו בצורה קצת מגעילה.
הנהג קם מלוא קומתו (והיא מלוא מלוא קומתו) הגיע עד למרחק של מלימטר מהילדון וצרח עליו לעוף מהאוטובוס שלו.
הילד רעד. הנוסעים שתקו, האחיות שלי בכו.
אני החלטתי לעשות לזה סוף. (פשוט יש לי ניסיון עם הכלבים האלו - זה לא פעם ראשונה שאני עד למקרי חרפה)
אמרתי לילד אתה לא יורד!!!!!
וכהנהג צעק עלי, אמרתי לו בשלווה "אל תאיים" ואם יש לך בעיות "תתקשר למשטרה"
או תתלונן בחברה, או לא תעשה נסיעות של תחבורה ציבורית.
הוא די הושפל, אבל הוא חזר למקום.
המסקנא: בחיים, בחיים אל תרדו מהאוטובוס סגלל צרחות של נהג, מקסימום או מינימום תזמינו לו משטרה.
לא כולם אמיצים:( היינו היחידים באוטובוס ומידי פעם רואים סיפורים על אלימות פיזית בחדשות , אגב אולי זה היה אותו נהג ? עם משקפיים אוטובוס לבן סיני?
 

מנוי פרימיום

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
יוצרי ai
@יוסי ב.ק
ברוך ה הדיון שלנו נדחה לסוף החודש הלועזי
קיבלתי היום שיחה מנציג של דן ובו הוא מציע לי פשרה על סך 1200 ש"ח
התביעה עומדת על 12000
סירבתי לו כמובן ישר והוא לא ניסה להתמקח איתי כלל ואמר טוב אז לא משנה.
הוא רק הדגיש לי שהוא רוצה לבוא לפשרה בגלל שיש שתי נהגים שאמורים לבוא ןהם במילואים.
א. האם עשיתי טוב שלא הצעתי סכום משלי? במידה ולא לחייג שוב או שזה נראה כאילו אני רודף אחריהם?
ב. הנהגים אמורים לבוא ולדון בגישור? מה הוא יכול להעיד שהוא כן עצר בתחנה? נראה למישהוא שהוא באמת זוכר?
תודה
אם מדובר בתביעה הזו, לפי ההערכה שלי השופט לא יאשר לכם את מלוא סכום התביעה, מכמה סיבות
אבל לכאורה הוא ייתן לכם יותר מ-1200 (הייתי מעריך בכ-2500 עד 3000 בממוצע, במקרה טוב יותר אולי יותר)
 

אחת מיוחדת

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
צילום מקצועי
עיצוב ואדריכלות פנים

מנוי פרימיום

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
יוצרי ai
אגב לכמה להסכים בפשרה?
לפי מה שידוע לי אין חובה להסכים לפשרה במקרה שהסכום שמוצע לכם אינו הוגן
אתם יכולים לטעון בגישור שלפי פסיקות עבר בנושא הסכום שאתם מסכימים להתפשר עליו הוא XYZ
מסתבר של- @יוסי ב.ק ולניקים נוספים יש מידע משפטי מבוסס יותר בנושא
 

אחת מיוחדת

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
צילום מקצועי
עיצוב ואדריכלות פנים
לפי מה שידוע לי אין חובה להסכים לפשרה במקרה שהסכום שמוצע לכם אינו הוגן
אתם יכולים לטעון בגישור שלפי פסיקות עבר בנושא הסכום שאתם מסכימים להתפשר עליו הוא XYZ
מסתבר של- @יוסי ב.ק ולניקים נוספים יש מידע משפטי מבוסס יותר בנושא
את זה אני יודעת...
השאלה לדעתך איזה סכום שווה לי להסכים ולא להגיע למשפט
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק צח

א מִזְמוֹר שִׁירוּ לַיי שִׁיר חָדָשׁ כִּי נִפְלָאוֹת עָשָׂה הוֹשִׁיעָה לּוֹ יְמִינוֹ וּזְרוֹעַ קָדְשׁוֹ:ב הוֹדִיעַ יי יְשׁוּעָתוֹ לְעֵינֵי הַגּוֹיִם גִּלָּה צִדְקָתוֹ:ג זָכַר חַסְדּוֹ וֶאֱמוּנָתוֹ לְבֵית יִשְׂרָאֵל רָאוּ כָל אַפְסֵי אָרֶץ אֵת יְשׁוּעַת אֱלֹהֵינוּ:ד הָרִיעוּ לַיי כָּל הָאָרֶץ פִּצְחוּ וְרַנְּנוּ וְזַמֵּרוּ:ה זַמְּרוּ לַיי בְּכִנּוֹר בְּכִנּוֹר וְקוֹל זִמְרָה:ו בַּחֲצֹצְרוֹת וְקוֹל שׁוֹפָר הָרִיעוּ לִפְנֵי הַמֶּלֶךְ יי:ז יִרְעַם הַיָּם וּמְלֹאוֹ תֵּבֵל וְיֹשְׁבֵי בָהּ:ח נְהָרוֹת יִמְחֲאוּ כָף יַחַד הָרִים יְרַנֵּנוּ:ט לִפְנֵי יי כִּי בָא לִשְׁפֹּט הָאָרֶץ יִשְׁפֹּט תֵּבֵל בְּצֶדֶק וְעַמִּים בְּמֵישָׁרִים:
נקרא  9  פעמים

אתגר AI

באבוד רשעים בינה • אתגר 112

לוח מודעות

למעלה