כמובן שמה שהחברות כותבות עלול לסבול מאי דיוקים....איך תוכיח שהמזגן תקול?
איך תוכיח שמזגן תקול עקב רשלנות?
בכל הפעמים שהתלוננתי שהמזגן לא עבד, הם טענו שהאוטובוס היה בטיפול ממש לפני זמן קצר, ובמוסך בדקו את המזגן ואמרו שהוא תקין.
אבל בתביעה קטנה בדרך כלל אין דרישה להוכחה חד משמעית מעבר להוכחה סבירה.
לפי מה ש @בני. ו תיאר למעלה הוא התקשר פעמיים לחברה בזמן אמת, יש לו הקלטה שהנהג מאשר שגם הוא עדכן את החברה.
יש גם את הצילום של מד הטמפרטורה שלא מהוה הוכחה הן בגלל שלא ברור מה רמת האמינות שלו, והן בגלל שאין הוכחה מתי הוא צולם, אבל הוא מוסיף משהו לאווירה.
מכל הדברים האלה לכאורה ולדעתי בלבד יש כבר הוכחה שהנוסע היה על האוטובוס ושהמזגן היה תקול.
לגבי העניין של הטיפול באוטובוס, משרד התחבורה כתבו לי בעבר שאמור להיות תיעוד של טיפולים באוטובוסים במוסך. אין לי מושג אם זה נוהל מחייב. אבל ההגיון אומר שבניהול צי של אוטובוסים יש לחברה איזה שהוא דו"ח על טיפולים שהרכבים שלהם עוברים, והם יכולים להוכיח ולסתור על פיו.
אבל לדעתי גם אם האוטובוס יצא מהמוסך באותו בוקר זה לא רלוונטי. כי בפועל המזגן לא עבד, ולא משנה למה. אולי התיקון היה לקוי ואולי סיבה אחרת. אבל בשורה התחתונה המזגן לא עבד והנוסע עדכן את החברה בזמן אמת כנ"ל.
יכול להיות ויכוח האם זה נקרא תקלה שמחייבת את החברה לשלוח אוטובוס חילופי. ופה זה כבר תלוי בשיקול הדעת של השופט, ועל זה כתבתי שאני מהמר שכל בר דעת מבין שבקיץ הישראלי הלוהט, אוטובוס ללא מזגן הוא אוטובוס תקול. וכשיש אוטובוס תקול החברה מחוייבת לשלוח אוטובוס חילופי בתוך 30 דקות.