מחיר למשתכן הגרלות מחיר למשתכן

ב. 500,000₪ (בהתאם ליישוב) ממחיר הדירה המעודכן בסך 24547.77 ₪ למ"ר. בכל מקרה, מחיר הדירה לא יעלה על המחיר המוצג ללא הנחה
זה מה שכתוב בהערה של ההנחה באלעד
מה זה אומר?
[SPOILERזה מה שגרם לי לטעות, מתנצל[/SPOILER]
זה אומר שזה השומה המעודכנת של משרד השיכון, אך זה לא אומר שזה נכון...
 
מענין למה אין באותיות אדומות על דיר אל אסד שזה לצביון ערבי:unsure::unsure::unsure::unsure:
יש כללי תכנון של צביון חרדי למשל במפרט יש 2 כיורים.
לא ידוע לי שיש משהו דומה לערבים וגם לא כל מקום שחרדים גרו ויגורו היה מתוכנן כך למשל ההגרלה ברמות.
 

יב כסליו

משתמש פעיל
מנוי פרימיום

פריפריאלי

משתמש פעיל
כן אבל מחירי השכירות שם נמוכים ממש באזור האלפיים שקל לחודש
נראה לי זה שווה רק למי שרוצה לגור שם פחות להשקעה
כן אבל דירת ארבעה חדרים תעלה חצי מיליון שקל מה שאומר רוח של 600000 כך שזה עדיין שוה מאוד
 

פריפריאלי

משתמש פעיל
דירת 4 חדרים תעלה שם 620,000
החישוב שלי אומר שדירת מאה מטר ב5700 למטר ועוד מענק של ארבעים אלף יוצא 530000 תקן אותי אם אני טועה
בכל מקרה גם אם זה 600000 זה עדיין רווח של 500000-600000 להשקעה של 620000 תראה לי עוד השקעה כזאת
 

ירמי וולדמן

מתווך דירות ונכסים
מנהל
מנוי פרימיום
הגרלה 2192
חמש חדרים עולה 1.5 במחיר מטרה
מה אתם אומרים שווה ?
 
הגרלה 2192
חמש חדרים עולה 1.5 במחיר מטרה
מה אתם אומרים שווה ?
יש אשכול די פעיל על הר יונה.
תנסה אולי תקבל שם תשובות מדויקות יותר
 

בית שמשניק

משתמש סופר מקצוען
למעלה מ24 שעות מפתיחת ההגרלה, ולאחר כ18K נרשמים, התמונה מתחילה להתבהר.
כמו שכבר ציינתי, ישנן כבר הרבה מאד ערים שסיכויי הזכיה בהן כבר עכשיו נמוכים ביותר, וזה כמובן רק ילך ויחמיר עוד ועוד, עד שנגיע בחלק מהמקומות כנראה גם למספרים של 1 מתוך כמה אלפים...
מכיון שהמטרה העיקרית של כל אחד מן המשתתפים בהגרלות היא בראש ובראשונה לזכות, אנו מוכרחים לקחת בחשבון את נתוני סיכויי הזכיה, כי אחרת, רוב הסיכויים הם שנמשיך ונמשיך להשתתף בהגרלות מבלי לזכות, עד שנישבר ונקנה בשוק החופשי (כמו שקרה לרבים מדי מאיתנו...).
כפי שהארכתי כבר במאמרים שלי, כאחד שעוקב מקרוב אחרי ההגרלות במשך 3 השנים האחרונות, ומלווה מקרוב זוכים רבים, הסיפור הזה של סיכויי הזכיה הוא כנראה הפקטור הכי משמעותי במשחק הזה של ההגרלות, ולכן מי שרוצה באמת ובתמים לזכות חייב לעשות 3 צעדים ולהקפיד עליהם ככל הניתן:
1. להירשם כל פעם ל3 ערים ולא פחות.
2. להירשם לכל ההגרלות בכל אחת מן הערים הללו.
3. להירשם רק למקומות עם סיכויי זכייה גבוהים בכלל העיר (לא פחות מ4-5%).
הצד השווה שבשלש הצעדים הללו הוא כמובן המיקסום של סיכויי הזכיה.
כן, אני יודע שזה הרבה יותר מפתה לזכות בדירה במרכז הארץ עם רווח של מיליון ש"ח פלוס, מאשר לזכות בדירה בפריפריה עם רווח של חצי מיליון, זה בהחלט נכון (ולכן הציבור הכללי מסתער ללא הבחנה על ת"א, רחובות וראשל"צ...) אבל התשובה לכך היא שהרבה יותר מפתה לזכות מאשר לא לזכות...
ניתן לקבוע בזהירות כי כמעט כל אלו שלא זכו במשך שנים ארוכות של השתתפות, זהו משום שהם לא משתתפים בתבונה על פי הכללים הנ"ל (יש יוצאים מן הכלל, אבל הם בודדים ממש. תאמינו לי).
ועכשיו לתכל'ס, אחרי שאנחנו מסירים מהאפשרויות שלנו את 12 הערים שרשמתי לעיל (הרשימה לפי סדר הסיכויים מהנמוך לגבוה): תל אביב, ראשל"צ, רחובות, אפרת, ירושלים, באר שבע, צור הדסה, בת ים, קרית ביאליק, טירת כרמל, בית שאן ובני עייש. (כבר עכשיו הסיכויים בכל המקומות הללו ירדו מ4% וזה כמובן רק פוחת והולך עוד ועוד), אנחנו נותרים עם 7 ערים בלבד. מהערים הללו נפחית כמובן את אכסאל ודיר אל אסד הערביות, ונותרנו עם 5 ערים בלבד: (לפי סדר הסיכויים מהגבוה לנמוך): דימונה, אלעד, רכסים, קרית גת, מגדל העמק. זו הרשימה ואין בלתה. (כל אפשרות אחרת בעצם מבזבזת לנו עיר אחת מתוך ה3 שאנו יכולים לבחור...).
נתקדם הלאה, לגבי אלעד, הזכרתי כאן בעבר שהעסק שם מורכב למדי, עקב קביעת מחיר למ"ר גבוה מאד הן בשומת 2020 והן בשומה הנוכחית (שממנה נגזרת הנחה של 500K), כך שבמקום לקבל הנחה יפה של 500K ממחיר השוק כיום, הנתונים האמיתיים נעים כנראה סביב כ300K, מה שמשאיר אותנו עם שולי רווח לא גבוהים כ"כ, כך שבחישוב 5 שנים של שכירות אנחנו יכולים לאבד כמעט את כל הרווח, ולא לשם זה התכנסנו.
[הסתייגות קלה: מי שמאד מעוניין לגור דוקא באלעד ולא נכנס לשם לשם השקעה, יתכן שבכל אופן שווה לו לשקול להיכנס (בפרט אם הוא בן מקום עם סיכויים גבוהים), כי סוף סוף יש כאן הנחה מסויימת, ואולי גם הטבה במשכנתא (נזכיר כי יש בעיה בדירות מעל 1.8 מיליון).]
אז אחרי שאנו מסירים את אלעד עקב המחיר הגבוה, נותרנו עם 4 ערים פריפיאליות וזולות, שבכולן יש גם רווחים נאים: דימונה, רכסים, קרית גת, ומגדל העמק. 2 הערים המועדפות לכאורה בין כל אלו הן קרית גת ורכסים, עקב המיקום האטרקטיבי יותר שלהם (צפי גבוה לעליית מחיר עתידית), וכמובן עקב היישוב החרדי בהם, כך שלכאורה כדאי לבחור בשתיהן.
נותרנו עם 2 מתחרות על העיר השלישית: דימונה ומגדל העמק.
דירת ממוצעת של 4 חד' בהגרלה בדימונה צפויה לעלות כ620K, ובמגדל העמק כ900K. מבדיקה שלי (ללא אחריות) דירה מקבילה בשוק החופשי בדימונה עולה כ1.2 מיליון, ובמגדל העמק כ1.35 מיליון. כך שהרווח המשוער בדימונה עומד על כ580K, ובמגדל העמק על כ450K.
מבחינת סיכויי זכיה, דימונה עומדת כרגע על 31%, בעוד שמגדל העמק עומדת על כ8.9%
מבחינת סדר ההגרלות, אין הבדל מהותי ביניהן, כי בין דימונה ובין מגדל העמק יוגרלו אחרי קרית גת ולפני רכסים (לתשומת לב כל אלו שרוצים לזכות דווקא ברכסים)
כך שעל פי כל החישובים הנ"ל דימונה מומלצת יותר (וכפי שכבר הזכיר @פריפריאלי לעיל).
עד כאן הנלע"ד בשלב זה.
 
נערך לאחרונה ב:
מעלה לכאן טבלה
1716848596776.png

עם הסתייגות אחת ענקית...
חישוב ההנחות מבוסס על השוואה בין המחיר לאחר ההנחה בטבלאות של טל זכרי' ש@בית שמשניק העלה אל מול מחיר השוק למ"ר באתר 'מדלן'.

יש בכך לפחות 3 בעיות:
1. אין ממוצע שונה לדי' חדשות ולדי' יד שניה.
2. אין מספיק נתונים על שכונות ספציפיות, בדר"כ הנתון 'ממוצע למ"ר' יש רק על העיר.
3. ישנם ערים שהממוצע כולל גם דירות שנמכרו במחיר למשתכן...

לכן מצו"ב גם כקובץ EXCEL כך שמי שמעוניין ישנה לעצמו את המחיר למ"ר בגיליון השני והכל יתעדכן בהתאם.
אם יש למאן דהו נתוני מחיר למ"ר בשוק החופשי על בסיס משהו יותר מבוסס ומאומת - יותר מאשמח לשיתוף.
 

קבצים מצורפים

  • דירה בהנחה - אייר תשפ''ד.xlsx
    KB 27.7 · צפיות: 33

בית שמשניק

משתמש סופר מקצוען
מעלה לכאן טבלהצפה בקובץ המצורף 1664489
עם הסתייגות אחת ענקית...
חישוב ההנחות מבוסס על השוואה בין המחיר לאחר ההנחה בטבלאות של טל זכרי' ש@בית שמשניק העלה אל מול מחיר השוק למ"ר באתר 'מדלן'.

יש בכך לפחות 3 בעיות:
1. אין ממוצע שונה לדי' חדשות ולדי' יד שניה.
2. אין מספיק נתונים על שכונות ספציפיות, בדר"כ הנתון 'ממוצע למ"ר' יש רק על העיר.
3. ישנם ערים שהממוצע כולל גם דירות שנמכרו במחיר למשתכן...

לכן מצו"ב גם כקובץ EXCEL כך שמי שמעוניין ישנה לעצמו את המחיר למ"ר בגיליון השני והכל יתעדכן בהתאם.
אם יש למאן דהו נתוני מחיר למ"ר בשוק החופשי על בסיס משהו יותר מבוסס ומאומת - יותר מאשמח לשיתוף.
תודה על מה שהעלית, אבל כמדומני שזה עלול מאד להטעות. וכמו שציינת בעצמך - אין שום קשר בין מחיר דירה ישנה בדימונה (600K) למחיר דירה חדשה (1.2 מיליון). ולכן הדרך הנכונה יותר היא לבדוק ביד 2 עם סינון של מרפסת ממ"ד ומעלית, וכך מקבלים מחירים של דירות חדשות (יחסית) בלבד.
 
תודה על מה שהעלית, אבל כמדומני שזה עלול מאד להטעות. וכמו שציינת בעצמך - אין שום קשר בין מחיר דירה ישנה בדימונה (600K) למחיר דירה חדשה (1.2 מיליון). ולכן הדרך הנכונה יותר היא לבדוק ביד 2 עם סינון של מרפסת ממ"ד ומעלית, וכך מקבלים מחירים של דירות חדשות בלבד.
מבקשים שם של רחוב..., מה שמקשה לחפש על שכונה לא קיימת...
 

יב כסליו

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
המודעות ביד 2 לגבי דימונה 4 חדרים לאחר הסינונים המתבקשים הם בין 1,200,000 ל 1,450,000 רק ששמה מופיע רק דירות 4 חדרים של 120 מטר
 

יב כסליו

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
ובמגדל העמק 4 חדרים גם כן גדולות של יותר ממאה מטר בין 1,300,000 ל1,800,000 ממוצע(מוזר...)
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק לא

א לַמְנַצֵּחַ מִזְמוֹר לְדָוִד:ב בְּךָ יְהוָה חָסִיתִי אַל אֵבוֹשָׁה לְעוֹלָם בְּצִדְקָתְךָ פַלְּטֵנִי:ג הַטֵּה אֵלַי אָזְנְךָ מְהֵרָה הַצִּילֵנִי הֱיֵה לִי לְצוּר מָעוֹז לְבֵית מְצוּדוֹת לְהוֹשִׁיעֵנִי:ד כִּי סַלְעִי וּמְצוּדָתִי אָתָּה וּלְמַעַן שִׁמְךָ תַּנְחֵנִי וּתְנַהֲלֵנִי:ה תּוֹצִיאֵנִי מֵרֶשֶׁת זוּ טָמְנוּ לִי כִּי אַתָּה מָעוּזִּי:ו בְּיָדְךָ אַפְקִיד רוּחִי פָּדִיתָה אוֹתִי יְהוָה אֵל אֱמֶת:ז שָׂנֵאתִי הַשֹּׁמְרִים הַבְלֵי שָׁוְא וַאֲנִי אֶל יְהוָה בָּטָחְתִּי:ח אָגִילָה וְאֶשְׂמְחָה בְּחַסְדֶּךָ אֲשֶׁר רָאִיתָ אֶת עָנְיִי יָדַעְתָּ בְּצָרוֹת נַפְשִׁי:ט וְלֹא הִסְגַּרְתַּנִי בְּיַד אוֹיֵב הֶעֱמַדְתָּ בַמֶּרְחָב רַגְלָי:י חָנֵּנִי יְהוָה כִּי צַר לִי עָשְׁשָׁה בְכַעַס עֵינִי נַפְשִׁי וּבִטְנִי:יא כִּי כָלוּ בְיָגוֹן חַיַּי וּשְׁנוֹתַי בַּאֲנָחָה כָּשַׁל בַּעֲוֹנִי כֹחִי וַעֲצָמַי עָשֵׁשׁוּ:יב מִכָּל צֹרְרַי הָיִיתִי חֶרְפָּה וְלִשֲׁכֵנַי מְאֹד וּפַחַד לִמְיֻדָּעָי רֹאַי בַּחוּץ נָדְדוּ מִמֶּנִּי:יג נִשְׁכַּחְתִּי כְּמֵת מִלֵּב הָיִיתִי כִּכְלִי אֹבֵד:יד כִּי שָׁמַעְתִּי דִּבַּת רַבִּים מָגוֹר מִסָּבִיב בְּהִוָּסְדָם יַחַד עָלַי לָקַחַת נַפְשִׁי זָמָמוּ:טו וַאֲנִי עָלֶיךָ בָטַחְתִּי יְהוָה אָמַרְתִּי אֱלֹהַי אָתָּה:טז בְּיָדְךָ עִתֹּתָי הַצִּילֵנִי מִיַּד אוֹיְבַי וּמֵרֹדְפָי:יז הָאִירָה פָנֶיךָ עַל עַבְדֶּךָ הוֹשִׁיעֵנִי בְחַסְדֶּךָ:יח יְהוָה אַל אֵבוֹשָׁה כִּי קְרָאתִיךָ יֵבֹשׁוּ רְשָׁעִים יִדְּמוּ לִשְׁאוֹל:יט תֵּאָלַמְנָה שִׂפְתֵי שָׁקֶר הַדֹּבְרוֹת עַל צַדִּיק עָתָק בְּגַאֲוָה וָבוּז:כ מָה רַב טוּבְךָ אֲשֶׁר צָפַנְתָּ לִּירֵאֶיךָ פָּעַלְתָּ לַחֹסִים בָּךְ נֶגֶד בְּנֵי אָדָם:כא תַּסְתִּירֵם בְּסֵתֶר פָּנֶיךָ מֵרֻכְסֵי אִישׁ תִּצְפְּנֵם בְּסֻכָּה מֵרִיב לְשֹׁנוֹת:כב בָּרוּךְ יְהוָה כִּי הִפְלִיא חַסְדּוֹ לִי בְּעִיר מָצוֹר:כג וַאֲנִי אָמַרְתִּי בְחָפְזִי נִגְרַזְתִּי מִנֶּגֶד עֵינֶיךָ אָכֵן שָׁמַעְתָּ קוֹל תַּחֲנוּנַי בְּשַׁוְּעִי אֵלֶיךָ:כד אֶהֱבוּ אֶת יְהוָה כָּל חֲסִידָיו אֱמוּנִים נֹצֵר יְהוָה וּמְשַׁלֵּם עַל יֶתֶר עֹשֵׂה גַאֲוָה:כה חִזְקוּ וְיַאֲמֵץ לְבַבְכֶם כָּל הַמְיַחֲלִים לַיהוָה:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

הבעות פנים • אתגר 57

לוח מודעות

למעלה