דרוש מידע להיות עקרת בית - אפשרי בדור הזה?

מצב
הנושא נעול.

מירי קרפט

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
זה הטבע וודאי
מה הכוונה עבודת פרך?
מה גם מבחינה מדעית מסת שריר אצל גבר הרבה יותר גדולה
ובענף הספורט יש קבוצות נפרדות לגברים ונשים-כי יש להם יכולות אחרות ואין מה להשוות ולהתחרות.
אני שוב פעם אחזור ואומר, אני לא מתווכחת עם זה שיש להם מסת שריר גבוה יותר היום.
ואני לא חושבת שאשה מסוגלת לסחוב יותר מגבר היום
וזה עוד עם מקור מהתורה
שגברים עבדו בעבודות הנשים ונשים עבדו בעבודות גברים ןמי שרוצה יכול לבדוק בדיוק על מה מדובר
אין פה ויכוח כ"כ

את מתכוונת למצרים? כן, אז נשים כבר היו חלשות, העולם השתרש בצורה כזאת , הגבר פעל ועשה ונהיה חזק יותר ושרירן וכן להפך עם האשה.
לא אני אומרת את זה, כן? דברים ידועים, רק אי לא רוצה לא לדייק ולכן אני לא מצטטת.
 
נערך לאחרונה ב:

בואו נעצב את זה ביחד

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
אני שובניסטית בכך שאני חושבת שאין שוויון בין גברים לנשים
לא בכך שאני חושבת שבעל שאוהב למשל לבשל - אסור לו
מה גם שכאמור בישול היא אחת המלאכות שמאז ומעולם התאימו לגברים
תמיד היו אופים ונחתומים גבריים בעליל.

אגב בעלי מחלק מנות ביומיים בשבוע שהוא בבית בצהריים , מתוך הסירים אני דווקא חובבת בישול גדולה והוא לא...

בנוגע למצוות חלה - גם מצוות הדלקת הנר היא מצווה של אישה וגם את הנר הגבר מדליק בבית אם אשתו נסעה לנופש השבת .. והאופה והנחתום מחוייבים גם כן בהפרשת חלה
אז העובדה הזו לא הופכת את "חלוקת התפקידים" כפי שהיא נראית לך לחלק מההשקפה היהודית או למצווה.
נשים אכן אינן יוצאות לצבא מהעדר צניעות .

לגבי רופאת נשים אני כן אפתח את הנושא
אין שום דבר טבעי באישה שתטפל באישה
אם האישה הזו לא יודעת מאופן טבעה כאישה לומר טעיתי או להבין שתתכן אבחנה אחרת/נוספת מזו הראשונה שהיא חשבה עליה.
וכן אם חסרה לה עדינות ורגישות כי הרי "גם היא אישה".
באופן מסורתי רופאים היו רק גברים
אז אם מתאים לך פתאום שהתפקיד המסורתי יהיה אישה וד"ל
אז נעזוב את חלוקת התפקידים המסורתית וזה בסדר להתאים אותה לזמן ליכולות ולרצונות?!
לומר שעל כל זוג להתאים את חלוקת התפקידים הכללים לאורח חיו, רצונותיו ויכולתיו - זה לא רק נכון, אלא גם חובה.
אבל להגיד שאין הגדרות תפקיד מגדריות? ברור שיש.

אבל לעניין הרופאים אני מצהירה
שאני לא שובנסטית וגם לא פמניסטית - שהן שתיהן דרכים קיצוניות לשני צדדי הקשת

וכמו שברור שמיילדות הן רק נשים, בשבילי ברור שרק רופאה תתקרב אלי.
ולעניין ה''טעיתי'' לגברים יש אגו מפותח הרבה יותר, אז לא בגלל זה יש בעיקר רופאים אלא בגלל
שגברים הם יותר קרים ושכלתניים ויותר כשירים להתמודד עם מצבי לחץ. (ראית פעם אישה בזק''א\מד''א...?)

ולעניין תורה ועבודה -
כמו שלא תכריחי את בעלך (אני מקווה) לקום לתינוק בלילה בתקופת החל''ד כשהוא צריך לצאת מחר בבוקר ב8
וכמו שהוא לא יכריח אותך (כנ''ל) ללכת לטבול כלים כשאת לפני לידה

ככה לא ניתן להכריח אישה ללכת לעבוד למען תורתו של בעלה
ולא ניתן להכריח גבר ללמוד כי ''ככה אני שואפת''.
 
נערך לאחרונה ב:

בואו נעצב את זה ביחד

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
וואו
מי יתן לי תלמיד חכם ואנשכנו כחמור
אין ביטוי אחר

זה בדיוק השיח החילוני שאומר שהם שותים קפה ומפטפטים ומטיילים כשהם "אמורים" ללמוד
אז שיבואו לצבא ולא יתכסו בגלימה כזו או אחרת.

מלבד בודדים נדירים , הם לומדים!! גם אם הם באמצע אלוקים ישמור שתו קפה כמה דקות...
סליחה??
למה אישה חייבת לעבוד מבוקר עד צהריים ולטפל מצהריים עד ערב ולנקות מערב עד לילה?
כל הסיבה שהיא עשתה את זה זה כדי להתמסר לתורת בעלה, אז אם הוא לא מעריך את זה ומבלה את זמנו
בטיולים כשהיא נק ר ע ת - זה באמת חילול ה'.

מעניין מה יגיב הפטפטן כשיחזור הביתה לסירים ריקים כי אשתו דיברה בטלפון עם חברה (או יותר גרוע - הלכה לנוח)

(ואגב אני מקווה שהדוגמא של לשתות קפה הגיעה בבדיחותא, במיוחד אם זה נגמר בכמה דקות.
אבל המצב הוא כיום שהכולל הוא מוסד חברתי ולא חובה תורנית כך שאם יש (ויש...) גבר שמכל סיבה שבעולם
לא מוצא את עצמו בכולל שהוא כאמור סמל של סטטוס ( עם כל הרספקט לשוכני בית המדרש שלומדים מתוך לשמה)
אז החובה המוסרית שלו היא לא לשקר לאשתו לעצמו ולבוראו.

השיח החילוני לא רלוונטי, כי הסיבה שאנחנו לא הולכים לצבא היא לא כי אנחנו בכולל,
אלא כי הצבא לא מותאם לצביון החרדי

ובתאוריה, לו היה צבא חרדי - יושבי הקרנות היו מוצאים בו את מקומם
 
נערך לאחרונה ב:

חדוה טוקר

משתמש פעיל
יש לי כל כך הרבה מה לענות ולהגיב שאני לא יודעת מאיפה להתחיל.....
אני, ילדתי ילדה ראשונה ונשארתי בבית לפתח את עסק הצילום שלי שלמדתי מזמן ותמיד חלמתי להתעסק בו.
תמיד חלמתי להיות בבית, שנאתי לעבוד, שנאתי את הסדר יום המוקפד הזה, שנאתי לצאת מהבית, פשוט לא הסתדרתי עם שום חלק מיזה.....
הכרתי את עצמי וידעתי שלאופי שלי, אישית, יהיה מאד קשה להתמודד עם ילדים + בית מתפקד + להיות אישה טובה לבעל+ להיות שמחה.
לא יכלתי לשאת את המחשבה של לשים תינוקת בת 3 חודשים במעון.
וכן, יש לנו משכנתא לא קטנה ויש לנו חיים עם ילדה וכו' והוצאות החיים........
ועשינו חושבים הרבה זמן ובעלי יצא עם מסקנה שהעבודה שלי (מזכירות) לא משנה איפה, לא מכניסה הרבה בחודש,
בלשון המעטה, שזה יוצא שאני יצא לעבוד 8 שעות ביום בשביל לכסות משכנתא+ מעון בלי חשמל מים וכו'.....
והוא מהכולל יביא את שלו (שהיום זה גם......כלום...) ומיזה נחיה?
כן, אפשרי, אבל לא משו ששווה כל כך להתאמץ בשבילו במיוחד שלאישה כל כך קשה ולא כייף.
אז החלטנו לקחת את הסיכוי\ סיכון.....ונשארתי בבית והתחלתי לפתח את הצילום....ולגדל את הילדה.....
והוא מצא משרה תורנית שחלם עליה ב"ה.
חיים בעשירות? לא!
בעוני מוחלט? לא!
משו באמצע, כמו כולם, חודש צפוף יותר ואחד פחות.......
וברור שאני יודעת ומבינה לבד את המשוואה, שאני לא יכולה להתפרע בקניות או מותרות או הוצאות ואפילו קצת להתקמצן מעבר לחברות אברכיות שלי, כי אני בחרתי להישאר בבית, אז יש דברים שאני צריכה לשאת בתוצאה שלהם.
לגבי נושא השיעמום, הצורך בחברה וכו', זה תלוי אופי בלבד!!!! לי העבודה אפ'פם לא מילאה מקום של חברה, אפ'פם לא היו לי חברות בעבודה!!!!!
יש לי סיפוק ואושר עילאי מעבודות הבית ומיזה שהכל מושלם ומתקתק, סיפוק שלעולם לא היה לי כשעבדתי.
וברור שיש ימים קשים יותר ומשעממים יותר וצולעים, כמו אצל כל אחת......
ושוב, זה לחלוטין תלוי אופי, לכן זה בכלל לא נתון לויכוח.
ולא אהבתי את התגובה שציטטתי כאן, שנשים מוציאות תמיד, לא, חדר כושר זה 150 ש"ח בחודש ולי יש מנוי.....
לא יציאת מצרים.
ומפגש עם חברות אחיות או מה שזה לא יהיה לא מחייב הוצאה כספית.
אין עניין להכליל ולהציב עובדות.
סליחה על האורך
שימי לב למי הגבתי...
למי שכתבה חדר כושר וכו, והבאתי עוד דוגמא מהשרשור על ללכת לקורסים, לימודים וכו.
כתבתי בפרוש בעד לגדל ילדים בבית ולא לעבוד (בעלי אברך ברוך ה', אז אצלי לא מציאותי).
הדגשתי בציניות, שאם משהיא מתכננת לא לעבוד - שלא תבנה על בילויים שעולים כסף כמשהו קבוע.

אגב כתבת:
"ילדתי ילדה ראשונה ונשארתי בבית לפתח את עסק הצילום שלי שלמדתי מזמן ותמיד חלמתי להתעסק בו" - אם בסוף עשית את זה, אז זה נקרא שאת עובדת - מהבית.
 

דגל

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
אין מה לומר העולם היום הפוך הפוךךך
במקום שאמא תגדל את הילדים .
האבא האברך מגדל אותם / לוקח אותם בבוקר / בצהריים מכין לפעמים את האוכל וכו'........
ואישה שחוזרת בארבע הביתה לצערי הרב אין לה כבר כל כך כוח וסבלנות לילדים
אני כותבת בכאב עצום מנסיוני :(
ואל תשכחי לוקח אותם לטיפת חלב........
 

קצרה

משתמש מקצוען
סליחה??
למה אישה חייבת לעבוד מבוקר עד צהריים ולטפל מצהריים עד ערב ולנקות מערב עד לילה?
כל הסיבה שהיא עשתה את זה זה כדי להתמסר לתורת בעלה, אז אם הוא לא מעריך את זה ומבלה את זמנו
בטיולים כשהיא נק ר ע ת - זה באמת חילול ה'.

מעניין מה יגיב הפטפטן כשיחזור הביתה לסירים ריקים כי אשתו דיברה בטלפון עם חברה (או יותר גרוע - הלכה לנוח)

(ואגב אני מקווה שהדוגמא של לשתות קפה הגיעה בבדיחותא, במיוחד אם זה נגמר בכמה דקות.
אבל המצב הוא כיום שהכולל הוא מוסד חברתי ולא חובה תורנית כך שאם יש (ויש...) גבר שמכל סיבה שבעולם
לא מוצא את עצמו בכולל שהוא כאמור סמל של סטטוס ( עם כל הרספקט לשוכני בית המדרש שלומדים מתוך לשמה)
אז החובה המוסרית שלו היא לא לשקר לאשתו לעצמו ולבוראו.

השיח החילוני לא רלוונטי, כי הסיבה שאנחנו לא הולכים לצבא היא לא כי אנחנו בכולל,
אלא כי הצבא לא מותאם לצביון החרדי

ובתאוריה, לו היה צבא חרדי - יושבי הקרנות היו מוצאים בו את מקומם
אם יש פטפטן אחד שאשתו נ ק ר ע ת
הוא באמת לא בסדר

ההפיכה של זה לתופעה - היא החמורה כאן
הם לומדים. נקודה.
אין תופעה של התבטלות בכוללים ופטפוטים.
הוא אינו מוסד חברתי הוא חובה תורנית.
להוציא יחידים שגם בעבודה הם מן הסתם יהיו מחממי כסאות - כולם לומדים. באים לשם מסיבה תורנית ולא כבילוי חברתי. נקודה.

כל מי שאומר אחרת מזלזל באברכים

הדיחוי מהצבא הוא אך ורק ללומדי תורה - "תורתו אמונותו"
אין פטור מ"סיבות שבדת" או מחוסר התאמה לצביון

נראה שגם את מסכימה עם החילונים שיש בודדים שלומדים וכל השאר מנצלים את ההסדר
כי הם לא רוצים צבא.
אני לא יודעת לאיזה סגנון את שייכת. בישיבות "שלנו" ובכוללים "שלנו" כולם יושבים ולומדים.

אה. ומותר להם לעשות הפסקת קפה והפסקת שירותים
האשה שנ ק ר ע ת בבית לא מתכוונת שהם ישבו 12 שעות ללא תזוזה ללא מזון או שתיה...
 

single

משתמש מקצוען
סליחה??
למה אישה חייבת לעבוד מבוקר עד צהריים ולטפל מצהריים עד ערב ולנקות מערב עד לילה?
כל הסיבה שהיא עשתה את זה זה כדי להתמסר לתורת בעלה, אז אם הוא לא מעריך את זה ומבלה את זמנו
בטיולים כשהיא נק ר ע ת - זה באמת חילול ה'.

מעניין מה יגיב הפטפטן כשיחזור הביתה לסירים ריקים כי אשתו דיברה בטלפון עם חברה (או יותר גרוע - הלכה לנוח)

(ואגב אני מקווה שהדוגמא של לשתות קפה הגיעה בבדיחותא, במיוחד אם זה נגמר בכמה דקות.
אבל המצב הוא כיום שהכולל הוא מוסד חברתי ולא חובה תורנית כך שאם יש (ויש...) גבר שמכל סיבה שבעולם
לא מוצא את עצמו בכולל שהוא כאמור סמל של סטטוס ( עם כל הרספקט לשוכני בית המדרש שלומדים מתוך לשמה)
אז החובה המוסרית שלו היא לא לשקר לאשתו לעצמו ולבוראו.

השיח החילוני לא רלוונטי, כי הסיבה שאנחנו לא הולכים לצבא היא לא כי אנחנו בכולל,
אלא כי הצבא לא מותאם לצביון החרדי

ובתאוריה, לו היה צבא חרדי - יושבי הקרנות היו מוצאים בו את מקומם
על מה את מדברת? מיהו הפטפטן הזה? ומיהי האישה הנקרעת שבעלה מבלה בטיולים?
במחילה, כנראה לקחת מקרה ספציפי שאת מכירה והחלת אותו על הכלל. זה לא הגון וממש מזלזל. האברכים שאני מכירה לומדים סדרים מלאים ונשותיהם עובדות קשה מאד בשמחה גדולה בשביל המטרה המשותפת. האברכים גם הולכים לשירותים מדי פעם ואפילו רח"ל שותים קפה - לעיתים גם עם סוכר - כי הם בני אדם, מה לעשות.
ההודעות שלך מטילות דופי בציבור שלם ויקר וזה לא בסדר.
 

קצרה

משתמש מקצוען
לומר שעל כל זוג להתאים את חלוקת התפקידים הכללים לאורח חיו, רצונותיו ויכולתיו - זה לא רק נכון, אלא גם חובה.
אבל להגיד שאין הגדרות תפקיד מגדריות? ברור שיש.

אבל לעניין הרופאים אני מצהירה
שאני לא שובנסטית וגם לא פמניסטית - שהן שתיהן דרכים קיצוניות לשני צדדי הקשת

וכמו שברור שמיילדות הן רק נשים, בשבילי ברור שרק רופאה תתקרב אלי.
ולעניין ה''טעיתי'' לגברים יש אגו מפותח הרבה יותר, אז לא בגלל זה יש בעיקר רופאים אלא בגלל
שגברים הם יותר קרים ושכלתניים ויותר כשירים להתמודד עם מצבי לחץ. (ראית פעם אישה בזק''א\מד''א...?)

ולעניין תורה ועבודה -
כמו שלא תכריחי את בעלך (אני מקווה) לקום לתינוק בלילה בתקופת החל''ד כשהוא צריך לצאת מחר בבוקר ב8
וכמו שהוא לא יכריח אותך (כנ''ל) ללכת לטבול כלים כשאת לפני לידה

ככה לא ניתן להכריח אישה ללכת לעבוד למען תורתו של בעלה
ולא ניתן להכריח גבר ללמוד כי ''ככה אני שואפת''.

לענין הרופאים - את מסכימה בגדול שהגדרת התפקיד המסורתית המגדרית של רופא=גבר
אם נכון לך אישית שאישה תתקרב אלייך
אז מתאים לך היפוך התפקידים המסורתיים
ובכן , לאחרים זה מתאים גם בעניינים אחרים.

אגב ברור לך שמיילדות הם רק נשים. לא לכולם זה ברור . אני נתקלתי במיילד גבר...

נשים לא מסוגלות לומר "טעיתי". זה ענין ידוע ונתון לאלפי בדיחות מגדריות. בגדול במריבה בין גבר לאשה כמעט תמיד הוא אשם ועוד מעט הוא ידע גם למה הוא אשם--
ואני נתקלתי בחיים בסיטואציות כאלו אצל רופאות. שפשוט לא ידעו לחזור בהן מאבחנה ראשונית שלהן...
אני קרה ושכלתנית . בכל מצבי לחץ זה תמיד התפקיד שלי...
ובוודאי שראיתי נשים במד"א . פרמדיקיות חופשי.
זק"א הוא ארגון חרדי שמקבל לשורותיו רק גברים.

אבל לעניננו החשוב של תורה ועבודה-
מי הכריח פה את מי לעבוד למען התורה ?!
אני הראשונה שכותבת פה שוב ושוב על זה שכל זוג פועל בהתאם לרצונותיו ומה שנוח לו ולא בהתאם למוסכמות.

נראה שלא סתם שאלתי אותך אם זה היה מפריע לך אותו הדבר לו הענין הזה היה לא תוצאה של חיי אברכות אלא של אבא מורה - אמא מזכירה...
וכמו השכנה שלי שהיתה נוזפת בבעלי באותן המילים
יצא המרצע מן השק
"היפוך התפקידים המסורתיים" שאת לא מסוגלת לשאת בשום אופן וגורם לך ממש לעצבות
הוא עוד טענה נגד אברכים וחיי תורה
בדיוק כמו "הם סתם מפטפטים ויוצאים לבילוי חברתי בכולל"
ו"מכריחים את הנשים לצאת לעבוד למען תורת הבעל"
ובקיצור מי יתן לי תלמיד חכם--

אז אני אענה לך כמו שבעלי ענה לה פעם אחת והשתיק את יללות העצבות והדאגה הכנה שלה בכל פעם שהם עלו במדרגות באותה שעה -
על מי את כל כך עצובה?
למי את כל כך דואגת?
לי? מטריד אותך שאני צריך לרוע מזלי לעשות תפקידים שלדעתך הם של אישה?
לכן את שולחת אותי לעבוד?!?!
אבל זה בדיוק אני שמשמח אותו ללמוד ויגרום לו עצב להפסיק ללמוד - ואשתי שתומכת בי.
את עצובה ודואגת לילדים?!
אני חושב שאני אבא טוב ומסור ומבצע את התפקיד על הצד הטוב ביותר
והם לא סובלים בארוחת צהריים.
 

rivkar

משתמש מקצוען
אני אחרי לידה שניה, לא מסוגלת לחזור לעבודה
מלחיץ אותי לחזור למצב הזה של הספקים ולחץ שבו אני לא מספיקה כלום בבית בגלל העבודה.
החלום שלי זה לשבת בבית, למלא את הזמן שלי בבית ובילדים

אני חושבת על זה ממש ברצינות,
מרגישה שהטירוף שתופס את הדור הזה בענייני עבודה הוא לא תמיד שפוי ומתאים לי

מצד שני, להיות עקרת בית זה אומר להוריד את רמת החיים ממש למינימום
(בעלי עובד במשרה תורנית ומכניס משכורת ממוצעת)

זה בכלל אפשרי? יש כאן נשים כאלו?
בלתק חלקי
עזבי רגע את הנושא הכלכלי בטוח הקרוב
לא כדאי לך להפוך ללא רלונטית בשוק בטוח הארוך
נראה שאת בתחום של גרפיקה - זה תחום שאפשר לשלב מהבית "על אש נמוכה"
למה שלא תלכי על כזה כיוון?
ומבחינה כלכלית - יש כאלו, אין לי מושג איך הם חיים, ואל תסתכלי רק על היום - תסתכלי קדימה אם את לא עובדת אין לך קרן השתלמות אין לך פנסיה חוץ ממשכורת לידה הבאה אין לך בטול ל3 חודשים.. לא מבינה איך יש לאנשים אומץ לחיות ככה..
כנראה דרגת אמונה שאין לי השגות בה השאלה אם את שם..
 

ירושלמי במבטא

משתמש פעיל
בקיצור, את פמינסטית קלאסית.
שוויון זכויות וחלוקת תפקידים שווה בשווה.

בתרבות המסורתית יש חלוקת תפקידים ברורה (כמובן שהיא כללית וכל זוג צריך להתאים אותה לחייו)
ואם שתינו לא אוהבים להכין אוכל, ובמקרה אין לנו כסף לקנות מוכן - זה הכי מתבקש שאמא תיקח את האחריות.

ברור שזה לא קולקטיבי,
אבל - האופי הנשי מותאם הרבה יותר לתפקידי הבית.
אישה נהנת לטפח, לנקות, לארגן, לקנות.

גבר אוהב כבוד, הצלחה, שליטה.

וזה שאישה היא זו שהרה יולדת ומאכילה - זו הדוגמא הכי ברורה לעין כדי להסביר שאין אפשרות של שווין
ושווין זו אשליה רחוקה.

(מה תעשנה כל הפמניסטיות ביום שהבעל יסרב לסחוב ארון כבד ויבקש מאשתו לסחוב כי ''יש שוויון''?
בלת"ק חלקי
הרבנית רות ולדמן מדברת בהרצאות שלה בדיוק על הנושא הזה!
היא טוענת שהיום נהיה דור של פמנסטיות .שויון בנטל הבעל והאשה מתחלקים שווה בשווה בעבודות הבית וזה מה שלמעשה גורם להרבה בעיות של שלום בית כי הבעל באופי שלו ובתכונות אופי המולדות שלו לא מסוגל לעשות את תפקידי האישה בבית (גם אם הוא אוהב אותם ועושה אותם.....)- המהות שלו שונה לגמרי ממהות האישה ככה ה' ברא אותם
היא מביאה הרבה מאד הוכחות לכך מהתורה שכרגע אני ממש לא זוכרת....
כמו שכתבת גבר אוהב כבוד .שליטה.הצלחה .התיחסות מכובדת לדעותיו וכו'
 

צחית

משתמש מקצוען
בלת"ק חלקי
לפעמים כשיש רצון לעזוב את העבודה אחרי לידה
צריך לבדוק אצל רופא/ה אם זה לא בגדר דיכאון אחרי לידה
ואם כן עדיף לטפל כמה שיותר מהר בזה
ולכותבים תגובות כדאי לשים לב שלא תמיד
מגיע מרוע הדיבורים על נושאים מסוימים ולכן כדאי לענות בצורה מכבדת
 

קצרה

משתמש מקצוען
על מה את מדברת? מיהו הפטפטן הזה? ומיהי האישה הנקרעת שבעלה מבלה בטיולים?
במחילה, כנראה לקחת מקרה ספציפי שאת מכירה והחלת אותו על הכלל. זה לא הגון וממש מזלזל. האברכים שאני מכירה לומדים סדרים מלאים ונשותיהם עובדות קשה מאד בשמחה גדולה בשביל המטרה המשותפת. האברכים גם הולכים לשירותים מדי פעם ואפילו רח"ל שותים קפה - לעיתים גם עם סוכר - כי הם בני אדם, מה לעשות.
ההודעות שלך מטילות דופי בציבור שלם ויקר וזה לא בסדר.

האשכול גלש לשפע טענות נגד חיי אברכות
החל מ:
עצוב וכואב הלב לראות את היפוך התפקידים המסורתיים (לא כולל כשההיפוך טוב לכותבת כמו רופאות :) )
ועד:
הכולל הוא מוסד חברתי ולא תורני
ואסור לגברים להכריח את נשותיהם לעבוד כדי שהם ילמדו (מי הכריח?!)

נראה שזו היתה המטרה כבר בכותרת של "האם אפשר להיות עקרת בית" - לגלוש למצב ה"לא בסדר" שנשים עובדות והבעל לומד...
 

קצרה

משתמש מקצוען
ואל תשכחי לוקח אותם לטיפת חלב........

דווקא אחד הדברים היעילים ביותר.

גם כשאני בבית בחופשת לידה
הבעל הולך לטיפת חלב.

הוא "לא יודע" כלום. לא יודע מה התינוק אוכל מה הוא כבר עושה.
אין לו צורך במילוי שאלון דכאון אחרי לידה ואלימות בבית..
הוא לא צריך לענות על שאלות על ההריון שנובעות מזה שבהגדרת התפקיד של טיפות חלב הן גם למעקב הריון...

האחות לא נוזפת בו אף פעם על כלום.

נותנים חיסונים בלי הרבה שאלות ומסיימים את הענין מהר.
אני הולכת לטיפת חלב לצורך קבלת חיסונים בלבד - וכל שיעורי ההורות והנזיפות מטרידים אותי וגוזלים את זמני.
 

יהודית מביתר

משתמש צעיר
אני אחרי לידה שניה, לא מסוגלת לחזור לעבודה
מלחיץ אותי לחזור למצב הזה של הספקים ולחץ שבו אני לא מספיקה כלום בבית בגלל העבודה.
החלום שלי זה לשבת בבית, למלא את הזמן שלי בבית ובילדים

אני חושבת על זה ממש ברצינות,
מרגישה שהטירוף שתופס את הדור הזה בענייני עבודה הוא לא תמיד שפוי ומתאים לי

מצד שני, להיות עקרת בית זה אומר להוריד את רמת החיים ממש למינימום
(בעלי עובד במשרה תורנית ומכניס משכורת ממוצעת)

זה בכלל אפשרי? יש כאן נשים כאלו?
קראתי רק דף אחד של תגובות פה.
דבר אחד בטוח, לא משנה מה תעשי בסוף, האשכול הכניס כאן כמה אנשים לפרופורציות
בנוגע ליחסי בית מול עבודה. תזכורת באמצע השטף של החיים.
 

Chanae

משתמש מקצוען
@קצרה תענוג לקרוא אותך, אני ממש נהנית מהחשיבה הבריאה שלך,
והכי נהנתי מהמשפט הזה
הילדים שלך צריכים גם לא לחיות בדחקות כלכלית
זה לא פחות חשוב מאמא בבית
זה כ"כ נכון!!

ולעצם הויכוח פה, זה לדעתי ההבדל הקלאסי בין החינוך הליטאי לחסידי
הנשים החסידיות גדלו על זה שהבית זה מקום ראשון ותפקיד האישה להיות בבית ולכן אצלן זה עדיפות עליונה,
והנשים הלטאיות גדלו על זה שהתורה זה מקום ראשון והאישה תעשה הכל כדי לאפשר לבעלה לצאת ללמוד.
וזה מענין לראות איך כל אחת מושכת לכיוון שלה, שעליו היא גדלה
 

שואל לעניין

משתמש פעיל
הוא לא הורה סוג ב'
אבל הוא בהחלט אמא סוג ב'
ובכל הדורות כולם אבא היה שר החוץ בין בלימוד ובין בפרנסה
אז שאבא מכין צהריים ואמא עובדת (או יותר מדכא - לומדת...) זה לכל הדעות היפוך האידיאל

מה הכוונה לגדל?
זה שלכבס + לנקות + לבשל + לסדר + לבדוק שיעורים + לקנות בגדים זה התפקיד של האמא - זה כן ברור לך?
לאבא באיזשהו מקום נשאר להיות האבא הרוחני ומהעורב בחיי הילדים ואמא היא זו שמגדלת מבחינה גשמית.
(אצלי ה''אבא' אחראי לכל האירגונים מחוץ לבית והוא בהחלט עוזר מלא בבית, יותר מהסטנדרט
אבל עדיין - האחריות המלאה היא עלי)

בדיוק כמו שאמא נושאת התינוק - יולדת - מאכילה אותו.

פעם גם היה נשים שעבדו
אשתו של החפץ חיים למשל עבדה בחנות ועוד

לא מסכימה עם זה שתפקידה של אשה להיות בבית וגבר בחוץ
לא מכירה שום מקור יהודי לחלוקת התפקידים הזו
תפקיד של כל זוג לטפל בילדיו לפי טבע הילדים וטבע ההורים
התפקיד הוא זוגי
אם בעבר היה מקובל יותר שהילדים לא מכירים את אבא אלא רק משבת לשבת
ואמא עובדת קשה בבית וגם מטפלת בהם
זה היה אילוצי זמן ותרבויות
לא איזה הלכה או טבע העולם.

טבע העולם - בטח שכן.
הגבר בנוי לעבודה רצופת שעות, לעבודה פיזית, ולהיות בעל הדעה ובעל המאה
והאישה - רק מלהביא 10 ילדים זה להיות כל הזמן לפני ואחרי לידה...

ומקור תורני?
מה עם '' כל כבודה בת מלך פנימה''?
''אשתך כגפן פוריה בירכתי ביתך''?
כפי שכתבו רבים, אכן טבע העולם הוא שהגבר יוצא לעבוד להביא לחם הביתה. רק שלדעתי התערבבו 2 משמעויות ל"טבע העולם"- 1. מנהג העולם, ההתנהגות הרווחת, 2. טבע ביולוגי פיזי. כיון שההתנהגות מושפעת מהטבע (וי"א גם להפך) הם בד"כ הולכות יחד, לכן פעם ש99% מהעבודות היו כרוכות בעבודה פיזית, הגבר היה מפרנס והאשה מבשלת. ברור שהיא גם עבדה פיזית אבל בלי השוואה. מזה נבנתה תרבות שבה הגבר הוא האחראי והאשה טפילה לו.
כיום שאין כמעט עבודות פיזיות (בטח לא בקרב משתתפי האשכול) מה הסיבה שאשה תישאר בבית?
הפוך, בעבודה היא עובדת פחות פיזי! מוטב שתקדיש את חייה לתכנות והבעל יעבוד פיזי בכביסות...
תאתגרו את עצמכם בחשיבה שונה, לא לכעוס
 

MP3+

משתמש צעיר
הכי עושה לי רע לראות גברים מקפקפים בשעות הבוקר - כשהם ''אמורים'' ללמוד
או בשעות הערב, שאם הם לא לומדים לפחות שיעזרו לאישה להשכיב את הקטנים
בואי ואספר לך-(כדי שלא יעשה לך רע)
יש לי חברה שדרבנה את בעלה לעזוב את הכולל וללמוד מקצוע בדיוק בגלל הסיבה הזאת שהוא "קפקף" בשעות הבוקר והכניס מלגה זעומה. בעלה עזב את הכולל ויצא ללמוד במכללה את אחד ממקצועות הטיפול והיום גורף כסף ברמה מטורפת הוא עצמו נהיה מרצה... ועובד מהבוקר עד הלילה כמעט ללא נשימה והכנת כוס קפה אחת.
ומה היא אומרת לי שהיא מתחרטת על היום שעזב את הכולל. ועדיף לה שהיה נשאר שם ושותה קפה כל חייו. כל העדינות והענווה נאבדו בדרך...
קיצער הבנ"א נהייה בנ"א שונה לחלוטין!!!( שלא נדבר על מכשיר שהיה חייב לקנות לצרכי עבודה)
 

ניקה

משתמש צעיר
האשכול כאן מטריד ביותר.
הדיבורים על אברכי כולל בטרמינולוגיה של "שותי הקפה" הם מחרידים בעיני.
יש כאן חוסר הבנה בערך של לימוד תורה. אם אשה רוצה לעשות דיון מסודר בנוגע לקיום כלכלי חודשי- בכבוד, אבל זה שכל אדם מתחיל לחוות דעה על אברכים, האם הם רשאים לשתות קפה בלימודם או שזה ביטול תורה ועדיף שיעשו "משהו מועיל" זה ממש, כפי שאמרו למעלה- "מי יתן לי ת"ח ואשכנו כחמור".
זהירות בכבוד לומדי התורה. אין לנו מספיק מהם.
 

MP3+

משתמש צעיר
סליחה??
למה אישה חייבת לעבוד מבוקר עד צהריים ולטפל מצהריים עד ערב ולנקות מערב עד לילה?
כל הסיבה שהיא עשתה את זה זה כדי להתמסר לתורת בעלה, אז אם הוא לא מעריך את זה ומבלה את זמנו
בטיולים כשהיא נק ר ע ת - זה באמת חילול ה'.

מעניין מה יגיב הפטפטן כשיחזור הביתה לסירים ריקים כי אשתו דיברה בטלפון עם חברה (או יותר גרוע - הלכה לנוח)

(ואגב אני מקווה שהדוגמא של לשתות קפה הגיעה בבדיחותא, במיוחד אם זה נגמר בכמה דקות.
אבל המצב הוא כיום שהכולל הוא מוסד חברתי ולא חובה תורנית כך שאם יש (ויש...) גבר שמכל סיבה שבעולם
לא מוצא את עצמו בכולל שהוא כאמור סמל של סטטוס ( עם כל הרספקט לשוכני בית המדרש שלומדים מתוך לשמה)
אז החובה המוסרית שלו היא לא לשקר לאשתו לעצמו ולבוראו.

השיח החילוני לא רלוונטי, כי הסיבה שאנחנו לא הולכים לצבא היא לא כי אנחנו בכולל,
אלא כי הצבא לא מותאם לצביון החרדי

ובתאוריה, לו היה צבא חרדי - יושבי הקרנות היו מוצאים בו את מקומם
אמאל'ה!!!!
על מה את מדברת????
ב"ה הכוללים עמוסים עד אפס מקום.
ממתי כולל הוא מוסד חברתי??????
הרי אברך שהולך לכולל מסוים מברר קודם כל מה לומדים בו ולא איך האברכים אם נחמדים...
לא מאמינה שיש כאלו שמבלים את היום בלשתות 70 כוסות קפה.
אולי שמעת על מקרה ספציפי או שאת פשוט מאמינה לתקשורת.
נראה לי שצריך לעשות סיורים לנשים בכוללים ולראות את השטייגען שהולך שם ואז נדע להעריך אותם הרבה יותר!
 

ד. מ.

משתמש פעיל
אמאל'ה!!!!
על מה את מדברת????
ב"ה הכוללים עמוסים עד אפס מקום.
ממתי כולל הוא מוסד חברתי??????
הרי אברך שהולך לכולל מסוים מברר קודם כל מה לומדים בו ולא איך האברכים אם נחמדים...
לא מאמינה שיש כאלו שמבלים את היום בלשתות 70 כוסות קפה.
אולי שמעת על מקרה ספציפי או שאת פשוט מאמינה לתקשורת.
נראה לי שצריך לעשות סיורים לנשים בכוללים ולראות את השטייגען שהולך שם ואז נדע להעריך אותם הרבה יותר!
לגמרי, כמה חבל שנשים רואות את הכמה אברכים שחוזרים מאוחר מהתפילה (שאף אחד לא יודע מה בדיוק הסיבה לכך ואם זה משהו ספציפי), ולא את מה שקורה במיר ושאר הכוללים מבפנים באותם השעות, ואם יש זוג שאצלם ספציפי המצב שונה זה באמת נושא כאוב ושונה, אבל ודאי א"א לדבר ככה בכלליות על כלל עולם התורה
ובאמת האשכול הזה גלש לגמרי מהנושא, אין בעיה לדבר האם אפשרי שאישה לא תעבוד כשהבעל אברך, ואולי גם האם נכון שאישה תקריב וכמה עבור תורתו של הבעל, אבל ודאי לא האם יש ענין בעולם התורה והכוללים, והאם אברכים סתם מבלים שם את זמנם, שגם אם זה נידון צודק הוא לא נראה לי מתאים לכאן, (ובמיוחד שמה לעשות ואני רוצה לכתוב בזהירות המתבקשת, מן הסתם כל אחת כותבת ממה שהיא מכירה (לא חלילה מהבעל אלא מאנשים שהיא רואה בסביבתה) וא"כ זה באמת לא מבט מספיק כללי בשביל להתחיל נתח את עולם הכוללים, וד"ל
 
נערך לאחרונה ב:
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמז

א הַלְלוּיָהּ כִּי טוֹב זַמְּרָה אֱלֹהֵינוּ כִּי נָעִים נָאוָה תְהִלָּה:ב בּוֹנֵה יְרוּשָׁלִַם יְהוָה נִדְחֵי יִשְׂרָאֵל יְכַנֵּס:ג הָרֹפֵא לִשְׁבוּרֵי לֵב וּמְחַבֵּשׁ לְעַצְּבוֹתָם:ד מוֹנֶה מִסְפָּר לַכּוֹכָבִים לְכֻלָּם שֵׁמוֹת יִקְרָא:ה גָּדוֹל אֲדוֹנֵינוּ וְרַב כֹּחַ לִתְבוּנָתוֹ אֵין מִסְפָּר:ו מְעוֹדֵד עֲנָוִים יְהוָה מַשְׁפִּיל רְשָׁעִים עֲדֵי אָרֶץ:ז עֱנוּ לַיהוָה בְּתוֹדָה זַמְּרוּ לֵאלֹהֵינוּ בְכִנּוֹר:ח הַמְכַסֶּה שָׁמַיִם בְּעָבִים הַמֵּכִין לָאָרֶץ מָטָר הַמַּצְמִיחַ הָרִים חָצִיר:ט נוֹתֵן לִבְהֵמָה לַחְמָהּ לִבְנֵי עֹרֵב אֲשֶׁר יִקְרָאוּ:י לֹא בִגְבוּרַת הַסּוּס יֶחְפָּץ לֹא בְשׁוֹקֵי הָאִישׁ יִרְצֶה:יא רוֹצֶה יְהוָה אֶת יְרֵאָיו אֶת הַמְיַחֲלִים לְחַסְדּוֹ:יב שַׁבְּחִי יְרוּשָׁלִַם אֶת יְהוָה הַלְלִי אֱלֹהַיִךְ צִיּוֹן:יג כִּי חִזַּק בְּרִיחֵי שְׁעָרָיִךְ בֵּרַךְ בָּנַיִךְ בְּקִרְבֵּךְ:יד הַשָּׂם גְּבוּלֵךְ שָׁלוֹם חֵלֶב חִטִּים יַשְׂבִּיעֵךְ:טו הַשֹּׁלֵחַ אִמְרָתוֹ אָרֶץ עַד מְהֵרָה יָרוּץ דְּבָרוֹ:טז הַנֹּתֵן שֶׁלֶג כַּצָּמֶר כְּפוֹר כָּאֵפֶר יְפַזֵּר:יז מַשְׁלִיךְ קַרְחוֹ כְפִתִּים לִפְנֵי קָרָתוֹ מִי יַעֲמֹד:יח יִשְׁלַח דְּבָרוֹ וְיַמְסֵם יַשֵּׁב רוּחוֹ יִזְּלוּ מָיִם:יט מַגִּיד (דברו) דְּבָרָיו לְיַעֲקֹב חֻקָּיו וּמִשְׁפָּטָיו לְיִשְׂרָאֵל:כ לֹא עָשָׂה כֵן לְכָל גּוֹי וּמִשְׁפָּטִים בַּל יְדָעוּם הַלְלוּיָהּ:
נקרא  3  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה