דיון בסדנו, החשד: 100 מיליון ש"ח השקעות נעלמו!

מצב
הנושא נעול.

למעשייה

משתמש פעיל
וחברה אם אתם לא מאמינים לאליעזר גרוס, וגם לי לא, אז אני מציע לכם שתיקחו עם קורט ספקנות גם את הכותרות המפוצצות של העיתונאים למיניהם שאף פעם לא נחשדו לומר אמת ורק אמת.
זו המשוואה שלך? אליעזר גרוס (וכבודו) - אתם בעלי אינטרס מובהק בחברה.
מאידך לע"ע אין לנו כל ביסוס שהרשות לני"ע, עיתונאים, עסקנים ודיינים, שיש להם כל אינטרס בעניין.

זה עדיין לא אומר שמקבלים את דבריהם כתורה מסיני, אבל זה ברור שהאדם הסביר יסמוך על אלו שלא ידוע שהם בעלי עניין, ואולי אדרבה...
 

דף גמרא

משתמש פעיל

ה. שלמה

משתמש מקצוען

דף גמרא

משתמש פעיל
בכ"מ לא נראה לי שמישהו מתחיל עכשיו השקעה שם.
גם אני חשבתי כך
עד שראיתי את זה
גרוס סיפר שהקושי התזרימי יסתדר בקרוב, איך? יש משקיעים חדשים שעומדים להיכנס. כלומר הקושי התזרימי ייפתר ברגע שיכנסו משקיעים חדשים שיכניסו כסף חדש
 

יוסף עליכם

משתמש פעיל
אני לא מבין לחברה אין את ההכשר של ועד ההשקעות של בד"ץ ירושלים וא"כ הם בדקו אותה?
הם אמורים לבדוק אם השקעה ברכב מעופף ודומיו... כדאית או לא?
הם בודקים שאין חששות ריבית, השקעות בדברים אסורים ע"פ הלכה וכדו'
השקעות זה אוכל, וכל מה שיש לזה הכשר צריך להכניס לפה???
 

אפרת מנדל

משתמש רשום
ז
הם אמורים לבדוק אם השקעה ברכב מעופף ודומיו... כדאית או לא?
הם בודקים שאין חששות ריבית, השקעות בדברים אסורים ע"פ הלכה וכדו'
השקעות זה אוכל, וכל מה שיש לזה הכשר צריך להכניס לפה???
אז אתה אומר שאין נוכלות יש רכב מעופף רק אם זה כדאי או לא כל אחד יבדוק , אז מה הנוכלות כאן ?
 

דף גמרא

משתמש פעיל
באתי לתת קצת פרופורציות, ואני לא אוהב את רצח האופי שנעשה לו, אולי אני טיפש אך אין כל תועלת לשפוך כעת את דמו
צריך לזכור שכרגע מדובר בחשדות
ובכל אופן זה "לשון הרע"
אמנם זה לצורך ומותר לספר את זה בפרט אם הוא עדיין מחפש משקיעים (כך נראה לי אבל אני לא רב ולא פוסק הלכות)
אבל אסור לקבל את זה לאמת גמורה אלא לחשוש
ולכן אני לא הייתי מעז להשקיע בכזאת השקעה כי גם אם זה רק חשש, עדיין
מי מוכן להמר על סכום מינימלי של 100,000ש"ח?!
ומי שכן מוכן לסכן כך את כספו
שישקול השקעה בביטקוין מאמין ששם אפשר להרויח הרבה יותר
(לא יועץ ולא ממליץ, מעולם לא השקעתי בביטקוין ואין לי שום הבנה בנושא)
 

ד. מ.

משתמש פעיל
צריך לזכור שכרגע מדובר בחשדות
ובכל אופן זה "לשון הרע"
אמנם זה לצורך ומותר לספר את זה בפרט אם הוא עדיין מחפש משקיעים (כך נראה לי אבל אני לא רב ולא פוסק הלכות)
אבל אסור לקבל את זה לאמת גמורה אלא לחשוש
ויל"ע כמה צריך לדוש שוב ושוב באותם אנשים ובאותם שמות בשביל התועלת שבגללה מותר לדבר לה"ר, והאם מי שיפתח את הפורום ויבדוק על בסדנו לא די לו במה שנכתב כדי שיזהר מלהשקיע שם וצריך שיכתבו וידונו בזה עוד ועוד באשכול הזה ובאשכולות נוספים. :unsure: :unsure: :unsure: :unsure: :unsure: :unsure: :unsure:
 

אמת מארץ תצמח

משתמש מקצוען
אני לא מבין לחברה אין את ההכשר של ועד ההשקעות של בד"ץ ירושלים וא"כ הם בדקו אותה?
הפוך.
הם באים לוודא שאין חשש של ריבית, די בקלות הם הבינו שפה אפילו בעיה של קרן אין...
 

ה. שלמה

משתמש מקצוען
אגב, למי שפספס, גרוס טוען בראיון שאקסלנס ואי בי אי, גם אינם מצליחים לפרוע עכשיו חובות שלקחו, יש למישהו מושג על מה הוא מדבר?
 
נערך לאחרונה ב:

עיון התלמוד

משתמש רשום
מכיר את אליעזר גרוס אישית תקופה ארוכה
אין לי שום קשר לבסדנו,
וכעדות אופי ל"משפט" שאתם עושים לו כאן
אני מעידשהוא אדם מלא ביראה טהורה
ושביראת שמיים אמונה וביטחון הוא יותר מכל המלכלכים כאן
אני אישית מעדיף לדון אותו לכף זכות וממולץ כך לכל יהודי
שכל עוד לא יצא פסק רבנים אחר הוא בחזקת כשר ונקי
 

Shainec

משתמש צעיר
לא בטוח אבל אם "בסדנו" זה אליעזר גרוס מפתח תקווה אז הוא איש עם רזומה בהשקעות נועזות עשרות שנים

הוא לא חושב שהוא יזם, הוא יזם
בעבר הרחוק (כיום אין לי מושג) אחד מבני הבית היה שותף איתו באיזה עסקה והוא התרשם ממנו שהוא בעל חוש עסקי נדיר, שוב זה לא היום ולא השקעות על הנייר הם הביאו מוצרים ממשיים והצליחו ממש יפה.
יש דוגמא להשקעה שהצליחה?
 

השקעות R הון

מנהל פורום השקעות
מנהל
מנוי פרימיום
אגב, למי שפספס, גרוס טוען בראיון שאקסלנס ואי בי אי, גם אינם מצליחים לפרוע עכשיו חובות שלקחו, יש למישהו מושג על מה הוא מדבר?
כן, לקראת הסוף הוא מדבר על הקשיים של חברות להלוואת חברתיות כמו טריא, BTB
זה שבטריא יש קשיים כבר נכתב בפורום.
הוא אומר משהו על הפניקס לא שמעתי שהוא מזכיר אקסלנס.
 

אזרח ותיק

משתמש מקצוען
מכיר את אליעזר גרוס אישית תקופה ארוכה
אין לי שום קשר לבסדנו,
וכעדות אופי ל"משפט" שאתם עושים לו כאן
אני מעידשהוא אדם מלא ביראה טהורה
ושביראת שמיים אמונה וביטחון הוא יותר מכל המלכלכים כאן
אני אישית מעדיף לדון אותו לכף זכות וממולץ כך לכל יהודי
שכל עוד לא יצא פסק רבנים אחר הוא בחזקת כשר ונקי
אתה מוכן עכשיו להשקיע אצלו כי הוא "בחזקת כשר ונקי"? לא, נכון?
אז זו המטרה כאן - להעלות את המודעות לאנשים להיזהר ולבדוק טוב לפני שמשקיעים. המטרה היא לא לתקוף ברמה האישית (ואם מישהו עשה את זה - אז זה באמת לא בסדר).
ככה בדיוק זה עובד - מגיעים אנשים שמכירים אותו מעידים שהוא צדיק וירא שמים וכו', וכך אנשים קצת תמימים משקיעים כי הוא הרי ירא שמים...
אז זה בדיוק המסר - גם אנשים צדיקי עולם שמציעים לך השקעה - אל תעצום עיניים רק כי הם "צדיקים" (תשאל כל דיין בדיני ממונות בכמה "צדיקים" הוא נתקל), אלא תבדוק טוב טוב מקצועית וכלכלית
 

yro

משתמש צעיר
הייתי מציע לציבור המגיבים פחות לרקוד על הדם ויותר להגיב בענייניות
ענייניות זה לא הצד החזק של האשכול הנוכחי. לצערי הרב...
למה הכלב מתערב

אחד הרעיונות המופלאים הכרוכים בפיוט זה, (חד גדיא) כרוך בשאלה שמלווה את הפיוט כולו, שכן הלוא החתול עשה שלא כהוגן כשאכל את הגדי, ואילו הכלב עשה כהוגן כשהעניש את החתול, ולכן המקל עשה שלא כהוגן כשהכה את הכלב, וכן הלאה, כשבסופו של דבר יוצא כי מלאך המוות עשה כראוי כששחט את השוחט. ואם כך קשה: מרוע איפוא נענש מלאך המוות והוא נשחט על ידי הקב״ה.

התשובה לזה נעוצה במעשה שהיה עם ר"י אייבשיץ, עליו מסופר שהוא נשאל בילדותו וענה: אמנם השונרא הזה רוצח הוא, רשע הוא. אבל אתה הכלב, מי עשה אותך לשופט? מה אתה מתערב"

תלמידו של החתם סופר, הגאון רבי מנחם כץ – פרוסטיץ סיפר, כי רבו קיבל במסורה מרבו הגאון רבי נתן אדלר את סיפור זה, והם היו רגילים לספר זאת בליל הסדר.

מי שמביא את השאלה והתשובה בדרך זו ריש גלותא דבבל, רבי יוסף חיים מבגדאד, בפירושו ׳אורח חיים׳ על הגדה של פסח (ד״ה ברוך שומר), שהביא קושיה זאת וכתב: 1"אנחנו קודאין את פזמון ׳חד גדיא׳ כליל פסח אחר ההגדה… שמעתי מקשים כשם המפרשים ז״ל, כפזמון זה של ׳חד גדיא׳, כי הגה לכאורה נראה שהשונרא עשה שלא כדין דאכליה לגדיא, ואם כן הכלבא שנשך לשונרא עשה כדין, והחוטרא שהכה לכלבא עשה שלא כדין, והנורא דשרך לחוטרא עשה כדין, וכן על זה הדרך עד הפוך, ותמצא שנראה לכאורה חם ושלום שהקב״ה כביכול עשה שלא כדין חם ושלום, ואיך יתכן זה״.

״ותירצו בשם המפרשים, כי הגם שבאמת השונרא עשה שלא כדין דאכליה לגדיא, אבל עם כל זה יש עוון אשמה על הכלבא שנשך אותו, כי מי הכניסו בזה הענין להיות הוא גואל הדם של הגדיא ומי שם אותו שופט בארץ לשפוט שפוט ולמה נכנם בתחום שאינו שלו. ועל כן בא החוטרא והכה אותו בעבור זה, ונמצא שהחוטרא כדין עשה שהכה לכלבא, ומאחר שהחוטרא עשה כדין – ממילא הנורא עשה שלא כדין, וכן על זה הדרך עד הפוך, נמצא שהקב״ה עשה כדין, נמצא שכל זה הפזמון הוא בגוי על פי משפט זה שהכלבא נתחייב על שהכניס עצמו בעסק שאינו שלו״.2
 
מצב
הנושא נעול.
החלפת המידע בפרום הינה בין משקיעים חובבנים, ואינה מהווה תחליף ליעוץ מקצועי.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמו

א הַלְלוּיָהּ הַלְלִי נַפְשִׁי אֶת יְהוָה:ב אֲהַלְלָה יְהוָה בְּחַיָּי אֲזַמְּרָה לֵאלֹהַי בְּעוֹדִי:ג אַל תִּבְטְחוּ בִנְדִיבִים בְּבֶן אָדָם שֶׁאֵין לוֹ תְשׁוּעָה:ד תֵּצֵא רוּחוֹ יָשֻׁב לְאַדְמָתוֹ בַּיּוֹם הַהוּא אָבְדוּ עֶשְׁתֹּנֹתָיו:ה אַשְׁרֵי שֶׁאֵל יַעֲקֹב בְּעֶזְרוֹ שִׂבְרוֹ עַל יְהוָה אֱלֹהָיו:ו עֹשֶׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ אֶת הַיָּם וְאֶת כָּל אֲשֶׁר בָּם הַשֹּׁמֵר אֱמֶת לְעוֹלָם:ז עֹשֶׂה מִשְׁפָּט לָעֲשׁוּקִים נֹתֵן לֶחֶם לָרְעֵבִים יְהוָה מַתִּיר אֲסוּרִים:ח יְהוָה פֹּקֵחַ עִוְרִים יְהוָה זֹקֵף כְּפוּפִים יְהוָה אֹהֵב צַדִּיקִים:ט יְהוָה שֹׁמֵר אֶת גֵּרִים יָתוֹם וְאַלְמָנָה יְעוֹדֵד וְדֶרֶךְ רְשָׁעִים יְעַוֵּת:י יִמְלֹךְ יְהוָה לְעוֹלָם אֱלֹהַיִךְ צִיּוֹן לְדֹר וָדֹר הַלְלוּיָהּ:
נקרא  18  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה