בקשה עדויות ניסיות מהמלחמה

הספרן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
יוצרי ai
סיפור שהתפרסם לפני שעות בודדות
נתי גנון ניצל בנס מה'נובה', שבה לדאבון הלב נרצחה אשתו שירן. כעת הוא משחזר את הרגעים הדרמטיים שבהם העמיד פני מת, ומחבלי החמאס 'פסחו' עליו "העמדתי פני מת, והתבודדתי 5 שעות"

נתי גנון (40), אב לשלושה ילדים מבת ים - ניצל בנס מהמסיבה שהפכה למרחץ דמים על ידי מחבלי החמאס ימ"ש.
למסיבה הגיע עם אשתו שירן הי"ד, שלדאבון הלב נרצחה.
"בשעה שש וחצי בבוקר התחילו יירוטים", משחזר נתי. "סגרו את המוזיקה של המסיבה, ואחרי כמה זמן הבנו שהולך להיות בלאגן כלשהו. נסענו לכיוון היציאה של המסיבה, אבל נתקענו עם הרכב. לא יכולים לנסוע.
"ירדנו מהרכב, והגענו לאיזה מקום. פתאום אנחנו רואים מישהי שיורים בה בתוך הרכב. ואז ראינו הרבה אנשים שרצים לכיוון שלנו. רצנו גם אנחנו, ושירן נפצעה ברגל, בירך. חדר לה כדור. אמרה לי: 'נתי, מה זה?', אמרתי לה: 'הכל טוב, הכל טוב'. שמתי לה את הקפוצ'ון שלי על הרגל, והתחלנו לרוץ. עשיתי שלושה צעדים, ירו לי ברגל. הסתכלתי על הרגל, אמרתי: 'וואוו, הרגל מפורקת'. מהאינסטינקט, רציתי עדיין לרוץ, אבל אתה לא יכול כי כל הרגל מפורקת".
בשלב זה נאלץ נתי לוותר על הריצה. הוא נפרד מאשתו, מורה לה להמשיך לרוץ, ונשכב על הרצפה. "כשאני על הרצפה, אני מעמיד פני מת. והם מתקדמים, ואז הם הגיעו אליי, ממש קו אפס. ממש שמעתי אותם מחליפים מחסניות, ומדברים. שמעתי שריקות של יריות מעליי כל הזמן. מזלי שהם לא עשו וידוא הריגה, אלא התקדמו מעליי".
ומה עשה נתי באותם רגעים מצמררים והרי גורל? "עשיתי התבודדות", הוא משחזר.

"משהו בסביבות ארבע-חמש שעות, של תפילה. ממש כאילו, מתפלל לאלוקים, מתפלל לצדיקים. וואיי, למי לא הגעתי בתפילה הזו?".

וכנגד כל הסיכויים, תפילתו התקבלה.

הוא בחיים, ומודה על כל רגע בהם, ועל הזכות להיות שוב עם ילדיו, למרות שהחיסרון של אשתו שירן, כואב וצורב לו. "לא ידעתי מה קורה איתה. ובסופו של דבר, אחרי כמה ימים, באו ואמרו לי שהיא נרצחה", הוא מסכם בכאב.
 

חיים סגלוביץ

משתמש רשום
זה נכון!
אמר לי מישהו שנאמר לו באופן אישי שזה לא יפה שמתרברבים על 2 היישובים שניצלו, ואמר לו אותו חילוני:"אנחנו לא התעלנו עליכם באסון מירון!"
(לא יודע אם התעלו עלינו או לא, ובוודאי שזכות השבת עומדת למי ששומר אותה. אך בהחלט יש מקום לישמור על טקט...!)
אני חולק על זה אני עכשו שצריך להגיד כח שמירת השבת השבת לא שלנו ולא מתעלים על האדם הלא שומר שבת אלא
שבת זה של הקב''ה
 

תאורת חרום

משתמש סופר מקצוען
זה נכון!
אמר לי מישהו שנאמר לו באופן אישי שזה לא יפה שמתרברבים על 2 היישובים שניצלו, ואמר לו אותו חילוני:"אנחנו לא התעלנו עליכם באסון מירון!"
(לא יודע אם התעלו עלינו או לא, ובוודאי שזכות השבת עומדת למי ששומר אותה. אך בהחלט יש מקום לישמור על טקט...!)
אני חולק על זה אני עכשו שצריך להגיד כח שמירת השבת השבת לא שלנו ולא מתעלים על האדם הלא שומר שבת אלא
שבת זה של הקב''ה
א. כבר שמענו את זה לפני 4 חודשים.
ב. מספיק לשמוע איך שחלקם מדברים על החרדים שצריכים להתגייס ולהבין שהם פשוט (חלקם לצערנו לא מאמינים שכוח התורה והמצוות מגן גם. ואם לצבא הם לא מאמינים אז גם על השבת וכן להיפך)
 

הספרן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
יוצרי ai
לוחם ההנדסה חושף: זה מה ששמר עלי שניות לפני שהפומ"ה עלתה באש והתפוצצה
לוחם בגדוד הנדסה נכנס לפעילות בג'בליה, הכלי בו שהה חטף פגיעת נ"ט ועלה בלהבות, הוא עצמו הצליח בניסי ניסים להימלט רגעים בודדים לפני הפיצוץ העז. הערב הוא חשף מה לדעתו שמר עליו באותם רגעים דרמטיים והחזיר אותו לביתו


אסף מלכא הוא לוחם בגדוד הנדסה, כמו רבים את פרוץ המלחמה הוא חווה בבית הכנסת בשמחת תורה, אט אט החל להבין כי פרצה מלחמה, עוד ועוד בחורים הגיעו לבית הכנסת לומר שלום להורים ולצאת לחזית.

אליו לא פנו, גם לא ביום המחרת, הוא לא וויתר וביקש להתגייס ולהילחם בעזה. לאחר שבועות של אימונים הוא נכנס לעזה כנהג של פומ"ה (פורץ מכשולים הנדסי), שהוא בעצם סוג של נגמ"ש.

באחת הפעילויות במחנה ג'בליה בעודו יושב בתא הנהג, שמע רחש של שיגור פגז, אולם לקח לו זמן להבין כי אכן הכלי בו הוא נוהג נפגע. אסף הסביר בראיון בפטריוטים בחדשות 14, כי תא הנהג בכלי נפרד מתא הלוחמים בנגמ"ש, לכן רק לאחר כמה שניות ארוכות מידי, הוא הבין מה מתרחש, הוא שומע פקודות "לנטוש" "לפרוק", הוא מסתובב לאחור ומגלה כי הכלי בוער כולו.

הוא ממהר לצאת כשלגופו אין מיגון של אפוד קרמי וקסדה. הוא מספיק לרוץ יחד עם חבריו לעבר טנקים ששהו בסמוך, כשכל העת ניתחת עליו אש צולבת של המחבלים שירו את טיל הנ"ט על הפומ"ה.

לאחר שאסף מגיע לאזור המוגן מאחורי הטנקים מתברר כי שני לוחמים נפצעו בתקרית, אולם לא עוברות שניות בודדות וקול נפץ עז מחריד את הסביבה. כלי הפומ"ה שעליו היו הרבה מוקשים ואמצעי חבלה שונים, התפוצץ ועלה בלהבות, לא נותר מהכלי הרבה והוא יצא מכלל שימוש.

אסף מלכא הבין כי זה עתה קרה לו נס גדול, הוא נחלץ בריא ושלם מכלי שנפגע מטיל נ"ט, והצליח להימלט תוך כדי שיורים עליו למקום מבטחים, תוך שהוא ללא ציוד מיגון (-הוא מסביר כי ככה זה נהגים בכלי הזה יושבים ללא מיגון).

בהתרגשות רבה הוא מתקשר להוריו לספר על הנס שאירע לו, ואז מתברר לו שאביו היקר קיבל על עצמו מאז תחילת המלחמה להישאר כל יום בבית הכנסת לאחר תפילת שחרית ולומר פרקי תהילים, למען הצלת עם ישראל. לאחר סינכרון הזמנים התברר ללוחם שניצל כי אבא שלו אמר תהילים בבית הכנסת בדיוק בשעה בה הותקף הכלי בתוכו שהה. בסיום דבריו אמר הלוחם כי הוא מבקש מכל עם ישראל להתחזק וללמוד תורה, ולהרבות בתפילה, זה מה שמגן על עם ישראל. JDN
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קלו

א הוֹדוּ לַיהוָה כִּי טוֹב כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ב הוֹדוּ לֵאלֹהֵי הָאֱלֹהִים כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ג הוֹדוּ לַאֲדֹנֵי הָאֲדֹנִים כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ד לְעֹשֵׂה נִפְלָאוֹת גְּדֹלוֹת לְבַדּוֹ כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ה לְעֹשֵׂה הַשָּׁמַיִם בִּתְבוּנָה כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ו לְרֹקַע הָאָרֶץ עַל הַמָּיִם כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ז לְעֹשֵׂה אוֹרִים גְּדֹלִים כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ח אֶת הַשֶּׁמֶשׁ לְמֶמְשֶׁלֶת בַּיּוֹם כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ט אֶת הַיָּרֵחַ וְכוֹכָבִים לְמֶמְשְׁלוֹת בַּלָּיְלָה כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:י לְמַכֵּה מִצְרַיִם בִּבְכוֹרֵיהֶם כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:יא וַיּוֹצֵא יִשְׂרָאֵל מִתּוֹכָם כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:יב בְּיָד חֲזָקָה וּבִזְרוֹעַ נְטוּיָה כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:יג לְגֹזֵר יַם סוּף לִגְזָרִים כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:יד וְהֶעֱבִיר יִשְׂרָאֵל בְּתוֹכוֹ כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:טו וְנִעֵר פַּרְעֹה וְחֵילוֹ בְיַם סוּף כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:טז לְמוֹלִיךְ עַמּוֹ בַּמִּדְבָּר כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:יז לְמַכֵּה מְלָכִים גְּדֹלִים כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:יח וַיַּהֲרֹג מְלָכִים אַדִּירִים כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:יט לְסִיחוֹן מֶלֶךְ הָאֱמֹרִי כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:כ וּלְעוֹג מֶלֶךְ הַבָּשָׁן כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:כא וְנָתַן אַרְצָם לְנַחֲלָה כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:כב נַחֲלָה לְיִשְׂרָאֵל עַבְדּוֹ כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:כג שֶׁבְּשִׁפְלֵנוּ זָכַר לָנוּ כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:כד וַיִּפְרְקֵנוּ מִצָּרֵינוּ כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:כה נֹתֵן לֶחֶם לְכָל בָּשָׂר כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:כו הוֹדוּ לְאֵל הַשָּׁמָיִם כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:
נקרא  16  פעמים

לוח מודעות

למעלה