סיפור בהמשכים אשליה - סיפור מתח.

mic003

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
עריכה תורנית
פרק מדהים!!!
תודה.
ביקשת ביקורת?
תקבלי....
תקבל, אני גבר.
לדעתי זה מאוד נסחב 4 פרקים של הכרות עם המקרה והדמויות
אני לא הייתי מגדיר את כל ארבעת הפרקים הראשונים כהיכרות. הפרקים הראשון והשני לדעתי, מאופיינים בקצב די מהיר של התרחשויות. אחריהם יש האטה, אבל בכל אחד משני הפרקים האחרונים יש היכרות עם דמויות אחרות. גם הפרטים שבפרקים האלו די חשובים להמשך בניית העלילה.
כל הפרק הארוך הזה היה יכול להתקצר לרבע, ועדיין היינו מכירים את הדמויות ואת האופי הבלתי נשלט של אלישע
הפרק לא נועד רק לערוך היכרות עם הדמות שלו, אלא גם לבנות את הבסיס לחקירה. היה נראה לי מאוד לא אמין אם החקירה הייתה מתחילה ישר מהאקשן, בלי שבודקים כיוונים כמו ממצאים בשטח.
אני שונאת שאני צריכה להכריח את עצמי להמשיך לקרוא משהו....
מצטער על הסבל ,אני מקווה שזה יהיה שווה את זה, ומעריך את העובדה שנשארת למרות הכול.
השם של הפרק קצת מדי רומז על ההמשך
כאן אני דווקא מוכרח לא להסכים, כי שמות הפרקים שלי בכוונה נוטים להיות מאוד לא צפויים, ובדרך כלל נקבעים על פי איזה שהוא פרט סתמי, שלפעמים יש לו הרבה מקום בעלילה ולפעמים לא. אני לא חושב שהמילים ׳המקל והגזר׳ יכולות לחשוף איזה משהו מעתיד העלילה.

בכל אופן, אני שמח לשמוע שלאנשים אכפת מהסיפור, ואני מקווה לשפר אותו כל העת בעזרתכם.
 

mic003

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
עריכה תורנית
משובח במיוחד. נותן את האווירה של סיפור בלשי/מסתורין.
תודה רבה.
אלישע נראה דמות מעניינת וכיף שהאופי שלו הולך להשפיע על החקירה לטוב ולרע. נחמד שהחיסרון והכישרון שלו הם אותם תכונת אופי.
אהבתי את הניתוח, זה באמת משהו שמאוד מאפיין אותו גם כשהדמות שלו תיחשף ותיעשה עמוקה יותר.
הערה קלה:
הכתיבה משתפרת מפרק לפרק, אבל כן הייתי מקצר מאוד את החלק הזה

החלק הזה מספר "על" המחשבות של אלישע ובחלקים לפני ואחרי אתה מראה "את" המחשבות שלו בצורה הרבה יותר יפה ומעניינת. כך שלדעתי הקטע יחסית מיותר.
תודה! מקבל בהחלט.
מחכים לפרק הבא!
יום יומיים בעז״ה.
 

brachy 100

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
עריכה והפקת סרטים
אני לא הייתי מגדיר את כל ארבעת הפרקים הראשונים כהיכרות. הפרקים הראשון והשני לדעתי, מאופיינים בקצב די מהיר של התרחשויות. אחריהם יש האטה, אבל בכל אחד משני הפרקים האחרונים יש היכרות עם דמויות אחרות. גם הפרטים שבפרקים האלו די חשובים להמשך בניית העלילה.
מסכימה
אבל עדיין היה פה קצת נסחבות
ברגע שזה פרקי עלילה זה לא מאוד מעניין אותנו כל הסיבוכים המשפחתיים
אפשר לספר עליהם קצת, לא פרק שלם שרובו סביב זה
הפרק לא נועד רק לערוך היכרות עם הדמות שלו, אלא גם לבנות את הבסיס לחקירה. היה נראה לי מאוד לא אמין אם החקירה הייתה מתחילה ישר מהאקשן, בלי שבודקים כיוונים כמו ממצאים בשטח.
ברור שלא ישר מהאקשן
אבל הייתה צריך להגדיר לעצמך מה בדיוק אתה רוצה להראות בפרק
כיוונים וממצאים מהשטח? הכירות עם הדמויות?
כי השילוב של השתיים ביחד הניב פרק ארוך מאוד
שמכיל המון פרטי מידע
זה מקשה על הקורא
מצטער על הסבל ,אני מקווה שזה יהיה שווה את זה, ומעריך את העובדה שנשארת למרות הכול.
כבר היה שווה...
כאן אני דווקא מוכרח לא להסכים, כי שמות הפרקים שלי בכוונה נוטים להיות מאוד לא צפויים, ובדרך כלל נקבעים על פי איזה שהוא פרט סתמי, שלפעמים יש לו הרבה מקום בעלילה ולפעמים לא. אני לא חושב שהמילים ׳המקל והגזר׳ יכולות לחשוף איזה משהו מעתיד העלילה.
ברור שלא
פשוט כל הפרק חיפשתי את המקל והגזר....
יכול להיות שזה דווקא חיובי;)
יום יומיים בעז״ה.
זה הבשורה הכי טובה פה....
ואני מעריצה כל מי שמעיז לכתוב סיפורים
בחיים שלי עוד לא כתבתי סיפור שכולל יותר מ 3000 מילים....
 

mic003

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
עריכה תורנית
5

יום המעשים הטובים:

פעמים רבות בעבר טען שמשון מלכיאלי, ששעות הערנות הטובות ביותר שלו מגיעות דווקא בלילות בהם הוא מוכרח להירדם. היום, הוא קיבל את ההוכחה הטובה ביותר לאמיתות התאוריה שלו.

שעות ספורות קודם לכן, כשהסתיים שלב התשאול הראשוני ושמשון הובל אל תא המעצר, המליץ לו השוטר שליווה אותו לנצל את הזמן שנותר לו עד הבוקר ולנסות לחטוף תנומה קצרה. ״מחר מצפה לך יום מתיש,״ הוא אמר באנושיות ששמשון לא ציפה לה לאחר היחס המשפיל שקיבל קודם לכן. ״אתה תצטרך כל טיפת כוח שתצליח לאגור״.

באותה נקודת זמן הכיר שמשון טובה לשוטר, שהיחס שלו היווה בעבורו נקודת אור מעודדת בתוך החושך המוחלט שהשתלט עליו. אולם בשעה זו, לאחר ליל הבלהות שעבר, הוא חש שהמלצתו של השוטר הייתה לא יותר מאשר לעג לרש.

התנאים בחדר המעצר היו כה קשים, עד שאפילו בעת שגרה לא היה שמשון מצליח להתעלם מהם. מיטת הברזל הישנה הגיבה לכל תנועה שלו בחריקה צורמת, המזרן עליו הוא שכב היה דקיק ונדף ממנו ריח נורא, והשמיכה שסיפקו לו הייתה מחוספסת ולא התאימה ללילה כל-כך קר. שני שותפיו של שמשון לתא, שהתעלמו ממנו התעלמות מוחלטת עד כה, שוחחו ביניהם שיחת רעים קולנית בשפה הערבית, מנותקים לגמרי ממה שמתרחש בסביבתם, ושמשון אפילו לא העלה על דעתו לנסות ולהשתיק אותם.

התנאים הגרועים, היו רק הסיבה השולית בגללה לא הצליח שמשון להירדם. ברור היה לו שגם אילו היו משכנים אותו בחדר בית מלון מאובזר ומפואר, הוא לא היה מצליח לתפוס תנומה אפילו לזמן קצר. מוחו היה רדוף במחשבות, טלטלה רגשית כמוה לא חווה מעולם סחררה אותו והפכה את קרביו. הוא היה מבולבל ומבועת, מתוסכל ומדוכא, וברגעים מסוימים הרגיש קרוב לאובדן שפיות.

שוב ושוב, נדדו מחשבותיו אל אותם מאורעות שהובילו אותו לסיטואציה בה הוא נמצא כרגע. במעט הצלילות שנותרה בו הוא התאמץ לשחזר במדויק את האירועים, לנסות למסוך בהם מעט מן ההיגיון. הבלבול שאחז בו היה כל-כך עמוק, עד שרעיונות שמעולם לא היה מעלה על דעתו להאמין בהם, נדמו בעיניו לאפשריים ומבוססים.

הוא היה מוכרח לקבל תשובות. לא רק בעבורו ובעבור הבריאות הנפשית שלו, אלא בעיקר עבור החוקרים שעתידו היה כעת תלוי בהם.

הוא ידע שהתשאול הראשוני שעבר, שהיה ללא ספק אחת החוויות הלא נעימות שהוא חווה מאז ומעולם, הוא רק הקדימון למה שהוא עתיד לחוות בימים הקרובים. הוא ידע שהחוקרים עומדים למרר את חייו, ללחוץ עליו בכל דרך שהם יכולים. הוא ידע שהוא מוכרח להיות חזק ולהתמודד איתם, ובאותה מידה הוא גם ידע שבמצב הנוכחי שלו הוא רחוק מלהיות חזק, ואין לו יכולת אמיתית לעמוד מולם.

המחשבות על החקירות העתידיות, גרמו לו לחיבוטי נפש נוראיים.

מצד אחד, כל מה שהוא רצה היה לפרוק, לספר לחוקרים את כל מה שהוא יודע, להקל מעל עצמו את המשא הנורא. היה ברור לו שברגע שיספר לחוקרים את כל מה שהוא יודע הם יניחו לו, לפחות בשלב הראשון, ובדרך זו הוא אחרת הוא יוכל סוף-סוף להתנתק בזמן שאחרים ייאלצו להתמודד עם סימני השאלה הלא נגמרים.

מצד שני, בכל פעם בה הוא כבר החליט לספר לחוקרים הכול, וניסה לעודד את עצמו בכך שהמצב עתיד להשתפר לאחר מכן, שבה ורדפה אותו תמונה אחת מצמררת.

העיניים הכחולות, הקפואות, של ביל יוסטון, דמות הבלהות.

באופן חסר הסבר, מכל המסתורין שאפף את הדמות, דווקא העיניים אותן ראה שמשון כבר בתחילת הערב, בזמן שביל יוסטון היה עבורו רק שוטר לא ידידותי במיוחד, הפכו לסיוט שרדף אותו ולא אפשר לו רגע של מנוחה נפשית. ככל שחלף הזמן התעמעמה הדמות שבזיכרונו, וזיכרון העיניים הפך מעוות ולא אנושי.

האזהרה האחרונה שנתן לו האיש המסתורי לפני שנעלם, ניקרה במוחו ללא הרף ולא אפשרה לו מנוחה. הוא זכר בבירור את המילים שאמר לו האיש. המילים היו: ״ולטובתך, עדיף שלא תזכיר את השם שלי״.

אמנם, ההקשר בו נאמרו המילים גרם לכך שהן לא היו חד משמעיות, וגם הניסוח היה נתון לפרשנות, אבל שמשון לא יכול היה להתעלם מהאזהרה. הפחד מהדמות היה כה מוחשי, עד שבכל פעם בה הוא נזכר בה ובמילותיה, תקף אותו גל של חרדה שהתבטא בדפיקות לב מואצות וברעד בלתי נשלט.

שמשון מצא את עצמו קרוע בין שתי ברירות בלתי אפשריות. במוקדם או במאוחר הוא ייאלץ לבחור אם לשמוע לקול ההיגיון או להיכנע לפחד, ולא היה לו מושג במה הוא עומד לבחור.

הוא יכול היה להתייסר במחשבות עד אינסוף, אילולי הגיעה אותה נקודת זמן שלא היה לו מושג אם היא מן היום או מן הלילה, בה נפתחה דלת הפלדה של תא המעצר בחריקה צורמת שהכריחה אותו להתנתק מהרהוריו. ״מלכיאלי!״ קרא קול גבוה.

שמשון סובב את ראשו בעצלתיים, חושש ממה שממתין לו. לרווחתו, בפתח עמד השוטר שהוביל אותו בלילה אל תא המעצר, אותו שוטר שהיה נוח ואדיב יותר מן האחרים. אף על פי שהדבר עודד מעט את שמשון, לא היה בכך כדי להרגיע אותו. הוא חש שפעימות לבו הופכות מואצות, גופו רעד. רק בקושי הוא הצליח לרדת מן המיטה ולהתייצב מול השוטר.

השוטר הצדיק את האמון ששמשון נתן בו. ״אני לא אוזק אותך בינתיים,״ הוא אמר בסוג של חמלה קשוחה. ״אבל שיהיה ברור לך, אם תעשה בעיות, תנסה לברוח או תשתולל, אני אאלץ לכבול אותך״. הוא נתן מבט בוחן בשמשון, שהנהן בצייתנות. הוא היה במצב כל-כך כנוע, עד שבקושי ניתן היה לזהות בו את האיש שהשתולל אתמול בעת המעצר.

״קדימה, בוא״. הורה השוטר, ממתין עד ששמשון ייצא בעקבותיו מתא המעצר. לאחר מכן הוא טרק בעוצמה את דלת הפלדה, מתעכב רגע כדי להגיף אותה באמצעות בריח כבד.

רגעים ספורים לאחר מכן נכנסו השניים אל אגף חדרי החקירה, אגף שהיה מואר ונקי יחסית לאגף חדרי המעצר אליו הספיק שמשון להתרגל. השוטר פסע בשתיקה, שמשון נשרך אחריו בראש כפוף. הם נעצרו בסמוך לדלת מתכת אפורה שחלודה כרסמה בקצותיה.

ברגע בו החל השוטר לפתוח את הדלת, חש שמשון התקף לחץ אדיר. על אף שידע מה מצפה לו והכין את עצמו נפשית לכך, כעת כשהגיע רגע האמת הוא חש שאין בו את היכולת לעמוד מול המציאות שנכפתה עליו. האוויר אזל מריאותיו, הוא חש סחרחורת נוראה, ואילולי היה ממהר לשלוח את ידו ולהיתמך בקיר הבטון שלצידו, סביר שהיה כושל ונופל אל הרצפה.

השוטר הבחין מיד במצוקה שלו. הוא הסתובב בתנועה חדה, מסייע לשמשון לייצב את עצמו. ״אתה בסדר?״ שאל בקול שהבהיל את שמשון.

שמשון לא ענה, הוא רק התנשף במאמץ, מנסה להסדיר את נשימותיו.

״תירגע!״ פקד עליו השוטר, כאילו הייתה המילה הבודדת יכולה להושיע אותו ולגרום לו לשכוח את הסיטואציה בה הוא נמצא. ״אין לך סיבה להילחץ,״ המשיך השוטר כשראה שניסיון ההרגעה לא צלח. ״זו בסך הכול חקירה. אם תהיה ישר ותדבר אמת, הכול יהיה בסדר״.

שמשון, שנאבק בכל דרך להחזיר את השליטה העצמית שלו, הטיל ספק רב בקביעה של השוטר. ״מי אמר לך?״ שאל בהתרסה, נשימותיו הופכות שטוחות מעט.

השוטר נעץ בו מבט מוטרד, כאילו הופתע מחוסר האמון שלו. ״ברור לי,״ השיב בקול בטוח. ״אני מכיר היטב את החוקר שלך ואני יודע שהוא איש הגון. אני מבטיח לך שאם תהיה ישר, הוא יהיה הוגן איתך״.

שמשון היה עדיין רחוק מלתת אמון, אבל מעט מן הצבע הטבעי שב לפניו, והוא הצליח להתייצב. ״אני מאוד מקווה שאתה צודק,״ אמר בקול שהיה בו יותר ייאוש מתקווה.

השוטר הניח את ידו על ידית הדלת, מתעכב מלפתוח אותה. ״תקשיב לי,״ אמר בקול שהייתה בו כנות, אם כי שמשון חשד שהיא מדומה. ״אם יש לי טיפ אחד שאני יכול לתת לך, הוא לא לשקר בחקירה. החוקר שלך הוא אלישע בוסקוביץ׳, איש הוגן מצד אחד אבל מקצועי וקשוח מאוד מצד שני. האמת תתגלה לבסוף, בין אם תרצה ובין אם לא. אבל היחס שלו אליך יהיה תלוי רק בך. תכבד אותו – הוא יכבד אותך. לא תכבד אותו...״

הוא לא המשיך, מאפשר לשמשון להשלים את המשפט בעצמו. לאחר מבט קצר אחרון בשמשון שכנראה נועד לבחון אם הוא התאושש ברמה מספקת, פתח השוטר את הדלת לרווחה.

מאחורי הדלת נחשף חדר החקירות, חלל קטן מואר בתאורה עמומה ומרוהט בפשטות. במרכז החדר ניצב שולחן עץ שחור רחב, מאחוריו ישב גבר צעיר למדי, שעל אף היותו יושב ניכר שהוא גבוה בהרבה ביחס לממוצע. הוא לבש חולצה שחורה מכופתרת והרכיב משקפיים, עיניו היו מרוכזות בדפים שסודרו לפניו בצורה סימטרית מדי.

שמשון פסע שני צעדים לתוך החדר, מופתע לגלות שמיזוג האוויר פועל במלוא העוצמה. השוטר שליווה אותו נשאר מחוץ לחדר, טורק את הדלת מאחורי גבו של שמשון, מותיר אותו לבדו מול החוקר שהיה עדיין מרוכז בדפים שלפניו.

שמשון המתין שהחוקר יתפנה, המתנה שארכה זמן רב מהצפוי וגרמה לשמשון לחשוש שהחוקר לא הבחין בכניסתו. הוא שקל אם להשמיע קול במטרה להסב את תשומת ליבו של החוקר אליו, אבל חשש שאולי החוקר בכל זאת הבחין בו, והשמעת קול מצדו עלולה להתפרש כגסות ולגרום לחוקר לגבש אודותיו דעה שלילית.

חצי דקה חלפה, במהלכה הספיק החוקר לשלוף עט מכיס חולצתו, עיניו עדיין מושפלות אל הדפים באופן ששמשון התקשה להחליט אם הוא מכוון. הוא סימן סימונים שונים על גבי יריעת נייר גדולה מקופלת שעמדה על השולחן, ונראה מרוכז אפילו יותר ממה שהיה קודם לכן.

באורח פלא, חש שמשון שההמתנה המביכה מיטיבה עמו. עד עכשיו הוא חשש מאוד מהחקירה, ולא ידע למה לצפות. כעת, כאשר מול עיניו הוא ראה את חדר החקירה ואת החוקר, ושום דבר ממה שראה לא היה נראה לו יוצא דופן או מאיים, החל הפחד שבליבו לפוג מעט.

ולמרות זאת, מרגע לרגע התחזק בליבו החשש שהחוקר כלל לא הבחין בכניסתו, והוא חשש מתגובתו של האיש ברגע בו הוא ירים את עיניו. הוא החל להריץ במוחו תגובות אפשרויות שונות בהן עלול החוקר להגיב, וניסה לתכנן כיצד ישיב הוא לכל אחת מהן.

הוא הספיק לתכנן מה יעשה במקרה בו החוקר ייבהל, במקרה בו הוא יופתע וישאל בנימוס מדוע שמשון לא ניסה להסב את תשומת ליבו, ואפילו מה יעשה במקרה בו החוקר יפרוץ בצחוק. אולם את התגובה האמיתית, הוא לעולם לא יכול היה לחזות.

שתי דקות בדיוק חלפו מהרגע בו נטרקה הדלת מאחורי גבו של שמשון, כאשר החוקר הרים בפתאומיות את עיניו, נועץ אותן בעיניו של שמשון. ״תסתכל כאן,״ הוא אמר בקול קר כקרח, תוך כדי שהוא מסובב את יריעת הנייר הגדולה שלפניו ומרחיק אותה אל קצה השולחן, אל מקום בו יכול היה שמשון להבחין בה היטב.

שמשון לא היה מוכן.

מבלי לרצות, הוא השפיל את עיניו, מביט ביריעת הנייר עליה הודפסה תמונה צבעונית. ארכה לו חצי שנייה להבין מה הוא רואה, רגע לאחר מכן הוא נסוג אחורנית, חש כאילו אלה כבדה הולמת בראשו.

מהתמונה חייכה אליו משפחה עליזה, זוג הורים מבוגרים ושישה בנים, מצולמים על רקע פרחוני לבן. בני המשפחה היו לבושים בהידור, חליפותיהם חדשות ומגבעות מבריקות על ראשיהם. בתחתית התמונה צולם ילד נמוך קומה לבוש חליפת ווסט, שהעווה את פרצופו אל המצלמה.

שמשון לא הכיר אף אחד מן הגברים המחויכים שבתמונה, אבל אם המשפחה הייתה מוכרת לו להחריד. זו הייתה האישה שחולצה בליל אמש מן הצוק, ועל אף הפער בין הפנים השמחות שבתמונה לבין הפנים חסרות החיים שראה אתמול, ואולי דווקא בגלל הפער הזה, הוא חש כאילו אגרוף ברזל הכה בחזהו.

״אתה מכיר אותה?״ שאל החוקר מיד בהבעה קפואה, לא נותן לו זמן להתכונן, להיערך, לחשוב...

״כן!״ הוא השיב מיידית, קולט שבריר שניה אחר כך שעשה טעות. ״כלומר, לא״. הוא ניסה לתקן, מבין שהחמיר את הטעות. ״אני מתכוון שראיתי אותה רק אתמול,״ ניסה להסביר. ״אין לי מושג מי היא״.

״מישהו מהמשפחה, אתה מכיר?״ שוב, לא נתן לו החוקר אפילו שבריר שנייה להסדיר את מחשבותיו.

״לא״. השיב שמשון, קולו בטוח יותר.

״אתה בטוח במאת האחוזים?״ החוקר נעץ בו מבט מדקדק.

״בטוח״. השיב שמשון.

החוקר רכן קדימה, מבטו חודר. ״שב!״ ציווה.

שמשון התיישב בצייתנות, החוקר לא אפשר לו רגע של מנוחה. ״יש לנו ראיות ברורות שקושרות אותך לאחד מבני המשפחה של הקורבן״, אמר בקול מתרה. ״יש לך הזדמנות אחת להודות בזה בעצמך, ולפרט במי מדובר ומה טיב הקשר שלך אתו. אם לא תודה, יש לנו מספיק ראיות כדי להפליל אותך ולשלוח אותך לכלא. לא תהיה שום התחשבות״.

המידע הלם בשמשון. ״זה לא ייתכן!״ הוא לחש. ״אני לא מכיר אף אחד מהם״. הוא אימץ את זכרונו, מנסה לחשוב על אירועים בהם עשוי היה לפגוש באקראי באחד מבני המשפחה, שום פרט לא עלה בזיכרונו. ״אין לי מושג,״ הוא אמר, נימה של תחינה בקולו. ״תאמין לי, אני לא זוכר כלום״.

החוקר הסיר את מבטו משמשון, ממהר לכתוב כמה משפטים על גבי הדפים שלפניו. לאחר מכן הוא חזר והרים את ראשו. ״איפה היית אתמול בשעה אחת עשרה בלילה?״ שאל.

שמשון שתק.

״איפה היית באחת עשרה בלילה?״ חזר החוקר שוב.

שמשון לא ידע מה להשיב.

ברגע בו החל החוקר לשאול שאלות על מאורעות יום האתמול, ידע שמשון שרגע האמת שלו הגיע. אם יתחיל לשתף פעולה עם החוקר, הוא ייאלץ לספר לו הכול, והוא עדיין לא החליט מה לעשות כשיישאל על אודות ביל יוסטון.

הבחירה הטובה ביותר שלו כרגע, הייתה לשתוק.

החוקר התלהט. ״תקשיב לי טוב,״ הוא אמר בקול קשה. ״אתה אולי לא מצליח להבין את חומרת המצב שלך, אבל האמן לי שאתה בבעיה גדולה מאוד. הדבר היחיד שיכול לעזור לך הוא שיתוף פעולה אתנו. בלי זה, תהיה בטוח, אתה לא תראה אור יום להרבה שנים״.

שמשון חש במלכוד, הוא לא ידע מה לעשות. ״תקשיב״. הוא הרים את עיניו, נועץ בשוטר מבע מעורר רחמים. ״אתה לא מכיר אותי. אני אזרח שומר חוק, אף פעם לא הסתבכתי ככה. אף פעם לא הסתבכתי בשום דבר. אני בעצמי לא יודע מה קרה שם אתמול. אני בכלל לא מכיר את האישה שאתם טוענים שניסיתי...״ הוא לא היה מוכן להוציא את המילה מפיו. עיניו התמלאו דמעות. ״אני ההיפך הגמור ממה שאתם חושבים עליי. אני אדם טוב. אני הייתי האיש הלא נכון בזמן הלא נכון״.

החוקר נראה מרוצה מההשתפכות. ״אני רוצה להאמין לך,״ הוא השיב. ״תאמין לי, רואים עליך שאתה אדם טוב. פשוט במצב הזה ההוכחות כולן הן נגדך. אדרבה, אשמח לגלות שטעינו בחשד שלנו. זה הכול תלוי בך״.

שמשון לא היה תמים. הוא ידע היטב שמילותיו של החוקר הן מעושות, שאין מאחוריהן שום רגש אלא רק רצון להוציא ממנו כמה שיותר מידע. למרות זאת, מצבו הנפשי היה כה גרוע, שהוא התעלם מכל נורות האזהרה, מוצא בחוקר הקשוח משענת רגשית. ״אני מבולבל. אף פעם לא היה לי דבר כזה. אני משתגע״.

״הכול בסדר,״ קולו של החוקר הפך רך. ״אתה לא צריך לעשות שום דבר יותר מלספר את האמת. תאמין לי, תשאלתי בחדר הזה מאות נחקרים. אף אחד מהם עד היום לא הפסיד מלדבר אמת, ואף אחד לא הרוויח מלשקר״.

שמשון התנשם עמוקות הוא חשש שעוד רגע יפרוץ בבכי. בליבו גמלה החלטה לספר הכול, לשפוך את ליבו, לשחרר את המשא שרובץ עליו. תהיה התוצאה איזו שתהיה, הוא לפחות לא ייאלץ להתמודד עם הכול לבד.

״אז ככה...״ החל לספר. ״בשעה אחת בלילה בערך הגיע לבית שלי שוטר. הוא אמר לי שהוא מהיחידה המשטרתית לחילוץ, ושהוא זקוק לעזרתי״.

החוקר צמצם את עיניו. ״היחידה המשטרתית לחילוץ?״ שאל בחשד.

״כן, מה הבעיה?״

החוקר חייך. ״שום בעיה, רק שאין יחידה כזו. ישנה יחידה צבאית שאינה קשורה למשטרה וישנה יחידת מתנדבים בה לא פועלים שוטרים. אתה בטוח שזה היה שם היחידה?״

״כן, בטוח״. שמשון לא היה מופתע. הוא כבר ידע שביל, אם זהו בכלל שמו האמיתי, לא היה שוטר, והמידע הזה רק הצטרף לכל הפרטים האחרים לגביהם שיקר האיש. ״בכל אופן, הוא סיפר לי על מטיילים שנקלעו לשיטפון וביקש ממני לסייע לו כמדריך שמכיר את הדרך״.

״איך הוא היה נראה?״ עצר החוקר את שטף הסיפור.

שמשון התאמץ להיזכר. ״גבוה, גבוה ממש. שיער דליל. עיניים כחולות גדולות״. הוא הצטמרר כשנזכר בעיניים הקפואות של האיש המוזר. ״אני לא זוכר יותר מזה. רוב הזמן היינו בחושך״.

החוקר הביט בריכוז בפניו של שמשון. ״ראית את תג הזיהוי שלו? אתה יכול לומר לי מה השם שלו?״

שמשון השתתק למספר רגעים, חושש. למרות שכבר קיבל את ההחלטה לשתף פעולה, עדיין היה קשה לו למסור את הפרט הזה. ״אה... השם שלו היה... אה...״

החוקר נדרך. ״ספר לי, אל תפחד״. הפציר בשמשון שנשם נשימה עמוקה.

״קראו לו ביל יוסטון״.

החוקר קימט את מצחו, כותב את השם בעט כחול על כריכת תיקיית הקרטון מבפנים. הוא התכוון להמשיך בשאלותיו, אך המולה גדולה שנשמעה מבחוץ גרמה לו לעצור ולהביט בדאגה אל הדלת. קולות צעקות התגברו מבחוץ, שקשוק בריחים, הדלת נפתחה פתאום.

שמשון, שישב בגבו לדלת, שמע מישהו צועק ״אתה לא יכול להיכנס לכאן״. קול במבטא רוסי השיב לו, ״ברור שאני יכול! יש זכויות אזרח במדינה הזאת!״

איש נמוך וקירח פרץ אל תוך החדר. הוא היה בעל תווי פנים מזרח אירופאים, זקנקן בלונדיני מעטר את פניו הסמוקות ועיניו ירוקות. לבושו היה מוזר במקצת, חליפה כחולה מחויטת בעלת צווארון קטיפה, מעל לגופיה שחורה הדוקה מעוטרת באיורי דרקונים רקומים בזהב.

״שלום, מר מלכיאלי, אני עורך הדין שלך". הוא אמר מיד לשמשון. ״אני כאן כדי לסייע לך לקבל את כל הזכויות המגיעות לך״.

החוקר קפא באחת על מקומו. ״לא יכול להיות!״ לחש בהלם. ״מה עושה כאן הנבל הזה?״

עורך הדין היה משועשע. ״שלום גם לך, פקד בוסקוביץ'. אני רואה שאתה מופתע, אבל אני לא מבין למה. סוף-סוף, אני עורך דין. זהו תפקידי, לשמור על זכויותיהם של אזרחים״. הוא דיבר בתנועות ידיים תיאטרליות, כאילו מסר הרצאה בפני קהל. ״כעת, אני מעוניין לשוחח עם הלקוח שלי ביחידות. אני מבקש ממך לעזוב את החדר״.

החוקר נעץ מבט מזרה אימים בשמשון. ״איך הגעת לעורך הדין הזה?״ חקר.

שמשון נראה מפוחד. ״אתם נתתם לי את המספר!״ התגונן. ״אני בסך הכול התקשרתי למספר שהשוטרת נתנה לי!״

״לא! לא ייתכן!״ החוקר הגיב בכעס. ״המספר שקיבלת הוא של הסנגוריה הציבורית, לא של עורך דין פרטי!״

עורך הדין נראה כנהנה מכל רגע, ניכר שזעמו של החוקר גורם לו קורת רוח. ״הלקוח שלי לא משקר,״ אמר. ״הוא באמת התקשר לסנגוריה הציבורית. היה לו מזל, בדיוק היום החלטתי להתנדב למען הציבור״.

החוקר נחר בבוז. ״אם לא הייתי מכיר אותך, הייתי אולי מאמין לך. מה פתאום עורך דין כמוך, שלוקח רבע מיליון שקל עבור תיק, מחליט לעבוד בשביל הפרוטות של הסנגוריה הציבורית?!״

״הו, זו אכן שאלה״. צהל עורך הדין. ״התשובה היא, שהיום חל יום המעשים הטובים. החלטתי ביום הזה להתנדב למען המדוכאים והמסכנים שחייהם נרמסים בידי חוקרים דרקוניים כמוך!״

״תשובה יפה״. לא היה קמצוץ של כנות בתגובתו של החוקר. ״רק פספסת משהו. יום המעשים הטובים חל לפני חודשיים״.

"הו, באמת?" עורך הדין דיבר אל החוקר כאילו היה ילד קטן. ניכר שהוא מנסה להוציא אותו משלוותו. ״ובכן, ידידי החוקר המלומד, דע לך שהיום חל לפי לוח השנה הסיני יום המעשים הטובים. אני, כידוע לך, מעריך מאוד את התרבות הסינית ו...״

״טוב, טוב, שמענו אותך״. החוקר הפסיק אותו בהינף יד. ״אתה ממש דוגמא ומופת לציבור. מגן המדוכאים והמסכנים עלי אדמות. רק חבל על כל הרוצחים שמסתובבים חופשי בגללך. על משפחות הפשע שבאדיבותך לא יקבלו את המגיע להן. על הקורבנות של מעשי השוד והחמס של לקוחותיך, שלעולם לא יראו את הצדק נעשה עם חורשי רעתם. אני לא קונה את השטויות שלך על יום המעשים הטובים. אני מבטיח לך שאבדוק טוב טוב מדוע בחרת לייצג את האיש הזה״.

מבע פניו של עורך הדין הפך ברגע לרציני. ״פקד בוסקוביץ', היזהר בלשונך! אתה מודה כאן בפירוש שאתה עומד להפלות את מרשי רק משום שבחר אותי לעורך הדין שלו!״

החוקר סגר את התיקייה, מהדק אותה בעזרת סיכת ביטחון, פניו חתומות. הוא פסע בשתיקה החוצה, קולו של עורך הדין מלווה אותו. ״אם תחזור פעם נוספת על השטויות שאמרת לגבי הרוצחים שמסתובבים חופשי בגללי, אני אדאג לקחת אותך לבית משפט פעם אחר פעם על הוצאת דיבה! הלקוחות שלי כולם הם אנשי עסקים לגיטימיים, שאף אחד מהם לא נמצא אשם בבית המשפט!״

החוקר לא הגיב. הוא רק טרק אחריו את הדלת בהפגנתיות, גורם לקילופי טיח לנשור מן התקרה.

 
נערך לאחרונה ב:

mic003

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
עריכה תורנית

ניק 70107

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
למה חבל? כי הוא לא מעופף?
איש מעופף הוא פיתרון מאוד סתמי ולא יצירתי.
הייתי רוצה שיאמינו שאני מסוגל ליותר מזה.
חבל כי אני באופן אישי אוהבת פנטזיות, וחשבתי שהנה קיבלתי גם סיפור מתח וגם פנטזי והכל בציפור אחת. הסיפור גם ללא הפנטזיה (שלי או שלו) מדהים
 

brachy 100

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
עריכה והפקת סרטים
פרק טוב מאוד
נהניתי מכל רגע
 

mic003

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
עריכה תורנית
חבל כי אני באופן אישי אוהבת פנטזיות, וחשבתי שהנה קיבלתי גם סיפור מתח וגם פנטזי והכל בציפור אחת. הסיפור גם ללא הפנטזיה (שלי או שלו) מדהים
האמת, שקשה להגדיר את הז׳אנר המדוייק של הסיפור, כי חלק מהעניין שלו הוא שהוא נע כל העת בין הריאליסטי לבדיוני. אני לא מכיר עוד סיפור שבנוי בצורה הזו, ואני גם לא יכול לפרט מה הוא בסופו של דבר.
האמת היא שכאן תכננתי לכתוב את התיאוריה שלי על החיבור בין יהדות ומד״ב, שהיא בעצם היסוד שבגללו בניתי את הסיפור באופן הזה דווקא, אבל במחשבה שנייה אני מעדיף להעביר את הכול דרך הסיפור עצמו. אז בינתיים תשתדלו ליהנות, ויש למה לחכות...
 

mic003

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
עריכה תורנית
אוחחחח...
מחסום כתיבה נוראי!
הפרק הבא כבר כמעט מושלם, אבל מחסום אכזרי מונע ממנו להיכתב, וגורם לי לקרוא כל משפט מיליון פעם, לתקן ולהתחרט על שתיקנתי, לחזור לתיקון הראשון וחוזר חלילה.
יש למישהו עצה? הדמויות כבר מתחננות לעלות על הכתב.
 

CN

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
אוחחחח...
מחסום כתיבה נוראי!
הפרק הבא כבר כמעט מושלם, אבל מחסום אכזרי מונע ממנו להיכתב, וגורם לי לקרוא כל משפט מיליון פעם, לתקן ולהתחרט על שתיקנתי, לחזור לתיקון הראשון וחוזר חלילה.
יש למישהו עצה? הדמויות כבר מתחננות לעלות על הכתב.

ב"ה

לשלוח כל משפט בנפרד.
ואז להתחרט
 

mic003

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
עריכה תורנית
ב"ה

לשלוח כל משפט בנפרד.
ואז להתחרט
ככל הנראה, הצלחתי לשרוד את זה.
מקווה להעלות את הפרק ביומיומיים הקרובים.
נראה אם ישימו לב איזה משפטים עברו עשרות תיקונים ואיזה משפטים לא.
 

mic003

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
עריכה תורנית
6

שקרים ולבטים:

שמשון כבר לא ידע מה לחשוב.

האירועים התרחשו בקצב כה מסחרר, מונעים ממנו כל אפשרות להבין אותם ולהיערך אליהם כמו שצריך. הדימוי שעלה במוחו היה של גלים סוערים המשליכים אותו מצד לצד, כשאין ביכולתו לעשות דבר.

ממולו התיישב עורך הדין, מניח על השולחן הקטן תיק עור, פותח רוכסן בחזיתו ומוציא ממנו קובץ דפים מהודקים. ״שמי ליאוניד צוק. כפי שכבר הבנת אני עורך הדין שלך, תפקידי לסייע לך בכל ההליכים המשפטיים שתעבור״.

״לפני שניגש לעניין אני רוצה להבהיר שביני לבינך חלה חסינות עורך דין-לקוח. פירוש הדבר, שאתה יכול לספר לי כל מה שאתה מוצא לנכון, מבלי שאיאלץ למסור את המידע הזה לרשויות החוק״.

"כן, אני מבין". ראשו של שמשון היה מורכן, הוא לא הביט בעורך הדין. המחשבות רדפו אותו. הוא התקשה להבחין בין רע לטוב, בין התרחשויות שפועלות לטובתו לאלו שמזיקות לו.

עורך הדין לא פירש נכון את שתיקתו של שמשון, הוא היה סבור ככל הנראה ששמשון נמנע מלשתף פעולה מחשש שהחוקרים מצותתים לו. ״אתה יכול להיות רגוע,״ אמר בטון חברי. ״מרגע שנכנסתי לכאן הופסקו כל פעולות החקירה, וכל המצלמות ומכשירי ההקלטה שבחדר הושבתו״.

שמשון הרים את עיניו, בוהה בעורך הדין במבט ריק. ״אתה באמת סומך על השוטרים?״ שאל בקול שהמחיש עד כמה עמוק חוסר האמון שלו במערכת. ״אתה באמת מאמין להם שהם לא יעשו הכול כדי לברר על מה אנחנו מדברים?״

עורך הדין חייך חיוך משועשע. ״אני לא סומך עליהם,״ אמר. ״אבל אני סומך בהחלט על עצמי. תאמין לי, שאם מישהו מהם רק יחשוב לנסות משהו כמו תיעוד בלתי חוקי של הפגישה בינינו, הוא ישלם על זה. לא רק שהחומר ייפסל, אלא אני אישית אדאג לוודא שהוא יודח מתפקידו ויועמד לדין פלילי. אני יודע את זה והשוטרים יודעים את זה, אז אתה יכול להיות בטוח במאת האחוזים בסטריליות של המרחב בו אנו נמצאים״.

שמשון הגיב בתנועת ראש מפקפקת. ״אם אתה אומר, כנראה אתה צודק...״ אמר בקול אדיש.

״ובכן,״ עורך הדין שילב את ידיו. ״אשמח לקבל את הגרסה שלך להתרחשויות ליל אמש, כדי שנוכל יחד לגבש קו הגנה המניח את הדעת״.

שמשון התפכח מעט מאדישותו, מביט אל תוך עיניו של עורך הדין. ״למה אתה מייצג אותי בחינם?״ חקר בחשדנות. הוא לא סמך על איש בשעה זו, אפילו לא על מי שאמור לפעול בעבורו. ״החוקר אמר שאתה לוקח סכומי כסף עצומים, אז מה פתאום החלטת להתנדב בעבורי? תענה לי בבקשה, אל תספר לי את ההבלים על יום המעשים הטובים!״

עורך הדין צמצם את עיניו. ״הקשב לי טוב, שמשון. אני מתכוון לומר את הדברים פעם אחת בלבד! אני רוצה שיהיה ברור לך, אתה בר מזל! זכית לפריווילגיה שאנשים רבים אינם חולמים עליה אפילו. אתה עצור חסר סיכוי שקיבל בהפתעה את עורך הדין הפלילי הטוב במדינה!״

שמשון חשק את שיניו. הוא לא אהב אנשים יהירים, ועורך הדין שידר יהירות בכל תנועה ובכל משפט שלו. "שיהיה ברור, שמשון״. המשיך עורך הדין. ״אני לא חייב לך שום תשובה ושום הסבר. אני עושה מעל ומעבר בכך שאני יושב ממולך כעת ומייעץ לך. אם יש לך איזושהי בעיה איתי, תאמר לי עכשיו וניפרד כידידים!״

שמשון הרכין את ראשו, הבנה מפחידה הכתה בו. הוא קלט פתאום שהסיפור גדול הרבה יותר ממנו. יש כאן כוחות אדירים שפועלים, כוחות שהוא רק כלי משחק בידיהם, כוחות שהוא כלל לא מסוגל להבין. באופן אבסורדי, דווקא כשהבין את העובדה הזו, פשטה שלווה נעימה בכולו. אם עד עכשיו ניסה לייגע את מוחו לחשוב, לחפש אחר מוצא, להיזהר ממלכודות, כעת הוא הבין ששום דבר לא באמת תלוי בו. הדברים שצריכים לקרות יקרו בלי קשר אליו, לא משנה איך ינהג.

״בסדר, הבנתי. לא אשאל עוד שאלות״ אמר בטון אפאתי.

עורך הדין עטה חיוך פלסטי. ״יפה. אני שמח שקיבלת את ההחלטה הנכונה. כעת, אשמח אם נוכל לחזור לעניין שלשמו אני כאן. זמני קצר ויקר״.

שמשון הנהן בראשו הנהון כנוע. ״מה אתה רוצה לדעת בדיוק?״ שאל.

עורך הדין הביט אל תוך עיניו של שמשון. ״אני רוצה לשמוע הכול!״ אמר באיטיות דרמטית. ״כל פרט, החל מהפרטים שנראים לך חשובים ביותר ועד הפרטים שבעיניך הם השוליים ביותר״.

שמשון הנהן שנית, אך הפעם ניכר שהוא מעט יותר החלטי. ״אני אספר לך הכול,״ אמר. ״אני באמת מקווה שאפשר לסמוך עליך״.

עורך הדין חייך, משלב את ידיו. ״אני היחיד עליו אתה יכול לסמוך כרגע,״ אמר בביטחון. ״אין לך מה לדאוג, כמו שאמרתי לך – אני מנוע על פי חוק מלהעביר את המידע שאני מקבל ממך לגורמים אחרים״.

שתיקה מתוחה השתררה בחדר. שמשון ניסה לסדר את מחשבותיו, להיזכר בכל פרט חשוב שעשוי לעניין את עורך הדין. לעומתו, עורך הדין ישב בתנוחה קפואה, ידיו שלובות, עיניו מרוכזות בשמשון בציפייה.

לבסוף, הצליח שמשון לעשות סדר בבליל המחשבות שבראשו. קולו היה מלא בהססנות כשהתחיל לדבר, מילותיו היו מגומגמות והוא התקשה לחבר משפטים זה לזה ברצף אחיד. מדי כמה רגעים הוא שלח מבט אל עורך הדין ובחן את תגובתו, חושש שהאיש לא יאמין לו או ילעג לו.

חששותיו של שמשון התבדו. עורך הדין נראה מרוכז מאוד, והבעתו הייתה מתעניינת ומכילה. הוא שידר אמון והזדהות, ואפילו כאשר סיפר לו שמשון פרטים שנשמעו לא הגיוניים – לא נראה על פניו שמץ של פקפוק.

מרגע לרגע גבר הביטחון העצמי של שמשון, מילותיו הפכו יציבות וקולו בטוח. פתאום הוא הבין עד כמה הוא משתוקק לשפוך את ליבו, לפרוק את המשא הרובץ על כתפיו. הוא דיבר בשטף, מתאר בפני עורך הדין כל פרט מפרטי ליל הבלהות שעבר עליו.

ככל שהתקדם בתיאור ההתרחשויות, הלכה והתחזקה בליבו תחושה של שחרור. זו הייתה תחושה שהפתיעה אותו, כיוון שבפועל לא השתנה שום דבר ומצבו נותר בדיוק כמו שהיה לפני שהתחיל לדבר. באופן בלתי מוסבר, חש שמשון שעצם העובדה שהזיכרונות הקשים אינם כלואים במחשבתו, גורמת להם להיות מרוככים ונסבלים יותר.

עם זאת, הצורך להיזכר בכל פרט מפרטי ההתרחשויות, סחט משמשון כוחות נפש לא מעטים. הוא נאלץ להילחם נגד מנגנון ההדחקה הטבעי שלו, מנגנון שכל מטרתו היא להשכיח ממנו את הפרטים אותם הוא מוכרח כעת לשחזר. במובן מסוים, הוא חש כאילו הוא חווה כעת את האירועים פעם נוספת, ועל אף שעוצמת הרגשות הייתה מרוככת מזו שחש כשחווה את האירועים בזמן אמת, עדיין היה בכוחה לגרום לו לטלטלה לא פשוטה.

במאמצים כבירים, הצליח שמשון להחזיק מעמד ולספר לעורך הדין את כל הפרטים הידועים לו. כשסיים, השתררה דממה בחדר. עורך הדין נראה מהורהר, ושמשון צנח אחורנית כשהוא מרוקן לגמרי מכוחות.

שניות ספורות לאחר מכן, חש שמשון שהוא אינו יכול עוד. כל הרגשות שניסה להדחיק הציפו אותו בבת אחת, ובלי שום התראה מוקדמת הוא פרץ בבכי נורא.

זה היה בכי של שבירה ושל התפרקות, אבל היה זה גם בכי של שחרור. זה היה בכי של איש שעולמו חרב עליו, אבל היה זה גם בכי של תקווה. מעולם לא חש שמשון כל-כך הרבה רגשות מבולבלים וסותרים בו זמנית, וככל שניסה לעצור את הבכי – הוא רק הלך והתגבר.

עורך הדין נראה נבוך מההתרסקות של האיש שמולו. ״זה בסדר! זה בסדר!״ הוא ניסה להרגיע, אבל אם ציפה שמשון למחווה כלשהי של הזהות מצדו – הרי שהוא התבדה. עורך הדין נותר לשבת באותה תנוחה, וההבעה על פניו הזכירה יותר סלידה מאשר הבנה.

בימים כתיקונם, ייתכן והייתה התנהגותו המנותקת של עורך הדין מעוררת את חשדו של שמשון. על פי מה שהצליח להבין, האיש שלפניו הוא עורך דין מנוסה, ומשכך סביר להניח שזו לא הפעם הראשונה בה הוא מוצא את אחד מלקוחותיו מתפרק מול הלחצים המופעלים עליו. כיוון שכך, מצופה היה מעורך הדין להיות מוכן לתגובה כזו מצדו של שמשון ולהיערך אליה, ולא להיות מופתע ונבוך ממנה.

אולם ברגעים אלו, היה שמשון שקוע כל-כך בעצמו, עד שהתנהגותו של עורך הדין כלל לא נקלטה אצלו. ״אני לא מסוגל יותר!״ הוא לחש בקול סדוק בין יפחה ליפחה. ״אין לי מושג מה אני עושה כאן!״

עורך הדין המתין בסבלנות עד שבכיו של שמשון החל לדעוך. ״יהיה בסדר!״ הוא אמר כשהבחין ששמשון שב להיות מודע לסביבתו. ״אם רק תציית להוראות שלי, אני מבטיח שיהיה בסדר״.

שמשון תלה בעורך הדין עיניים אדומות. ״איך אתה יכול להיות בטוח?״ הוא שאל בתסכול.

עורך הדין חייך. ״זו העבודה שלי,״ אמר בגאווה. ״ותאמין לי, אני טוב מאוד בעבודה שלי. אם רק תעשה מה שאני אומר לך, יהיו לך סיכויים לא רעים לצאת מכאן״.

לראשונה הייתה מעט תקווה בעיניו של שמשון. ״מה אני צריך לעשות?״ הוא שאל, נימה של תחנונים בקולו.

״זה תלוי,״ השיב עורך הדין, מתלבט במשך כמה רגעים. ״זה בעיקר תלוי במידע שהחוקרים כבר קיבלו ממך. כמה מתוך מה שסיפרת לי הספקת לספר לחוקר?״

״כמעט כלום״, השיב שמשון מיד. ״אמרתי לו רק שני משפטים. הספקתי לספר לו שנפגשתי עם אדם לבוש מדי משטרה וששמו היה ביל יוסטון. לא יותר מכך״.

עורך הדין נדרך מיד. ״אמרת לחוקר את שמו של ביל?״

״כן,״ השיב שמשון בחשש.

״הוא אמר משהו?״ עורך הדין שהיה עד כה קר רוח נראה פתאום מבוהל.

״לא. הוא רק כתב את השם על הדפים שלו״.

עורך הדין נאנח, אנחה שגרמה לשמשון חרדה. ״מה קרה?״ שאל שמשון. ״למה זה כזה חשוב?״.

עורך הדין קימט את מצחו. ״זו הייתה טעות לספר לחוקר את שמו של ביל יוסטון,״ הוא אמר בנימה ביקורתית. ״זה משנה את מצב העניינים לרעתך, אם כי המצב עדיין הפיך. אתה תצטרך לנהוג במשנה זהירות ולשמור על קור רוח, בלי זה יהיה לך קשה מאוד להיחלץ מזה״.

עורך הדין נשען קדימה, קולו נעשה שקט, כמעט לוחש. ״אם אתה רוצה להשאיר לעצמך סיכוי, אתה מוכרח להפסיק לחלוטין את שיתוף הפעולה עם החוקר. כשהוא יחזור לחדר, תספר לו ששכחת הכול. אם הוא יעמת אותך עם המידע שמסרת לו, תאמר לו שהפרטים שהספקת למסור לו הם פרי דמיונך, והשם ביל יוסטון הוא בכלל שמו של סופר אימה ברזילאי, מחבר רב מכר בשם ׳הטירה המכושפת׳. בשום מצב, אל תיתן לו יותר פרטים ממה שנתת. גם הדברים שכבר סיפרת, יש בהם כדי לגרום לבעיות לא פשוטות, ותאמין לי שאתה לא רוצה להחמיר אותן. אם אתה מרגיש שאין לך את היכולת לשקר לחוקר, תוכל תמיד להשתמש בזכות השתיקה. זה אומנם לא ממש מומלץ, אבל זה עדיף עשרת מונים על דיבור לא זהיר״.

״שיהיה ברור,״ המשיך עורך הדין בנימה מתריעה. ״זה לא יהיה פשוט. החוקר שיושב מולך הוא אדם מנוסה והוא ישתמש בכל דרך שהוא יכול כדי להוציא ממך את המידע. אתה תצטרך כוחות רבים, נפשיים ופיזיים כדי לעבור את החקירה בשלום. זה מבחן בעבורך, אתה מוכרח להצליח בו, ואני דורש ממך הבטחה שתעמוד בו״.

הוא הביט בשמשון במבט חודר. ״אתה מרגיש שתוכל לעמוד בזה?״ חקר.

שמשון השפיל את עיניו, מתלבט אם הוא מסוגל לתת הבטחה כזו.

מצד אחד, האינסטינקט הטבעי שלו דחק בו לשמוע לעורך הדין וליישם את הוראותיו. עורך הדין הציע לו את הדבר שהיה הכי חסר לו במצבו – תקווה. לראשונה מאז הובל לתחנת המשטרה, חש שמשון שיש אור בקצה המנהרה, שיש איזו שהיא דרך לפתור את הסבך הנורא בו הוא נמצא.

מצד שני, לא יכול היה שמשון להתעלם מהחשדות שהתעוררו אצלו בנוגע לדמותו של עורך הדין. כל ההתנהלות של האיש הייתה רצופה סימני שאלה, החל מהצורה בה הופיע וכלה בהתחמקות המובהקת שלו מכל הסבר או תשובה בנוגע למעורבות שלו בחקירה. הוא דרש משמשון לסמוך עליו במאת האחוזים, בו בזמן שהאמון שהוא שידר כלפי שמשון היה אפסי עד בלתי קיים. התחושה של שמשון הייתה שלעורך הדין יש אינטרסים לא ברורים, אינטרסים שהם לא בהכרח לטובתו, והוא לא היה מסוגל להתעלם מכל איתותי האזהרה הללו.

אילו היה עורך הדין מציע לו תכנית פעולה סבירה, ייתכן שהיה לשמשון קל יותר לקבל את הנחיותיו. אולם שמשון ידע שסירוב לשיתוף פעולה עם החוקרים עלול להחמיר את מצבו, והוא לא היה מוכן לסמוך על עורך הדין עד כדי כך.

במשך שניות ארוכות נמנע שמשון מלהשיב לעורך הדין, מתחבט כיצד לנהוג. עורך הדין המתין בתחילה בסבלנות, אולם משחלפה חצי דקה והוא לא נענה – החלו ניכרים על פניו סימנים של קוצר רוח. ניכר שהוא לא הצליח להבין את התמהמהותו של שמשון מלהשיב לשאלה, שמבחינתו כנראה הייתה עליה רק תשובה אחת.

רגע לפני שסבלנותו של עורך הדין פקעה, החליט שמשון שהדרך הטובה ביותר להתמודד עם הספק היא להציג אותו בפני עורך הדין עצמו. אם כוונותיו של עורך הדין הן באמת ישרות וטובתו של שמשון עומדת לנגד עיניו, הוא בוודאי יוכל לספק איזשהו הסבר, אפילו הסבר מינימלי, שיניח את דעתו.

״אני מצטער,״ הוא אמר במלא הכנות. ״אבל אני לא יכול להבטיח לך דבר שלא אעמוד בו. תאמין לי, הדבר הכי קל בעבורי הוא להבטיח לך כעת הבטחה חסרת תוקף, שבעתיד אוכל להתחמק ממנה בשלל תירוצים. אבל לא זו הדרך שלי. אם אתה רוצה לקנות את האמון שלי, תאלץ להרוויח אותו״.

הבעה נדהמת עלתה על פניו של עורך הדין. הוא הזדקף על כסאו, שולח לעבר שמשון מבט קר. שמשון השפיל את עיניו, מתחמק ממבטו של עורך הדין. ״כולם מבקשים ממני לסמוך עליהם,״ הוא המשיך. ״כולם דורשים ממני תשובות וטוענים שהם רוצים את טובתי, וברור לי שאף אחד באמת לא מתעניין בי. לכולם יש כאן אינטרסים זרים, גם לך, ואני לא יודע למי להאמין״.

במשך מספר שניות שררה דממה מתוחה בחדר. עיניו של עורך הדין סקרו בפליאה את שמשון, כאילו ניסה להבין אם האיש שמולו דיבר ברצינות. כשנוכח לדעת שמילותיו של שמשון נאמרו במלוא הכנות, חלף מבע של בוז על פניו. ״אני לא מאמין שאתה טיפש עד כדי כך״, הוא אמר בטון מתנשא. ״אתה צריך להיות כסיל גמור כדי לסמוך על חוקרי המשטרה ולא על עורך הדין שלך״.

למרות הנחרצות בה נאמרו דבריו של עורך הדין, לא היה בכוחן לשכנע את שמשון. המציאות בה כל הסובבים אותו מתייחסים אליו כמו ילד קטן שאינו מבין דבר נמאסה עליו, ולראשונה הוא חש שהעמדה בה הוא ניצב מאפשרת לו לקבל את התשובות שהוא כל-כך זקוק להן. ״ייתכן שאתה צודק,״ הוא אמר. ״ייתכן שאני עושה כאן טעות איומה שתגבה ממני מחיר יקר״.

״מצד שני, אם אתן בך אמון שאתה לא ראוי לו – הנזק שייגרם לי יהיה גדול בהרבה. למרות כל מה שעברתי עם חוקרי המשטרה, ולמרות שאני ממש לא סומך עליהם, אני לפחות יודע למי הם מחויבים. המשטרה מחויבת לחוק, ועד כמה שאני יודע – לפי החוק אני חף מפשע. אתה לעומת זאת... אין לי מושג למי אתה מחויב. אתה אולי עורך הדין שלי, אבל אני לא הלקוח שלך. ברור לי שאתה לא נמצא כאן בשבילי, וכל עוד אני לא יודע מה האינטרסים שלך – בחירה בדרך שלך היא לא פחות מהימור, הימור מסוכן שהחיים שלי תלויים בו. אף פעם לא הימרתי, ואני לא מתכוון לעשות את זה בפעם הראשונה כשכל כך הרבה מוטל על הכף״.

פניו של עורך הדין היו חתומות, קשה היה להבין מה עובר במוחו. הוא קיפל את הדפים שהיו מונחים לפניו והכניס אותם לתוך התיק שלו, ולרגע חשש שמשון שהוא הגדיש את הסאה ועורך הדין עומד לנטוש אותו. אולם מיד לאחר שסיים עורך הדין לסגור את התיק הוא התרווח על כסאו, משלב את ידיו. ״אתה טועה שתי טעויות חמורות,״ הוא אמר.

״הטעות הראשונה היא, שאתה חושב שבגלל שאני לא מוכן לחשוף בפניך פרטים שאינם רלוונטיים עבורך, המשמעות היא שאיני מחויב לך. בחוסר האמון שלך בי אתה מפגין זלזול עמוק, לא רק בי אלא במערכת המשפטית כולה, שאני המייצג שלה בחדר הזה. אתה מטיח בי האשמות חמורות ובלתי נסבלות שאינן מתקבלות על הדעת, האשמות לפיהן אני פועל נגד כל הערכים המקודשים עליהם מבוסס המקצוע שלי, שהם הזכות לייצוג והזכות להליך הוגן. הסיבה היחידה שאני לא קם ועוזב אותך ברגע זה, היא משום שברור לי שאתה לא מכיר את המערכת, ואמירותיך נובעות מתמימות ובורות. אתה באמת חושב שאסכן את כל הקריירה המקצועית שלי בשביל מישהו חסר חשיבות כמוך שמואשם בעבירה שבדרך כלל אני שולח לטפל בה את עמיתיי הזוטרים ביותר?״

הוא לא המתין לתשובתו של שמשון, ממשיך במונולוג התוקפני שלו. ״שאלת למה אני כאן, אז אני אסביר לך. אני כאן, כי התפיסה המקצועית שלי היא שאף אדם חף מפשע לא אמור להסתבך בגלל טעויות של מישהו אחר. אתה לא אמור להיות כאן, אני ואתה יודעים את זה, וזו הסיבה היחידה שבגללה עזבתי את כל העיסוקים החשובים שלי והחלטתי לפנות עבורך זמן״.

״הטעות השנייה שלך,״ המשיך עורך הדין, ״היא חמורה בהרבה מהטעות הראשונה. הטעות היא, שאתה נותן אמון כלשהו בחוקרי המשטרה ואתה סבור שהם פועלים בכפוף לחוק״.

״אני לא יודע אם אתה מכיר את הפרטים בתיק בו אתה מסובך, אבל המציאות היא שמדובר בתיק בעל השלכות ציבוריות גדולות. בתיקים כאלו, המציאות מוכיחה שהמשטרה אינה כפופה לחוק ואינה מקבלת את החלטותיה על פי אמות המידה המשפטיות המקובלות. הגורם היחיד שמנחה את פעילות המשטרה בתיקים כאלו - הוא התקשורת״.

״התקשורת היא זו שמכוונת את הציבור כיצד לחשוב. אם תחליט התקשורת שאתה אשם, הציבור גם הוא יחשוב כך, וחוקרי המשטרה יאמינו בכך למעלה מכל ספק. המציאות כיום היא, שמשטרת ישראל עסוקה בדבר אחד ויחיד – לתת לציבור את מה שהוא רוצה. המוטיבציה של חוקרי המשטרה, סדרי העדיפויות שלהם, היעילות שלהם ומידת הסיכוי שלהם לפתור תיקים – נקבעים באופן ישיר על פי העניין הציבורי שקיים בתיק. האמת אינה מעניינת אף אחד, יש כאן מערכת שלמה שכל גורם בה מנסה לנקות את עצמו מאחריות, אבל יחד משלימים כל הגורמים מארג שלם של רשע. התקשורת בונה סיפור, הציבור קונה את הסיפור וזועם על הדמות שתוארה בו כאשמה, והמשטרה ממהרת להביא להם את ראשו של האשם. אין לי כרגע את הזמן או הרצון לפרט בפניך מקרים קודמים דומים, בהם נעשה עוול נורא לאדם חף מפשע רק בשל העובדה שעורך תכנית כלשהו היה סבור שהוא אשם״.

״המשטרה, הפרקליטות ובית המשפט, הם שלושה גופים שתומכים זה בזה, כמעט באופן אוטומטי. אם המשטרה תחליט להפליל אותך, הסיכוי שהפרקליטות תימנע מלהגיש נגדך כתב אישום הוא אפסי. וכשהפרקליטות תחליט גם היא שאתה אשם, שום דבר לא יועיל לך מול השופט בבית המשפט, שלמרות היותו מחויב לשקול את המקרה שלפניו באובייקטיביות מוחלטת – אין כמעט סיכוי שהוא ינהג כך״.

״המאבק שלך הוא לא נגד המשטרה או הפרקליטות. את המאבק הזה הפסדת מזמן, ברגע בו נפתחה מהדורת החדשות הראשונה הבוקר. המאבק היחיד שלך כעת הוא מול בית המשפט, לו יש את הסמכות לגזור את דינך, ושם היחיד שיכול לעזור לך הוא אני״.

״כשנכנסתי לכאן, ראית את הכעס של החוקר שחקר אותך. הוא לא כעס לחינם. הוא כעס כי הוא יודע את האמת, הוא יודע שהניסיון שלי בבית המשפט עולה לאין ערוך על הניסיון של עורכי הדין שלו. אילו הייתה בו טיפה של הגינות, אילו היה הצדק מנחה אותו, הוא היה צריך לברך על כך שאתה זוכה לייצוג הולם, ושניתנת לך היכולת להגן על עצמך. כל מי שעוסק בתחום המשפטים יודע, שהדרך היחידה להגיע לצדק היא רק על ידי עימות שווה כוחות בין התביעה לבין ההגנה״.

״אבל אלישע בוסקוביץ׳, החוקר שלך, אינו מעוניין בצדק. הוא מעוניין רק בפרסום. מבחינתו, אתה לא אדם שראוי להליך הוגן, אלא רק עוד מכשול בינו לבין העלאה בדרגה. הוא מוכן לשלוח אותך לכלא לשנים ארוכות, רק בשביל לקבל תמונה אחת אומללה בעיתון ומחמאה מזויפת ממפקד המחוז״.

״הבחירה ניתנת בידיך. לא אוכל להמשיך לייצג אותך אם לא אקבל ממך שיתוף פעולה מלא. זה הרגע שלך להחליט אם לתת בי אמון, לחזור בך מכל הדברים שאמרת ולהביע עליהם התנצלות, או להישאר לבדך מול כל הכוחות השליליים הללו, בלי שום ניסיון ובלי שום עזרה״.

עורך הדין רכן קדימה, מביט בעיניו של שמשון, ההבעה על פניו הבהירה כי הוא מצפה לתשובה מיידית, בלי עוד התחמקויות.

על אף ששמשון לא קיבל שום תשובה לשאלותיו, ועל אף שדמותו של עורך הדין נותרה מסתורית כשהייתה, עובדה אחת לגביו נודעה לשמשון כעת – הוא הבין שהאיש שממולו הוא בעל יכולות שכנוע יוצאות מגדר הרגיל. בכמה משפטים קצרים הצליח עורך הדין להפוך את כל מה ששמשון חשב עליו, ולשנות את כל התפיסה שלו כלפי חוקרי המשטרה.

״אני מצטער אם נפגעת ממני,״ אמר שמשון, מתכוון לכל מילה שיוצאת מפיו. ״לא הייתה לי שום כוונה לזלזל בך״.

עורך הדין עטה חיוך פלסטי. ״זה בסדר,״ הוא אמר. ״זה לא מה שחשוב כעת״.

שמשון הנהן בראשו. ״אני אעשה מה שאמרת לי לעשות,״ אמר בהיסוס. ״ועדיין, אני רוצה להבין למה האופציה היחידה שאתה מציע לי היא לסרב לשתף פעולה עם החוקרים. אתה צריך להבין, תכנית הפעולה שאתה מציע לי מנוגדת לאופי שלי ולכל מה שאני מאמין בו. תמיד האמנתי ששקרים ותחבולות לא מובילים לשום מקום, ואת התוצאות הטובות ביותר משיגים על ידי כנות ופתיחות. למה אתה חושב שאם אספר לחוקרים את העובדות האמיתיות, זה יהיה לרעתי? על פי מה שהבנתי, החוקר שלי הוא איש הגון. האם לא ראוי היה לנסות להגיע יחד אתו לחקר האמת?״

לרגע אחד עלתה הבעה מוזרה על פניו של עורך הדין, כאילו אכל משהו מקולקל. אחר כך, הוא הביט בשמשון בתערובת של לעג ורחמים. ״אתה אדם טוב, שמשון,״ הוא אמר, ועל פי הטון בו השתמש ניכר היה שהדברים לא נאמרו כמחמאה, אלא כסוג של גידוף. ״אתה אדם טוב,״ הוא המשיך, ״אבל אתה תמים ברמה שאי אפשר לתאר. אתה אדם טוב שכלוא בין אנשים שכל ההתמחות שלהם היא לנצל אותך״.

״אתן לך רק הוכחה אחת,״ המשיך עורך הדין. ״מהיכן בדיוק אתה יודע שהחוקר שלך הוא איש הגון?״

שמשון חשב לרגע. ״האמת, שמעתי את זה מאחד השוטרים כאן״. הוא ראה את ההבעה על פני עורך הדין, וידע בדיוק מה הוא חושב על זה. ״זה לא כמו שאתה חושב,״ הוסיף בבהילות. ״השוטר ההוא היה ממש בסדר, הוא היחיד שניסה לעזור לי״.

עורך הדין נאנח. ״אני רואה שאתה באמת מקרה קשה,״ אמר בייאוש. ״הרבה זמן לא ראיתי מישהו כמוך, מישהו שפשוט מאמין לכל מילה שנאמרת לידו. למרות זאת, טוב שהזכרת את השוטר ההוא. אולי זה יעזור לי להוכיח את הנקודה שלי. תקשה לי לנחש, שהשוטר הנחמד ההוא שעזר לך כל-כך, הוא בחור תימני נמוך, עם משקפיים עגולות וגבות שמגיעות עד המצח״.

למרות התיאור המוגזם והלועג, יכול היה שמשון לקשר בקלות רבה את דמותו של השוטר שבזיכרונו לדמות שזיהה עורך הדין. ״איך אתה יודע?״ הוא שאל, עיניו מתעגלות בהפתעה.

עורך הדין חייך חיוך יהיר, חיוך של ניצחון. ״הגיבור שלך הוא לא אחר מאשר אילן שרעבי,״ אמר בלעג בלתי מוסווה. ״זיהיתי שזה הוא, כי הוא משמש כרגע בתפקיד השוטר הטוב של התחנה. למעשה, האיש הוא מנומס ואדיב בדיוק כמו שאני נשיא ארצות הברית. לא אפרט לך את כל ההיסטוריה שלו, רק אומר לך שהאיש היה מועמד לקצונה, ובאדיבותי הוא הושלך מקורס קצינים אחרי שהכה באלימות קשה כמה מלקוחותיי, עד שאפילו מחלקת הטיוח של מח״ש לא יכולה הייתה להתעלם מהתנהלותו. כרגע הוא משמש כשוטר זוטר, ובין התפקידים שלו הוא משחק איש נחמד שתפקידו ליצור אמון בין העצורים לבין החוקרים. תאמין לי, אם יש אדם אחד בעולם שאני מאמין לגביו שכל מילה שהוא מוציא מפיו היא שקר – הרי שזה אילן שרעבי״.

שמשון קפא על מקומו בהלם.

באופן מוזר, מכל העוולות שנעשו לו מאז הגיע לתחנת המשטרה, מכל ההשפלות ומכל המהלומות שספג, הייתה זו המכה הקשה ביותר. מאז ומתמיד, הדבר ששמשון שנא יותר מכל היה שמשקרים לו. התחושה שחוקרי המשטרה תמרנו אותו, ניהלו מסביבו תיאטרון שלם שכל מטרתו להפעיל עליו לחץ פסיכולוגי, הייתה בלתי נסבלת.

״עכשיו,״ המשיך עורך הדין בעליצות, לא מודע כלל לתחושותיו של שמשון, ״בוא ונדבר על החוקר שלך, פקד בוסקוביץ׳ ההגון״.

״כמו שכבר הבנת, לי ולבוסקוביץ׳ יש היסטוריה די ארוכה. אני מכיר אותו הרבה זמן, וגם הוא חושב שהוא מכיר אותי. אם יש דבר אחד שאתה יכול להיות בטוח לגביו, הוא שמדובר באחד החוקרים המושחתים ביותר במשטרת ישראל״.

עורך הדין השתהה, ממתין עד שההגדרה הקשה תיקלט היטב. אחר כך המשיך, על פניו ניכרת הנאה מכוערת. ״לא אוכל להכחיש שבוסקוביץ׳ הוא אחד האנשים המוכשרים ביותר במשטרה. בתי הכלא מלאים באנשים שבלעדיו היו עדיין חופשיים ומאושרים, והוא מהווה בעבורי ובעבור עמיתיי אתגר לא מבוטל. אבל דווקא בגלל זה, העובדה שהאיש עוקף את כל החוקים ומתנהל כאילו המשטרה שייכת לו, היא חמורה ביותר״.

״מכיוון שאתה עומד להתמודד מולו, חשוב שתכיר אותו ואת השיטות שלו. מדובר באיש בלתי נשלט, חסר קווים אדומים, שלא מהסס לנהוג כאחד העבריינים כאשר הוא מרגיש שהוא קרוב להשיג פריצת דרך כלשהי בתיק שהוא מנהל. אם אתה רוצה דוגמא אחת להגינות המושלמת שלו, אוכל לספר לך על תרגיל חקירה קבוע שלו, תרגיל שהוא כנראה ינסה להפעיל גם עליך. מדובר בהמצאה שלו שחביבה עליו מאוד, תרגיל שהוא מכנה בשם ׳תרגיל המסמך הסודי׳. בכמה מילים, השיטה שלו היא להשאיר בתא המעצר מסמך מפוברק, שנושא את המילים ׳סודי ביותר׳. עד היום, אף אחד מהעצורים לא הצליח להתגבר על הפיתוי ולקרוא את המידע שבמסמך״.

״למעשה, מדובר במלכודת מתוחכמת. במסמך מופיעה התכתבות מזויפת עם גורם משפטי כלשהו שבוסקוביץ׳ בדה מליבו הקודח, ועל פי ההתכתבות מקבל העצור רושם שהראיות שבידי המשטרה מספיקות לשלוח אותו לכלא לשנים ארוכות. אחרי שבוסקוביץ׳ מוודא שהאסיר קלט את המסר, הוא משכנע את העצור להודות תמורת עונש קל, בדרך כלל מחצית מזה שמופיע במסמך. במרבית המקרים העצור יסכים להודות בכל דבר, אחרי שהוא משוכנע שמצבו המשפטי גרוע בהרבה ממה שהוא באמת״.

שמשון הזדעזע. ״זה חוקי?״ שאל בפליאה.

עורך הדין חייך. ״לדעתי לא, אבל דעתי אינה זו שקובעת. לכל הדעות, מדובר בזיהום חמור של הליך החקירה. כשאסיר מקבל את הרושם שהוא עתיד להיכנס למאסר עולם, הוא עשוי להודות בכל דבר, גם אם הוא חף מפשע. למרבה הצער, לבתי המשפט לא כל כך אכפת. הם לעיתים נוזפים בחוקר, אבל כשיש מולם הודאה – אין כמעט מה שיעצור אותם מלפסוק לרעת הנאשם״.

עורך הדין התרומם ממקומו. ״אני יכול לפטפט איתך עד מחר בנוגע למעלליו של פקד בוסקוביץ׳, אבל זמני קצר. אני מקווה שהבנת את המסר, ושהשיחה בינינו הועילה לך. אני מקווה שתקבל את ההחלטות הנכונות, ואני בטוח שלא תיתן לחוקרי המשטרה לסובב אותך כמו שהם עשו עד עכשיו״.

הוא לא המתין לתגובתו של שמשון. בצעדים מהירים הוא ניגש אל הדלת, קורא בקול: ׳היי!׳ נשמע רעש של בריח מוסט, הדלת נפתחה, עורך הדין יצא החוצה.

שניות ספורות חלפו עד שאדם אחר נכנס פנימה.

פקד אלישע בוסקוביץ'.​
 

מירי11111

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
פרק ארוךךך
קצת התקשיתי לקרא כל מילה (אולי סתם כי זה על המחשב....)

קצת מרגיש קורס על המערכת המשטרתית....

אולי בהשפעת המשפט המתוקשר של נתניהו, כל ההסברים על המערכת המסואבת, קצת מרגישים מיותרים.
זה כאילו מדיי מובן מאליו...
 

Chaya Lea

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
וואו
למרות שגם הפרקים הקודמים היו ממש יפים אף פעם עוד לא קראתי את השורה האחרונה בכזו הרגשה של: "שיבוא כבר הפרק הבא!" עד עכשיו ;)
 

mic003

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
עריכה תורנית
פרק ארוךךך
מסכים, יצא לי יותר ארוך ממה שתכננתי, אבל לא הייתה לי דרך לפרק אותו לשניים.
קצת מרגיש קורס על המערכת המשטרתית....

אולי בהשפעת המשפט המתוקשר של נתניהו, כל ההסברים על המערכת המסואבת, קצת מרגישים מיותרים.
זה כאילו מדיי מובן מאליו...
האמת, שחששתי שזה יתפרש כך בהתאם למצב האקטואלי.
אבל אני מוכרח לומר שדווקא הקטעים האלו הם קטעים ששרדו מהעבר, והם נכתבו בתקופה שבה תיקי נתניהו היו חזקים ובנויים בסלע.
את ההשראה לא קיבלתי בכלל ממשפט נתניהו (אולי טיפטיפה מהמשפט של רומן זדורוב, אם כי גם הוא היה אז אשם בעיני רוב העולם).
בכל אופן, הסיפור הוא לא על השחיתות של המערכת המשטרתית. להיפך, אחת הדמויות הראשיות היא של שוטר, והיא דמות די חיובית. אבל דווקא בגלל זה, לא רציתי ליפול בטעות שהרבה סופרים (בעיקר חרדיים אבל ברור לי שלא רק) עושים כשהם הופכים דמות של שוטר לדמות נערצת. אני מנסה לכתוב על אנשים אמיתיים, ואנשים אמיתיים הם מלאים חסרונות וגם יתרונות. ולכן, חשוב היה לי לא להקיף את השוטר בהילה של זוהר, אלא להזכיר שלכל דבר יש צד שני, ואנשים רבים יכולים לראות את הגבורה שלו כסמל לשחיתות, ואת המערכת שבו הוא נמצא כמערכת שמסמלת הרבה דברים שהם לא בהכרח טובים.
 

mic003

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
עריכה תורנית

brachy 100

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
עריכה והפקת סרטים
וואו!!
פרק יפיפה
היה קצת קשה לקרוא את הפסקאות הארוכות, אבל היה שווה
 

mic003

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
עריכה תורנית
שאלה לקוראי הסיפור ששרדו אתי עד כה:
האם אתם מעדיפים פרקים באורך קצר יותר, או שזה סבבה.
זה חשוב לי ממש לקראת ההמשך, כי הסיפור מתחיל להיכנס לשלב השני שלו.
 

AUVI

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
בפלטפורמה דיגיטלית הרבה יותר נח לקרוא פרקים קצרים.
אבל אנחנו במתח...
פשרה:
פרקים קצרים- ותדירים!
 

אולי מעניין אותך גם...

אשכולות דומים

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קלו

א הוֹדוּ לַיהוָה כִּי טוֹב כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ב הוֹדוּ לֵאלֹהֵי הָאֱלֹהִים כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ג הוֹדוּ לַאֲדֹנֵי הָאֲדֹנִים כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ד לְעֹשֵׂה נִפְלָאוֹת גְּדֹלוֹת לְבַדּוֹ כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ה לְעֹשֵׂה הַשָּׁמַיִם בִּתְבוּנָה כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ו לְרֹקַע הָאָרֶץ עַל הַמָּיִם כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ז לְעֹשֵׂה אוֹרִים גְּדֹלִים כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ח אֶת הַשֶּׁמֶשׁ לְמֶמְשֶׁלֶת בַּיּוֹם כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ט אֶת הַיָּרֵחַ וְכוֹכָבִים לְמֶמְשְׁלוֹת בַּלָּיְלָה כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:י לְמַכֵּה מִצְרַיִם בִּבְכוֹרֵיהֶם כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:יא וַיּוֹצֵא יִשְׂרָאֵל מִתּוֹכָם כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:יב בְּיָד חֲזָקָה וּבִזְרוֹעַ נְטוּיָה כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:יג לְגֹזֵר יַם סוּף לִגְזָרִים כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:יד וְהֶעֱבִיר יִשְׂרָאֵל בְּתוֹכוֹ כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:טו וְנִעֵר פַּרְעֹה וְחֵילוֹ בְיַם סוּף כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:טז לְמוֹלִיךְ עַמּוֹ בַּמִּדְבָּר כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:יז לְמַכֵּה מְלָכִים גְּדֹלִים כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:יח וַיַּהֲרֹג מְלָכִים אַדִּירִים כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:יט לְסִיחוֹן מֶלֶךְ הָאֱמֹרִי כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:כ וּלְעוֹג מֶלֶךְ הַבָּשָׁן כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:כא וְנָתַן אַרְצָם לְנַחֲלָה כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:כב נַחֲלָה לְיִשְׂרָאֵל עַבְדּוֹ כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:כג שֶׁבְּשִׁפְלֵנוּ זָכַר לָנוּ כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:כד וַיִּפְרְקֵנוּ מִצָּרֵינוּ כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:כה נֹתֵן לֶחֶם לְכָל בָּשָׂר כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:כו הוֹדוּ לְאֵל הַשָּׁמָיִם כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:
נקרא  16  פעמים

לוח מודעות

למעלה