אז מה היה לנו כאן- כל הדיונים.. לכאן

מצב
הנושא נעול.

rubi

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים
המחמאות של עמי כהן מגיעות למרדכי רוזנפעלד ולא למנדי והמחמאות של עדי מגיעות לארי פרקש,
למנדי ושטיין אין שום קשר לאיך שהמקצבים נשמעו.
מי שמתמודד במרוץ מכוניות ומנצח - התודה רק לחברת המכוניות?
שיפוצניק שקודח עם פטישון מקצועי מחברת X - התודה רק לחברת X?

המקצבים הם כלים טובים, אבל הם רק כלי עזר
למי?
למי שיודע להשתמש איתם נכון.

לענ"ד
אי אפשר לקבוע שאין שום קשר בין המקצבים לקלידן.
 

חיה:

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
מוזיקה ונגינה
אוטומציה עסקית
עיצוב ואדריכלות פנים
המחמאות של עמי כהן מגיעות למרדכי רוזנפעלד ולא למנדי והמחמאות של עדי מגיעות לארי פרקש,
למנדי ושטיין אין שום קשר לאיך שהמקצבים נשמעו.
זה נכון.
אבל עדיין, לא מספיק שיש מקצבים טובים.
אחרי שבחרת ממי לקנות מקצבים צריך לדעת להשתמש בהם.
וצריך אומנות כדי שזה יישמע מושלם,
ולאירוע ספונטני ולייב כמו שהקלידנים אמורים לעשות מידי ערב זה פלוס ענק.
מישהו שיש לו את זה , לדעת לבחור מקצבים מתאימים, נעימים ולא צורמים,
זה אולי יותר טכני מאשר מקצוען.
אבל לקלידן זה חובה.
 

swi

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
אבל הסערה האמתית שקמה לאחר התכנית, היתה של אמני התחום, על עזות הקהל להעדיף את שטיין על פני דויטש. ניצחון הטראקים על פני הפדל ססטין. המסקנה הברורה: צריך להחליף את העם.
חחח אתה מאמין שבאמת היה הצבעה של הקהל
ואגב מספיק שמענו את הטענה המגוחכת הזאת, המסקנה הברורה: העם לא התחלף! רק אנשי התקשורת והמדיה שחושבים שהם מיצגים את דעת העם.
 

הדוד סם

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
מי שמתמודד במרוץ מכוניות ומנצח - התודה רק לחברת המכוניות?
שיפוצניק שקודח עם פטישון מקצועי מחברת X - התודה רק לחברת X?

המקצבים הם כלים טובים, אבל הם רק כלי עזר
למי?
למי שיודע להשתמש איתם נכון.

לענ"ד
אי אפשר לקבוע שאין שום קשר בין המקצבים לקלידן.

אם מישהו מחמיא לנהג המירוץ על המנוע של הרכב שלו ולא על הביצוע בתחרות אז המחמאה ליצרן המנוע.
 

דוד מרדכי

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים
עריכה והפקת סרטים
רק לא הבנתי למה הכעס פה על השופטים - חצי מהם בחרו בדויטש. ביניהם עדי עצמו. לא היה רגע בתוכנית שהשופטים לא ידעו להעריך אותו.

האמת בסגנון החסידי אני מאד אהבתי את ברנדויין, כבר מהתחלה. דוקא הוא היה זה שבעיני עושה את זה נכון, מכל הבחינות.
יש מצב שמבין כולם מי שהייתי מזמין לאירוע זה הוא.

לגבי שטיין - זה לא רק מקצבים, יש לו גם יד ימין טובה במיוחד, הוא משדר אנרגיה וקצביות ושמחה (הוא זז, כמו שאומרים), וגם יש לו איזה צניעות שכובשת.

אבל היחיד שאם הייתי רואה אותו באירוע הייתי נעצר להתבונן ולהקשיב הרבה זמן, זה דויטש. מוזיקאי אמיתי, הרמוניות משגעות, מהלכים מפתיעים וכו'. מעורר השראה ולא משעמם לרגע.
 

אלישבע אבר

מנהלת קהילת מוזיקה. סאונד. והפקות במה
מנהל
מנוי פרימיום
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
הפקות ואירועים
קיבלתי באישי בקשה להעלות , מניחה כאן..

היה שם בתחרות כמה דברים מאד תמוהים. קודם כל לכל אורך העונה יענקי רובין משוגע על דויטש, אומר שהוא רמה אחת מעל כולם הרמוניה זו הרמוניה, קלרינט זה קלרינט וכו' וכו' וכו'. ופתאם בגמר הכל מתהפך. ולא כל הגמר. אלא בסוף בסוף בסוף. כי בחלק הראשון יענקי רובין מעלה לחלק השני את דויטש וברנדווין, ומעין שפתאם בראש בראש הוא מעדיף את שטיין.
אבי דרור, אם הוא יותר מתחבר לסגנון של שטיין אז שינגן את הסגנון הזה, אם הוא לא מנגן את הסגנון הזה כנראה שהוא יותר מתחבר לסגנון מוזיקה היפה והאמיתי. וחוצמזה, בחלק הראשון הוא היה ברור לו שהוא מעלה את דויטש ולא היה ברור לו מי השני שהוא מעלה אותו, ופתאם מתהפך. הוא מעלה את שטיין. לא מוזר?
דוד ביתן, אומר בפרק אחד לפני הסוף לדויטש אפי' שהוא ניגן לא טוב מבחינתו, כי זה לא הסגנון שלו בכ"ז שומעים אותו אומר לו במפורש מבחינתי "אתה הקלידן הבא". לא מוזר שבגמר הוא מעדיף את שטיין על דויטש? כל העונה רואים איך הוא אוהב את הסגנון של דויטש ופתאם בגמר טוקר אומר שדוד ביתן תמיד אוהב את שטיין. בטוח? אני ראיתי במשך העונה משהו אחר.
עמי כהן, לא ימכור את האיכות והמוזיקה האמיתית תמורת חנופה לטוקר.
עדי נתנאלי משקיע שעות על גבי שעות בכלים שישמעו הכי טוב בעולם באורגן, אז מה קרה שהוא נתן לתחרות הזאת להסתיים ככה? ממש אכזבה.
חוצמזה כבר זה זועק שהשופטים מסכמים ביניהם שיהיה שלש שלוש, מה זה? ואיך יכול להיות שהמאזינים מדרגים 61 - 39 ? נו באמת, בראש בראש באמצע התוכנית דויטש ניצח ב4 אחוז ופתאם זה מתהפך כל כך? לא נראה לי הגיוני.
הא שכחתי את העיקר, טוקר משוגע על שטיין רואים את זה מהרגע הראשון!!!! טוב, אז הכל היה מכור מראש, אז למה נתנו לנו השליה שיש כאן מוזיקה איכותית, אנחנו לא מתפשרים על פחות מהטוב שבטוב וכאן קרה משהו אחר. חבל, מאכזב, ציפתי ליותר...
טיפ למי שרוצה לנצח בקול הבא בקיץ, תבחר סגנון רחובי, זול, אולי תתאמן קצת על ראפ, תעשה את זה טוב, ותנצח. טוקר אוהב את זה הוא יבחר בך.
מצטער על הציניות אבל חשוב לי לומר את הדברים כך. אשמח שהדברים יתפרסמו לפי הראיה שלי.
תודה רבה לך
יהודה.
 

rubi

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים
לכל אורך העונה יענקי רובין משוגע על דויטש, אומר שהוא רמה אחת מעל כולם הרמוניה זו הרמוניה, קלרינט זה קלרינט וכו' וכו' וכו'. ופתאם בגמר הכל מתהפך. ולא כל הגמר. אלא בסוף בסוף בסוף. כי בחלק הראשון יענקי רובין מעלה לחלק השני את דויטש וברנדווין, ומעין שפתאם בראש בראש הוא מעדיף את שטיין.
אבי דרור, אם הוא יותר מתחבר לסגנון של שטיין אז שינגן את הסגנון הזה, אם הוא לא מנגן את הסגנון הזה כנראה שהוא יותר מתחבר לסגנון מוזיקה היפה והאמיתי. וחוצמזה, בחלק הראשון הוא היה ברור לו שהוא מעלה את דויטש ולא היה ברור לו מי השני שהוא מעלה אותו, ופתאם מתהפך. הוא מעלה את שטיין. לא מוזר?

אממממממ....
אני מחבר את זה למה שאמרו קודם, שחלק מהשופטים יכולים לקנא ביכולות של הצעירים הללו,

יש מצב שהם אמרו לעצמם וואי איזה ברוך הכנסתי את עצמי, אני הולך להעיף למעלה מישהו שהולך להתמודד על המשבצת שלי?

יאלה ניתן את זה למישהו בז'אנר אחר שלא יפריע לי.
 

אליהו שטיין

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
הפקות ואירועים
קיבלתי באישי בקשה להעלות , מניחה כאן..

היה שם בתחרות כמה דברים מאד תמוהים. קודם כל לכל אורך העונה יענקי רובין משוגע על דויטש, אומר שהוא רמה אחת מעל כולם הרמוניה זו הרמוניה, קלרינט זה קלרינט וכו' וכו' וכו'. ופתאם בגמר הכל מתהפך. ולא כל הגמר. אלא בסוף בסוף בסוף. כי בחלק הראשון יענקי רובין מעלה לחלק השני את דויטש וברנדווין, ומעין שפתאם בראש בראש הוא מעדיף את שטיין.
אבי דרור, אם הוא יותר מתחבר לסגנון של שטיין אז שינגן את הסגנון הזה, אם הוא לא מנגן את הסגנון הזה כנראה שהוא יותר מתחבר לסגנון מוזיקה היפה והאמיתי. וחוצמזה, בחלק הראשון הוא היה ברור לו שהוא מעלה את דויטש ולא היה ברור לו מי השני שהוא מעלה אותו, ופתאם מתהפך. הוא מעלה את שטיין. לא מוזר?
דוד ביתן, אומר בפרק אחד לפני הסוף לדויטש אפי' שהוא ניגן לא טוב מבחינתו, כי זה לא הסגנון שלו בכ"ז שומעים אותו אומר לו במפורש מבחינתי "אתה הקלידן הבא". לא מוזר שבגמר הוא מעדיף את שטיין על דויטש? כל העונה רואים איך הוא אוהב את הסגנון של דויטש ופתאם בגמר טוקר אומר שדוד ביתן תמיד אוהב את שטיין. בטוח? אני ראיתי במשך העונה משהו אחר.
עמי כהן, לא ימכור את האיכות והמוזיקה האמיתית תמורת חנופה לטוקר.
עדי נתנאלי משקיע שעות על גבי שעות בכלים שישמעו הכי טוב בעולם באורגן, אז מה קרה שהוא נתן לתחרות הזאת להסתיים ככה? ממש אכזבה.
חוצמזה כבר זה זועק שהשופטים מסכמים ביניהם שיהיה שלש שלוש, מה זה? ואיך יכול להיות שהמאזינים מדרגים 61 - 39 ? נו באמת, בראש בראש באמצע התוכנית דויטש ניצח ב4 אחוז ופתאם זה מתהפך כל כך? לא נראה לי הגיוני.
הא שכחתי את העיקר, טוקר משוגע על שטיין רואים את זה מהרגע הראשון!!!! טוב, אז הכל היה מכור מראש, אז למה נתנו לנו השליה שיש כאן מוזיקה איכותית, אנחנו לא מתפשרים על פחות מהטוב שבטוב וכאן קרה משהו אחר. חבל, מאכזב, ציפתי ליותר...
טיפ למי שרוצה לנצח בקול הבא בקיץ, תבחר סגנון רחובי, זול, אולי תתאמן קצת על ראפ, תעשה את זה טוב, ותנצח. טוקר אוהב את זה הוא יבחר בך.
מצטער על הציניות אבל חשוב לי לומר את הדברים כך. אשמח שהדברים יתפרסמו לפי הראיה שלי.
תודה רבה לך
יהודה.
אני לא מאמין בדרך הזאת של הקונספירציות, למה זה מועיל??

אני מעדיף להיות "תמים" ולהאמין שלא היה משחק מכור מראש, או שעשו דברים בשביל להתחנף לטוקר.

וכן, מפורש סידרו שם שיצביעו 3 3 בשביל לתת למאזינים להחליט, כך הם לא צריכים להיות "הרעים" שמעדיפים אחד על השני.

ובקשר ל39 61, פשוט בשעות האלו היו יותר אנשים שהעדיפו את שטיין. ואני מאלה שמאוכזבים מזה.

מי שבוחר לחיות עם קונספירציות שיהנה מהחיים היפים שלו....
 

חרבונא

משתמש מקצוען
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
הפקות ואירועים
אממממממ....
אני מחבר את זה למה שאמרו קודם, שחלק מהשופטים יכולים לקנא ביכולות של הצעירים הללו,

יש מצב שהם אמרו לעצמם וואי איזה ברוך הכנסתי את עצמי, אני הולך להעיף למעלה מישהו שהולך להתמודד על המשבצת שלי?

יאלה ניתן את זה למישהו בז'אנר אחר שלא יפריע לי.
אני לא מאמין שעד כדי כך....
אבל כן בהחלט יש בעיות בתחרויות האלו שהם מכורות מראש עיין ערך הקול הבא 1 שמי שיודע משה קליין כמעט הרס את התחרות והשואו לפדידה...
חוץ מזה שאין ספק שיש משהו כובש באישיות והעדינות של שטיין וזה נשמע מטורף כזה שבחור בן 17 שאסור לא להופיע זכה בקלידנים עם שני קלידים שבורים אז כן אם אני מחפש רייטניג אני בוחר בו כי הוא יעשה את העבודה טוב יותר....
צער גדול שזה הרמה בתקשורת שלנו עד שמנסים לעשות משהו סטייל ריאלטי עושים אותו מלא בחוסר אמון.
 

חרבונא

משתמש מקצוען
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
הפקות ואירועים
אני לא מאמין בדרך הזאת של הקונספירציות, למה זה מועיל??

אני מעדיף להיות "תמים" ולהאמין שלא היה משחק מכור מראש, או שעשו דברים בשביל להתחנף לטוקר.

וכן, מפורש סידרו שם שיצביעו 3 3 בשביל לתת למאזינים להחליט, כך הם לא צריכים להיות "הרעים" שמעדיפים אחד על השני.

ובקשר ל39 61, פשוט בשעות האלו היו יותר אנשים שהעדיפו את שטיין. ואני מאלה שמאוכזבים מזה.

מי שבוחר לחיות עם קונספירציות שיהנה מהחיים היפים שלו....
הקטע שבנתיים אם תעבור על הפורום נראה שרוב הציבור מאוכזב משזה מה שלא נשמע הגיוני...
העדפה שלך ליהיות תמים אב בהחלט זה לא המצב מה לעשות..
 

swi

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
ואיך יכול להיות שהמאזינים מדרגים 61 - 39 ? נו באמת, בראש בראש באמצע התוכנית דויטש ניצח ב4 אחוז ופתאם זה מתהפך כל כך? לא נראה לי הגיוני.
המעניין גם שבצלאל קאהן אומר לטוקר שיש 61% לאחד המתמודדים, הוא שואל אותו, איך נשקלל את זה?
נשמע מאוד אמין.....
 

ברוך ר

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים
למה אין פה בפורום החשוב הזה נציגות של אחד הקלידנים ?
אולי שמישהו ישלח מייל לעדי נתנאלי או ליבלה שיכנסו לכאן ונוכל לשאול אותם שאלות ! (לא רק בנושא הזה)
@אלישבע אבר
 

מאן דאמר..

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
מי זה ?
יעקב בלוך ?
 

ברוך ר

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים
אבל ליבלה ליפסקר או עדי נתנאלי לא כאן (וגם בלוך כבר תקופה ארוכה לא מבקר פה)
 

מאן דאמר..

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
אבל ליבלה ליפסקר או עדי נתנאלי לא כאן
למה החלטת?
(וגם בלוך כבר תקופה ארוכה לא מבקר פה)
1594496718247.png
 

קוד

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
סלחו לי רבותי, איני מנגן בכלי שלכם, אבל אולי יש לי מה להוסיף:
אני לא חושב שנכון לעשות למישהו שיימינג של איש רע, או קצת רע.
אבל כן יש לשים לב, שרוב תחנות הרדיו בימינו, או במותג החדש- רוב 'התעשיה' עשויה מפופ. ממה שפופולרי. בכל תחנות הרדיו, לצערנו מה ששולט רוב הזמן זה לא האמנות, אלא מה שמכניס. שמביא מאזינים, צפיות, השמעות, הורדות ומכירות. יפה או לא, אמנותי או לא זה לא העניין. אלא רק מה שמכניס. יש פה גם הרבה חינוך מוסיקלי לציבור כולו- אנשי המדיה, ופעמים רבות גם המוסיקאים עצמם, מחנכים את הציבור שזה יפה וזה מוכר, וזה בסטייל. סוג של ביצה ותרנגולת. הגיוני שזה מה שהם אוהבים, כמו שרובנו אוהבים קורנפלקס עם חלב לעומת ארוחת בוקר בריאה ומושקעת (ראו בהרחבה בספר 'יודע נגן' של פרופסור דניאל שליט).

בשנה שעברה, בלהיטים של יואלי דיקמן, הוא דיבר עם איזה אמן על שיר חדש שהוציא. השיר היה עם כלים אמתיים, לא אלקטרוני, ויואלי מאוד התפעל. הוא אמר שהוא חשב שבטח ישמע שוב משהו אלקטרוני ופופ, ומאוד הופתע לטובה. אבל מה בין הטעם האישי שלו לבין מה שמביא מאזינים (שרובם לא מבינים באמת במוסיקה)? רדיו מחפש מאזינים, ולכן גם מנחם ויואלי וגם כולם, בפריים טיים של הרדיו, משדרים כמעט אך ורק פופ.

שימו לב, שיצירות האמנות, או האומנים הגדולים- כמעט ולא מושמעים באף תחנת רדיו, וכמעט באף תוכנית. בכל המוסיקות, בכל המגזרים (כן, במוסיקה החילונית באמת משמיעים המון, אבל המון, פסולת מוסיקלית. עבודה פשוטה של טכנאי שידע להשתמש בנוסחה: יצר+קצב=כסף. לא לב ולא מח ולא תוכן).

מתי לאחרונה שמעתם ברדיו, לא סתם שיר, אלא יצירת אומנות? מי שמכיר את היצירות הקוליות של שלום למר, או את המילים הנפלאות ובעלות העמקות של שולי רנד, או את היצירות המוסיקליות של האחים רזאל, או של יהודה גלאנץ (לענ"ד הו מגדולי המוסיקאים והנגנים בעולם היהודי כבר עשרות שנים), ועוד רבים ומופלאים, יודע לענות.

ולכן, אני חושב שאל לכם להיפגע. אתם אומנים, ומעריכים אומנות, ואנא מכם- המשיכו בדרככם. כי בס"ד- אתם יוצרים, ולא סתם יוצרים, אלא יוצרים את מה שהציבור יאהב, כי אתם יוצרים את מה שהציבור ישמע ויבחר לשמוע. נכון, אינכם שולטים על הרדיו, אבל יש לכם כח השפעה. גם אתם אלו שמאחורי הקלידים. וכל מוסיקאי יודע שהמוסיקה האמתית היא לא זו שמשודרת ברדיו.

לגבי עצם התחרות- אני חושב שבלי כוונה ירדתם הרבה על אחד המתמודדים. וזה לא דבר נכון משום בחינה. אני לא מעריץ של הסגנון, אבל התפעלתי מהיכולות של הנגנים האלו. כן גם שלו. פשוט קוסמים. כדי לעשות כזה דבר מכלי נגינה צריך להיות קוסם, וזה ממש התאים לי בקרבה לפרשת בלק- "וקסמים בידם". וואלה קסמים בידם...

ולסיום חשוב אחרי מה שאמרתי על התעשיה הזו- סוף סוף, כמו שכתבו כאן לפני- כדי לנגן בסגנון הזה צריך להיות אמן. ואני מעריך מאוד את היכולת האמנותית של כולם שם. לענ"ד, עצם זה שמישהו הגיע לגמר (וגם לשלבים שקדמו לו) זו כבר תעודת הוקרה מספקת. כולם עמדו לפני הגביע במרחק נגיעה (בנגינה הם עקפו את הגביע הרבה...). זה לא הפסד. זה הישג.

כחסיד של כלים אקוסטיים, אני שמח על ההזדמנות ללמוד להעריך יותר את כולכם ואת הענף הנפלא שלכם.
היו ברוכים.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכד

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם:ג אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ:ד אֲזַי הַמַּיִם שְׁטָפוּנוּ נַחְלָה עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ:ה אֲזַי עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ הַמַּיִם הַזֵּידוֹנִים:ו בָּרוּךְ יְהוָה שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם:ז נַפְשֵׁנוּ כְּצִפּוֹר נִמְלְטָה מִפַּח יוֹקְשִׁים הַפַּח נִשְׁבָּר וַאֲנַחְנוּ נִמְלָטְנוּ:ח עֶזְרֵנוּ בְּשֵׁם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:
נקרא  16  פעמים

לוח מודעות

למעלה