אז מה היה לנו כאן- כל הדיונים.. לכאן

מצב
הנושא נעול.

חד משמעית

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
הוא ממשיך לנגן
הוא עובד כבר באירועים
הוא קיבל את המקום שלו ואת המחמאות על הדיוק בנגינה
(לדעתי זכייה בתחרות כזאת לא מוסיף כמעט כלום)
וודאי שזה לא משפיע, התכוונתי פספוס של התחרות ושל השיפוט.
 

horseman

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
אז הבננו את העניין ארי פרקש בסט שהוא הביא לשטיין [אולי אפילו בחינם.... בשביל השיווק.... ]
גנב את ההצגה וקיבל פרסום אדיר חינם!
מול עדי נתנאלי שהשקיע מאות שעות והמון כסף בשביל לשווק את עצמו......[ובסוף הוריד את הכובע כך אמר עדי לשטיין........]
 

Perfect Music

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
אז הבננו את העניין ארי פרקש בסט שהוא הביא לשטיין [אולי אפילו בחינם.... בשביל השיווק.... ]
גנב את ההצגה וקיבל פרסום אדיר חינם!
מול עדי נתנאלי שהשקיע מאות שעות והמון כסף בשביל לשווק את עצמו......[ובסוף הוריד את הכובע כך אמר עדי לשטיין........]
דרך אגב... ארי פרקש ממש לא נתן לו את הסט בחינם!!
 

בן ציון יקר

משתמש פעיל
מוזיקה ונגינה
אז הבננו את העניין ארי פרקש בסט שהוא הביא לשטיין [אולי אפילו בחינם.... בשביל השיווק.... ]
גנב את ההצגה וקיבל פרסום אדיר חינם!
מול עדי נתנאלי שהשקיע מאות שעות והמון כסף בשביל לשווק את עצמו......[ובסוף הוריד את הכובע כך אמר עדי לשטיין........]
אתה לא רוצה לדעת באמת כמה פרקש לוקח על הסטים שלו
הוא לא זול בכללללל...
 

הדוד סם

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
אז מבחינתך קלידן טוב הוא אחד שטוב במשהו אחד ועושה את זה יותר טוב ממקצוען

לא, רק אמרתי שבקטע הספציפי הזה שטיין היה יותר טוב, ואם השפיטה היא נטו על הקטע הזה אז הוא מנצח,
לא אמרתי שמי שמנצח הוא קלידן יותר טוב בהכל.
 

aaabbb

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
חבר'ה, אחרי שתראו את זה רק יפול לכם האסימון, כמה שזלזלו באינטלגנציה של המאזינים/צופים. [מישהו כתב פה את זה].
אבי דויטש בסרטון טרי. כל מילה מיותרת. נראה את שטיין עושה רק רבע מזה...
בבקשה https://www.youtube.com/watch?v=YPoza0qv3ys&feature=em-lsp
 

לבלוב

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
אני אגיד לכם מה הבעיה פה
כולכם פה מקצוענים (אחד יותר ואחד פחות), ולכן אוטומטי אתם מתחברים ל"מקצוען יותר".
אבל אם נחשוב מי "הקלידן" הכי טוב, שיכול להרים רחבות ריקודים וכו', אני חושב שבלי ספק שטיין הוא הזוכה (וברנדוויין מקום שני).
אטבי דויטש, הוא "מאסטרו", הוא יכול לפתוח תזמורת כבר היום, ובלי ספק עוד ישמעו ממנו הרבה בשנים הבאות.
אבל התחרות היתה עכשיו על "קלידן"........
 

lab

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים
כמסיבת פרידה מן המוזיקה לקראת בין המצרים, צפיתי אמש בגמר של תכנית הקלידנים של קול חי, שהתקיים במוצ"ש האחרון בתכניתו של מנחם טוקר, אחרי שבדרכים במוצאי שבתות החורף יצא לי לשמוע אי אלו חלקי פרקים.

קודם כל עלי לומר שהיה מרתק, ולא פשוט להחזיק שלוש שעות אירוע בלי להמאיס. למען האמת, לא תכננתי לראות הכל. חשבתי לדלג לקטעים נבחרים ולסכם את הפרק הזה בחיים בעשרים דקות עד חצי שעה. אבל כאמור, היה מרתק.

ברור שמבחינה מקצועית יש המון מקום לשפר. גם מבנה התכנית, גם חוסר ההגינות הזועקת, גם התוויית חלק מהכללים תוך כדי תנועה, גם ליהוק הזמרים, גם השיפוט ועוד. זה בהחלט היה קצת חובבני לעומת הבזז שהעניין הזה עורר. וגם זה טבעי למדי למוטציה תרבותית חרדית חדשה כזו.

לפי דעתי השיפוט האמתי היה אמור להתבצע על פי הקטע האינסטרומנטלי בחלק הראשון. (בהם כולם היו מופלאים, ומעל כולם – מנדי ברנדווין, לטעמי – וכדלהלן). בחלק שליוו את הזמרים, רובם פשוט חירבו, הפריעו וניסו לקחת את כל הפוקוס לעצמם - כהרגלם, והקלידנים יצאו דפוקים. ודווקא על פי זה הם נשפטו.

תאמרו, והרי זה מה שקלידן אמור לעשות באירועים, להוות עזר כנגד הזמר המהולל. זה נכון, ועדיין, יש כמה הבדלים, ובראשם התיאום שנבנה עם הזמר לפני כל אירוע ובוודאי לאחר כמה אירועים, שלא היה כאן, והעובדה שכאן הקלידן עצמו אמור להיות במרכז ולא יכול להיות שהזמר ישפיע כל כך על סיכוייו (מילא אם היו נותנים לכולם את אותו זמר, כפי שנעשה בשלב האחרון) ועוד.

אבל הסערה האמתית שקמה לאחר התכנית, היתה של אמני התחום, על עזות הקהל להעדיף את שטיין על פני דויטש. ניצחון הטראקים על פני הפדל ססטין. המסקנה הברורה: צריך להחליף את העם.

אני לא מבין גדול במוזיקה, ואני אפילו לא מחזיק מעצמי כזה, ודווקא לכן זכותי לטעון כדלהלן.

סבורני שהעולם, בעידן החוצפה, בגלל כמה גורמים, עובר לאט לאט מתרבות של כניעה למומחים ומבינים, לתרבות של שפיטה פשטנית הרבה יותר. אנחנו כבר לא צריכים את הזמר הדגול שיאמר שההוא מנגן מצוין, אלא התחלנו להעז להביע את דעתנו גם בנושאים אומנותיים, על פי הפרמטר הבראשיתי התמים – נהניתי או לא נהניתי. זה תפס אותי או לא. עשה לי משהו או כן. ככה פשוט.

ואת הפרמטר הבסיסי הזה – חסר לאמנים באותו תחום, מעצם היותם אמנים. מה שאני הבור רואה כתענוג וזרימה משובחת, האמן רואה כקטסטרופה בלתי מקצועית. ואז הוא אוכל את הלב איך זה שאין מי שיעריך אמנות טהורה.

לסיכום: לפי דעתי, כמייצג בלתי מוכתר של פשוטי העם, בחירתו של שטיין היתה מוצדקת מאוד, מפני שמבלי להיכנס לפרטים והמינוחים האמנותיים – הוא פשוט עשה את העבודה. הקפיץ ושימח והפעים את קצב הלב באופן סוחף. בעוד דויטש הסתדר היטב עם הפשלות של הזמר, הראה ביצועים מורכבים ופסנתריים ושילובים של מקצבים וליוויים שונים, אבל טיפה פחות סחף את הרחבה.

(לשם הדיוק: סבורני שזאת הסיבה שלא שייך לשפוט בתחרות מעין זו על פי שירים שקטים, שבאופן גורף תמיד יסחפו פחות ואכ"מ).
 

חיה:

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
מוזיקה ונגינה
אוטומציה עסקית
עיצוב ואדריכלות פנים
שדויטש מקצוען אין ספק.
אבל אומנות של בחירת סאונדים מתאימים, כמו שאמר עמי כהן-נשמע מאולפן, ואמר עדי נתנאלי- נשמע הפקה מקצועית מחול.
יש לשטיין ובגדול, וכשמדובר בקלידן, שמאלתר במקום, לא אירוע עם תווים כתובים, בלי תזמורת ,שטיין טוב בהרבה.
בחצי הגמר צרם לי ממש הסאונד שדויטש בחר-והוא היה טוב בהרבה, וגם בגמר הוא אכזב עם בחירת הסאונד,
לא מוריד מהמקצועיות, אבל קלידן לחתונה שיש לו את אומנות בחירת הסאונדים זה פלוס ענק!!!
ובזה שטיין אלוף.

דויטש אכן גאון מוזקלי שעוד נשמע עליו.
וכמו שאמרו אם היה תחרות על המוזיקאי הבא, הוא לוקח בפער עצום.
אבל כקלידן הפשלות של שטיין, הגיל, והפער במקצועיות נסלחו והובילו לנצחון,
כי זה מה שבקשו בתכנית.
 

שלוש ארבע ו... אקשן!

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
כמעט הצלחתי לקרוא הכל---- מלאת תובנות ומסקנות מהתחרות והדיונים-
תחרות מדהימה לכל דבר בלי קשר להתלהבות של טוקר כל פעם מחדש- זה באמת הסעיר את עולם המוזיקה והישיבות!
הבעיה הגדולה היא שמי שהוביל את התחרות הוא בור מוזקאי לכל דבר ולכן זה כבר מוריד 50% מהמניות של התחרות.
כמי שכירה מקרוב את אחד מהשופטים העוברים הבנתי ממנו שהוא לא מרוצה בכלל ממקצועיות השפיטה (זה שאני יודע אומנות מסויימת לא בהכרח שאני אדע לשפוט את אומנים האחרים גם אם אני מאסטר בתחום! ולכן גם אם הנגנים שהיו שם הם מאסטרים בתחומם לא מחייב שהם ישפטו מקצועית)
@aad מוזיקאי אלוףףףף מכל הבחינות (ושמעתי אותו גם בחזרות לתחרות ---- בנסיונות הסאונד... (פרטים באישייי.. ;))
השליטה המטורפת בסולמות, לקיחת הסיכונים וחזרה לחוף מבטחים, הרמוניות ועוד זה רק ההתחלה של המעלות---
לגבי הבחירה הסופית זה חברים!!! בלבד, בלי קשר למוזיקאיות ככה שהזכיה לא כ"כ תפסה אותי--- חוץ מזה שהתאכזבתי בשביל אלישיב.
שטיין הפתיעה בגדול כל פעם מחדש אבל לא במוזיקאיות אלא בטריקים ובמהירות ידיים, יש לו את זה בגדול וזה תופס ברמות במיוחד את טוקר ושו"ת.

ראיתי שציינו כאן שלדויישט יש עתיד בתזמורת- אז יש לו כבר בהווה----
 

אייזיק

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה

xyzw

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
אפשר בדרייב?
אברהם דויטש מגיש ביצוע מרגש ומשמח כאחד ל'שיבנה בית המקדש' עם המון תקוה שנזכה לגאולה השלמה בקרוב ממש
קישור ליוטיוב (פתוח בנטפרי)
קישור לגוגל דרייב
 

ברוך ר

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים
תגידו יש שני סגנונות בחסידי ?
אני מתכווין לא בסגנון של דויטש אלא של ברנדווין.
כי למשל אמרו בתוכנית (לא זוכר מי) שדויטש הוא מוצלח במוזיקליות שלו ובהרמוניות וכו', ושטיין יותר בקטע החסידי
אבל הרי גם מנדי הוא ניגן סגנון חסידי וזה בכלל לא היה דומה לשטיין !
אז יש שני סגנונות חסידיים או שפשוט מנדי ניגן מקצועי בנוסף לחסידי בלי טראנסים ?
אשמח למי שיוכל להסביר לי את זה
 

aaabbb

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
תגידו יש שני סגנונות בחסידי ?
אני מתכווין לא בסגנון של דויטש אלא של ברנדווין.
כי למשל אמרו בתוכנית (לא זוכר מי) שדויטש הוא מוצלח במוזיקליות שלו ובהרמוניות וכו', ושטיין יותר בקטע החסידי
אבל הרי גם מנדי הוא ניגן סגנון חסידי וזה בכלל לא היה דומה לשטיין !
אז יש שני סגנונות חסידיים או שפשוט מנדי ניגן מקצועי בנוסף לחסידי בלי טראנסים ?
אשמח למי שיוכל להסביר לי את זה
הבעיה שאלה ש'אמרו' [כוונתי לאחד שהשתתף בתכנית, ולא מהשופטים...] לא בדיוק מבינים או יודעים בדיוק להגדיר.
תכל'ס שניהם ניגנו אותו סגנון בגמר. כל אחד עם מקצבים שונים, ולכן זה נשמע שונה, במילה 'טראנסים' אתה יכול להכליל 50 סגנונות. ולמען האמת 'מקצב' באנגלית כותבים 'style' שפירושו סגנון.
 

cantor

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
ואוו זה מרתק איך סוף סוף יש כאן דיון עניני...
אמרו כבר הכל ואני מצטרף בעיקר לטענה שהשופטים שכחו בשביל מה הם שם
למה מנחם טוקר הוא לא שופט הוא גם יודע לרקוד...
ואלי נביא את שוקי סלומון לשופט...
השופטים שכחו שזה שיש להם כח כי הם מייצגים את האמנים בתחום ולא את הציבור שלא מבין
וכך זה בכל תחרות בכל נושא בעולם
אף פעם לא יתנו למנחה להיות שופט בתחרות ספרות
וכנ"ל במוזיקה ובכל אמנויות שיש
וזה תעודת עניות לשופטים שהתעלמו מבעיות קשות בנגינה של אחד בגלל שחשבו שהציבור שלא מבין בתחום לא יסלחו להם.
 

הדוד סם

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
שדויטש מקצוען אין ספק.
אבל אומנות של בחירת סאונדים מתאימים, כמו שאמר עמי כהן-נשמע מאולפן, ואמר עדי נתנאלי- נשמע הפקה מקצועית מחול.
יש לשטיין ובגדול, וכשמדובר בקלידן, שמאלתר במקום, לא אירוע עם תווים כתובים, בלי תזמורת ,שטיין טוב בהרבה.
בחצי הגמר צרם לי ממש הסאונד שדויטש בחר-והוא היה טוב בהרבה, וגם בגמר הוא אכזב עם בחירת הסאונד,
לא מוריד מהמקצועיות, אבל קלידן לחתונה שיש לו את אומנות בחירת הסאונדים זה פלוס ענק!!!
ובזה שטיין אלוף.

דויטש אכן גאון מוזקלי שעוד נשמע עליו.
וכמו שאמרו אם היה תחרות על המוזיקאי הבא, הוא לוקח בפער עצום.
אבל כקלידן הפשלות של שטיין, הגיל, והפער במקצועיות נסלחו והובילו לנצחון,
כי זה מה שבקשו בתכנית.

המחמאות של עמי כהן מגיעות למרדכי רוזנפעלד ולא למנדי והמחמאות של עדי מגיעות לארי פרקש,
למנדי ושטיין אין שום קשר לאיך שהמקצבים נשמעו.
 

שניאור אייזנבך

אורגניסט ועורך סרטים - '054-8528425'
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
עריכה והפקת סרטים
המחמאות של עמי כהן מגיעות למרדכי רוזנפעלד ולא למנדי והמחמאות של עדי מגיעות לארי פרקש,
למנדי ושטיין אין שום קשר לאיך שהמקצבים נשמעו.
צודק
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ר'

קנג רְאֵה עָנְיִי וְחַלְּצֵנִי כִּי תוֹרָתְךָ לֹא שָׁכָחְתִּי:קנד רִיבָה רִיבִי וּגְאָלֵנִי לְאִמְרָתְךָ חַיֵּנִי:קנה רָחוֹק מֵרְשָׁעִים יְשׁוּעָה כִּי חֻקֶּיךָ לֹא דָרָשׁוּ:קנו רַחֲמֶיךָ רַבִּים יְהוָה כְּמִשְׁפָּטֶיךָ חַיֵּנִי:קנז רַבִּים רֹדְפַי וְצָרָי מֵעֵדְוֹתֶיךָ לֹא נָטִיתִי:קנח רָאִיתִי בֹגְדִים וָאֶתְקוֹטָטָה אֲשֶׁר אִמְרָתְךָ לֹא שָׁמָרוּ:קנט רְאֵה כִּי פִקּוּדֶיךָ אָהָבְתִּי יְהוָה כְּחַסְדְּךָ חַיֵּנִי:קס רֹאשׁ דְּבָרְךָ אֱמֶת וּלְעוֹלָם כָּל מִשְׁפַּט צִדְקֶךָ:
נקרא  7  פעמים

לוח מודעות

למעלה