דרוש מידע השם 'ארי'

מצב
הנושא נעול.

ופרצת

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עריכה והפקת סרטים
פעמים רבות שביקשו עצה מהרבי לגבי קריאת שם לילד, הרבי הדגיש שהנבואה ניתנה להורים, וכי הם אלו שצריכים לבחור את השם.

אולם עדיין אני תמה אם זה רק כאשר מקבלים איזו שהיא "הארה" וכד' או גם כשמתכננים מראש מה הולכים לקרוא.
יכולני להעיד, שלפני לידת אחד הבנים, שוחחנו בינינו לגבי שם - באם יוולד בן. מיד לאחר שהוא נולד, בעלי הציע שם שמאז נישואינו לא עלה כאופציה, ואכן, זה השם שניתן לילד.
 

קוויק

משתמש מקצוען
את האמת היא סיפרה שהם רצו לקרוא ארי וחיפשו איזה שם של סבא שקראו לו אהרון ועוד משהו העיקר לקרוא ארי...
משום מה הסיפור לא הריח לי, לא אהבתי את ההתנהגות
חח יש המוני כאלו, שצריכים למצוא הצדקה לרצונות שלהם
בלי לשפוט, כמובן, כל אחד מה שמקובל אצלו, אבל לפעמים כשחייבים על שם מישהו, אין ברירה אלא לחפש בגנזכים
 

תמי אחת

משתמש סופר מקצוען
צודקת
הפוך
בכתובה קשה מאד לאיית את השמות באידיש
פעם אחת הניקיות שיתפה שדיין מפורסם סיפר להם כמה השם טשערנא בעייתי, כי יש אולי 10 צורות לאיית אותו.
אפרופו,
לבת שלי קראתי ליבי (לא ליבא. ליבי). היתה איתי צ'אלמרית בחדר, בשם זיסי.
כששמעה את השם שקראנו, תהתה: לליבי יש מקור?
עניתי לה מיד: ולזיסי יש מקור? ולליבא יש מקור? ולחלופה המעוברתת - אהובה - יש מקור???
 

ctrl-p קונטרול פי

משתמש מקצוען
ארי שם יפה כקיצור למשהו, אהרון או אריה,
כמובן שלתת שם ארי לבד לא מקובל,
וכל מה שנכתב פה נכנס בתוך דברי חז"ל
"שלא שינו שמם ולבושם"
נ.ב. הבן שלנו הוא ארי חמודי כקיצור לאהרון...
 

כוכב103

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עיצוב ואדריכלות פנים
עימוד ספרים
שאלתם אם מקובל. לא?
אז לא. זה לא מקובל.
שיעשו מה שרוצים בסוף.
ואפשר כמובן להמציא שמות כמה שרוצים. אף אחד לא יעשה להם כלום...

אם הם משפחה שהולכים בתלם, למה שלא ילכו בתלם גם בתחום הזה
ולמה שלא יתחשבו בילד שיתבייש בשם שלו?

ואגב- במצרים כתוב שלא שינו שמם. לא יודעת למה התכוונו
אבל כנראה יש ענין לא לחדש בענין הזה.
 

גביע האש

משתמש מקצוען
ולמה שלא יתחשבו בילד שיתבייש בשם שלו?
למה שיתבייש בשם שלו? כמוהו יהיו עוד הרבה, אף אחד לא אמור לדעת שזה לא אריה או אהרון במקור
ואם כבר-
למה באמת לא לקרוא אריה/אהרון וביומיום ארי??
זה אותו הדבר!
רק בהזמנה של הבר מצווה והחתונה וכשיעלה לתורה הם יפגשו את השם המלא
מה כ"כ גרוע...??
 

יוניקורן

משתמש מקצוען
ואגב- במצרים כתוב שלא שינו שמם. לא יודעת למה התכוונו
אבל כנראה יש ענין לא לחדש בענין הזה.
מצטרפת למה שכתבו כאן:
הרי כל השמות (של בנות בעיקר) ה'אידישיים' - היו תרגום של מילה לשפה המדוברת באותה עת. ללא שום "מקור קדום" והם בהחלט "שינו שמם..."מעניין מה היה הדיון אז כשתחילו לכנות את השמות האלו. אם גם אז נזעקו וקמו או שפשוט מישו התחיל ואז זה נהיה היסטוריה...:unsure:
(מדברת קצת עם נסיון אישי...)
 

ברכון

משתמש מקצוען
שאלתם אם מקובל. לא?
אז לא. זה לא מקובל.
שיעשו מה שרוצים בסוף.
ואפשר כמובן להמציא שמות כמה שרוצים. אף אחד לא יעשה להם כלום...

אם הם משפחה שהולכים בתלם, למה שלא ילכו בתלם גם בתחום הזה
ולמה שלא יתחשבו בילד שיתבייש בשם שלו?

ואגב- במצרים כתוב שלא שינו שמם. לא יודעת למה התכוונו
אבל כנראה יש ענין לא לחדש בענין הזה.
מקובל - כל אחד ישפוט לפי החברה שלו - המקיפה אותו,
מה שאמור להובילבמקרה דנן:
שילד יתחבר/לא יתבייש בשם שלו...

לגבי מצרים, החברה החסידית היא מהחברות היותר שמורות.. ומאד גאים במסורת (מי התחיל/ מתי ולמה התחילה המסורת הזו - ענין לשרשור אחר..)
אבל כששמעה חברתי החסידית, על השם אביגיל שניתן כי האמא אהבה אותו...
היא פתחה זוג עיניים ואמרה לי , אבל מה עם " לא שינו..." (התשובה שלי היתה כמובן תשאלי את הבת שלך פריידי..)
אבל בלי הקנטות, יכול מאד להיות שעניין הלא שינו היה לפי החברה באותה הזמן,
שככל הנראה היה מקובל שם שמות כמו סרח וכדומה.....
ז"א היה שמות שהיו שייכים/מקובלים לקבוצה המסוימת של בני יעקב...
ושם לא קראו לילדים שמות שהיו מקובלים אצל המשפחות המצריות,
ובעצם יצרו "חייץ" בינם לבין המצריים, ע"י שמות משלהם, שפה - משלהם, ומלבוש משלהם...
או במילה אחרת תרבות שונה......
 

יוניקורן

משתמש מקצוען
מקובל - כל אחד ישפוט לפי החברה שלו - המקיפה אותו,
מה שאמור להובילבמקרה דנן:
שילד יתחבר/לא יתבייש בשם שלו...

לגבי מצרים, החברה החסידית היא מהחברות היותר שמורות.. ומאד גאים במסורת (מי התחיל/ מתי ולמה התחילה המסורת הזו - ענין לשרשור אחר..)
אבל כששמעה חברתי החסידית, על השם אביגיל שניתן כי האמא אהבה אותו...
היא פתחה זוג עיניים ואמרה לי , אבל מה עם " לא שינו..." (התשובה שלי היתה כמובן תשאלי את הבת שלך פריידי..)
אבל בלי הקנטות, יכול מאד להיות שעניין הלא שינו היה לפי החברה באותה הזמן,
שככל הנראה היה מקובל שם שמות כמו סרח וכדומה.....
ז"א היה שמות שהיו שייכים/מקובלים לקבוצה המסוימת של בני יעקב...
ושם לא קראו לילדים שמות שהיו מקובלים אצל המשפחות המצריות,
ובעצם יצרו "חייץ" בינם לבין המצריים, ע"י שמות משלהם, שפה - משלהם, ומלבוש משלהם...
או במילה אחרת תרבות שונה......
רק כדי להבין:
הדגש היה על אביגיל כי היא "אהבה את השם"
או כי זה אביגיל??? (ולא שורי, או רייזי או פריידי...)
למיטב ידיעתי אביגיל מופיעה בתנ"ך...
 

גביע האש

משתמש מקצוען
אבל כששמעה חברתי החסידית, על השם אביגיל שניתן כי האמא אהבה אותו...
השם אביגיל בגדר שלא שינו שמם?????? (נסחפנו..........................)
למיטב ידעתי, תקנו אותי אם אני טועה, אביגיל הייתה אשת דוד המלך
 

ברכון

משתמש מקצוען
השם אביגיל בגדר שלא שינו שמם?????? (נסחפנו..........................)
למיטב ידעתי, תקנו אותי אם אני טועה, אביגיל הייתה אשת דוד המלך
זה היה עוד נושא, שאולי קשור בעקיפין לאשכול,
היא טענה לי שבגלל שזה מודרני כרגע, ולכן היא קראה לביתה בשם הזה,
ולא בגלל שהיא באמת אוהבת אותו... -ולכן היא ראתה זאת בעין עקומה,
אני חולקת עליה גם בעניין זה, כי גם ונניח שזה שם שכרגע "אופנתי" יותר,
אם האמא אוהבת אותו, והילדה תרגיש טוב עם השם, אין צורך להבין מדוע קראו דווקא בשם זה..
ואם מדברים על נבואות בשמות,
אז מה שחושבים ביום חולמים בלילה... ויכול להיות שהיא שמעה את השם יותר מידי וזו היתה הנבואה שלה....

אנקדוטה נוספת:
לא מזמן לחבררה זו נולד בן במזל"ט, והיא קראה לו יצחק על שם אחד מסבי המשפחה,
אממה, היא תכננה לקרוא לי איציק או שם חיבה אחר,
אבל המשפחה בסביבה לחצה עליה לקרוא לו "יצחוק", - כפי שמקובל במשפחה,
פתאום חברתי התנגדה נורא לכינוי החיבה ש"שהופל" עליה...
והיא אישה מוצלחת מאד! עם ביטחון עצמי!, ולמות זאת קוראת לבן שלה בכינוי חיבה, שממש לא מקובל עליה...
אז צריך לפעמים לדעת מתי לא להיסחף, אם ה"לא שינו שמם....."
 

אם לבנים

משתמש צעיר
עצם השאלה כאן נראית ממקום פנימי לא רגוע לתת "ארי"... וזה אומר דרשני...
לי יש תינוק קטן אהרן ועדיין לא מסוגלת לקרוא לו ארי (על אף האופנה) זה פשוט נשמע לי עיוות מהשם אהרן. מאריה זה מצטלצל. לעניות דעתי.
 

הי אני אפרת

משתמש סופר מקצוען
נכון, תמיד תהיתי על זה.
מילא להתעקש לקרוא שם מהתנך, מובן.
אבל למה להתעקש להנציח שמות אידישאים?
אם לסבתא רבא של סבתא רבא שלי, באה הנבואה כשהיא ילדה את הבת שלה, והתחשק לה לקרוא לצורך העניין, צירל שזה סוג של עדי, תכשיט,
למה לא מקובל שאני אקרא עדי??
:confused::sneaky:
זה משגע אותי...

באמת, אם משהו ייתן לי הסבר מניח את הדעת על הנושא הזה, אני ממש אשמח!!
תקראי עדי. מה מונע ממך?
זה נכנס מאוד וכבר די קלאסי
 

מוישי פרומן

משתמש מקצוען
בכל מקרה איפה נכנס כאן דעת הציבור?
איך שנוח להורים ואיך שהם אוהבים שיקראו לידל שלהם.
איזה קישקוש
עם כל הכבוד להורים
הם צריכים לחשוב גם על הילד
ולא לתת לו שם שיתבייש בזה כל החיים בין אם זה בחיידר/ישיבה/בעליה לתורה

מבלי להכנס לדיון על שם זה או אחר
 
נערך לאחרונה ב:

ששונית

משתמש מקצוען
אילו הורים היו יודעים איזו השפעה עצומה יש לשם של אדם על כל חייו, לא היינו רואים שאלות כאלו בכלל.
מצרפת כאן כתבה על מהות השמות של הרב זמיר כהן שלא נחשד בקיצוניות או בחסידיות

מ"הידברות"
כל אות מעשרים ושתיים אותיות לשון-הקודש, אינה אלא בבחינת מעטפת לכוח רוחני מסויים הטמון בה ומיוחד לה, ובו היא נבדלת במהותה מהאותיות האחרות. כל פרטי הבריאה עשויים בעצם מצורות שונות של צירופי אותיות. אותה 'הארה רוחנית' (אשר המונח 'אנרגיה' המקובל כיום, כאין וכאפס לעומתה) הטמונה בכל אות, זורמת ופועלת בה על-פי שלשה מסלולים:

  1. אופן הגיית האות
  2. צורת כתיבת האות
  3. ערכה המספרי של האות.
ומכיון שבכל אות טמון כח רוחני מסויים, אותיות שמו של האדם משמשות כצינורות שפע רוחניים לאותו אדם, על-פי הטמון באותן אותיות. בספר "ערבי נחל" כתב עוד, שההולך בדרך ה' ומקיים את מצוות התורה, נעשה שמו במילוי ומתרבים אותיות שמו וממילא מתרבים הצינורות הרוחניים המורידים לו שפעו. כגון השם ראובן במילוי: רי"ש, אל"ף, ו"ו, בי"ת, נו"ן. וכמו שכתב בספר "עוד יוסף חי" בהמשך דבריו המובאים לעיל: "והענין הוא, כי 'נֶפֶשׁ חַיָּה, הוּא שְׁמוֹ!' – שכל אדם, חיותו [מה שמחיה ומפעיל אותו] תלויה באותיות שמו, שהם צינורות השפע שלו. ועל ידי הבל קריאת השם [על ידי האדים וגלי הקול היוצאים מפה האדם כשקורא לחברו בשמו], יהיה התקשרות והתחברות זה עם זה". כלומר, לדיבור יש כוח. ובכוחו ליצור קשר וחיבור רוחני בין בני-אדם - בעצם קריאת שמו של הזולת בפה. ולכן השונא חש בתוכו ריחוק טבעי שלא להוציא בפיו את שמו של השנוא עליו, אלא משתמש ברמזים ובכינויים בשעה שמדבר עליו כדי שיבינו למי כוונתו.

לאור יסוד זה מובן מדוע ראוי להקפיד שלא להיקרא בשם קיצור שאינו השם המקורי, כמו "אבי" במקום "אברהם", "בני" במקום "בנימין" וכדומה. שהרי הדיבור מוריד את השפע הרוחני לאדם בצינורותיהן של אותן האותיות המרכיבות את שמו, וקיצור השם ממעט את צינורות השפע הפעילים של אותו אדם (זהו גם טעם הזהירות לצד השני, שלא לקרוא בשמו המלא של הס"מ, לפי שהקריאה בשם מעניקה כוח). אמנם אם מראש הוכרז שמו "יוסי", ולא "יוסף", הרי זהו שמו וכך ייקרא בפי כל.

* * *

נמצא שפעולת קריאת שם לילד אינה רק קביעת כינוי המיועד לזיהויו, אלא הכנסתו למסלול מסויים במשך חייו, על פי: א. האותיות המרכיבות את אותו השם. ב. משמעות הצירוף הנוצר מהן. ג. השפעת האדם שעל שמו הוא נקרא – במידה וישנה כוונה לקוראו על שם מישהו, וכפי שיתבאר בהמשך.

"לקרוא שם" לאדם, הוא מלשון "ויקרא אל משה", זימן אליו את משה. וכך גם לקרוא שם – לזמן מסלול מיוחד לחיים, על פי נתיבי האותיות, ולהעניק אותו לאותו אדם. לכן שורשי טבעו ואופיו של האדם, ואפילו גורלו המיוחד לו, טמונים – בין השאר - באותיות שמו.

לאור זאת יובן מדוע כאשר שרו של עשיו אישר ליעקב באופן מוחלט וסופי את עלייתו למעמד הבכור, ובכך היה יעקב לממשיכם של אברהם ויצחק בבחינת 'יורש העצר' - לייסד את העם הנבחר, השתנה שמו של יעקב. וכמו שאמר לו המלאך: "לֹא יַעֲקֹב יֵאָמֵר עוֹד שִׁמְךָ, כִּי אִם יִשְׂרָאֵל". שהרי מעתה מהותו השתנתה.

* * *

ואכן, בדברי חז"ל מבואר כי לשמו של האדם, ישנה יכולת השפעה על גורלו. וכמו שאמרו חז"ל בתלמוד: "שמא גרים". כלומר השם יכול לגרום לאדם לנטות לתכונות מסויימות ולהגיע למצבים מסויימים על פי פעולת הארת אותיותיו, מבלי שיידע את הסיבה לכך. וכמו שמבואר שם בתלמוד אודות לאה שקראה לבנה הראשון "ראובן" כדי לומר: "ראו מה בין בני לבין חמי". ואף על פי שרק עכשיו נולד ומה ניתן לראות הבדל בינו לבין חמיה? ופירש רש"י שם: "על שם העתיד קראה שמו, כדאמרינן לקמן שמא גרים". כלומר מכיון שרצתה שיתנהג באופן שייראה הבדל בינו לבין חמיה, קראה לו בשם זה, והדבר התגשם בסופו של דבר. וכן מבואר בזוהר, הנה לשונו (מתורגם): "לפי שהשם גורם, וצירוף האותיות זו עם זו גורם לפעול מעשה הן לטובה והן לרעה. ועל פי סוד זה הם צירופי האותיות של השמות הקדושים. וכן האותיות עצמן וכו'." לפיכך כתב במדרש תנחומא: "לעולם יבדוק אדם בשמות לקרוא לבנו [יתבונן היטב בשמות לפני שקורא בהם את שם בנו]. כי לפעמים השם גורם טוב, או גורם רע. וכמו שמצינו במרגלים". אמנם חז"ל דייקו בדבריהם ואמרו "כי לפעמים השם גורם". וזאת משום שעל אף כוח השם, ישנם גורמים נוספים המצטרפים לקביעת גורלו של האדם, כגון זכות אבות ומעשיו בהווה ובגלגולים קודמים. ובעיקר, מאחר וכוח הבחירה נתון ביד האדם כיצד לנהוג, הרי ביכולתו – באמצעות לימוד התורה שמירת מצוות הבורא ותיקון המידות - לנווט ולנתב את אותיותיו של כל שם, לפעול לחיוב, לטובה ולברכה. אלא שהאותיות המסויימות של כל שם הן שורשי נטיות אופיו וגורלו (שכאמור כל שורש יכול לצמוח לחיוב או לשלילה), ובנוסף, המשמעות המתקבלת מצירופן יחדיו לפי סדר מקומן בשם, יוצרת גם היא הטיה לכיוון מסויים. אבל בודאי שביד האדם נתונה היכולת לנתב כל מצב לפעולות טובות (למשל, הנקרא בשם נמרוד, יכול להשתמש במשמעות שמו למרוד ביצר הרע ובתאוות העולם-הזה). אלא שלכתחילה עלינו לסייע לילד ולהקל מעליו את ההתמודדות בעולם, באמצעות מתן שם שהוא בעל משמעות טובה וחיובית.

* * *​

מתוך כך נלמד עד כמה חשוב להקפיד לקרוא לילדינו (ולעצמנו – למי שמשנה את שמו מסיבה נכונה) בשמותיהם של האבות והאמהות ושאר גדולי ישראל, כגון: אברהם, יצחק, יעקב, משה, אהרון, יוסף, דוד, שרה, רבקה, לאה, מרים, תמר וכו'. (אמנם לעניין השם רחל, אף על פי שהוא שמה של אחת האמהות, יש מגדולי ישראל שחששו לקשיים בחיים כתוצאה משם זה). ולא להתפתות אחר שמות חדשים הנחשבים מודרניים, אך אין בהם תוכן. ובכל מקרה יש להיזהר לכתחילה שלא לקרוא לילד בשמות שמשמעותן שלילית כגון: "ימית", "חנית", "ירדן" וכדומה. אמנם אם כבר קראו מתוך כוונה טובה ("ימית" מלשון ים, "חנית" מלשון חניה, "ירדן" על שם שפע מים), אין לדאוג כל כך. שהרי כאמור, יכולת הבחירה נתונה ביד האדם לנתב אפילו שמות כאלה לטובה. אלא שאין הדבר פשוט כל כך בשם שצירוף אותיותיו יוצר בפשטות משמעות שלילית.

וכבר גילו לנו חז"ל שאחת משלוש המידות הטובות שהיו בידם של ישראל ממצרים ובזכותם נגאלו, היתה: "שלא שינו את שמם". כלומר שהקפידו לקרוא לילדיהם בשמות האבות והאמהות ושאר מאורי ישראל בדורות הראשונים. ועל ידי שהשכילו להקפיד לחבר את נשמות ילדיהם לאותם צינורות רוחניים ונשגבים שמהם שאבו גדולי האומה (אשר שמותיהם ניתנו או תוקנו בנבואה או ברוח-הקודש), משכו שפע רוחני מרומם לצאצאיהם, בעוצמה שסייעה הן לבניהם והן לגאולת ישראל. ובפרט שכאשר מכוונים לקרוא לילד על שם אדם מסויים, כורכים ומקשרים את שפעו בשפעו, ולעיתים אפילו את גורלו בגורלו לחיוב או לשלילה, וכמו שיתבאר להלן.

* * *​

והנה, בדברי חז"ל מבואר שבפסוק בתהלים: "לכו חזו מפעלות ה' אשר שם שמות בארץ", נרמזה ההתפעלות אשר יש להתפעל מכוח פעולת השמות. וכלשון התלמוד: "אל תקרי שמות, [מלשון שממה] אלא שֵמות". כלומר, במילים "לכו חזו מפעלות ה'", מזמין הכתוב את בני האדם להתבונן בנפלאות הטמונות במערך השמות, ובהשפעתן על עתיד האדם ועל אופיו וטבעו.

ובזה יובן ביאור המילה נשמה 'נ' – 'שם' – 'ה'. נ' הוא שער החמישים, המדרגה הגבוהה ביותר של הרוח. האות ה' מייצגת את העולם הזה. המילה 'שם' שבאמצע מרמזת שאותיות שם האדם מהוות צינורות לנשמתו, לחברה לעולמות העליונים, ולהורדת שפע מה-נ' שהיא שער החמישים, אל האדם בהיותו בעולם-הזה (ה'). ובפרט לפי מה שכתב הרב חיד"א בספרו "פני דוד", שהשם ניתן לנשמת האדם, והגוף עושה בו שימוש רק כטפל לנשמה.

זאת ועוד. הכוחות המנוגדים בבריאה, הם האש והמים. זה רוחני, וזה גשמי. זה חם ומחמם, ואילו זה קר ומקרר. זה מבעיר ומשחיר, משמיד ומכלה, וזה מכבה ומנקה, מצמיח ומחיה.

המילה 'שם' מורכבת מהאות שי"ן שהיא ביסוד האש כמבואר בספר יצירה, וצורתה כשלהבות עולות (ובפירוש הר"מ בוטריל לספר יצירה שם מבואר עניין שלש הקוים שלה), ומהאות מ"ם סופית שהיא ביסוד המים כמבואר שם, וצורתה סגורה ושליוה. (ומורכבת מארבעה קוים מחוברים). שילוב מדהים זה של תכונות האש והמים המנוגדים, יורד מלמעלה לאדם באמצעות אותיות ה'שם' שניתן לו, ומעניק לאדם יכולת לשלב בין מגוון הניגודים באופי האנושי, ולאזנם כראוי.
 

כוכב103

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עיצוב ואדריכלות פנים
עימוד ספרים
רק בהזמנה של הבר מצווה והחתונה וכשיעלה לתורה הם יפגשו את השם המלא
מה כ"כ גרוע...??
תחשבו על ילד בכיתה ח'
או בישיבה קטנה שיש לו שם מוזר...

אם הוא במילא בסביבה שכל השמות "מוקרצים" אז באמת לא בעיה
אבל בישיבות ליטאיות קלאסיות זה לא נעים...
 

הי אני אפרת

משתמש סופר מקצוען
תחשבו על ילד בכיתה ח'
או בישיבה קטנה שיש לו שם מוזר...

אם הוא במילא בסביבה שכל השמות "מוקרצים" אז באמת לא בעיה
אבל בישיבות ליטאיות קלאסיות זה לא נעים...
אבל בעוד 15 שנה גם בישיבות לטאיות קלאסיות יהיו שמות טיפה מעניינים
שימי לב לשמות שבגני ילדים היום, לא כולם זה חיים ומאיר
באופן אישי קראתי לילדים שלי שמות טיפה מקוריים ואני לא חושבת שיש מה להתבייש בהם, להיפך זה יחודי ושונה
 

למעש'ה

משתמש פעיל
אבל בעוד 15 שנה גם בישיבות לטאיות קלאסיות יהיו שמות טיפה מעניינים
שימי לב לשמות שבגני ילדים היום, לא כולם זה חיים ומאיר
באופן אישי קראתי לילדים שלי שמות טיפה מקוריים ואני לא חושבת שיש מה להתבייש בהם, להיפך זה יחודי ושונה
המדובר הוא לא על שמות מקוריים
אלא שמות מוזרים שההורים המציאו לפי נצנוץ של רגע כמו קים ימית סהר אליהון אביהם ודומיו...
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמז

א הַלְלוּיָהּ כִּי טוֹב זַמְּרָה אֱלֹהֵינוּ כִּי נָעִים נָאוָה תְהִלָּה:ב בּוֹנֵה יְרוּשָׁלִַם יְהוָה נִדְחֵי יִשְׂרָאֵל יְכַנֵּס:ג הָרֹפֵא לִשְׁבוּרֵי לֵב וּמְחַבֵּשׁ לְעַצְּבוֹתָם:ד מוֹנֶה מִסְפָּר לַכּוֹכָבִים לְכֻלָּם שֵׁמוֹת יִקְרָא:ה גָּדוֹל אֲדוֹנֵינוּ וְרַב כֹּחַ לִתְבוּנָתוֹ אֵין מִסְפָּר:ו מְעוֹדֵד עֲנָוִים יְהוָה מַשְׁפִּיל רְשָׁעִים עֲדֵי אָרֶץ:ז עֱנוּ לַיהוָה בְּתוֹדָה זַמְּרוּ לֵאלֹהֵינוּ בְכִנּוֹר:ח הַמְכַסֶּה שָׁמַיִם בְּעָבִים הַמֵּכִין לָאָרֶץ מָטָר הַמַּצְמִיחַ הָרִים חָצִיר:ט נוֹתֵן לִבְהֵמָה לַחְמָהּ לִבְנֵי עֹרֵב אֲשֶׁר יִקְרָאוּ:י לֹא בִגְבוּרַת הַסּוּס יֶחְפָּץ לֹא בְשׁוֹקֵי הָאִישׁ יִרְצֶה:יא רוֹצֶה יְהוָה אֶת יְרֵאָיו אֶת הַמְיַחֲלִים לְחַסְדּוֹ:יב שַׁבְּחִי יְרוּשָׁלִַם אֶת יְהוָה הַלְלִי אֱלֹהַיִךְ צִיּוֹן:יג כִּי חִזַּק בְּרִיחֵי שְׁעָרָיִךְ בֵּרַךְ בָּנַיִךְ בְּקִרְבֵּךְ:יד הַשָּׂם גְּבוּלֵךְ שָׁלוֹם חֵלֶב חִטִּים יַשְׂבִּיעֵךְ:טו הַשֹּׁלֵחַ אִמְרָתוֹ אָרֶץ עַד מְהֵרָה יָרוּץ דְּבָרוֹ:טז הַנֹּתֵן שֶׁלֶג כַּצָּמֶר כְּפוֹר כָּאֵפֶר יְפַזֵּר:יז מַשְׁלִיךְ קַרְחוֹ כְפִתִּים לִפְנֵי קָרָתוֹ מִי יַעֲמֹד:יח יִשְׁלַח דְּבָרוֹ וְיַמְסֵם יַשֵּׁב רוּחוֹ יִזְּלוּ מָיִם:יט מַגִּיד (דברו) דְּבָרָיו לְיַעֲקֹב חֻקָּיו וּמִשְׁפָּטָיו לְיִשְׂרָאֵל:כ לֹא עָשָׂה כֵן לְכָל גּוֹי וּמִשְׁפָּטִים בַּל יְדָעוּם הַלְלוּיָהּ:
נקרא  4  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה