Apple Vision: העתיד כבר כאן...

דמיינו לעצמכם שאתם נכנסים יום אחד לחדר מחשבים סטנדרטי ומגלים שנעלמו המחשבים והמסכים, ועל השולחנות נשארו רק מקלדות ועכברים, לפני שאתם מרימים את הטלפון כדי לדווח על פריצה וגניבה של מי יודע כמה מחשבים, אתם מגלים שעל כל עמדה יש משקפת תלת מימד...
הכירו את Apple Vision...
IMG_4028-800x600.jpeg

Apple Vision היא פלטפורמת מחשוב מרחבית חדשה שהוכרזה בכנס המפתחים העולמי של אפל (WWDC) ביוני 2023. Vision נועד להביא חוויות מציאות רבודה (AR) וחוויות מציאות מדומה (VR) להמונים, ויש לה פוטנציאל לחולל מהפכה באופן שבו אנו מתקשרים עם מחשבים.
Apple-Vision-Pro-Design_3.jpg

להלן הסבר קצר על מציאות רבודה:

מציאות רבודה (AR) היא טכנולוגיה שמצמידה תמונה שנוצרה על ידי מחשב על נקודת מבטו של המשתמש על העולם האמיתי, ובכך מספקת תצוגה מורכבת. ניתן להשתמש ב-AR כדי לשפר את חוויית המשתמש במרחב פיזי או כדי לספק מידע על המרחב שאחרת לא היה זמין, או בקיצור... להיות בחו''ל בלי להיות בחו''ל וכדו'.

AR הופכת פופולרית יותר ויותר במגוון תעשיות, למרות שהיא עדיין טכנולוגיה חדשה יחסית, אבל יש לה פוטנציאל לחולל מהפכה באופן שבו אנו מתקשרים עם העולם שסביבנו. ככל שטכנולוגיית AR ממשיכה להתפתח, אנו יכולים לצפות לראות עוד יותר יישומים חדשניים עבור טכנולוגיה זו.

דוגמא מתבקשת למציאות רבודה, ואחת כזאת שאולי תשפיע על חיי היום יום שלנו, קחו למשל ישיבת עבודה. בשנים האחרונות ובפרט מאז הקורונה אנשים התרגלו לעשות שיחות וידאו בזום או בכל מיני פלטפורמות שונות כדי לשוחח אחד עם השני מהבית, עם מציאות רבודה מה שיקרה זה שתוכלו לחוות את הפגישה, כאילו אתם ממש יושבים עכשיו עם האנשים שאיתם אתם מדברים... נשמע הזוי ? הטכנולוגיה הזאת בשלבים מאד מתקדמים כפי שתראו בהמשך המאמר.
54796-111343-compareappleheadsetmeta-xl.jpg

נחזור למוצר שהשיקה חברת אפל:

ה-Vision בנויה על גבי מסגרות ARKit ו-VRKit של אפל, והיא כוללת מספר פיצ'רים חדשים שמקלים על היצירה והשימוש באפליקציות AR ו-VR. לדוגמה, Vision כולל API חדש למעקב אחר ידיים המאפשר למפתחים לעקוב אחר תנועת הידיים של המשתמשים בזמן אמת. ממשק API זה יכול לשמש ליצירת אפליקציות המאפשרות למשתמשים ליצור אינטראקציה עם אובייקטים וירטואליים באמצעות הידיים שלהם, ללא צורך בבקרים.

Vision כולל גם API חדש למעקב אחר פנים המאפשר למפתחים לעקוב אחר תנועת הפנים של המשתמשים בזמן אמת. API זה יכול לשמש ליצירת אפליקציות המאפשרות למשתמשים להביע את עצמם באמצעות הבעות הפנים שלהם, או ליצור חוויות מותאמות אישית המותאמות לתכונות האישיות של המשתמש.

בנוסף לממשקי ה-API החדשים הללו, Vision כוללת גם מספר תכונות אחרות שהופכות אותה לפלטפורמה רבת עוצמה לפיתוח AR ו-VR. לדוגמה, Vision כולל מנוע פיזיקה חדש המאפשר למפתחים ליצור הדמיות מציאותיות של אובייקטים בעולם האמיתי. מנוע זה יכול לשמש ליצירת אפליקציות המאפשרות למשתמשים ליצור אינטראקציה עם אובייקטים וירטואליים בצורה טבעית, כאילו היו אובייקטים אמיתיים. מקווה שזה לא היה נשמע סינית, אבל במילים פשוטות יותר תוכלו לגעת בחפץ שאתם לא באמת נוגעים בו ולהרגיש את החוויה הכי קרובה למציאות...

הVision עדיין בשלביו הראשונים, אבל יש לו פוטנציאל לחולל מהפכה באופן שבו אנו מתקשרים עם מחשבים. על ידי הפיכת AR ו-VR לנגישים וקלים יותר לשימוש.

המוצר הזה יחולל שינויים במגוון תחומים כמו עבודה - כמו שהזכרנו מקודם, רפואה - רופאים יוכלו לבצע ניסויי מעבדה מורכבים באמצעות סימולציה במערכת הזאת, ייצור - בדיקת מוצר לפני השקתו כדי למצוא באגים או פגמים מסוימים בנוחות השימוש (מקווה שלא יבדקו את הדגם הבא של המוצר הזה עם הדגם הראשון שלו...:)), קניות - תארו לעצמכם שאתם יושבים בבית ומתלבטים איזה שואב רובוטי לקנות
טינקו S5 שלא מפסיקים להתלבט עליו כאן בפורום:)
והאתר מציע לכם אפשרות לראות את הדגם ולחוות את אופן השימוש בו במציאות רבודה, נסיעות - מתלבטים על יעד לנסוע אליו והאם הוא יעד מספיק מענין בשבילכם ? פשוט תטיילו קצת במקום בצורה וירטואלית...

אלו הן רק כמה מהדרכים בהן ניתן להשתמש ב-Apple Vision. ככל שהפלטפורמה ממשיכה להתפתח, אנו יכולים לצפות לראות עוד יותר יישומים חדשניים ופורצי דרך עבור Vision.
Apple_Vision_Pro_(non-free_image).png

ועכשיו לחסרונות...:confused:
המחיר... המוצר הזה הושק במחיר יקר לכל הדעות (3,499$) כמו שחברת אפל תמיד עושה לנו, אבל... יש תקווה אפל היא לא הבלעדית בתחום, ואחרי כל מוצר כזה קמים המתחרים ומוציאים מוצרים דומים וזולים יותר, ובכלל, בהתחשב בזה שהמכשיר הזה אמור להחליף את המושג המיושן הזה שנקרא ''מחשב'' יכול להיות שהמחיר כן מצדיק את עצמו ? את התשובה נוכל לדעת בשנים הבאות...
1200x-1.jpg

לכל המאמרים שלי בנושאי מחשבים, חדשנות וטכנולוגיה, לחצו כאן.
על המחבר
ד
טכנאי מחשבים ומרכיב מפרטי מחשב מקצועי !
עוסק גם בתחום המוזיקה. יוצר פלייבקים לסינגלים...
זמין בעיקר באזור המרכז (בני ברק אלעד) מייל לפניות ועזרה ושירותי טכנאות מחשב <לא ניתן לפרסם מיילים באופן פומבי>

תגובות

מאמר מרתק, בתור חובב טכנולוגיה
אבל כבר אמר החכם אין חדש תחת השמש,
זה יבוא,
יכנס,
יגידו וואוו,
איך הסתדרנו בלעדי זה?,
יתרגלו,
נהפך לנכים בלעדיו,
ועדיין האושר החמקמק לא יצמח מכאן....
מי אמר שמכאן זה יגיע
(אבל זה נשמע אלה דבר)
 
אגב הערה קטנה
לפי איך שרואים בסרטון הדגמה של אפל
מסתבר שאתה צריך לשכתב את הסיפור שגנבו גם את המקלדת והעכבר
 
אגב הערה קטנה
לפי איך שרואים בסרטון הדגמה של אפל
מסתבר שאתה צריך לשכתב את הסיפור שגנבו גם את המקלדת והעכבר
האפשרויות כמובן יהיו לא להשתמש במקלדת ועכבר בכלל. זה אמור להיות מסך מגע וירטואלי אבל... בסופו של דבר מי יוותר על חווית התקתוק על מקלדת לעומת הקלדה באוויר על מקלדת וירטואלית :D זו הסיבה שככה תיארתי את זה. אבל אל תדאג בסוף יתרגלו גם לזה...
 
כמובן שזה יעבוד רק עם מכשירי אפל, ולאנשים עם ראש בגודל חריג יעלה עוד 99$ לקנות את המתאם.
(הם גם מביאים לך עדשות מגע במחיר מופקע במידה ואתה צריך, עדשות מגע ממותג אפל שוות יותר).

אולי זה חשוב שידעו - לקצרי ראייה המשקפיים האלו צריכות עדשות מגע
 

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכג

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי אֶת עֵינַי הַיֹּשְׁבִי בַּשָּׁמָיִם:ב הִנֵּה כְעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדוֹנֵיהֶם כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ כֵּן עֵינֵינוּ אֶל יְהוָה אֱלֹהֵינוּ עַד שֶׁיְּחָנֵּנוּ:ג חָנֵּנוּ יְהוָה חָנֵּנוּ כִּי רַב שָׂבַעְנוּ בוּז:ד רַבַּת שָׂבְעָה לָּהּ נַפְשֵׁנוּ הַלַּעַג הַשַּׁאֲנַנִּים הַבּוּז לִגְאֵיוֹנִים:
נקרא  18  פעמים

לוח מודעות

More from ארי מילר

שתף את המאמר

למעלה