במאמר הקודם דיברנו על סוגי האתרים השונים שיש לעולם הדיגיטל להציע. פירטנו מעט על השוני ביניהם ולמי מיועד כל סוג. במאמר זה נתמקד בחנויות מסוג אחד ומיוחד: אתרי חנות/ אתרי מכירות/ אתרי איקומרס/אתרי מסחר. הרבה שמות לו לייצור הדיגיטלי
אז מהו באמת אתר מכירות?
אתר אשר משמש כחנות דיגיטלית. באתר ניתן להסתובב באופן וירטואלי בין המוצרים והקטגוריות- מחלקות השונות, ניתן לרכוש בסליקה מהירה ומאובטחת את המוצר או המוצרים שרוצים. ואפילו ליהנות משירות לקוחות דיגיטלי. אה- והכי חשוב: ניתן לשמור פריטים בעגלה, ולחזור יותר מאוחר ולבצע רכישה- אכן, משהו ייחודי ובלעדי לרכישה באתר.למה צריך אתר חנות? למה לא להסתפק בחנות פיזית?
כמה מעלות טובות לחנות דיגיטלית:- האפשרות להגיע לקהלים שונים, גם כאלה המתגוררים רחוק ואפילו בחו"ל
- האפשרות להרחיב את מעגל הלקוחות ע"י חשיפה דיגיטלית רחבה
- האפשרות להציע רכישה נוחה וזמינה און-ליין, בכל שעות היום והלילה, כולל האפשרות לשמור פריטים בעגלה
- חשוב! מדידות ומעקב אחרי הרגלי צריכה של לקוחות פוטנציאלים וכמובן- איסוף לידים למטרות שיווק ושימור לקוחות.
- עלות נמוכה יותר ולוגיסטיקה פשוטה יותר: בשונה מחנות פיזית הדורשת אחזקת שטח ומחסנים, צוות עובדים וכו בחנות דיגיטלית הכל אוטומטי, קל ומהיר יותר עבור בעלי החנות ומתוך כך- גם זול יותר!
השתכנעתי! למי מתאים חנות דיגיטלית?
- מוצרים פיזיים:
- מוצרים דיגיטליים:
- מכירת שירותים:
על מה חשוב להקפיד בעת הקמת אתר איקומרס?
- על חווית משתמש ברמה גבוהה במיוחד! על מנת למשוך קונים פוטנציאלים שיכנסו לאתר שוב ושוב ולמנוע עזיבה מהירה של לקוחות חובה לדאוג לחווית משתמש נעימה הכוללת בין היתר: הטענה מהירה של האתר והתמונות, שיטוט ברור וקל בין המוצרים והקטגוריות, ועוד.
- סליקה מאובטחת! ואפשרויות תשלום נוחות ומגוונות.
- פירוט נרחב ככל האפשר על כל מוצר: תמונה אותנטית של המוצר המדובר, פירוט טכני מה הוא כולל/ גודל /חומרים וכו', מחיר כמובן, פירוט אפשרויות משלוח, עדיף להוסיף: מעלות מיוחדות שיש למוצר, והמלצות/פידבקים של לקוחות!
- הקפידו על עדכונים שוטפים והכנסת תוכן רלוונטי לאתר כל הזמן: בדיוק כמו בחנות פיזית, שצריך לסדר מדפים, לרענן את חלון הראווה ולארגן את המקום- גם בחנות הדיגיטלית יש צורך לעדכן על מלאי חסר, על מבצע חדש, על פריטים מיוחדים, ועוד. חנות 'מאובקת' לא מזמינה לקוחות וחבל.
- תוכן ותכון ותוכן- למרות שמדובר באתר חנות שמוכרת מוצרים א"א לוותר על בלוג ומאמרים. הכנסת תכנים רלוונטים עם טיפים, מידע וסיפורי לקוחות יעבדו בשבילכם ב 2 מישורים: א. יקדמו את האתר שלכם בגוגל ובמנועי החיפוש ובכך תוכלו להגיע לעוד לקוחות פוטנציאלים. ב. יזמין אנשים להתעדכן ולעקוב אחרי התכנים ומתוך כך יגביר זרימה לאתר ויגדיל רכישות. חנות שוממת ומשעממת לא מביאה לקוחות…מומלץ אף להוסיף סרטונים או כל דבר אחר שיגביר את הנוכחות בדיגיטל ואת העניין באתר.
אז איך מקימים אתר חנות?
- דבר ראשון מתחילים באפיון ואסטרטגיה- מתכננים את מבנה החנות, את הקטגוריות השונות ואת מדיניות משלוחים והחזרות.
- עוברים לבניה ולעיצוב- בדומה לחנות פיזית גם החנות הדיגיטלית צריכה להיראות מרשים, מעניין ומושך על מנת למשוך תנועה וקונים לאתר. חובה לשים דגש על חווית משתמש נוחה ועל דפי מוצר מפורטים ומעוצבים ככל האפשר.
- שיווק ופרסום- כן, גם אחרי הקמת חנות דיגיטלית יש צורך בשיווק, פרסום ועידכונים און ליין באתר. פרסום ממומן או שיווק אורגני, הקמת קהילה עוקבת ואיסוף לידים, הכנסת תכנים וכו'..
- אצלנו תקבלו הדרכה מפורטת שתלמד אתכם להעלות תכנים לאתר, להכניס מוצרים בעצמכם ולעדכן לבד את המלאי או המחיר על מנת לייעל עבורכם את העבודה. זה לא מסובך ולא אורך זמן רב! והכי חשוב- שירות לקוחות אמין ומקצועי