דומיין - עדין אין לך מושג מה זה? המאמר הזה בשבילך!

כל אתר אינטרנט הכי קטנטן, פיצי אפילו- חייב לשבת על דומיין. הדומיין יכול להיות פרטי משלכם (הכי מומלץ! בהמשך למה…) או דומיין של חברה/פלטפורמה דיגיטלית שאתם רשאים להשתמש בה (כגון- דומיין של חברות דיוור /רשתות חברתיות/ חברות לבניית אתרים חינמיים ועוד)

מה זה דומיין?

ובכן- מהו דומיין? שאלה ששואל את עצמו כל אחד שאינו מתמצא בעולם הדיגיטלי ונחשף למושג לראשונה בבואו למעצבת שתבנה לו אתר.
דומיין הוא בפשטות- הכתובת של האתר. כמו שלנו יש ת.ז. אישית, גם דף אינטרנט זקוק לת.ז. משלו על מנת לזהות אותו מבין כל המוני דפים אחרים המסתובבים ברשת. כמובן שאין כתובת דומיין אחת זהה לחברתה. כתובת הדומיין נמצאת בשורת החיפוש למעלה בדפדפן.


איך בוחרים דומיין:

מומלץ וכדאי לבחור בשם המותג שלכם או שם העסק לחיפוש מהיר בגוגל, כמובן במידה והוא פנוי בשבילכם.
ישנה עדיפות לסיומת co.il בתור אנשי עסקים ישראליים וקהל יעד כזה. במידה ולא מתאפשר- בחרו בסיומת .com
שימו לב: לא ניתן להחליף את שם הדומיין אחרי הרכישה! אז תשקיעו מעט מחשבה בבחירת השם:)

למה צריך דומיין פרטי?

נכון שישנם מקומות בהם תוכלו להשתמש באופן חינמי על דומיין של מישהו אחר כגון חברות דיוור, אך הדבר פחות מומלץ. הנה למה כדאי להשקיע בדומיין פרטי שלכם:

-בעלות מוחלטת
היתרון הבלעדי שיש לדומיין שלכם הוא הבעלות על נכס דיגיטלי שישאר שלכם לתמיד. הבעלות הזו תאפשר לכם לעשות שינויים באתר ככל שתרצו מבלי להיות מוגבלים לאף מדיניות של מישהו אחר וכל ה'זכויות' שצברתם- כמו כניסות לאתר, קישורים וכדומה ישארו שלכם לעד. תוכלו לעבור מחברת אחסון לאחרת ואף לקבל אין ספור אפשרויות עיצוב והטמעת קישורים. בקיצור- זה שלכם

- חוק הספאם
גוגל מחמירים מאוד בנושא הספאם ועל כן אם אתם מדוורים לרשימת תפוצה - דומיין פרטי מאפשר לכם לשלוח מיילים חוקיים לחלוטין ובעלי אפס סיכונים להגיע לספאם.

- קידום בגוגל
דומיין פרטי מקודם בגוגל בצורה אורגנית (טבעית) הרבה יותר מאשר דומיין שאינו פרטי. כך שאם אתם רוצים לקדם את האתר או דף נחיתה מבחינה שיווקית מומלץ לעשות זאת על דומיין פרטי. כמו כן על דומיין פרטי תוכלו להטמיע כלים שונים שיתנו מעקב רציף ונתונים אונליין על מצב הכניסות והצפיות באתר, לידים שנרשמו, קליקים שהוקלקו וכו'. כלים אלו גם נותנים לכם מידע על מילות מפתח רלוונטיות עבורכם ועוד. כל זה מתאפשר רק בדומיין פרטי.

- מיתוג ומיצוב גבוה
כמו בכל דבר- כאשר אתם משקיעים כמו שצריך בבסיס- ההמשך נראה אחרת. חברות בעלות דומיין פרטי הם בעלות מיצוב גבוה יותר, בעלי נוכחות חזקה יותר ברשת והאתר או דף הנחיתה משדרים מקצועיות ורצינות גדולה.

מהו אחסון?

אחסון הוא המקום הפיזי (דיגיטלי) בו מאוחסן החומר של האתר שלכם: ממש כמו מחסן. התמונות. הסרטונים. הטקסטים וכל שאר המידע שיש באתר שלכם. חברת האחסון מציעה גם כן הגנה וביטוח על התכנים שלכם למניעת גניבה או מחיקה של החומר.
רב החברות מציעות אפשרות רכישה גם של דומיין וגם של אחסון אם כי לא חייבים לרכוש את שניהם באותו מקום.

כמה עולה לרכוש דומיין ואחסון?

העלות של רכישת דומיין ואחסון אינה גבוהה מה שהופכת את העסקה משתלמת ביותר:
אחסון הוא בתשלום חודשי של בערך 32 שקלים לחודש.
דומיין הוא בתשלום שנתי ועולה בערך 70 שקלים לחודש.
הדומיין נשאר שלכם כל עוד אתם משלמים עליו.

כמה הדגשים חשובים

כדאי לדעת כמה דברים לפני שבאים לרכוש דומיין ואחסון. שימו לב שבד"כ מעצבת האתר תיתן לכם המלצה היכן לרכוש אך בסופו של דבר זו המלצה בלבד והיא אינה לוקחת אחריות במידה ואתם לא מרוצים.

  • שירות בעברית
לא כל חברות הדומיין והאחסון מספקות שירות לקוחות בעברית. כך שאם אתם לא חוצניקים ודוברי שפה זרה מומלץ לכם לבדוק זאת לפני הרכישה.

  • תמיכה 24
לפעמים ישנם תקלות או שאלות, מכיוון שרוב חברות הדומיין והאחסון הם בחו"ל מומלץ לבדוק שיש להם זמינות של 24 שעות ביממה כדי שלא תצטרכו להישאר ערים בלילה בשביל לתקשר איתם:)

  • שרתים מהירים
חובה לבדוק את מהירות הגלישה שמציעים לכם, שמשום שאתר איטי הוא מתכון בטוח לצרות! הוא מבריח לקוחות (למי יש סבלנות לחכות עד שהאתר נטען??) ומוריד את הדירוג שלכם בגוגל.

  • הדרכות
בדקו האם החברה מציעה הדרכות שונות וסיוע בעת הצורך.
על המחבר
P100PLUS
סטודיו פי מאה פלוס הוא סטודיו צעיר ואנרגטי של עיצוב גרפי ובניית אתרים מבריקים.
אנחנו משקיעים את המיטב כדי שיצא לכם מיתוג ואתר מרשים, עוצמתי ומניע לפעולה.
זה מתחיל בשיחת אפיון, מחקר, פיתוח קונספט ושפה תדמיתית. אותה נתאים למיתוג מוצלח ואתר מוכר ומרוויח.
אוהבים להזניק לכם את העסק, ולהוציא ממנו את המיטב, על מנת למקסם את הפוטנציאל שלו.
הדבר הכי חשוב בשבילנו זה לשמוע כמה העסק שלכם מצליח ומביא לקוחות מרוצים.

----
מבולבלים בין סוגי האתרים? כנסו לסדר בראש>>
העסק שלך עדיין בלי מיתוג? חבילה מושלמת לעסק המתחיל>>

תגובות

אשמח למידע לגבי כתובת מייל על הדומיין,
מה לגבי המחיר של השרות הזה בין החברות?
האם זה חייב להיעשות דוקא דרך החברה ממנה רכשתי את הדומיין שלי?
 

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קלז

א עַל נַהֲרוֹת בָּבֶל שָׁם יָשַׁבְנוּ גַּם בָּכִינוּ בְּזָכְרֵנוּ אֶת צִיּוֹן:ב עַל עֲרָבִים בְּתוֹכָהּ תָּלִינוּ כִּנֹּרוֹתֵינוּ:ג כִּי שָׁם שְׁאֵלוּנוּ שׁוֹבֵינוּ דִּבְרֵי שִׁיר וְתוֹלָלֵינוּ שִׂמְחָה שִׁירוּ לָנוּ מִשִּׁיר צִיּוֹן:ד אֵיךְ נָשִׁיר אֶת שִׁיר יְהוָה עַל אַדְמַת נֵכָר:ה אִם אֶשְׁכָּחֵךְ יְרוּשָׁלִָם תִּשְׁכַּח יְמִינִי:ו תִּדְבַּק לְשׁוֹנִי לְחִכִּי אִם לֹא אֶזְכְּרֵכִי אִם לֹא אַעֲלֶה אֶת יְרוּשָׁלִַם עַל רֹאשׁ שִׂמְחָתִי:ז זְכֹר יְהוָה לִבְנֵי אֱדוֹם אֵת יוֹם יְרוּשָׁלִָם הָאֹמְרִים עָרוּ עָרוּ עַד הַיְסוֹד בָּהּ:ח בַּת בָּבֶל הַשְּׁדוּדָה אַשְׁרֵי שֶׁיְשַׁלֶּם לָךְ אֶת גְּמוּלֵךְ שֶׁגָּמַלְתְּ לָנוּ:ט אַשְׁרֵי שֶׁיֹּאחֵז וְנִפֵּץ אֶת עֹלָלַיִךְ אֶל הַסָּלַע:
נקרא  10  פעמים

לוח מודעות

More from P100PLUS

שתף את המאמר

למעלה