עסקים רבים פונים אלי עם הבשורה: העסק שלי חייב דף נחיתה! אני חייב/ת שתעצבי לי דף נחיתה…
אז רגע אחד לפני- בואו ונסביר קצת על הדף הלזה- מה מטרתו, למי הוא מתאים ואיך מתכננים אותו.
העיצוב- עלי
לדף נחיתה יש בעצם מטרה אחת ברורה: הוא צריך לגרום למישהו מסוים לעשות משהו מסוים. זהו!
מישהו מסוים זה האפיון המדויק של קהל יעד ספציפי אליו בחרנו לדבר, משהו מסוים הכוונה לפעולה אחת בלבד אותה אנו רוצים שיעשה: ילחץ על כפתור / יירשם / יוריד קובץ/ ירכוש וכו'. מכאן נובע האורך ומיעוט התוכן משום שאיננו רוצים להסיח את דעתו של הצופה.
השלב השני הוא להציע מוצר או שירות בתשלום לא גבוה /סמלי….ויש שלבים נוספים שלא כאן המקום להרחיב.
את כל ההצעות השיווקיות הללו והמשפך הזה בונים בדפי נחיתה מעוצבים ומושכים אשר יגרמו ללקוח רצון להכיר אתכם לעומק וליצור מערכת יחסים ארוכת טווח.
אם כך- לא כל דף נחיתה הוא גם דף מכירה- כי לא תמיד מטרתו למכור מוצר בתשלום. לעיתים מטרתו היא לעשות פעולה אחרת מהמשפך…
קודם כל הגדירו מטרה:
האם אתם רוצים דף שיחסוך לכם שאלות של לקוחות- יותר מתאים לכם בלוג…
האם אתם רוצים מקום לתיק עבודות מרשים כדי לשלוח אליו לקוחות לצפיה- יותר מתאים לכם אתר תדמית.
האם אתם מעוניינים למכור מס' רב של מוצרים או שירותים בבת אחת? הקימו חנות מכירות .
מעוניינים לשווק מוצר או שירות ספציפי? לבשר לעולם בשורה חדשה? להגיע לקהל יעד חדש? אז כן, דף נחיתה יעשה עבורכם עבודה טובה
נכס דיגיטלי עם השם הפרטי שלכם או העסק שלכם מומלץ מכמה סיבות:
אז רגע אחד לפני- בואו ונסביר קצת על הדף הלזה- מה מטרתו, למי הוא מתאים ואיך מתכננים אותו.
העיצוב- עלי
דף נחיתה- מטרה אחת ברורה!
בין בניית אתר לעיצוב דף נחיתה קיימים מס' הבדלים בולטים:- אתר הוא נכס אינטרנטי מרובה עמודים. בד"כ עמוד הבית, עמוד אודות, עמוד המפרט על השירותים השונים ובלוג.
- מידע- לאתר רגיל יש המון מידע ותוכן מורחב בתוכו. הוא מכיל את כל הפרטים על העסק ואת כל ההצעות השיווקיות שלו, הוא מכיל מאמרי תוכן ומידע ללקוחות ועוד.
- אתר יכול לפנות לקהלי יעד מרובים, בעזרת לשוניות לחיצה או קטעים שונים בעיצוב. דף נחיתה פונה לקהל יעד אחד, ברור וממוקד!
לדף נחיתה יש בעצם מטרה אחת ברורה: הוא צריך לגרום למישהו מסוים לעשות משהו מסוים. זהו!
מישהו מסוים זה האפיון המדויק של קהל יעד ספציפי אליו בחרנו לדבר, משהו מסוים הכוונה לפעולה אחת בלבד אותה אנו רוצים שיעשה: ילחץ על כפתור / יירשם / יוריד קובץ/ ירכוש וכו'. מכאן נובע האורך ומיעוט התוכן משום שאיננו רוצים להסיח את דעתו של הצופה.
דף נחיתה או דף מכירה
בד"כ דפי נחיתה הם חלק ממשפך שיווקי. כאשר בעל עסק בונה אסטרטגיה ברורה כיצד הוא הולך "לצוד" (תסלחו לי על הביטוי הגס, כן?) את הלקוח שלו- הוא משתמש בדפי נחיתה כדי להוביל אותו שלב אחרי שלב עד הבשלה לרכישה. השלב הראשון הוא בד"כ חינמי-הורדת מדריך /ציפיה בסרטון/ הרשמה לקבלת טיפים/ הרשמה לוובינר חינמי /קבלת מתנה או קופון ועוד. כל עסק והמשפך שמתאים לוהשלב השני הוא להציע מוצר או שירות בתשלום לא גבוה /סמלי….ויש שלבים נוספים שלא כאן המקום להרחיב.
את כל ההצעות השיווקיות הללו והמשפך הזה בונים בדפי נחיתה מעוצבים ומושכים אשר יגרמו ללקוח רצון להכיר אתכם לעומק וליצור מערכת יחסים ארוכת טווח.
אם כך- לא כל דף נחיתה הוא גם דף מכירה- כי לא תמיד מטרתו למכור מוצר בתשלום. לעיתים מטרתו היא לעשות פעולה אחרת מהמשפך…
מתאים לך דף נחיתה?
איך תדעו אם אתם זקוקים לדף נחיתה או לסוג אחר של דף אינטרנטי?קודם כל הגדירו מטרה:
האם אתם רוצים דף שיחסוך לכם שאלות של לקוחות- יותר מתאים לכם בלוג…
האם אתם רוצים מקום לתיק עבודות מרשים כדי לשלוח אליו לקוחות לצפיה- יותר מתאים לכם אתר תדמית.
האם אתם מעוניינים למכור מס' רב של מוצרים או שירותים בבת אחת? הקימו חנות מכירות .
מעוניינים לשווק מוצר או שירות ספציפי? לבשר לעולם בשורה חדשה? להגיע לקהל יעד חדש? אז כן, דף נחיתה יעשה עבורכם עבודה טובה
תכלס', איך מקימים דף נחיתה?
חשוב לציין, שיש אפשרות להקים דפי נחיתה גם במערכות דיוור למיניהם. אך זה פחות כדאי.נכס דיגיטלי עם השם הפרטי שלכם או העסק שלכם מומלץ מכמה סיבות:
- מופיע במנועי החיפוש של גוגל: דף נחיתה תחת דומיין פרטי מאפשר לכם לקדם אותו בצורה אורגנית בגוגל בעזרת כל מיני שיטות לseo. מה שאין באפשרותכם לעשות בדף נחיתה הנמצא במערכת הדיוור. כמו כן יש אפשרות להפניות 301- עדכון קישורים אוטומטי שגם מי שנכנס דרך קישור ישן יגיע לדף העדכני שלכם
- עיצוב ייחודי ואישי לפי שפת המותג ולא ע"י תבניות מוכנות: אתרים הבנויים במערכות כמו וורדפרס ועוד תחת דומיין פרטי נותנים אפשרויות כמעט בלתי מוגבלות לעיצוב יפיפה ומושך, עדכני ואף מותאם למובייל.
- ניתוח ומעקב אחרי הגולשים- לא רק כמות צפיות אלא מי צפה? איפה נטשו את הדף? כמה זמן הצופים מבלים בדף שלכם? מי השאיר פרטים? איפה הם לחצו? היכן הם רפרפו והיכן קראו בעיון ועוד (מפחיד כמה אפשר לדעת עלינו הכל )
- ברכישת דומיין פרטי- אתם חושבים קדימה ובונים לעצמכם נכס דיגיטלי שישרת אתכם למטרות נוספות בעתיד בעז"ה!