אתם עומדים ליצור יצירה חדשה. לא תמיד תדעו כמה זוגות עיניים ישזפו אותה, אבל כל מה שאתם רוצים ומייחלים לעצמכם הוא - שכל אותן זוגות עיניים יאהבו אותה. אם תקנו את ליבם הרי שעשיתם את העבודה. הם שלכם, והם יעדיפו אתכם או את המסר שלכם בכל מחיר. כשקהל הקוראים יבלעו אל קרבם את כל תוכן הכתבה שלכם, או יקלטו את הסלוגן שסיתתם בתשומת לב, קרוב לוודאי שיצרתם חיבור, המסר זוהה, התוכן נרשם, יש עם מי לדבר.

בדוק את כבל החיבור שלך

ברצון הכל כך לגיטימי של כל יוצר לחבר את הקהל ליצירתו, טמון הפתרון הראשוני והחיוני לחיבור אמתי. וזהו למעשה הצעד הראשון שתעשו בדרך לרעיון שלכם. ת ת ח ב ר ו. מי? קהל היעד? לא. אתם! היוצרים, הקופירייטרים, הכותבים, ת ת ח ב ר ו.

נכון, אם מדובר במוצר שלכם, בפטיפור שוקולד אלגנטי ומושקע מאין כמוהו שעמלתם עליו רבות, אתם כבר מחוברים. אבל מה קורה כשאתם נדרשים לכתוב או לספר על פטיפור שלא אתם הכנתם? ויותר מכך- מה קורה כשעליכם לשווק אותו כשאתם אישית פשוט לא סובלים פטיפורים, יפים ככל שיהיו?

כאן העסק נעשה מורכב יותר. בינינו, מטרת התוכן שלנו היא לשכנע את הלקוח באמיתת הדברים. אך האם אנו עצמנו משוכנעים בכך? אם אנו ככותבים איננו משוכנעים בטיב המוצר אותו עלינו לפרסם, נתקשה מאד לשכנע את קהל הקוראים, גם אם התוכן שלנו יהיה מבריק, גאוני ומתחכם. זוכרים שלמדנו פעם על 'דברים היוצאים מן הלב'? כך בדיוק זה עובד.

נתק והתחבר מחדש

תאמרו, איך ניתן לדרוש מיוצר להתחבר לכל מוצר שהוא? אז נכון, יש לנו גם קווים אדומים, ויתכן שניתקל במוצר שמתנגש בכל דרך אפשרית בערכים או באידאולוגיה הבסיסית שלנו- שם באמת איננו נדרשים להתחבר, ומוטב שנעביר את יצירת יצירה לידיים מתאימות יותר. אך לרוב המוצרים נוכל להתחבר אם נקפיד על הכלל הפשוט: ניתוק לצורך חיבור. הפרידו בין עולמכם האישי למוצר המונח על שולחנכם, חילצו את הנעליים המותאמות לכם אישית והיכנסו לנעלי המוצר או הלקוח שלכם. נתקו לחלוטין כל קשר עם המחשבות הרגילות אותן אתם רגילים לחשוב כשאתם נתקלים במוצר, השאירו מחוץ לדלת את חייכם הפרטיים ודעותיכם האישיות.

כשאתם כותבים ללקוח שלכם אתם שם אתו, המקלדת שלכם הופכת להיות הדוברת שלו, כבדו את זה. היו שם בשבילו. חושו כי אתם מעוניינים לפחות כמוהו למכור את המטוס העירוני שהוא המציא בכדי לפתור את בעיות עומס התנועה, גם אם אתם מפקפקים ביכולת של הלקוח שלכם לשנות סדרי תנועה ומקובלויות בסיסיות.

הצעד הזה, החיבור שתצרו ביניכם לבין מושא השיווק שלכם, אינו רק חיוני. הוא הכרחי. תיגשו אליו אחרי שתבצעו כמובן את ההיכרות עם הלקוח, אחרי שביצעתם סקר שוק, בניתם או קראתם את הבריף שלו, ויש לכם את כל הנתונים הטכניים מודפסים ופרוסים לפניכם יפה. זהו צעד עמוק ומופשט יותר, הוא דורש לעיתים עבודה אישית ומאמץ לא קטן, אבל התוצאות מדברות בעד עצמן. להיות יוצר שחי את היצירה שלו ורוצה בטובתה, זהו אידיאל.

כשהחיבור יהיה ברור, אתם מוכנים לצעד הבא לקראת רעיון מוצלח, התהליך מתחמם ובמאמר הבא בע"ה, נתחיל ללקט בשבילו חומרי גלם מצוינים.
על המחבר
רחל סרולוביץ
כותבת את המילים הנכונות והמדויקות שנוגעות בלבו של קהל היעד ומרימות את המכירות גבוה יותר!
כתיבה שיווקית, תוכן לאתרים וקופירייטינג.

תגובות

מעולה, תודה רבה.
מקווה שבמאמר הבא בעוד שבועיים המנה תהיה קצת יותר גדולה, לא בגודל פטיפור :)
 

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ב'

ט בַּמֶּה יְזַכֶּה נַּעַר אֶת אָרְחוֹ לִשְׁמֹר כִּדְבָרֶךָ:י בְּכָל לִבִּי דְרַשְׁתִּיךָ אַל תַּשְׁגֵּנִי מִמִּצְוֹתֶיךָ:יא בְּלִבִּי צָפַנְתִּי אִמְרָתֶךָ לְמַעַן לֹא אֶחֱטָא לָךְ:יב בָּרוּךְ אַתָּה יְהוָה לַמְּדֵנִי חֻקֶּיךָ:יג בִּשְׂפָתַי סִפַּרְתִּי כֹּל מִשְׁפְּטֵי פִיךָ:יד בְּדֶרֶךְ עֵדְוֹתֶיךָ שַׂשְׂתִּי כְּעַל כָּל הוֹן:טו בְּפִקֻּדֶיךָ אָשִׂיחָה וְאַבִּיטָה אֹרְחֹתֶיךָ:טז בְּחֻקֹּתֶיךָ אֶשְׁתַּעֲשָׁע לֹא אֶשְׁכַּח דְּבָרֶךָ:
נקרא  9  פעמים

לוח מודעות

More from רחל סרולוביץ

שתף את המאמר

למעלה