מאפים תפוח, בצק, שתי דקות פנאי.

המטבח של סימא

משתמש מקצוען
כל בצק מתאים לזה, פילו, פריך, שמרים ואפילו בצק עלים. תפוח עדיף גראנד. כמו בתמונות: מטפטפים בכפית דבש על נייר אפייה, מפזרים על הדבש שקד מולבן, פורסים פרוסות דקות של תפוח ומגלענים את המרכז, מניחים על השקדים, קורצים עיגול בצק בקוטר שיותר רחב מרוחב התפוח, מניחים על התפוח, אופים עד שהבצק מוכן, מרימים עם כף רחבה והופחים לצלחת, אפשר לפזר למעלה א. סוכר. מתאים גם כתוספת מתוקה/חמצמצה ליד מנת סשר וגם בסוף הארוחה ליד כוס התה.
כשהיה מוכן חשבתי לעצמי שצריך לנסות להכין בסדר הפוך וגם אז יהיה מצויין.

תפוח (2) (Mobile).jpeg


תפוח (3) (Mobile).jpeg


תפוח (4) (Mobile).jpeg


תפוח (1) (Mobile).jpeg


תפוח (1) (Mobile).png
 

המטבח של סימא

משתמש מקצוען

המטבח של סימא

משתמש מקצוען
בשר בקר מערב החג שהצליח מאוד, דרך קצת אחרת מהמקובל אבל היה לי נתח בשר כל כך גדול שפחדתי לעשות אותו כרגיל. לקחתי את הנתח וקשרתי אותו לכל אורכו בחוט שפגאט. למה? בשביל שבבישול הוא לא יתרחב עוד יותר ויהיה ענקקק. לקחתי את הסיר הכי גדול שיש לנו הכנסתי מים, פלפל אנגלי וכמה עלי דפנה, כשרתח הכנסתי את הנתח לבישול של 3 שעות על אש לא גבוה רק שיבעבע כל הזמן, אם נוצר קצף בסיר רצוי להסיר אותו.
מוציאים ומקררים ומכניסים למקרר ללילה. למחרת בסיר נמוך ורחב מטגנים בצל מוסיפים שום ופטריות, היה לי קצת אפונה הוספתי אבל לא חייבים בכלל. מלח,פלפל,טיפות עישון אם יש לכם, פפריקה, מוסיפים כחצי סיר מים. טועמים את הרוטב שיהיה ממש טעים אם לא מתקנים אותו קצת עם תבלינים. פורסים את נתח הבשר לפרוסות בעובי של 1.5 ס"מ ואפילו 2 ס"מ ומכניסים לסיר עם הרוטב הרותח, מבשלים כשעה. אנחנו לא מכניסים לשבשר יין אדום/לבן/יבש/קטשופ וכל הדומים לו.

בשר.jpeg
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קלז

א עַל נַהֲרוֹת בָּבֶל שָׁם יָשַׁבְנוּ גַּם בָּכִינוּ בְּזָכְרֵנוּ אֶת צִיּוֹן:ב עַל עֲרָבִים בְּתוֹכָהּ תָּלִינוּ כִּנֹּרוֹתֵינוּ:ג כִּי שָׁם שְׁאֵלוּנוּ שׁוֹבֵינוּ דִּבְרֵי שִׁיר וְתוֹלָלֵינוּ שִׂמְחָה שִׁירוּ לָנוּ מִשִּׁיר צִיּוֹן:ד אֵיךְ נָשִׁיר אֶת שִׁיר יְהוָה עַל אַדְמַת נֵכָר:ה אִם אֶשְׁכָּחֵךְ יְרוּשָׁלִָם תִּשְׁכַּח יְמִינִי:ו תִּדְבַּק לְשׁוֹנִי לְחִכִּי אִם לֹא אֶזְכְּרֵכִי אִם לֹא אַעֲלֶה אֶת יְרוּשָׁלִַם עַל רֹאשׁ שִׂמְחָתִי:ז זְכֹר יְהוָה לִבְנֵי אֱדוֹם אֵת יוֹם יְרוּשָׁלִָם הָאֹמְרִים עָרוּ עָרוּ עַד הַיְסוֹד בָּהּ:ח בַּת בָּבֶל הַשְּׁדוּדָה אַשְׁרֵי שֶׁיְשַׁלֶּם לָךְ אֶת גְּמוּלֵךְ שֶׁגָּמַלְתְּ לָנוּ:ט אַשְׁרֵי שֶׁיֹּאחֵז וְנִפֵּץ אֶת עֹלָלַיִךְ אֶל הַסָּלַע:
נקרא  29  פעמים

לוח מודעות

למעלה