דרוש מידע תמיכה לנערות נושרות סמויות

מצב
הנושא נעול.

בחיפוש

משתמש מקצוען
הנדסת תוכנה
אין בעיה ואין שום תלונה על מי שאינו אברך. אבל תקפת פה את מי שהתווכח עם הנתון המופרך הזה.
טעות בידך.
לא התייחסתי כלל לטענה ש90% לא מתאימים ללימוד.
התייחסתי אך ורק לכותב שכתב שלפחות 90% מבחורי הישיבות והאברכים לומדים בחשק בסיפוק ובשמחה ואמרתי לו שכשיגדל קצת הוא יראה את הדברים בצורה שונה.
 

בחיפוש

משתמש מקצוען
הנדסת תוכנה
חבל לזלזל

אבל ודאי שעדיף לכל בר דעת להתבטל בישיבה מאשר לתכנת

וידוע מהחזון איש שהישיבות הם המדבריות שהרמב"ם דיבר שצריך ללכת אליהם כשהמצב בחוץ כה עגום

רמב"ם הלכות דעות פרק ו
דרך ברייתו של אדם להיות נמשך בדעותיו ובמעשיו אחר ריעיו וחביריו ונוהג כמנהג אנשי מדינתו, לפיכך צריך אדם להתחבר לצדיקים ולישב אצל החכמים תמיד כדי שילמוד ממעשיהם, ויתרחק מן הרשעים ההולכים בחשך כדי שלא ילמוד ממעשיהם, הוא ששלמה אומר הולך את חכמים יחכם ורועה כסילים ירוע, ואומר אשרי האיש וגו', וכן אם היה במדינה שמנהגותיה רעים ואין אנשיה הולכים בדרך ישרה ילך למקום שאנשיה צדיקים ונוהגים בדרך טובים, ואם היו כל המדינות שהוא יודעם ושומע שמועתן נוהגים בדרך לא טובה כמו זמנינו, או שאינו יכול ללכת למדינה שמנהגותיה טובים מפני הגייסות או מפני החולי ישב לבדו יחידי כענין שנאמר ישב בדד וידום, ואם היו רעים וחטאים שאין מניחים אותו לישב במדינה אלא אם כן נתערב עמהן ונוהג במנהגם הרע יצא למערות ולחוחים ולמדברות, ואל ינהיג עצמו בדרך חטאים כענין שנאמר מי יתנני במדבר מלון אורחים.
לא אכנס כאן לדיון תורני (שגם בו יש לי הרבה מה לומר אך מקומו בבית המדרש).
אך קיבלתי ממו"ר (אחד מגדולי המשגיחים בדור ששיחותיו הקבועות מלאות במאות תלמידים בגילאים 20-90): שאפילו בחור ישיבה (וכ"ש אברך) שלא לומד. אין לו מה לחפש בישיבה.
ודווקא מהסיבה שציינת, כיון שהעולם נוראי והכל נגיש אז אדם שאין לו סיפוק (וכל אדם חייב סיפוק וללא זה הריהו כבהמה ונפשו פצועה) וודאי יחפש אותו בחוץ ואכן פעם המוסדות היו "תיבת נח" פיזית שיכלה להגן מהרחוב הפיזי, ועל זה דיברו החזו"א והסטייפלר. אך כיום שהכל זמין בכיס רק סיפוק יכול להציל את האדם ואדם ללא סיפוק יחפש אותו בזוהמת המרשתת.
 

כבקרת רועה

משתמש פעיל
עריכה תורנית
לא אכנס כאן לדיון תורני (שגם בו יש לי הרבה מה לומר אך מקומו בבית המדרש).
אך קיבלתי ממו"ר (אחד מגדולי המשגיחים בדור ששיחותיו הקבועות מלאות במאות תלמידים בגילאים 20-90): שאפילו בחור ישיבה (וכ"ש אברך) שלא לומד. אין לו מה לחפש בישיבה.
ודווקא מהסיבה שציינת, כיון שהעולם נוראי והכל נגיש אז אדם שאין לו סיפוק (וכל אדם חייב סיפוק וללא זה הריהו כבהמה ונפשו פצועה) וודאי יחפש אותו בחוץ ואכן פעם המוסדות היו "תיבת נח" פיזית שיכלה להגן מהרחוב הפיזי, ועל זה דיברו החזו"א והסטייפלר. אך כיום שהכל זמין בכיס רק סיפוק יכול להציל את האדם ואדם ללא סיפוק יחפש אותו בזוהמת המרשתת.
אם כך קיבלת ממורך [שאיני יודע מי הוא] אין לי מה להתווכח איתך
אבל יותר נראה שכוונת רבך היתה שצריך ללמוד ומי שלא לומד שילך ללמוד ולא התכווון שח"ו ילך לתכנת

ובנוסף נראה שאין לנו וויכוח משום שודאי לכל בר דעת שמי שיש לו מכשיר פסול הוא כבר אינו בגדר תיבת נח ועליו אין לנו אלא להתפלל שיחזור בתשובה

ואני דיברתי על בחורים שלא לומדים ואילו אתה על מקולקלים בתחפושת של בחורי ישיבה
 

תוהה ומשתומם

משתמש מקצוען
אם כך קיבלת ממו"ר [שאיני יודע מי הוא] אין לי מה להתווכח איתך
אבל יותר נראה שכוונת רבך היתה שצריך ללמוד ומי שלא לומד שילך ללמוד ולא התכווון שח"ו ילך לתכנת

ובנוסף נראה שאין לנו וויכוח משום שודאי לכל בר דעת שמי שיש לו מכשיר פסול הוא כבר אינו בגדר תיבת נח ועליו אין לנו אלא להתפלל שיחזור בתשובה
הרב @בחיפוש הוא בחור רציני (אני מכיר אותו מאשכולות אחרים) וחבל שאתה נופל עליו, אתה לא צריך לעזור לו לפרשן את רבו, שאמר דברים נכוחים, (כאמור 'שעמום מביא לידי בטלה, ובטלה מביאה לידי חטא'), וודאי שלא להשגיח לו על הטלפון.

ואגב, מה האיסור הגדול ב'לתכנת'. זה בדיוק אותה עבודה שכל הסבים, והדודים, שלי עבדו, רק מתגמלת יותר, וגמישה יותר למי שרוצה ללמוד תורה בחלק מהיום.
 

בחיפוש

משתמש מקצוען
הנדסת תוכנה
אבל יותר נראה שכוונת רבך היתה שצריך ללמוד ומי שלא לומד שילך ללמוד ולא התכווון שח"ו ילך לתכנת
לא. הוא דיבר על להוציאו ממש מהישיבה.
ובנוסף נראה שאין לנו וויכוח משום שודאי לכל בר דעת שמי שיש לו מכשיר פסול הוא כבר אינו בגדר תיבת נח ועליו אין לנו אלא להתפלל שיחזור בתשובה

ואני דיברתי על בחורים שלא לומדים ואילו אתה על מקולקלים בתחפושת של בחורי ישיבה
לא דיברתי דווקא על אנשים שיש להם מכשיר. אמרתי (בשמו של מו"ר) שהשעמום ובעיקר חוסר הסיפוק יגרמו לו במוקדם או במאוחר לחפש את הסיפוק במקומות אחרים שהיום מאוד נגישים (ואגב, לא חייב להחזיק סמארטפון. הרבה דרכים למקום...).

נ.ב. אני עוסק בתכנות ואין לי סמארטפון (גם לא מוגן) והאינטרנט שלי הוא עם סינון של נטפרי..
(אני מודע שאין הרבה כאלה, אבל לדעתי זה קשור לנושא החינוך שהזכיר @yitzhak123. ובאמת אכמ"ל כי אין לדברים סוף וכל מקרה לגופו. אבל רק רציתי להתייחס לאמירה הנפוצה והגורפת שעדיף להיות בכולל/ישיבה ולא לעשות כלום כל היום מאשר לצאת לשוק העבודה).
 

לארג'

משתמש סופר מקצוען
לא דיברתי דווקא על אנשים שיש להם מכשיר. אמרתי (בשמו של מו"ר) שהשעמום ובעיקר חוסר הסיפוק יגרמו לו במוקדם או במאוחר לחפש את הסיפוק במקומות אחרים שהיום מאוד נגישים (ואגב, לא חייב להחזיק סמארטפון. הרבה דרכים למקום...).
לזה אני מסכים לגמרי,
כואב לראות אדם בכולל בטלן וחיים חיי עניות ואשתו חושבת שבעלה מתמיד!
לפחות שיעבוד ויתפרנס בכבוד...
 

כבקרת רועה

משתמש פעיל
עריכה תורנית
הרב @בחיפוש הוא בחור רציני (אני מכיר אותו מאשכולות אחרים) וחבל שאתה נופל עליו, אתה לא צריך לעזור לו לפרשן את רבו, שאמר דברים נכוחים, (כאמור 'שעמום מביא לידי בטלה, ובטלה מביאה לידי חטא'), וודאי שלא להשגיח לו על הטלפון.
לא מכיר את בחיפוש [ולא נראה לי שהוא רב, מהניק שלו נראה שהוא מתכנת] ויתכן שהוא בחור רציני [תחליט עם הוא בחור או רב] ולא נפלתי עליו אלא כתבתי נגד דבריו שבחור שלא לומד מוטב שיצא מהישיבה. [לא יודע איזה טלפון יש לו ולא התיחסתי לזה אך אני מקווה ומתפלל שיש לו כשר]

ואגב, מה האיסור הגדול ב'לתכנת'. זה בדיוק אותה עבודה שכל הסבים, והדודים, שלי עבדו, רק מתגמלת יותר, וגמישה יותר למי שרוצה ללמוד תורה בחלק מהיום.
אין פסול בלתכנת [גילוי נאות גם אשתי מתכנתת] מלבד זה שעובדים עם גברים ונשים חילוניות וכל היום יושבים על האינטרנט [שבהרבה מקומות אינו מסונן כראוי] ויש גם לפעמים בעיות של יחוד ופריצות.

רק שאנו בוכים על כך שבחיפוש עזב את התורה הקדושה [לפחות חלקית] והלך לעסוק בהבלי העולם הזה וגם אם היו לו אילוצי פרנסה ודאי שראוי הדבר להצטער עליו
 
נערך לאחרונה ב:

כבקרת רועה

משתמש פעיל
עריכה תורנית
לא. הוא דיבר על להוציאו ממש מהישיבה.
נער הייתי וגם זקנתי ומעולם לא ראיתי שהוציאו בחור מהישיבה על שלא למד

ואם כך דעת רבך דעתו היא דעת יחיד
לא דיברתי דווקא על אנשים שיש להם מכשיר. אמרתי (בשמו של מו"ר) שהשעמום ובעיקר חוסר הסיפוק יגרמו לו במוקדם או במאוחר לחפש את הסיפוק במקומות אחרים שהיום מאוד נגישים (ואגב, לא חייב להחזיק סמארטפון. הרבה דרכים למקום...).
גם כוונתי היא לאו דווקא לסמארטופון אל גם לכל בחור שמזוהם בזוהמת המרשתת כהגדרתך
לא אכנס כאן לדיון תורני (שגם בו יש לי הרבה מה לומר אך מקומו בבית המדרש).
אך קיבלתי ממו"ר (אחד מגדולי המשגיחים בדור ששיחותיו הקבועות מלאות במאות תלמידים בגילאים 20-90): שאפילו בחור ישיבה (וכ"ש אברך) שלא לומד. אין לו מה לחפש בישיבה.
ודווקא מהסיבה שציינת, כיון שהעולם נוראי והכל נגיש אז אדם שאין לו סיפוק (וכל אדם חייב סיפוק וללא זה הריהו כבהמה ונפשו פצועה) וודאי יחפש אותו בחוץ ואכן פעם המוסדות היו "תיבת נח" פיזית שיכלה להגן מהרחוב הפיזי, ועל זה דיברו החזו"א והסטייפלר. אך כיום שהכל זמין בכיס רק סיפוק יכול להציל את האדם ואדם ללא סיפוק יחפש אותו בזוהמת המרשתת.

נ.ב. אני עוסק בתכנות ואין לי סמארטפון (גם לא מוגן) והאינטרנט שלי הוא עם סינון של נטפרי..
(אני מודע שאין הרבה כאלה, אבל לדעתי זה קשור לנושא החינוך שהזכיר @yitzhak123. ובאמת אכמ"ל כי אין לדברים סוף וכל מקרה לגופו. אבל רק רציתי להתייחס לאמירה הנפוצה והגורפת שעדיף להיות בכולל/ישיבה ולא לעשות כלום כל היום מאשר לצאת לשוק העבודה).
אשריך ואני מתפלל עליך שתמשיך להיות עם אינטרנט וטלפון כשרים [והלואי וכל המתכנתים והמתנתות ילמדו ממך]
 

בחיפוש

משתמש מקצוען
הנדסת תוכנה
לא מכיר את בחיפוש [ולא נראה לי שהוא רב מהניק שלו נראה שהוא מתכנת]
אינני מתיימר להיות רב כרגע. (למרות ששואף לשם בעז"ה, והוסמכתי להוראה באיסור והיתר גם ע"י הרב שטרנבוך שליט"א (הבן))

רק שאנו בוכים על כך שבחיפוש עזב את התורה הקדושה [לפחות חלקית] והלך לעסוק בהבלי העולם הזה וגם אם היו לו אילוצי פרנסה ודאי שראוי הדבר להצטער עליו
אולי משפט זה הוא התמצית של הטעות הנפוצה.
1. אין מה לבכות על אדם שעשה את רצון בוראו (בהנחה שזה רצונו), אין זה אסון אלא תפקידו בעולמו (ואדרבה, יש לבכות על האדם שיגיע לאחר 120 ויגלה שתפקידו לא היה להתחבא בתיבת נח ולסבול, אלא להביא לידי ביטוי את כוחות נפשו ולהשתמש בהם לכבודו יתברך).
2. לפרנס משפחה אינה התעסקות בהבלי עולם הכל עניין של הסתכלות עיין מסילת ישרים.
3. מה הביאך למסקנא שההפסקה מללמוד תורה כל היום היא עזיבת התורה ח"ו?
 
נערך לאחרונה ב:

yonatanr

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
נראה לי להגיד ש90 אחוז מהאברכים לומדים לא בשמחה רק מתוך לחץ חברתי, זה לראות את העולם בשחור לבן פי אלף מלהגיד שרוב האברכים לומדים בשמחה מרצונם החופשי, בד"כ בנ"א עושה דברים שהוא אוהב, (כמובן שיש יוצא מן הכלל, אבל זה לא הרוב.
בדרך כלל בן אדם עושה דברים שמקובלים בקהילה שלו גם אם הם לא אהובים עליו, ולא עושה דברים שאם יעשה אותם הוא יחשב כסוג ב'.
 

בחיפוש

משתמש מקצוען
הנדסת תוכנה
נער הייתי וגם זקנתי ומעולם לא ראיתי שהוציאו בחור מהישיבה על שלא למד

ואם כך דעת רבך דעתו היא דעת יחיד
כמו שאמרתי למעלה אכמ"ל.
אך כל בר דעת מבין שלא הכוונה לזורקו לרחוב כי מה הועילו חכמים וכו' אלא לתת לו פתרון שיתן לו סיפוק ותעסוקה ויצילו מן הבטלה, השעמום והחטא.
 

כבקרת רועה

משתמש פעיל
עריכה תורנית
אינני מתיימר להיות רב כרגע. (למרות ששואף לשם, והוסמכתי להוראה באיסור והיתר גם ע"י הרב שטרנבוך שליט"א (הבן))


אולי משפט זה הוא התמצית של הטעות הנפוצה.
1. אין מה לבכות על אדם שעשה את רצון בוראו (בהנחה שזה רצונו), אין זה אסון אלא תפקידו בעולמו (ואדרבה, יש לבכות על האדם שיגיע לאחר 120 ויגלה שתפקידו לא היה להתחבא בתיבת נח ולסבול, אלא להביא לידי ביטוי את כוחות נפשו ולהשתמש בהם לכבודו יתברך).
תלמוד בבלי מסכת קידושין דף פב עמוד ב
אי אפשר לעולם בלא בסם ובלא בורסקי, אשרי מי שאומנותו בסם, ואוי לו מי שאומנותו בורסקי
2. לפרנס משפחה אינה התעסקות בהבלי עולם הכל עניין של הסתכלות עיין מסילת ישרים.
תלמוד בבלי מסכת שבת דף לג עמוד ב
חזו אינשי דקא כרבי וזרעי, אמר: מניחין חיי עולם ועוסקין בחיי שעה!
3. מה הביאך למסקנא שההפסקה מללמוד תורה כל היום היא עזיבת התורה ח"ו?
כתבתי שעזבת את התורה 'חלקית'

והגעתי למסקנה הזו למרות שלא למדי תכנות למדתי בחיידר חיבור וחיסור

ואם אתה מתכנת כנראה שעזבת חלקית את לימוד התורה
 

כבקרת רועה

משתמש פעיל
עריכה תורנית
כמו שאמרתי למעלה אכמ"ל.
אך כל בר דעת מבין שלא הכוונה לזורקו לרחוב כי מה הועילו חכמים וכו' אלא לתת לו פתרון שיתן לו סיפוק ותעסוקה ויצילו מן הבטלה, השעמום והחטא.
אבל אתה כתבת שרבך אמר להוציאו מהישיבה [לא למצוא תעסוקה, אלא להוציאו מהישיבה]
לא. הוא דיבר על להוציאו ממש מהישיבה.
 

דוּבי

משתמש מקצוען
וזו גם בעיה בצד הגברי,
רוב הבחורים (והאברכים) לא בנוים לשבת וללמוד כל החיים.
אבל יש התעלמות מוחלטת מהנתון הפשוט הזה, בכל צורת החינוך.
חד משמעי!! פחדתי לכתוב את זה, אבל זה משהו שחייב להיקלט שרק אולי 10% מהבחורים - אברכים, מסוגלים לשבת וללמוד, השאר שיצאו לעבוד שיצאו להיתפרנס, שיהיה להם סיפוק בחיים,
יש לכם נתונים מדהימים על פי מה הקביעה הנ"ל
בדקתם ? איזה כלים יש לכם לבדוק דבר כזה ?
סיסמאות כאלה זה הכי קל לומר.
מהמציאות שאנו חווים אף אחד לא מכריחים אותו לשבת ללמוד עם שוט.
מי שקשה לו יום שלם בכולל מחפש עבודה תורנית כזו או אחרת !!!
(לא חסר כאלה שעשו זאת, אנחנו לא בדור שהאשה והשווער מכריחים ללמוד דווקא בכולל.
יש עוד הרבה מקצועות תורניות שזורמות גם לליטאים.)
להגיד לא בנויים מי שמכם?
מסוגלים לשבת ללמוד.... כולם מסוגלים רק לא בדרישות המחמירות...
וכן יש בעיה שחסר כוללים שמותאמים
למי שקצת יותר מורכב לו הלימוד של יום שלם, עם שמירת סדרים קפדנית ורמה קלילה,
צריך שיהיה כוללים יותר קלילים שכל אחד יוכל למצוא את עצמו,
(הנה כל המעבירי מסרים שלא שמים לב מה הם עושים בואו תתרמו ותחזיקו כאלה כוללים.)
וכן לא כל הניקים בפרוג חרדים!!! לקחת מסרים בערבון מוגבל! רק שזה ממש קומם!!
 

איתמר ל

משתמש חדש
קצת קשור לדיון,
שמעתי פעם דרשה מר' יענקלה גלינסקי ז"ל בבין הזמנים והוא שאל שם למה הנוסח הוא - מודה אני וכו' ששמת חלקינו מיושבי ביהמ"ד, היה יותר מתאים לומר מלומדי ביהמ"ד, כי מה התועלת בלשבת בבימ"ד ולא ללמוד, ותירץ שבזמן שרואים היום מה קורה בחוץ, ומה הנזקים הגדולים ברוחניות שמזדמנים לאדם רק מלהיות יושבי קרנות, מבינים כמה שצריך להודות על עצם הישיבה והשהות בבית המדרש שמשמרת מכל הפגעים והמזיקים. ודפח"ח.
 

בחיפוש

משתמש מקצוען
הנדסת תוכנה
תלמוד בבלי מסכת קידושין דף פב עמוד ב
אי אפשר לעולם בלא בסם ובלא בורסקי, אשרי מי שאומנותו בסם, ואוי לו מי שאומנותו בורסקי

תלמוד בבלי מסכת שבת דף לג עמוד ב
חזו אינשי דקא כרבי וזרעי, אמר: מניחין חיי עולם ועוסקין בחיי שעה!

כתבתי שעזבת את התורה 'חלקית'

והגעתי למסקנה הזו למרות שלא למדי תכנות למדתי בחיידר חיבור וחיסור

ואם אתה מתכנת כנראה שעזבת חלקית את לימוד התורה
לא אכנס לדיון תורני כאן בפורום.
אך אם בפופוליזם עסקינן כולנו מוזמנים לבכות על מי שיש לו רק בנות...ועוד ועוד..
ואגב אם למדת היטיב את סוגיית רשב"י ור' ישמעאל לא היית מביא מדברי רשב"י ראיה לאחר שנפסק כר"י. ואכמ"ל סופי!
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  54  פעמים

לוח מודעות

למעלה