בלת"קלמה בבנים הוא הבן השני
ובבנות זו הבת החמישית
אבל דווקא זה הערה חכמה.
בלת"קלמה בבנים הוא הבן השני
ובבנות זו הבת החמישית
אז בזמנך הפנוי עיין ברוח חיים על המשנה (ד ה) הלומד על מנת ללמד. עיין שם שמשלים את דבריו בנפש החיים ותרווה נחת.כוונתי היתה לנפש החיים בשער א' פ"ח [רוח חיים לא זכיתי ללמוד]
לא מפריז בדוגמאותהכל נכון,
אבל למה לדבר רק על הדוגמאות האלה?
רוב האברכים והבחורים לא מתבטלים בכוללים ובישיבות,
הם נהנים מאד מאד מהלימוד שנותן להם המון סיפוק ושמחה,
האשה לא מכריחה שום דבר
פשוט כיף לה לראות איך בעלה חוזר הביתה כל ערב אחרי נום של לימוד כשהוא מלא סיפוק ושמחה
והשלום בת שלהם הכי מצוין ששייך כי התורה מעדנת את האברכים שלומדים רותה
ולכל המשפחה יש סיפוק ושמחה מהבעל התלמיד חכם!
זה הדוג' שראוי להביא כאן
ובטח שלא להפריז בדוג' מהצד השני!
ב"ה באמת שמחה שכך זה בשבילך, ורק להודות על זה כי שום דבר לא מובן מאליורוב האברכים והבחורים לא מתבטלים בכוללים ובישיבות,
הם נהנים מאד מאד מהלימוד שנותן להם המון סיפוק ושמחה,
האשה לא מכריחה שום דבר
פשוט כיף לה לראות איך בעלה חוזר הביתה כל ערב אחרי נום של לימוד כשהוא מלא סיפוק ושמחה
והשלום בת שלהם הכי מצוין ששייך כי התורה מעדנת את האברכים שלומדים רותה
ולכל המשפחה יש סיפוק ושמחה מהבעל התלמיד חכם!
אני באמת לא יודעת מה קורה בכל כולל באופןאישיב"ה באמת שכך זה בשבילך, ורק להודות על זה כי שום דבר לא מובן מאליו
אני לא אדבר באחוזים כי בעיני מגוחך לדבר עם מספרים בכאלו נושאים ללא מחקר רציני, אבל אנשים כך נראה מספרים שהתופעה קיימת בהחלט. ועל זה הדיון. לא על הכמות.
ובהערת אגב, בתור אישה איך את יודעת באמת מה קורה בכוללים ובישיבות? זה בערך כמו שכתב כאן מישהו שאין בנות שאוהבות ללמוד (מסקנה מנומקת מאחיותיו ככל הנראה), והיה נראה לי שמגוחך אפילו להתייחס לטענה פופוליסטית כזאת.
אם נדבר על סמינרים לעומת ישיבות כדוגמא - יש פער לא קטן בכלל בתפיסה של בחורת סמינר על לימוד תורה לתפיסה של בחור ישיבה.
ראיתי, יש"כ. [אגב יש שם טעות בציון שמצוין לנפש החיים שער א פ"ה והוא באמת בפ"ח]אז בזמנך הפנוי עיין ברוח חיים על המשנה (ד ה) הלומד על מנת ללמד. עיין שם שמשלים את דבריו בנפש החיים ותרווה נחת.
דווקא היה מעניין קצת להתווכחואכן אולי נשאיר את האשכול לנושא שלשמו הוא נפתח.
למה אתה אומר?אין שום קשר בין הבעיה לפתרון המוצע !!
המכשולות והניסיונות שדוברו באשכול הזה, לא באים מ''שאלות'' ולא מחיפוש ''תשובות''.
כולם יודעים שהטכנולוגיה מזמינה לבני הנוער (ובעצם לכולם) גירויים ותאוות לדברים אסורים, וקשה מאוד להתגבר על התאוות האלה. וזה לא קשור לרצון ''להבין'' - ולכן לא יעזרו ''תשובות''.
הפיתרון היחיד ( - אצל הבחורים ) הוא לפתוח להם את העיניים ולהראות להם איזה מחירים כבדים משלם בהמשך הדרך מי שלא יודע להתגבר על עצמו, והיכן בסולם החברתי הוא יכול להתמקם אם ישעבד עצמו לתאוות כאלה.
את/ה צודק.יש לכם נתונים מדהימים על פי מה הקביעה הנ"ל
בדקתם ? איזה כלים יש לכם לבדוק דבר כזה ?
סיסמאות כאלה זה הכי קל לומר.
לפחות 90% מהבחורים והאברכים לומדים בשמחה
אז ככה שנה ראשונה מלמדים למה צריך לצאת לעבוד ומה זה תורם לך, שנה שנייה מלמדים מה כזה גרוע בללמוד כל היום (דרך אגב זה באמת נכון כי אחרי שלומדים שנתיים תכנות יוצא החשק מללמוד ולא משנה מה) שנה שלישית מלמדים אותך שבעצם אף אחד לא רוצה ללמוד.איך הגברים החרדים העובדים בתכנות כ"כ מתהפכים בדעותיהם(לפחות כמות נכבדת מהפורום פה)
מה עושים לכם למוח?
איך הגברים החרדים העובדים בתכנות כ"כ מתהפכים בדעותיהם(לפחות כמות נכבדת מהפורום פה)
מה עושים לכם למוח?
פופוליסטיות מהסוג הזול ביותר...אז ככה שנה ראשונה מלמדים למה צריך לצאת לעבוד ומה זה תורם לך, שנה שנייה מלמדים מה כזה גרוע בללמוד כל היום (דרך אגב זה באמת נכון כי אחרי שלומדים שנתיים תכנות יוצא החשק מללמוד ולא משנה מה) שנה שלישית מלמדים אותך שבעצם אף אחד לא רוצה ללמוד.
האמת שהתשובה היא להיפך כמובן, אדם שלא אוחז מלימוד מחפש עבודה אפילו שהוא לא מצומצם כספית, ואז יש לו זמן ללימודים, והוא לומד תכנות.
חד משמעי!! פחדתי לכתוב את זה, אבל זה משהו שחייב להיקלט שרק אולי 10% מהבחורים - אברכים, מסוגלים לשבת וללמוד, השאר שיצאו לעבוד שיצאו להיתפרנס, שיהיה להם סיפוק בחיים,
בעלי אברך ואני מאושרת עד לב השמים,
ועל זה כל אחד צריך לשאול דעת תורה כי הוא עצמו מבולבל ומלא באינטרסים שונים ואינו יודע מה חובתו בעולמוהתפקיד שלנו לא נגמר בדף הגמרא לכל יהודי יש תפקיד אחר בעולם ואת התפקיד שלו הוא צריך לבצע
אוף,בכל הנוגע לנתוני הנשירה: לפי הלמ"ס הם עומדים על כ-10%, אבל חשוב להבין שזה כולל גם, ובעיקר, פריפריה חרדית. ולכן השיעור האמיתי באיזורי המיינסטרים החרדים הוא כ-3%, ובוודאי לא עובר את ה-5%.
סליחה, אבל איני מבין מה אתה מחפש בפורום חרדי.את/ה צודק.
אין לי נתונים, ואין לי כלים לבדוק את הטענה שלי (נ.ב. אני כתבתי רוב, ואני לא מסכים עם הטענה על 90%).
בכל זאת אני לא חושב שזו סיסמא,
וזו כמובן הראיה הסובייקטיבית שלי,
כשאני מתבונן על אברכי הכולל שאני מכיר באופן אישי, קרובי משפחה וחברים, וחושב מה הם היו עושים אילו בחברה שהם חיים היתה לגיטמציה ליציאה לעבודה כמו לאברכות בכולל, אני מגיע למסקנה שרובם לא היו בוחרים להיות אברכי כולל.
הטענה "הם לומדים בשמחה" היא מאוד חמקמקה,
מלבד כסף, עבודה מאפשרת עוד דברים שחשובים לנפש האדם,
היא נותנת תחושת מטרה, משמעות ל"ללמה לקום בבוקר" ,
היא מאפשר ליצור לבנות להשפיע ולחוש תחושת מימוש עצמי,
היא מאפשרת לפתח מומחיות בתחומה עם תחושה של ערך עצמי .
רבים האברכים שחסרים כל זה, ואכמ"ל
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
26.11
כ"ה חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
27.11
כ"ו חשוון
נפתחה ההרשמה!
קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכו
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו: