דרוש מידע תמיכה לנערות נושרות סמויות

מצב
הנושא נעול.

משולש ברמודה

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
הנדסת תוכנה
רק שאנו בוכים על כך שבחיפוש עזב את התורה הקדושה [לפחות חלקית] והלך לעסוק בהבלי העולם
סליחה שאני מתפרצת לדיון. רק חייבת להוסיף שגבר שיוצא לעבוד, ולא כל כך משנה הסיבה עושה את המוטל עליו בפשטות. אז מכאן ועד להפוך את זה לעזיבת התורה ועיסוק בהבלי עולם - הדרך רחוקה קצת...

"...ואיזון ואפרנס ואכסי יתיכי כהלכת גוברין יהודאין דמוקרין ומסוברין וזנין ומפרנסין..."
 
נערך לאחרונה ב:

מנהלת ת'עולם

משתמש צעיר
פשוט שטויות והבלים איבדתם את זה לגמרי
לפחות 90% מהבחורים והאברכים לומדים בשמחה
מי לא רוצה שידוך טוב?
מי לא רוצה לרצות את ההורים?
מי לא רוצה שהוא יקרא דפוק?
וכ'ו.......
מדברים כמו אביגדור ליברמן

ממש לא!!!!!!!!!! ח"ו!!!!!!!!!!!
בעלי אברך ואני מאושרת עד לב השמים,
אבל להגיד שלכל הבחורות זה מתאים?! לא!!!
 
נערך לאחרונה ב:

בחיפוש

משתמש מקצוען
הנדסת תוכנה
אבל אתה כתבת שרבך אמר להוציאו מהישיבה [לא למצוא תעסוקה, אלא להוציאו מהישיבה]
ואם הוא לא צריך להיות בישיבה אז צריך לזרוק אבן אחר הנופל ולדאוג שיהיה מובטל ברחוב ללא תעסוקה???
לגבי השאלה האם יש עניין להשאיר בישיבה התשובה היא לא.
לגבי השאלה מה לעשות איתו ברור שצריך לעשות הכל על מנת שימצא מסגרת מקצועית/תעסוקתית לחיים יציבים.
 

רגע של ניצחון

משתמש מקצוען
עובדה שכן!!
מי לא רוצה שידוך טוב?
מי לא רוצה לרצות את ההורים?
מי לא רוצה שהוא יקרא דפוק?
וכ'ו.......

מה עובדה פה?
זה שיש בודדים שעושים זאת מסיבות חיצוניות לא אומר ש"עובדה" ש90 אחוז מלומדי התורה
עושים זאת מסיבות חיצוניות

ממש לא!!!!!!!!!! ח"ו!!!!!!!!!!!
בעלי אברך ואני מאושרת עד לב השמים,
אבל להגיד שלכל הבחורות זה מתאים?! לא!!!
ולהגיד ש 90 אחוז עושים זאת מכורח?
לאאאאאאאאאאא
 

תוהה ומשתומם

משתמש מקצוען
לא מכיר אותו אבל יש לו סמיכה לרבנות מהרב שטרנבוך הבן וכנראה שהוא ת"ח ולכן אנחנו יותר עצובים על כך שפסק מללמוד כל היום.

אשתי צדיקה מאד ככה שזו פחות בעיה משום שהיא מאד נזהרת אבל איני טומן את ראשי בחול ואומר שאין בעיה בתכנות

אני בבין הזמנים כרגע [וכנראה שגם הרב בחיפוש בבין הזמנים בזמן שאינו מתכנת

עניתי על זה קודם

ח"ו כוונתי היתה [וגם כתבתי את זה] שהוא עוזב את התורה בשעות בהם הוא מתכנת

וכך שנינו באבות

משנה מסכת אבות פרק ג
רבי שמעון אומר המהלך בדרך ושונה ומפסיק ממשנתו ואומר מה נאה אילן זה ומה נאה ניר זה מעלה עליו הכתוב כאילו מתחייב בנפשו:
מחקתי את הודעתי, כי חששתי שהיא לא מתאיה למע"כ, ונכתבה בהומור, אשמח שתמחק גם
 

מנהלת ת'עולם

משתמש צעיר
מי שקשה לו יום שלם בכולל מחפש עבודה תורנית כזו או אחרת !!!
כשכתבתי ש10% יכולים באמת לשבת ולילמוד, לא כללתי את כל האלה מהעבודות התורניות, הם עובדים וזה הבדל עצום!!! (תבינו מה זה לשבת בלי הערכה בלי משוב בלי כלום.... רק כי הם מתחברים ללימוד)
 

דוּבי

משתמש מקצוען
עובדה שכן!!
מי לא רוצה שידוך טוב?
מי לא רוצה לרצות את ההורים?
מי לא רוצה שהוא יקרא דפוק?
וכ'ו.......
רוב הבנות שלומדות מקצוע גם תגידו הם רוצות שידוך טוב
(הם מעדיפות בטוח לכייף ולנצל את הבחרות במקום ללמוד כל היום למבחנים.)
הם רוצות לרצות את ההורים
הם לא רוצות להחשב דפוקות
כך העולם עובד, אבל זה לא אומר שהם לא רוצות בסופו של דבר מקצוע שיכניס להם כסף בכבוד וכו'
כך גם הבחורים והאבריכים רוצים גם שידוך טוב וגם שכר טוב!!!
 

רגע של ניצחון

משתמש מקצוען
רוב הבנות שלומדות מקצוע גם תגידו הם רוצות שידוך טוב
(הם מעדיפות בטוח לכייף ולנצל את הבחרות במקום ללמוד כל היום למבחנים.)
הם רוצות לרצות את ההורים
הם לא רוצות להחשב דפוקות
כך העולם עובד, אבל זה לא אומר שהם לא רוצות בסופו של דבר מקצוע שיכניס להם כסף בכבוד וכו'
כך גם הבחורים והאבריכים רוצים גם שידוך טוב וגם שכר טוב!!!
ובעיקר רובם ב"ה אוהבים ונהנים מהלימוד
 

תוהה ומשתומם

משתמש מקצוען
עובדה שכן!!
מי לא רוצה שידוך טוב?
מי לא רוצה לרצות את ההורים?
מי לא רוצה שהוא יקרא דפוק?
וכ'ו.......


ממש לא!!!!!!!!!! ח"ו!!!!!!!!!!!
בעלי אברך ואני מאושרת עד לב השמים,
אבל להגיד שלכל הבחורות זה מתאים?! לא!!!
המשפט 'עובדה שכן' איננו עובדה.
אכן הטענות, שרוצים לרצות את ההורים וכו' הן נכונות חלקית, אבל מכאן ועד לקבוע ש90 אחוז עושים זאת רק מחמת זה, זה דבר מופרך מעיקרו.

ואגב, גם אם נקבל שחלק מהשיקולים הנ"ל עומדים בבסיס החלטתם של הרבה אברכים לשבת וללמוד בכולל, האם זה אומר שהם לא נהנים מהלימוד? האם זה אומר שהם מרגישים תחושת מחנק? צריך להכניס את הדברים לפופרציות, חצי מהדברים שבנ"א עושה בחיים, מעורבים בהם שיקולים חברתיים וסביבתיים', האם זה אומר שבגלל זה הוא לא נהנה ממה שהוא עושה??
 
נערך לאחרונה ב:

דוּבי

משתמש מקצוען
ובעיקר רובם ב"ה אוהבים ונהנים מהלימוד
חחחח איזה בת נהנית מללמוד הם רק מקללות את הלימודים המפרכים...
זה בדיוק ההפך הגמור
הגברים נהנים יותר כי זה באמת כיף הלימוד עצמו + התוצאה רק שיש יצר הרע ולכן מתכתבים בפרוג במקום ללמוד.
 

מנהלת ת'עולם

משתמש צעיר
המשפט 'עובדה שכן' איננו עובדה.
אכן הטענות, שרוצים לרצות את ההורים וכו' הן נכונות חלקית, אבל מכאן ועד לקבוע ש90 אחוז עושים זאת רק מחמת זה, זה דבר מופרך מעיקרו.

ואגב, גם אם נקבל שחלק מהשיקולים הנ"ל עומדים בבסיס החלטתם של הרבה אברכים לשבת וללמוד בכולל, האם זה אומר שהם לא נהנים מהלימוד? האם זה אומר שהם מרגישים תחושת מחנק? צריך להכנס את הדברים לפופרציות, חצי מהדברים שבנ"א עושה, מעורבים בהם שיקולים חברתיים\דתיים, וכו', האם זה אומר שבגלל זה הוא לא נהנה ממה שהוא עושה??
צודקים!!
מחקתי את העובדה שכן!
 

רגע של ניצחון

משתמש מקצוען
חחחח איזה בת נהנית מללמוד הם רק מקללות את הלימודים המפרכים...
זה בדיוק ההפך הגמור
הגברים נהנים יותר כי זה באמת כיף הלימוד עצמו + התוצאה רק שיש יצר הרע ולכן מתכתבים בפרוג במקום ללמוד.
כתבתי על הגברים
אני אמנם אשה
אבל אני רואה איך בעלי, אבא שלי, אחים וגיסים שלי זורחים מאושר כשהם לומדים
ועליהם כתבתי
 

כבקרת רועה

משתמש פעיל
עריכה תורנית
לא אכנס לדיון תורני כאן בפורום.
אך אם בפופוליזם עסקינן כולנו מוזמנים לבכות על מי שיש לו רק בנות...ועוד ועוד..

נכון אבל זה לא הנושא כאן ובאשכול שיפתח על מי שיש לו רק בנות אפשר לכתוב שאוי לו למי שבניו נקבות

ואגב אם למדת היטיב את סוגיית רשב"י ור' ישמעאל לא היית מביא מדברי רשב"י ראיה לאחר שנפסק כר"י. ואכמ"ל סופי!

בכוונה לא ציטטתי מהסוגיא שם אלא מהגמ' בשבת [ואגב בנוגע למחלוקתם בברכות ראה בנפש החיים את אשר היטיב לבאר בזה]

ואם הוא לא צריך להיות בישיבה אז צריך לזרוק אבן אחר הנופל ולדאוג שיהיה מובטל ברחוב ללא תעסוקה???
לגבי השאלה האם יש עניין להשאיר בישיבה התשובה היא לא.
לגבי השאלה מה לעשות איתו ברור שצריך לעשות הכל על מנת שימצא מסגרת מקצועית/תעסוקתית לחיים יציבים.
חשבתי שאכמ"ל

אבל למדתי בעבר בישיבות ואני גם מכיר בחורים עובדים ולא ראי זה כראי זה ובודאי שבחורי ישיבות גם אם לא עושים לומדים הם שמורים פי אלף מבחורים עובדים [באברכים אני גם נוטה לסכים שעדיף לעבוד מאשר להתבטל משני טעמים א. שהם מחוייבים לפרנס. ב. שכיוון שהם נשואים יש להם יציבות בחיים ויש פחות חשש שיתקלקלו]

ותראה מה קרה למזרחי שחשבו שיכולים לשלב בין התורה לחיי החולין
 

אברהם בלוך

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
אני לא יודע כמה אינטרס יש למוסדות כמו ג'וינט ומשרד הרווחה לשמור על הציבור החרדי שלא יתקלקלו

אם כבר נראה לי שהאינטרס שלהם הוא הפוך
לאחרונה השתתפתי בקורס של ארגון לב שומע במימון הג'וינט,
המימון באישור גדולי הדור
 

לארג'

משתמש סופר מקצוען

בחיפוש

משתמש מקצוען
הנדסת תוכנה
בעניין הלימודי... (למרות שיש לי יצר גדול לדבר על הנפש החיים (דומני שכוונתך לרוח חיים באבות) אך אינני רוצה להיכנס לבעיה של התרת נדרים ;)).
והעיקר שנדע להזהר בימים אלו זה בכבודו של זה וזה בכבוד תורתו של זה והאמת והשלום אהבו.
ו @לארג' אני מתנצל אם הייתה פגיעה בדבריי לעיל.
 

הפוך על הפוך

משתמש מקצוען
המושג של לשבת יום שלם וללמוד בכולל, הוא חידוש של החזו"א לאחר השואה,
עד אז, רוב עמך בית ישראל עבד לפרנסתו וקבעו עיתים לתורה ברמה גבוהה (יותר מהעובדים כיום).
לאט לאט הכוללים נהפכו לסטנדרט הרגיל ולצאת לעבוד נהיה פחות מקובל.
אז כמובן, שיש בזה מעלות רבות, ובזכות זה יש את עולם התורה שקיים היום לתפארת,
אך בכל דבר יש חסרונות, והרבה אנשים שפחות מתאימים לזה, נאלצים להתבטל בכולל בגלל לחץ חברתי ומשפחתי.

אז לבוא ולומר שזה בעיה לצאת לעבוד, שהכולל מתאים לכולם ועדיף לשבת ולהתבטל שם, זה פשוט שטויות.
אפשר לראות כמויות של 'אברכים' ששורפים את זמנם בכולל ולא לומדים במציאות, כשזה גורם להם לריקנות , חוסר סיפוק ובעיות שלום בית (היא עובדת ומסופקת והוא ריקני ומתוסכל, אך היא לא תיתן לו לצאת לעבוד, כדי שתוכל להמשיך להגיד שבעלה אברך..)
 

כבקרת רועה

משתמש פעיל
עריכה תורנית
בעניין הלימודי... (למרות שיש לי יצר גדול לדבר על הנפש החיים (דומני שכוונתך לרוח חיים באבות) אך אינני רוצה להיכנס לבעיה של התרת נדרים ;)).
כוונתי היתה לנפש החיים בשער א' פ"ח [רוח חיים לא זכיתי ללמוד]
והעיקר שנדע להזהר בימים אלו זה בכבודו של זה וזה בכבוד תורתו של זה והאמת והשלום אהבו.

ו @לארג' אני מתנצל אם הייתה פגיעה בדבריי לעיל.
גם אני מתנצל בפניך אם היתה נימה של זלזול בכת"ר
 

רגע של ניצחון

משתמש מקצוען
המושג של לשבת יום שלם וללמוד בכולל, הוא חידוש של החזו"א לאחר השואה,
עד אז, רוב עמך בית ישראל עבד לפרנסתו וקבעו עיתים לתורה ברמה גבוהה (יותר מהעובדים כיום).
לאט לאט הכוללים נהפכו לסטנדרט הרגיל ולצאת לעבוד נהיה פחות מקובל.
אז כמובן, שיש בזה מעלות רבות, ובזכות זה יש את עולם התורה שקיים היום לתפארת,
אך בכל דבר יש חסרונות, והרבה אנשים שפחות מתאימים לזה, נאלצים להתבטל בכולל בגלל לחץ חברתי ומשפחתי.

אז לבוא ולומר שזה בעיה לצאת לעבוד, שהכולל מתאים לכולם ועדיף לשבת ולהתבטל שם, זה פשוט שטויות.
אפשר לראות כמויות של 'אברכים' ששורפים את זמנם בכולל ולא לומדים במציאות, כשזה גורם להם לריקנות , חוסר סיפוק ובעיות שלום בית (היא עובדת ומסופקת והוא ריקני ומתוסכל, אך היא לא תיתן לו לצאת לעבוד, כדי שתוכל להמשיך להגיד שבעלה אברך..)
הכל נכון,
אבל למה לדבר רק על הדוגמאות האלה?
רוב האברכים והבחורים לא מתבטלים בכוללים ובישיבות,
הם נהנים מאד מאד מהלימוד שנותן להם המון סיפוק ושמחה,
האשה לא מכריחה שום דבר
פשוט כיף לה לראות איך בעלה חוזר הביתה כל ערב אחרי נום של לימוד כשהוא מלא סיפוק ושמחה
והשלום בת שלהם הכי מצוין ששייך כי התורה מעדנת את האברכים שלומדים רותה
ולכל המשפחה יש סיפוק ושמחה מהבעל התלמיד חכם!
זה הדוג' שראוי להביא כאן
ובטח שלא להפריז בדוג' מהצד השני!
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  54  פעמים

לוח מודעות

למעלה