דרוש מידע תמיכה לנערות נושרות סמויות

מצב
הנושא נעול.

אוריאל לא מלאך

משתמש רשום
מהמציאות שאני חי בה (בחור ישיבה ליטאית עם למעלה מ-600 בחורים): אין כמעט בחור שנחשב בחור זורם, חברותי ואפי' קלאסי, שנמנע באופן מוחלט. יש הרבה שמסננים לעצמם יותר ופחות אבל עשרות אחוזים, כפשוטו, צפו בסרט לא פעם ולא פעמיים. לכל אחד יש תקופות וכו', אבל הנקודה היא שזה לא בושה. (בנוגע לתיאור שאחרי הסדר עולים ורואים בחדר, זה פשוט נכון, רק שלא סוגרים, אדרבא בחורים מעבירים אחד לשני, ובתוך עמי אנכי יושבת).
מעשה שהיה!!
שמעתי את הסיפור מכלי ראשון,
על בחור באחד הישיבות הסופר נחשבות!!!
שהלך להתייעץ עם אחד הרמי"ם שהוא כהיום אחד מהמובילים בציבור הליטאי, אם לקחת בחורה צולי"ת או יותר פתוחה, והר"מ ענה לו ששווה לקחת צולי"ת ומקסימום לפתוח לה את המושגים עם הזמן, מאשר לקחת בחורה פתוחה מלכתחילה,
והר"מ ציטט את אד מגדולי הרבנים שלמד איתו בשיעור והיה בטלן גדול (כלשונו), והתחתן עם בחורה צולי"ת שבנתה לו את הבית והיום הוא אחד מהרבנים החשובים.
(נ.ב. שמעתי את הסיפור עם שמות מלאים).

בקיצע'ר: מאוד תלוי בסגנון האישה או הבעל, אבל רוב הפעמים הבעל הוא זה שסוחף ומנווט את הרוח בבית.
הדברים פשוטים אצלי בשיעור בשיחות בין בחורים על שידוכים [וגם מהדיווחים מהזוצים, אני לא רוצה לומר כמה ביקשו ממני בביה"ז האחרון אם יש לי לארגן להם "סרטים, משהו נקי, אתה יודע"].
 

שולעם עלייכעם

משתמש צעיר
מהמציאות שאני חי בה (בחור ישיבה ליטאית עם למעלה מ-600 בחורים): אין כמעט בחור שנחשב בחור זורם, חברותי ואפי' קלאסי, שנמנע באופן מוחלט. יש הרבה שמסננים לעצמם יותר ופחות אבל עשרות אחוזים, כפשוטו, צפו בסרט לא פעם ולא פעמיים. לכל אחד יש תקופות וכו', אבל הנקודה היא שזה לא בושה. (בנוגע לתיאור שאחרי הסדר עולים ורואים בחדר, זה פשוט נכון, רק שלא סוגרים, אדרבא בחורים מעבירים אחד לשני, ובתוך עמי אנכי יושבת).

הדברים פשוטים אצלי בשיעור בשיחות בין בחורים על שידוכים [וגם מהדיווחים מהזוצים, אני לא רוצה לומר כמה ביקשו ממני בביה"ז האחרון אם יש לי לארגן להם "סרטים, משהו נקי, אתה יודע"].
100%!!!
 

שוקולד עילית

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
אני גם גרה ליד ישיבות טובות ליטאיות ולא רואה כזה דבר
הסבר פשוט גם: שום בחור לא יעיז לשבת בגינה ברחוב ולחפש וואפיי, רק חסר לו שיעבור המק"ק שלו בישיבה או אברך שהוא חברותא של המשגיח או של איזה ר"מ וידווח, ויישר הוא עף מהישיבה.
אז קצת מוזר לי.
אולי את חושבת שהיא ישיבה "ממש טובה", אבל באמת היא לא. [הייתי רוצה שתכתבי פה את השם של הישיבה לדקה, ואחרי זה תמחקי, רק כדי שאני אדע אם זה הגיוני].

התחבאו טוב טוב זאת אני עם עיני הנץ
דייייייייי!!!!
תפסיקו להתכחש למציאות!!!!
כמה באמת בפנים ולא מסתובבים בחוץ.
הסבר
 

שולעם עלייכעם

משתמש צעיר
תקראי את העדות הזאת מבפנים!
מהמציאות שאני חי בה (בחור ישיבה ליטאית עם למעלה מ-600 בחורים): אין כמעט בחור שנחשב בחור זורם, חברותי ואפי' קלאסי, שנמנע באופן מוחלט. יש הרבה שמסננים לעצמם יותר ופחות אבל עשרות אחוזים, כפשוטו, צפו בסרט לא פעם ולא פעמיים. לכל אחד יש תקופות וכו', אבל הנקודה היא שזה לא בושה. (בנוגע לתיאור שאחרי הסדר עולים ורואים בחדר, זה פשוט נכון, רק שלא סוגרים, אדרבא בחורים מעבירים אחד לשני, ובתוך עמי אנכי יושבת).

הדברים פשוטים אצלי בשיעור בשיחות בין בחורים על שידוכים [וגם מהדיווחים מהזוצים, אני לא רוצה לומר כמה ביקשו ממני בביה"ז האחרון אם יש לי לארגן להם "סרטים, משהו נקי, אתה יודע"].
 

שולעם עלייכעם

משתמש צעיר
ואם אפשר לסטות קצת מהנושא,
ההרס של קווי הנייעס בתוך הציבור החרדי הוא גם נורא ואיום,
ואף שאיננו ברמה של סרטים וכו',
עדיין זה פתח את הציבור החרדי לתרבות החילונית בצורה מוטרפת,
אין בחור ישיבה שאינו מכיר לעומק את כל התוכניות והמהדורות בערוצי הטלוויזיה, כולל כל המגישות והכתבים למיניהם,
מה שגורם להערצה לעיתונאים (עיין ערך ינון מגל), לאנשי צבא, לפוליטקאים, ולהזדהות עם סמלי המדינה כמו יום הזיכרון, ועם כל מיני שחקנים וסלבים למיניהם,
התוכנית ינון ובן כספית שמאוזנת בציבור החרדי במיליונים, מטפטפת המון ערכים חילוניים, ושלא לדבר על דברי הכפירה של בן כספית.
 

בנני

משתמש מקצוען
מהמציאות שאני חי בה (בחור ישיבה ליטאית עם למעלה מ-600 בחורים): אין כמעט בחור שנחשב בחור זורם, חברותי ואפי' קלאסי, שנמנע באופן מוחלט. יש הרבה שמסננים לעצמם יותר ופחות אבל עשרות אחוזים, כפשוטו, צפו בסרט לא פעם ולא פעמיים. לכל אחד יש תקופות וכו', אבל הנקודה היא שזה לא בושה. (בנוגע לתיאור שאחרי הסדר עולים ורואים בחדר, זה פשוט נכון, רק שלא סוגרים, אדרבא בחורים מעבירים אחד לשני, ובתוך עמי אנכי יושבת).
יש לי צד שהרבה פה מנחשים לאיזה ישיבה אתה מתכוון...
ישיבה ליטאית זה לא טייטל שמחייב ישיבה שמורה
ופה לא דיברו על ישיבות יותר פתוחות....
ואסור להכליל כאילו ככה כל הישיבות הליטאיות!!!

כי אני כתשובת משקל יכולה לכתוב
שאני למשל מכירה ממש טוב
ישיבה מעל 1000 בחורים שאין דבר כזה אצלם!!!!!!
חוץ מבודדי הבודדים שהם גם לא נחשבים חברתית
 

לארג'

משתמש סופר מקצוען
התוכנית ינון ובן כספית שמאוזנת בציבור החרדי במיליונים, מטפטפת המון ערכים חילוניים, ושלא לדבר על דברי הכפירה של בן כספית.
אם רק הניעס היה מצטרף לאחוזי הרייטינג של האזנה..;)
 

יש כזה שם???

משתמש מקצוען
ואם אפשר לסטות קצת מהנושא,
ההרס של קווי הנייעס בתוך הציבור החרדי הוא גם נורא ואיום,
ואף שאיננו ברמה של סרטים וכו',
עדיין זה פתח את הציבור החרדי לתרבות החילונית בצורה מוטרפת,
אין בחור ישיבה שאינו מכיר לעומק את כל התוכניות והמהדורות בערוצי הטלוויזיה, כולל כל המגישות והכתבים למיניהם,
מה שגורם להערצה לעיתונאים (עיין ערך ינון מגל), לאנשי צבא, לפוליטקאים, ולהזדהות עם סמלי המדינה כמו יום הזיכרון, ועם כל מיני שחקנים וסלבים למיניהם,
התוכנית ינון ובן כספית שמאוזנת בציבור החרדי במיליונים, מטפטפת המון ערכים חילוניים, ושלא לדבר על דברי הכפירה של בן כספית.
כל מילה נכונה. ולא סתם גדולי ישראל יצאו נגד קווי הנייעס, והם כמו היצר הרע ממשיכים לצנטק ולצנטק ולצנטק, ואני יודעת על אח שלי בחור ישיבה טוב שלא עניין אותו כל זמן, וניסה כמה שיותר להתנתק מהם, אבל מרוב צנטוקים הוא התחיל לשמוע והיום הוא ממוכר לזה כל היום וכל הלילה, משמיע ברמקול תוכנית של זה ותוכנית של זה, וכמו שאמרת, רובם זה דברים חילוניים עם מושגים חילוניים, נורא ואיום.
 

שולעם עלייכעם

משתמש צעיר
יש לי צד שהרבה פה מנחשים לאיזה ישיבה אתה מתכוון...
ישיבה ליטאית זה לא טייטל שמחייב ישיבה שמורה
ופה לא דיברו על ישיבות יותר פתוחות....
ואסור להכליל כאילו ככה כל הישיבות הליטאיות!!!

כי אני כתשובת משקל יכולה לכתוב
שאני למשל מכירה ממש טוב
ישיבה מעל 1000 בחורים שאין דבר כזה אצלם!!!!!!
חוץ מבודדי הבודדים שהם גם לא נחשבים חברתית
טעות!!!!
זה מזמן עבר את חברון ושאר הישיבות היחסית פתוחות,
תעשו בירור קצר אצל בחורי ישיבות, ותידהמו לשמוע את הנתונים המפחידים!
 

אוריאל לא מלאך

משתמש רשום
יש לי צד שהרבה פה מנחשים לאיזה ישיבה אתה מתכוון...
ישיבה ליטאית זה לא טייטל שמחייב ישיבה שמורה
ופה לא דיברו על ישיבות יותר פתוחות....
ואסור להכליל כאילו ככה כל הישיבות הליטאיות!!!

כי אני כתשובת משקל יכולה לכתוב
שאני למשל מכירה ממש טוב
ישיבה מעל 1000 בחורים שאין דבר כזה אצלם!!!!!!
חוץ מבודדי הבודדים שהם גם לא נחשבים חברתית
אני רואה שלא יתנו לי להעלים יותר מדי פרטים, אז אני יאמר ברורות, שאני לא בגיזרת חברון וגרורותיה, ושמעתי מאברכים שעוסקים בתחום (הרב אוריה ענבל) שגם בסלבודקא יש, אני מכיר גם בחורים מתורה בתפארתה ופונוביז', אני גדלתי בקישקע של בני ברק, ואני אומר לכם, זה גם שם!. נכון שבפונוביז' אולי האחוזים שונים, ועדיין זה קיים בהחלט.
(אני מדבר על בחורים שהכרתי שלמדו יותר מ10 שעות ביום והיו ספקי סרטים אדירים לכל מאן דבעי).
ואדרבא, אם יש פה בחור ישיבה שיכחיש, מי יתן ויקום ויגבר עלי, ולא אוכל לומר לו שבחדר לידו רואים
 

הפוך על הפוך

משתמש מקצוען
איך זה
מהמציאות שאני חי בה (בחור ישיבה ליטאית עם למעלה מ-600 בחורים): אין כמעט בחור שנחשב בחור זורם, חברותי ואפי' קלאסי, שנמנע באופן מוחלט. יש הרבה שמסננים לעצמם יותר ופחות אבל עשרות אחוזים, כפשוטו, צפו בסרט לא פעם ולא פעמיים. לכל אחד יש תקופות וכו', אבל הנקודה היא שזה לא בושה. (בנוגע לתיאור שאחרי הסדר עולים ורואים בחדר, זה פשוט נכון, רק שלא סוגרים, אדרבא בחורים מעבירים אחד לשני, ובתוך עמי אנכי יושבת).
מסתדר עם זה?
בתור בחור ישיבה בישיבה ליטאית מוכרת וחשובה, אני מכיר היטב את המצב בשטח (אינני מהתמימים, ואדרבא, לצערי אני מכיר טוב מדי). כרגיל, האמת איפשהו באמצע, אבל אני חייב לציין שהיא נוטה בחדות לצד ש-90% יושבים ולומדים (אני גם מכיר אברכים רבים, בעיקר בגיל הצעיר , וגם שם אלו הנתונים).
כלומר, מצד אחד הם בחורים רציניים שיושבים ולומדים
ומצד שני הם צופים בסרטים ללא מצפון ובושה - כלשונך.

לדעתי, זו הבעיה האמיתית של הדור,
היכולת לרקוד על שתי החתונות בלי להבין מה הבעיה
ועוד להרגיש טוב עם זה שהוא יושב ולומד, זה הבעיה האמיתית.

לענ"ד, הבעיה קיימת רק בישיבות הליטאיות,
בישיבות חסידיות, בחור רציני לעולם לא יצפה בסרט וישמור על העיניים גם ברחוב
ובחור שצופה בסרטים, לא יפתח ספר.
ועדיף המצב הזה מאשר הצביעות בישיבות הליטאיות,
הבחור החסידי שצופה בסרטים מבין שהוא טועה
לעומת הבחור הליטאי שמרגיש שזכה לשתי שולחנות, תורה וגדולה במקום אחד... :(
 

שוקולד עילית

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
אני רואה שלא יתנו לי להעלים יותר מדי פרטים, אז אני יאמר ברורות, שאני לא בגיזרת חברון וגרורותיה, ושמעתי מאברכים שעוסקים בתחום (הרב אוריה ענבל) שגם בסלבודקא יש, אני מכיר גם בחורים מתורה בתפארתה ופונוביז', אני גדלתי בקישקע של בני ברק, ואני אומר לכם, זה גם שם!. נכון שבפונוביז' אולי האחוזים שונים, ועדיין זה קיים בהחלט.
(אני מדבר על בחורים שהכרתי שלמדו יותר מ10 שעות ביום והיו ספקי סרטים אדירים לכל מאן דבעי).
אבל האחוזים שונים
לא חושבת שכמות הבחורים בחברון היא אותה כמות כמו בתפארתו
 

שולעם עלייכעם

משתמש צעיר
איך זה

מסתדר עם זה?

כלומר, מצד אחד הם בחורים רציניים שיושבים ולומדים
ומצד שני הם צופים בסרטים ללא מצפון ובושה - כלשונך.

לדעתי, זו הבעיה האמיתית של הדור,
היכולת לרקוד על שתי החתונות בלי להבין מה הבעיה
ועוד להרגיש טוב עם זה שהוא יושב ולומד, זה הבעיה האמיתית.

לענ"ד, הבעיה קיימת רק בישיבות הליטאיות,
בחור רציני לעולם לא יצפה בסרט וישמור על העיניים גם ברחוב
ובחור שצופה בסרטים, לא יפתח ספר.
ועדיף המצב הזה מאשר הצביעות בישיבות הליטאיות,
הבחור החסידי שצופה בסרטים מבין שהוא טועה
לעומת הבחור הליטאי שמרגיש ששזה לשתי שולחנות, תורה וגדולה במקום אחד... :(
יש משהו בדברים האלה,
דברי טעם!
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  54  פעמים

אתגר AI

תרפיה בבעלי חיים • אתגר 143

לוח מודעות

למעלה