בי בי אר יקרה, את כותבת נכון ונוקב, אבל...
אנחנו בגלות - גלות הנפש, לפעמים. ויש מנעולים על הלב ועל הדעת שלנו. לא לחינם הנועם אלימלך ניסח את המשפט הבא בתחינתו הידועה על הצאצאים "ותן להם חושים בריאים לעבודתך". בעבודת ה' ולעבודת ה' יש צורך בחושים בריאים!
כמה מאיתנו קמות מעם הספר ומחפשות ליישם את שלמדו בו? כמה מאיתנו חיות באופן מעשי מאד תובנות גבוהות שהתקשו ליישם בשל טורח הדרך? וכי כולנו מקיימות בדבקות כל מה שקראנו וכל מאמר מוסרי יפה שהטעימו לנו בנועם בהרצאות? אני חושבת בהחלט שיחידות סגולה שוקדות באופן רציני על העניין ומחפשות מענה נפשי בספרים. ולא בגלל שכל היתר רעות או עצלות או נחותות מהן - החושים שלהן, הכלים, מפותחים או בריאים (חדים) פחות.
ונכון שלפסיכולוגיה יש הילה כזו שמאצילה שלווה ואמון על חלק ממאמיניה, אבל אם כבר - הבה ננצל את כוח ההשפעה העקיף שלה, כמובן אך ורק דרך מטפלים יראי ה' (ואני מצהירה: עדיף לי להישאר עם עקות נפש מלפנות לטיפול אצל מי שאינו ירא שמים).
אנחנו בגלות - גלות הנפש, לפעמים. ויש מנעולים על הלב ועל הדעת שלנו. לא לחינם הנועם אלימלך ניסח את המשפט הבא בתחינתו הידועה על הצאצאים "ותן להם חושים בריאים לעבודתך". בעבודת ה' ולעבודת ה' יש צורך בחושים בריאים!
כמה מאיתנו קמות מעם הספר ומחפשות ליישם את שלמדו בו? כמה מאיתנו חיות באופן מעשי מאד תובנות גבוהות שהתקשו ליישם בשל טורח הדרך? וכי כולנו מקיימות בדבקות כל מה שקראנו וכל מאמר מוסרי יפה שהטעימו לנו בנועם בהרצאות? אני חושבת בהחלט שיחידות סגולה שוקדות באופן רציני על העניין ומחפשות מענה נפשי בספרים. ולא בגלל שכל היתר רעות או עצלות או נחותות מהן - החושים שלהן, הכלים, מפותחים או בריאים (חדים) פחות.
ונכון שלפסיכולוגיה יש הילה כזו שמאצילה שלווה ואמון על חלק ממאמיניה, אבל אם כבר - הבה ננצל את כוח ההשפעה העקיף שלה, כמובן אך ורק דרך מטפלים יראי ה' (ואני מצהירה: עדיף לי להישאר עם עקות נפש מלפנות לטיפול אצל מי שאינו ירא שמים).