דרוש מידע תינוקת עם התפתחות לא תקינה

רגע של ניצחון

משתמש מקצוען
לכן כתבתי שבתיה גרמ עצמה מאד אחראית.
תלמידות שלה- מי שעובדת צמוד- מקבלת הדרכה איך לעבוד בלי להרוס.
מי שעובדת בעצמאות- כל אחת יש לבדוק.

ולאיזה נזק את מתכוונת?
פריקה? או מה?
נכון
לא כתבתי חלילה שבתיה לא אחראית או שהשיטה לא טובה
רק על מטפלת בשיטה הזו צריך לברר הרבה הרבה יותר מפזיוטרפיסאית רגילה
כי בעיניי מקסימום פיזיוטרפיסטית לא תקדם= חבל מאד מאד
אבל פחות סף העולם
נזק פיזי זה נורא ואיןם!
ולכן צריך לברר היטב
כי מי שמתאים לו השיטה אכן חבל שהוא יפספס טותה...
 

מיכל ב'

כתבת
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
נכון
לא כתבתי חלילה שבתיה לא אחראית או שהשיטה לא טובה
רק על מטפלת בשיטה הזו צריך לברר הרבה הרבה יותר מפזיוטרפיסאית רגילה
כי בעיניי מקסימום פיזיוטרפיסטית לא תקדם= חבל מאד מאד
אבל פחות סף העולם
נזק פיזי זה נורא ואיןם!
ולכן צריך לברר היטב
כי מי שמתאים לו השיטה אכן חבל שהוא יפספס טותה...
בדכ ילד רגיל לא עושה ככ הרבה טיפולים בשביל נזק פיזי משמעותי...
כשמדובר בילד מיוחד- אף פעם לא יכולים לדעת ממה הנזק קרה..
 

מיכל ב'

כתבת
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
שבירת חוליה :(
זה מקרה מאד מאד מוזר.
אני מכירה מלא תרגילים של מדק, ולא מכירה משהו ברמה שישבור חוליה.
צריך מאמץ ממש חזק או נפילה של הילד בשביל שזה יקרה.
אם היית אומרת לי שזה גרם לעקמת, הייתי פחות בהלם.
כי תנוחות לא נכונות שחוזרים עליהן- עלולות לגרום להרגל של הגוף.
אבל שבירת חוליה, צריך ממש להתאמץ על זה.......
אולי הילד נפל על הרצפה או קיבל מכה ולא אמרו.
 

כיסופים-סאונד ונגינה

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
בסיעתא דשמיא

גם לי נשמע מוזר כזה סיפור.
מכירה את התחום מקרוב
והתרגילים הם פאסיביים- כך שהילד צריך לעשות את הפעולה עצמה.

אבל- השיטה כל כך מקדמת
שנכון, תבררו על מטפלת טובה
תהיו ערניים תמיד גם בפיזיו
ותתקדמו בעזר ד'.
 

רגע של ניצחון

משתמש מקצוען
זה מקרה מאד מאד מוזר.
אני מכירה מלא תרגילים של מדק, ולא מכירה משהו ברמה שישבור חוליה.
צריך מאמץ ממש חזק או נפילה של הילד בשביל שזה יקרה.
אם היית אומרת לי שזה גרם לעקמת, הייתי פחות בהלם.
כי תנוחות לא נכונות שחוזרים עליהן- עלולות לגרום להרגל של הגוף.
אבל שבירת חוליה, צריך ממש להתאמץ על זה.......
אולי הילד נפל על הרצפה או קיבל מכה ולא אמרו.
לא
הייתי איתו בחדר!
עשו תנועה מאד מאד מאד מאד חזקה בצורה סיבובית
הילד איבד צבע לכמה דקות (ממש התעלף), תפסתי אותו, שפכתח עליו קצת מים ואז הוא התחיל לצרוח
במטפלת אמרה לי שככה זה והרבה ילדים נבהלים וזה באמת תרגילים כואבים והם בוכים וכו' וכו'
לי זה היה נראה מאש מאד חריג ומוזר
נסעתי איתו לבית חולים ושם אבחנו שבירה

(הילד היה על מינונים מטורפים של סטרואידים למשך תקופה ארוכה והרופא אמר לי שזה קשור ולכן זה קרה אצלו- למרות שזה מאד מאד נדיר וחריג
אבל עדיין בפיזיו רגיל אני חושבת שזה לא היה קורה)
 

רגע של ניצחון

משתמש מקצוען
בסיעתא דשמיא

גם לי נשמע מוזר כזה סיפור.
מכירה את התחום מקרוב
והתרגילים הם פאסיביים- כך שהילד צריך לעשות את הפעולה עצמה.

אבל- השיטה כל כך מקדמת
שנכון, תבררו על מטפלת טובה
תהיו ערניים תמיד גם בפיזיו
ותתקדמו בעזר ד'.
צודקת
בהצלחה לכולם!
 

כיסופים-סאונד ונגינה

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
אבל עדיין בפיזיו רגיל אני חושבת שזה לא היה קורה)

באמת מקרה קשה ולא נעים
אבל עדין
לא מאמינה שזה רק בגלל תנועה במדק
אולי הילד מאד התנגד
באמת לא יודעת
אבל --
זה מקרה חריג מאוד
ולכן- חשוב מאוד להיות ערניים
ואפשר גם לומר את זה קודם למטפלת
ששמעו על כזה מקרה ושתזהר מאוד.
 

רגע של ניצחון

משתמש מקצוען
באמת מקרה קשה ולא נעים
אבל עדין
לא מאמינה שזה רק בגלל תנועה במדק
אולי הילד מאד התנגד
באמת לא יודעת
אבל --
זה מקרה חריג מאוד
ולכן- חשוב מאוד להיות ערניים
ואפשר גם לומר את זה קודם למטפלת
ששמעו על כזה מקרה ושתזהר מאוד.
נכון מאד!
וכמו שכתבתי אני לא שוללת את השיטה בכלל!
רק חושבת שצריך להיות מאד ערניים בה ולשים לב ללכת למטפלת טובה עם הרבה המלצות ולברר קודם...
 

מיכל ב'

כתבת
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
לא
הייתי איתו בחדר!
עשו תנועה מאד מאד מאד מאד חזקה בצורה סיבובית
הילד איבד צבע לכמה דקות (ממש התעלף), תפסתי אותו, שפכתח עליו קצת מים ואז הוא התחיל לצרוח
במטפלת אמרה לי שככה זה והרבה ילדים נבהלים וזה באמת תרגילים כואבים והם בוכים וכו' וכו'
לי זה היה נראה מאש מאד חריג ומוזר
נסעתי איתו לבית חולים ושם אבחנו שבירה

(הילד היה על מינונים מטורפים של סטרואידים למשך תקופה ארוכה והרופא אמר לי שזה קשור ולכן זה קרה אצלו- למרות שזה מאד מאד נדיר וחריג
אבל עדיין בפיזיו רגיל אני חושבת שזה לא היה קורה)
וואו, נשמע רע. חייבים לעקוב!!
ולא ללכת לכל אחד!

אני שמעתי על ילד שנפטר באמצע טיפול בקרניו סקארל.
(המוניטור הנייד שלו לא עבד בדיוק).
 

מיכל ב'

כתבת
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי

medek

משתמש חדש
היטבת להסביר את ההבדלים.אך כמה הסתיגויות.
1. לגבי נזקים נפשיים : אני רואה את הילדים הללו בגני ח”מ ובהתפתחות הילד . לא יודעת איפה את פוגשת אותם בהמשך. ומה הכילים שלך למדוד קשיים רגשיים ודפוסי התנהגות.

2. לא עשיתי מחקר על השלכות הטיפול במדק ולכן נזהרת בלשוני .א בל כן רואה את השפעת הגישה של אין לנו זמן לחכות ..ואנחנו...מתקנים את הילד...שגם אם מבחינה מוטורית זה עובד, בתחומים אחרים אין קיצורי דרך וצריך הרבה השלמה וכבוד למקום של הילד ולתהליך שלו..

3. מי החליט שבאופן גורף אין זמן לחכות? זה הבעייתיות בגישה שמסתכלת באופן ממוקד ולא הוליסטי על כל המכלול.

4. עדות אישית מאורתופד באיכילוב שהגיעו אליו תינוקות עם שברי סקי ! מטיפול מדק לא מפוקח!

5. יש מקרים שאכן ממליצים על טיפולים בגישה לא לוקחת לה את ההצלחות.

נ.ב
הדעה המקצועית היום שאין זחילה תקינה ולא תקינה יש זחילה יעילה ולא יעילה.
ואם התינוק מתקדם ביעילות בבית לא אכפת לנו איך....
שומעת את טענותייך, ואני אוהבת לשמוע כי כך אני לומדת, ואני משתדלת כל הזמן לשמוע וללמוד במיוחד מהתגובות של הסביבה והמטופלים, ברשותך אני אגיב
1.אני נמצאת בקשר עם ההורים גם אחרי תקופה, מעולם לא דיווחו לי שיש בעיות נפשיות בעקבות הטיפול, וסתם אני שואלת, מאיפה לך הידיעה ולמה את כ"כ בטוחה שהבעיות הנפשיות שאת רואה אצל הילדים הם בעקבות מדק? אולי זה מעוד סיבות, אני לא באה לסתור, אני באמת רוצה לדעת וללמוד..

2. מדק נותנת זמן לחכות, תלוי למי תלוי מתי, אם יש אפשרות לקדם למה לחכות ולהמשיך לצבור פער???
וכן את צודקת שבשאר התחומים צריך את הזמן והכבוד, זה לא סותר (אגב, אמהות מספרות לי על שיפור משמעותי במגוון תחומים, "התינוק שלי יותר פעיל, יותר מתקשר, אוכל יותר טוב וכו'")

3. יש לציין שמדק לא יתאים באופן גורף לכל ילד ובכל זמן.
יש בהחלט ילדים שלא כדאי לטפל בהם במדק מסיבות שונות,
שוב, מטפלות מדק הן לא רובוט, ופעמים שהן ידחו לקוחות שרוצים טיפול ויסבירו למה זה לא לטובתם.

4. לא סותרת, נדיר בהחלט! בתפילה תמידית שרק נועיל ונעזור ולא נזיק חלילה!!

נ.ב. יעיל או לא יעיל לתינוק, בזחילה תקינה על 6 יש הרבה יתרונות, אולי זה לא הוכח, בבקשה, מי שלא דחוף לו, לא קראנו לו!
זחילה תקינה על 6 זה שלב שמאד לא כדאי לדלג, הזחילה חשובה מאד לחיזוק ח"כ (חגורת הכתפיים) שמשפיע בהמשך החיים על המון דברים כל המוטוריקה עדינה בכללה כתיבה, יושבת על ח"כ, נשיאת משקל, שקיות, ילקוט וכו', ישיבה יציבה וממושכת בכיסא (ולא נמרחת) הכל יושב (גם) על ח"כ.
דבר נוסף, הזחילה על 6 משפיעה מאד על ההתפתחות הנוירולוגית, התנועתיות של יד רגל נגדים מפתחת קשרים מסוימים במוח שמשפיעים גם הם על קריאה, חשבון ועוד ( ישנם נוירולוגים שממליצים לנערים בני 16 לתרגל זחילה! כדי להשתפר בתפקודים אלו)
ולכן
-זחילה על 6 ולא בצורה אחרת היא שחשובה כ"כ ולא כדאי לפספס אותה.
- זחילה בצורה אחרת לא מספיק נותנת את היתרונות שבזחילה על 6.
- זחילה במנחים משונים ולא תקינים , לפעמים נגרמת משימוש בשרירים לא נכונים ועלולה להשפיע בהמשך גם על צורת הליכה משונה.
(אח"כ מגיעים אלי ל"ספורט טיפולי" כדי להשלים את הפער שלא טופל בזמן ושהלך וגדל והשפיע על עוד ועוד דברים...)
שוב, אולי הדברים לא מוכחים (מחקרית) , אני רואה ומתנסה הרבה בשטח...
(המידע אינו מהוה תחליף לייעוץ/טיפול רפואי/מקצועי)
 
נערך לאחרונה ב:

חני בנני

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
כנראה שהילד שלך היה צריך עוד קצת זמן..
וזה קרה מתי שהוא עם או בלי פיזיו..
ניסינו מספיק זמן, תאמיני לי....
וזה אולי היה קורה בלי פיזיותרפיה לא בטוח בכלל
אבל אני לא הייתי מחכה עד בוש שילמד לזחול בלי לנסות כל מה שאפשר בשבילו.
 

מיכל ב'

כתבת
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
ניסינו מספיק זמן, תאמיני לי....
וזה אולי היה קורה בלי פיזיותרפיה לא בטוח בכלל
אבל אני לא הייתי מחכה עד בוש שילמד לזחול בלי לנסות כל מה שאפשר בשבילו.
את נשמעת לי אמא מסורה ומהממת!!
 

הרב הגו-N

משתמש פעיל
אני מכיר כמה מקרים שהיה עיכוב משמעותי, ובדיוק כשהתחילו טיפול במדק זה עבר לבד....
 

AVIGAIIL M

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
לא מבינה את המרמור של האימהות פה.
בתור השכנה, למה שאני אגיד?
יש בבניין של אמא שלי ילד שנראה לי עם asd. למה מה קרה שאני אדחוף את האף ואגיד משהו? למה שאני לא אחשוב שההורים שלו מטפלים בו במסירות?
אז כנראה שזה אינדבדואלי,

אני ממש חיכיתי לשמוע, ורק אחות אחת שאמרה לי דוגרי
ועד היום אני מודה לה על זה!

יכול להיות שסתם שכנות או מכרות לא מאוד קרובות זה פחות מתאים,

אבל משהי מהמעגל הקרוב שלי, שהיא עוסקת בתחום ומבינה
לא אמרה כלום, והיא אפילו אמרה לי הפוך- כשאני ניסיתי להתייעץ איתה וכ'
היא אמרה לי למה את סתם פוחדת הוא כזה מתוק וחמוד
ולאחר האבחון היא אמרה "כן, הרגשתי וידעתי אבל לא רציתי להביך אותך..."
 

גלבוע

משתמש סופר מקצוען
אתן ממש ממעטות ומקטינות את ההשפעה הפסיכולוגית שיש לטיפול כואב על ילד בשנים הקריטיות.
לא בא לי להיכנס לזה, טעון לי רגשית מסיבות אחרות שלא קשורות למדק.
כן מציעה לכל אמא לילד סומטי/ חולה כרוני/ צורך טיפול באופן אינטנסיבי ולא משנה למה - ללמוד על זה או להתייעץ על זה עם פסיכולוגית.
 

מיכל ב'

כתבת
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
אתן ממש ממעטות ומקטינות את ההשפעה הפסיכולוגית שיש לטיפול כואב על ילד בשנים הקריטיות.
לא בא לי להיכנס לזה, טעון לי רגשית מסיבות אחרות שלא קשורות למדק.
כן מציעה לכל אמא לילד סומטי/ חולה כרוני/ צורך טיפול באופן אינטנסיבי ולא משנה למה - ללמוד על זה או להתייעץ על זה עם פסיכולוגית.
אני גם אמרתי כמוך, ואומרת כמוך.
הטיפול במדק לא כואב, אבל הוא מאד מעצבן.
זה כמו שיבקשו ממך עכשיו ללכת מהבית שלך לבית שלי ברגל.
מה תעשי? תגנחי, תתעצבני, תגידי שחם לך ואין לך חשק.
זה לא יכאב לך, אלא מאד יאמץ אותך.
אבל אם אני יודעת שיש לאותה אישה בעיות סוכר, והיא חייבת הליכה.
אני יכריח אותה להתאמץ, כי עדיף לי שתבכה ממאמץ, מאשר מנכות.

ואני חושבת שכל אמא צריכה לבוא למדק, לשבת צמוד,
לראות ולעקוב אחרי הילד, לחבק אותו,
לא להגיד שהוא בוכה וככה זה, ולא באמת כואב לו.
כי כמו שאמרת, הפן הפסיכולוגי של ילד שבוכה ואמא לא מתייחסת עלול להיות קשה.
ויש לו השלכות.

אישית, הפסקתי טיפולים אחרי חצי שעה כשראיתי שהילדה כבר לא יכולה נפשית לעבוד.
למרות שאני משלמת על שלושת רבעי שעה מלא, ושבתיה גרמן אמרה שמלכתחילה עדיף שעה.
אבל אני האמא, אני רואה כמה הילדה שלי מסוגלת, אם היא יכולה עוד תרגיל או לא.

והבת שלי היתה בוכה בתרגילים שהיום היא עושה אותם עם חיוך,
ומתעצבנת בתרגילים אחרים חדשים.
אבל אחכ היא מגיעה הביתה, ומתחילה לחזור על מה שעשתה בתרגילים,
ונהנית מזה ושמחה.
ואני יודעת שאני חייבת להמשיך למרות הקושי הנפשי שלי.

וגם שלחתי שאלה לרבי דוד אובחיצירא עם בעלי,
האם התרגילים שמאד מאמצים את הילד והוא בוכה מהם,
מתאימים כדי שבעתיד לא יהיה נכה, או פחות נכה.
(ויש הבדל בין נכה עצמאי שיכול לזוז בממונע למשל, או לעבור מכסא לכסא,
לבין נכה לא עצמאי שלא מסוגל בכלל להזיז את עצמו, ומדק בהחלט יושב פה על השיבר
ויכול לעשות את ההבדל הזה בס"ד).
ורבי דוד ענה שנמשיך עם זה..

אם את רוצה, יכולה לדון איתך על זה באישי.
כי זו שאלה שהעסיקה אותי רבות!
והיא נידונה בהחלט, ולא מוחלטת לשום כיוון.
 

יונה צחורה

משתמש מקצוען
ממליצה לך לחשוב פעמיים אם לומר ואיך
אני עד היום לא מצליחה לסלוח לגיסתי כמה היא דיברה עלינו .... וווואוווו .
והכל מתוך "דאגה כנה"
היינו בבירורים מגיל 3 חודשים + סיוע אינטנסיבי בכל תחומי הפרא רפואי
אבל רק בגיל שנתיים פלוס הוא הגיע לגן שיקומי
מכל מיני סיבות ביוקרטיות ואחרות - לא מהזנחה ולא מהכחשה
אבל היא מרוב דאגתה הכניסה לעניינים את כל מי שאפשר את החם והחמות הגיסה והגיס שכולם 'יעוררו' אותנו מאדישותינו....
ואנחנו לא היינו מעוניינים לשתף , עד עצם היום הזה ,
וכשאמרנו שאנחנו בבירורים אז כנראה שאנחנו לא מגיעים לאנשי מקצוע הנכונים, וכל המשפחה מבינה יותר טוב מאיתנו - ההורים שהקב"ה הפקיד את הילד בידם וחשב ששם יהיה לו הכי נכון והכי טוב.
 

אולי מעניין אותך גם...

אשכולות דומים

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  106  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה