תוכנית הכשרת גברים להייטק "מיגו"

חיימקלה

משתמש רשום
עריכה תורנית

יענקף

משתמש פעיל
תן בבקשה עוד מידע?

תהליך ההרשמה כל כך קשה?
הלימודים כל כך קשים?
בזום זה נשמע מפחיד ברמות!
תהליך ההרשמה ממש לא קשה. אמנם הוא מורכב ממבחנים שמיועדים לסנן את הנרשמים, כך שרק המתאימים יתקבלו לבסוף.
הלימודים גם הם לא כל כך קשים בסופו של דבר, אבל הם בהחלט דורשים. תלמיד צריך להגיע עם יעד ברור וחד משמעי - לדעת את כל מה שמלמדים, ולקבל על עצמו את העול של לימודים אינטנסיביים ומאומצים, חמישה ימים בשבוע, שמונה שעות ביום.

בתוך כמה שבועות תלמיד אמור להגיע מרמה של ידיעת לוח הכפל, לפתרון משוואות בשני נעלמים, ושאלות בטריגונומטריה.
 

ynigun

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה
למיטב הבנתי הכוונה היא שלכל תלמיד מוצמד מדריך שעוקב אחר ההתקדמות שלו בחומר ואחר העמידה שלו בזמנים וביעדים.
שאלתי חבר שהיה ב81 מה היה התהליך שם
והוא ענה לי:
אני לא יודע מה זה מודל 8200, אבל מה שאני עשיתי זה משהו ממש טוב (81)

אני מניח שזה אותו מודל

נתנו לנו ספר על C ופייתון לפני הקורס, ובמהלך הקורס היה לרשותנו מחשב מנותק מאינטרנט שמריץ ווינדוס עם emacs באמצעות putty
ואת כל התיעוד של MSDN + פייתון.
ופשוט זרקו עלינו תרגילים שכל המטרה היא שנמצא את הפתרונות לבד

פייתון הכרתי טוב ממש טוב לפני הקורס, אז זה היה קל.
C חשבתי שהכרתי, כשהתחלתי את הקורס למדתי המון מהתיעוד

חלק מהתרגילים היו לווינדוס, וחלק ללינוקס.

בלינוקס היה לנו רק man ו-apropos, אבל זה מספיק להכל

כל תקופה היו בוחרים תרגיל ומציגים לכולם את הפיתרון שלו ע"י אחד מאנשי הצוות, פעם אחת מישהו מאנשי הצוות השתמש בapropos, לא נראה לי שמישהו הכיר את זה לפני, וזה ממש שימושי

תכלס השיטה שלהם ממש טובה, היא מבוססת כמעט לגמרי על לימוד עצמי (סוג של), אבל הלימוד נעשה ע"י תרגילים, שבשביל לפתור אותם צריך לחפש לבד בתיעוד

הם אומרים שהרעיון זה לא הפתרונות, זה לאמן אותך להתמודד עם קשיים

כל פעם שמישהו הסתבך ואפילו ממש נתקע, והיה מבקש עזרה מאחד מהצוות, הוא היה עונה לו "תמשיך לנסות" וזהו

עשו לנו פעם אחת תרגיל בקבוצות שכל אחד היה אחראי על בניית חלק אחר של תוכנה, והמטרה בסוף היתה שנלמד לעשות אינטגרציה בנינו, אז היינו אמורים לבנות איקס עיגול ב-C אם אני לא טועה
אחד בונה את הגריד, השני את הלוגיקה, והשלישי אני כבר לא זוכר,
כל אחד כתב מראש קבצי header שהוא העביר לאחרים כדי שיוכלו להשתמש בזה אצלם, ובסוף קיווינו שהכל ירוץ על מי מנוחות

אני גם זוכר שאני ועוד מישהו מהקבוצה שלי סיימנו ראשונים את התרגיל, והשלישי פשוט לא ידע לכתוב שורת קוד אחת כמו שצריך.
אז שנינו התחלנו לכתוב במקומו אחרי שסיימנו את החלק שלנו

ובכל זאת הוא התקבל ליחידה הזו, פעם אחת דיברתי איתו והבנתי שיש לו קשרים (פרוטקציות בלעז)


היו כאלו שהלכו לכתוב בC++, כאלו שהלכו לחפש פרצות אבטחה בתוכנות, היו כמוני שישבו רגל על רגל ושתו מיץ (אולי רק אני)
 

יענקף

משתמש פעיל
מכתב שכתב אחד מהסטודנטים שלומדים ב'מיגו', פורסם ב'בחדרי':
מעט מאוד חרדים בחרו כמוני, אבל אני שמח בבחירה שלי

"עול הפרנסה נעשה ממשי יותר, דוחק יותר, לופת יותר… הדבר הביא אותי להבנה שחופש כלכלי חיוני דווקא כדי לאפשר צמיחה רוחנית" ● יעקב אייזנטל מספר על הבחירה המפתיעה שעשה ולמה הוא שמח בה

זה שנים אני לוטש עיניים לתחום ההיי-טק. מלבד העניין בבריאת עולמות ובהחרבתם באמצעות קוד, הגעתי למסקנה שבמצב השוק כיום, זו האפשרות הטובה ביותר עבורי להתפרנס בדרך שתיצור עבורי מרחב להתפתחות, יצירה, התקדמות וחירות אישית.

אינני שותף כלל לאווירת הביטול שהתעצבה בשנים האחרונות, זו הבזה למדעי הרוח וללימודים של כל מקצוע שאין לו יישום "מעשי". החכמה היא זו המחזיקה את האדם, היא יתרונו מן הבהמה והיא הבסיס לקיום המוסרי והרוחני של האנושות. גם בהיי-טק, לבעלי השכלה במדעי הרוח והחברה יש תרומה ייחודית המתבטאת בין השאר בתפישה רחבה יותר, ביכולת אנליטית, בכישורי כתיבה וביצירתיות, כשם שלבעלי רקע יהודי והשכלה תורנית תרומה ייחודית משלהם לתחומים שבהם הם עוסקים במקצועם.

לפני כעשור, חשקתי מאוד בהשכלה בתחומים שונים שהמשותף ביניהם היה העובדה שהם מרתקים מאוד אך השימוש בהם בשוק העבודה הוא עקיף בלבד. מרוב ההיצע המגוון לא יכולתי לבחור ביניהם, ונותרתי ללא אף אחד מהם. פיתחתי קריירה בתחום המילה הכתובה, והבטחתי לעצמי שיום יבוא ואעניק לעצמי את מה שלא יכולתי להעניק בזמנו.

עברו שנים, עול הפרנסה נעשה ממשי יותר, דוחק יותר, לופת יותר, ובכל יום שחלף הבנתי יותר כי הוספת דעת, יצירה ואמנות, תחביבים והתפתחות אישית – כולם בעלי משמעות רבה מאוד לאדם, אבל כשהאדם טרוד בשרידת היום הבא, בדיוק כמו בסולם מאסלו, לא נותר בו כוח לעסוק בדבר מלבד בשרידה. לרוב האנשים, מלבד צדיקים או בעלי כוחות נפשיים איתנים, אין שמחה, אין יצירה, אין אמנות ואין התפתחות. רק שרידה ומאבק קיומי.

הדבר הביא אותי להבנה שחופש כלכלי חיוני דווקא כדי לאפשר צמיחה רוחנית. בשל כך, הבנתי שעלי לשאוף לפתח קריירה בתחום מכניס במיוחד, שיאפשר לי – אם במסגרת העבודה ואם מחוצה לה – להתפתח מבחינה אישית-רוחנית ולהתקדם בחיי היצירה שלי.

אלא שאז המציאות הייתה שונה בתכלית. לא הייתי עוד צעיר ללא ילדים שהחיים לפניו ויש לו יכולת להתמסר לשנת מכינה ולשלוש שנות תואר בקלות יחסית; כדי ללמוד, היה עלי להניח לקריירה בשלה, להיזרק לתוך אי-ודאות כלכלית מעוררת אימה, להתחיל הכל מבראשית.


כששמעתי על תוכנית מיגו מחבר טוב, שבשונה ממני למד תואר במדעי המחשב מעט אחרי גיל 20, הייתי אחרי מסע מקרטע של חיפוש אחר דלת פתוחה לעולם ההיי-טק. ההיצע הדל למדי של התוכניות השונות אינו מספק. התלבטתי בין מיגו לתוכנית אחרת, יוזמה פרטית שבעליה מניבים את התשואה על ההשקעה בתלמידים באמצעות חלק ממשכורותיהם בשלוש השנים שאחרי הלימודים. מיגו, לעומתה, היא תוכנית של קרן קמ"ח, העוסקת שנים בקידום תעסוקת חרדים, והיזמים שמאחורי מיגו הם אנשי היי-טק, אנשי עשייה בתחומים חברתיים ופילנתרופים. ליוזמי התוכנית השנייה אינטרס מובהק בהצלחת הסטודנטים, מאחר שהשמתם בעבודה מבטיחה את הרווחים לתוכנית, בעוד ליזמי מיגו יש מחויבות ליעדים, רקורד מרשים במיוחד וחזון שאפתני לתוכנית שתעלה משמעותית, לראשונה, את שיעור החרדים האפסי בהיי-טק.

כשחברי סיפר לי על מיגו והמליץ עליה, אחרי התלבטות רבה, החלטתי שאעשה הכל כדי להיכנס לתוכנית, ולו לשם המאבק בשרידה הממיתה.

המיונים היו קפדניים, אך לא בלתי-אפשריים עבור בעלי כוח רצון, כישורי למידה ויכולת התמדה. מבנה הלימודים בתוכנית, כך לפחות לפי יוזמיה, עוצב בהשראת סגנון הלימודים ב-8200: מותאם אישית, מעניק תמיכה על ידי מדריכים ולמידה של כישורים רכים, מתעדכן בהתאם למתרחש בתחום, ובעיקר מלמד את היכולת החשובה ביותר בעולם ההיי-טק – להמציא את עצמך כל יום מחדש, לחשוב מחוץ לקופסה ולהתעדכן בחידושים האחרונים.

אני כבר בחודש השלישי ללימודים. במקצועי אני נדרש ללמוד כל יום דברים חדשים, אבל חמישה ימים בשבוע, שמונה שעות ביום, הם ללא ספק אתגר. הלימודים אינטנסיביים ביותר ודורשים מאמצים רבים, אבל אני שמח בכל יום על הבחירה שלי. זו הייתה הברירה הטובה ביותר, ואני בוחר כל יום מחדש להגיע ללימודים ולקוות לעתיד טוב יותר. כשחברים – אמנים, יוצרים, כותבים, תלמידי חכמים ואנשי לב – שואלים אותי מדוע בחרתי להניח לכל ולהצטרף למרדף הבורגני אחר הכסף, התשובה שלי פשוטה: בחרתי במיגו עבור האמנות, היצירה והחירות שלי; בחרתי במיגו כדי להיות יהודי טוב יותר.

 

ynigun

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה
מכתב שכתב אחד מהסטודנטים שלומדים ב'מיגו', פורסם ב'בחדרי':
לקרוא ולבכות
הבחור מספר שהוא מחפש ליצור ולחוות את הקטע האמנותי בקוד ומעולם לא טרח לפתוח גוגל ולהנות ממאגרים ענקיים של מידע הפזורים ברשת? וגם אחרי שהצטרף לא קלט שבעצם יכל ללמוד לבד?
אין לי אלא להניח או שהוא לא גיק אמיתי ולא יודע שאפשר ללמוד הרבה נושאים מחוץ לבית ספר ובנוסף תמים מאוד
או שהכתבה מצוצה מן האצבע.

יש למישהו הסבר אחר המניח את הדעת?
 

יענקף

משתמש פעיל
לקרוא ולבכות
הבחור מספר שהוא מחפש ליצור ולחוות את הקטע האמנותי בקוד ומעולם לא טרח לפתוח גוגל ולהנות ממאגרים ענקיים של מידע הפזורים ברשת? וגם אחרי שהצטרף לא קלט שבעצם יכל ללמוד לבד?
אין לי אלא להניח או שהוא לא גיק אמיתי ולא יודע שאפשר ללמוד הרבה נושאים מחוץ לבית ספר ובנוסף תמים מאוד
או שהכתבה מצוצה מן האצבע.

יש למישהו הסבר אחר המניח את הדעת?
בכי של חינם אתה בוכה.
זה כמו להבדיל, אם יבוא חוזר בתשובה ויגיד לך 'אני נכנס לישיבה כדי ללמוד תורה', תבכה ותגיד לו 'מעולם לא טרחת לפתוח גוגל וליהנות ממאגרים ענקיים של ספרים תורניים הפזורים ברשת? למה אתה צריך להיכנס לישיבה?'
ברור שאנשים מוכשרים, בעלי משמעת עצמית ואוטודידקטים, יכולים ללמוד לבד, אבל זה ממש לא אפשרי לכולם, וזה ממש לא דרך המלך.
יש ב'מיגו' כאלו שכבר יודעים לכתוב קוד, וניסו ללמוד לבד, ואז גילו שהם נתקעים בכל מיני מקומות, כי חסר להם את הרקע הבסיסי במתמטיקה. כך למשל הוא מחפש בגוגל איך מנסחים פונקציה מסוימת, ובפורום עונים ש'נו, זה בדיוק מתאים לפונקציה מתמטית פלונית, מה הבעיה בכלל?' - והוא נשאר תקוע.
גם מבחינת התקבלות למקום עבודה נחשב - מסתבר שקשה מאד להגיע לראיון עבודה ולומר 'כן, למדתי לבד, בלי אנגלית ובלי מתמטיקה'.
מקרה אחר הוא של תלמיד שכבר למד קורס שלם של בדיקות תוכנה, וכשהגיע לראיון, התברר למראיין שהוא לא יודע לדבר אנגלית. המראיין אמר לו: אנחנו עובדים בכלל מול חברה בספרד. איך תוכל לתקשר איתם אם אינך יודע לדבר באנגלית?

גם ככה קשה לג'וניורים להתקבל למשרות בהייטק, אז בלי לימוד מסודר של אנגלית, מתמטיקה ותכנות - זה קושי עצום, שקשה מאד לעבור אותו.
 

s976

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
גם אם אין שום רקע אפשר ללמוד לבד,
אבל:
  • זה הרבה יותר קשה
  • אורך יותר זמן
  • אחוזי נשירה גבוהים יותר בהרבה
  • לא סביר שתגיע לאותה הרמה
שכחתי עוד משהו?
 

ynigun

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה
@יענקף
לא אמרתי שאין יתרון בלימוד ממוסד לגבי עבודה בתעשיה
מה שהציק לי שהבחור טוען שאוהב ידע, מי שאוהב ארכאולוגיה מתעניין בכל מה שאפשר להשיג ברשת על ארכיאולוגיה גם אם לא יעבוד בזה, כנ"ל על צפרות, היסטוריה, נירולוגיה וכל שאר תחומי המדע.
משום מה אוטודידקטיות נשמע משהו של אנשים מוזרים שיודעים ללמוד לבד
אבל למעשה כמעט כולם יכול ללמוד נושא אם הם מתעניינים בו, אלו שאוהבים מוזיקה לומדים לנגן עד רמה מסויימת לבד, כנ"ל אלו שאוהבים לבשל, וכן הלאה.
אם רוצים להתקבל לעבוד כשף או לנגן בקונצרט מקצועי צריך לרוב עבור הכשרה מקצועית בנוסף ללימוד העצמי, אבל זה לא אומר שאי אפשר ללמוד ולהנות מהעיסוק בתחום עם לימוד עצמי, אדרבה מי שבא ללמוד להיות שף לפני שהכין חביתה בחייו הוא טיפש בלשון המעטה.
כנ"ל בתכנות אפשר ללמוד המון לבד ויש יתרון ללימוד מתמטיקה וכו'
אבל מי שנהנה מהתחום יהנה מכתיבה של קוד לכיף בחינם בלי לקבל על זה שקל (לא משנה שאפשר לקבל כסף על כל סקריפט של ילד בן 12), וכמובן אם אחרי שהוא למד לבד הוא רוצה ללמוד את הכל מסודר כדי להתפרנס מהתחום שהוא כל כך אוהב זה לגטימי (או שהוא רוצה ללמוד בינה מלאכותית לכיף ולא מצא חומר מסודר ברשת) , אבל אם הוא מתעניין מטבעו בתחום ולא בדק את זה עד שהגיע לקורס זה עצוב.
 

דאון

משתמש מקצוען
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
@יענקף
לא אמרתי שאין יתרון בלימוד ממוסד לגבי עבודה בתעשיה
מה שהציק לי שהבחור טוען שאוהב ידע, מי שאוהב ארכאולוגיה מתעניין בכל מה שאפשר להשיג ברשת על ארכיאולוגיה גם אם לא יעבוד בזה, כנ"ל על צפרות, היסטוריה, נירולוגיה וכל שאר תחומי המדע.
משום מה אוטודידקטיות נשמע משהו של אנשים מוזרים שיודעים ללמוד לבד
אבל למעשה כמעט כולם יכול ללמוד נושא אם הם מתעניינים בו, אלו שאוהבים מוזיקה לומדים לנגן עד רמה מסויימת לבד, כנ"ל אלו שאוהבים לבשל, וכן הלאה.
אם רוצים להתקבל לעבוד כשף או לנגן בקונצרט מקצועי צריך לרוב עבור הכשרה מקצועית בנוסף ללימוד העצמי, אבל זה לא אומר שאי אפשר ללמוד ולהנות מהעיסוק בתחום עם לימוד עצמי, אדרבה מי שבא ללמוד להיות שף לפני שהכין חביתה בחייו הוא טיפש בלשון המעטה.
כנ"ל בתכנות אפשר ללמוד המון לבד ויש יתרון ללימוד מתמטיקה וכו'
אבל מי שנהנה מהתחום יהנה מכתיבה של קוד לכיף בחינם בלי לקבל על זה שקל (לא משנה שאפשר לקבל כסף על כל סקריפט של ילד בן 12), וכמובן אם אחרי שהוא למד לבד הוא רוצה ללמוד את הכל מסודר כדי להתפרנס מהתחום שהוא כל כך אוהב זה לגטימי (או שהוא רוצה ללמוד בינה מלאכותית לכיף ולא מצא חומר מסודר ברשת) , אבל אם הוא מתעניין מטבעו בתחום ולא בדק את זה עד שהגיע לקורס זה עצוב.
מה שאני הבנתי מהכתבה זה שהוא התעניין בלמידה ובידע כלליים לא דווקא בתכנות, והלך ללמוד כדי שבעתיד כשתהיה לו רווחה כלכלית הוא יוכל להעשיר את הידע והרוח...
אבל זה באמת פיוטי ממש, ומסתמא תוכן שיווקי ויצירתי.
 

ynigun

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה
זה כמו להבדיל, אם יבוא חוזר בתשובה ויגיד לך 'אני נכנס לישיבה כדי ללמוד תורה', תבכה ותגיד לו 'מעולם לא טרחת לפתוח גוגל וליהנות ממאגרים ענקיים של ספרים תורניים הפזורים ברשת? למה אתה צריך להיכנס לישיבה?'
אגב כמדומני שרוב הבעלי תשובה היום לומדים ברשת ורק חלקם הולכים ללמוד בישיבה אחרי שצברו הרבה ידע בלימוד עצמי.
 

ynigun

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה
מה שאני הבנתי מהכתבה זה שהוא התעניין בלמידה ובידע כלליים לא דווקא בתכנות, והלך ללמוד כדי שבעתיד כשתהיה לו רווחה כלכלית הוא יוכל להעשיר את הידע והרוח...
אבל זה באמת פיוטי ממש, ומסתמא תוכן שיווקי ויצירתי.
החלק המוזר זה שהוא למד הרבה דברים לבד חוץ מתכנות כי תכנות צריך 4 שנות לימוד:oops:
 

ynigun

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה
גם אם אין שום רקע אפשר ללמוד לבד,
אבל:
  • זה הרבה יותר קשה
  • אורך יותר זמן
  • אחוזי נשירה גבוהים יותר בהרבה
  • לא סביר שתגיע לאותה הרמה
שכחתי עוד משהו?
אני חושב שלימוד ממוסד זה יותר קשה, כנראה עניין של טעם
אורך יותר זמן? בשעות לימוד נטו או בשנות לימוד? (כי בלימוד עצמי לא לומדים 8 שעות ביום?)
נשירה גבוהה? אני דווקא שומע על נשירה גבוהה במכללות, אם היו משקיעים את אותם כוחות בלימוד עצמי היה נשירה יותר גבוהה?
 

יענקף

משתמש פעיל
אבל זה באמת פיוטי ממש, ומסתמא תוכן שיווקי ויצירתי.
זה אמנם פורסם כתוכן שיווקי, אבל אין שום גוזמא במכתב.
ב'מיגו' קבעו לעצמם רמה של מקצועיות, ולכן הם לא מסתפקים ב'משה, שם בדוי, אומר לנו בלה בלה בלה'. הם מביאים מכתב של תלמיד אמיתי הכותב בשמו המלא.
הכותב, מוזיקאי מחונן וכותב מוכשר הלומד ב'מיגו', הוא אדם מוכר, שניתן למצוא את שמו ברשת, והוא אחד שלא יסכים שיכתבו תחת שמו מילה אחת שהוא לא מזדהה איתה בשלמות.
אני חושב שלימוד ממוסד זה יותר קשה, כנראה עניין של טעם
אורך יותר זמן? בשעות לימוד נטו או בשנות לימוד? (כי בלימוד עצמי לא לומדים 8 שעות ביום?)
נשירה גבוהה? אני דווקא שומע על נשירה גבוהה במכללות, אם היו משקיעים את אותם כוחות בלימוד עצמי היה נשירה יותר גבוהה?
בלימוד עצמי לא לומדים 8 שעות ביום. חד משמעית.
עד כמה שיש נשירה גבוהה ממכללות, מלימוד עצמי הנשירה היא פי כמה וכמה. פשוט אי אפשר לכמת את הנשירה הזו.

כאשר בתך, שתתאים לדעתך לתכנות, תגיע לגיל המתאים - האם תמליץ לה להיכנס למסלול הנדסאים, או שתמליץ לה ללמוד לבד?
 

ynigun

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה
בלימוד עצמי לא לומדים 8 שעות ביום. חד משמעית.
עד כמה שיש נשירה גבוהה ממכללות, מלימוד עצמי הנשירה היא פי כמה וכמה. פשוט אי אפשר לכמת את הנשירה הזו.
אתה אומר את זה מנסיון? ישבת פעם ולמדת לבד ברצינות? ראיינת אנשים שלמדו לבד ואמרו לך "התייאשתי בשלב X"?
אני עדיין לא נתקלתי בנשירה של כאלו שלמדו לבד!!! אבל 4 מתוך 5 מהחברים שלי הלכו ללמוד מדמ"ח נשרו, וגם ההוא שלא נשר סיפר שרוב מי שהתחיל במחזור שלו נשר (משהוא כמו 80% לא זוכר מספר מדוייק).
נתקלתי בכאלו שניסו ללמוד לבד אבל נשרו בערך בדף הראשון, אם נשווה את זה למדמ"ח צריך לספור את כל אלו שקראו את הסילבוס של המכללה ולא נרשמו בסוף.
או אם נרצה לספור את הנושרים של מיגו, צריך לספור את כל אלו שנרשמו ולא עברו את מבחני המיון + כל אלו שינשרו באמצע.
כאשר בתך, שתתאים לדעתך לתכנות, תגיע לגיל המתאים - האם תמליץ לה להיכנס למסלול הנדסאים, או שתמליץ לה ללמוד לבד?
ברור שאני אתן לה ללמוד לבד
למה לשלוח אותה לעבוד קשה ואחר כך לגלות שאי לא אוהבת את התחום והתעודה תשאר ליופי על הקיר (יש לא מעט נשים כאלו)?
אחרי שלמדה לבד ומרגישה שלימוד מסודר יעשה לה טוב, אז בכיף (ובשלב הזה כבר לא תצטרך את ההמלצות שלי).
 
נערך לאחרונה ב:

חיימקלה

משתמש רשום
עריכה תורנית
זה אמנם פורסם כתוכן שיווקי, אבל אין שום גוזמא במכתב.
ב'מיגו' קבעו לעצמם רמה של מקצועיות, ולכן הם לא מסתפקים ב'משה, שם בדוי, אומר לנו בלה בלה בלה'. הם מביאים מכתב של תלמיד אמיתי הכותב בשמו המלא.
הכותב, מוזיקאי מחונן וכותב מוכשר הלומד ב'מיגו', הוא אדם מוכר, שניתן למצוא את שמו ברשת, והוא אחד שלא יסכים שיכתבו תחת שמו מילה אחת שהוא לא מזדהה איתה בשלמות.

בלימוד עצמי לא לומדים 8 שעות ביום. חד משמעית.
עד כמה שיש נשירה גבוהה ממכללות, מלימוד עצמי הנשירה היא פי כמה וכמה. פשוט אי אפשר לכמת את הנשירה הזו.

כאשר בתך, שתתאים לדעתך לתכנות, תגיע לגיל המתאים - האם תמליץ לה להיכנס למסלול הנדסאים, או שתמליץ לה ללמוד לבד?
אודה לך מאד אם תוכל לעזור לחבר שהתקבל ומתחיל לימודים בחודש הקרוב ורוצה לשאול כמה שאלות:

מה הם אחוזי הנשירה במיגו בחודשים הראשונים?

האם תוכל להעביר לנו את ההתרשמות שלך מתוכן הלימודים, כמובן לפי השלב שבו אתם אוחזים כעת?
האם הם אינטנסיבים מידי? האם הלימודים חוויתים ומרתקים, או שדוחפים לכם חומר בצורה משעממת?

להפך, האם הלימודים מידי מאווררים? כלומר האם יש הרבה זמן מת?

הבן אדם בגיל 28 + 3 ילדים, הוא מגיע עם הרבה ארנגיה ללימודים, אבל אין לו זמן מיותר לבזבז...
אז רק אם זה רציני ומנוצל הוא ילך על זה.

סליחה על ההודעה המבולבלת מחמת נחיצות הזמן,
ובכל אופן נודה לך מאד אם תוכל לעזור לי בהכוונה.

בתודה מראש.
 

חיימקלה

משתמש רשום
עריכה תורנית
והאם מלמדים שם גם תוכנות כבדות יותר ובעלות משמעות?
למשל C++
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמט

א הַלְלוּיָהּ שִׁירוּ לַיהוָה שִׁיר חָדָשׁ תְּהִלָּתוֹ בִּקְהַל חֲסִידִים:ב יִשְׂמַח יִשְׂרָאֵל בְּעֹשָׂיו בְּנֵי צִיּוֹן יָגִילוּ בְמַלְכָּם:ג יְהַלְלוּ שְׁמוֹ בְמָחוֹל בְּתֹף וְכִנּוֹר יְזַמְּרוּ לוֹ:ד כִּי רוֹצֶה יְהוָה בְּעַמּוֹ יְפָאֵר עֲנָוִים בִּישׁוּעָה:ה יַעְלְזוּ חֲסִידִים בְּכָבוֹד יְרַנְּנוּ עַל מִשְׁכְּבוֹתָם:ו רוֹמְמוֹת אֵל בִּגְרוֹנָם וְחֶרֶב פִּיפִיּוֹת בְּיָדָם:ז לַעֲשׂוֹת נְקָמָה בַּגּוֹיִם תּוֹכֵחֹת בַּלְאֻמִּים:ח לֶאְסֹר מַלְכֵיהֶם בְּזִקִּים וְנִכְבְּדֵיהֶם בְּכַבְלֵי בַרְזֶל:ט לַעֲשׂוֹת בָּהֶם מִשְׁפָּט כָּתוּב הָדָר הוּא לְכָל חֲסִידָיו הַלְלוּיָהּ:
נקרא  16  פעמים

לוח מודעות

למעלה