בקשת תפילה תאונה קטלנית בתחנת רב שפע, תתפללו!

מצב
הנושא נעול.

ליטאי פשוט

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
ה' ירחם
 

קבצים מצורפים

  • 1660246259387.png
    1660246259387.png
    KB 35.7 · צפיות: 99

מחזיק מפתחות

משתמש מקצוען
ממד"א:
כשיש נפגע חרדה -
הדבר הנכון ביותר זה לשאול אותה שאלות טכניות:
באיזה שעה?
איפה את עומדת כרגע?
מה את רואה?
ולא להכנס למקום רגשי
לאחמ"כ תנסי כמו שאמרו לך לשלוח אליה כוננית חוסן
 

צריכה לחשוב...

משתמש מקצוען
כן
אבל אני לא בטוחה שזה נכון
אין לי מ וושג מה לעשותתת מפחדת להזיק יותר מאשר להועיל:cry:
אם את יכולה להיות איתה וזה מתאים-כדאי. דמות שטוב לה אתה ושהיא סומכת עליה ולא מתביישת ממנה מהמשפחה או מבחוץ. להיות. להקשיב. לחבק. לנסות לשתות, לטעום משהו. להסביר שזה נורמלי. שזו חויה קשה מה שהיא עברה. לשדר אמפטיה. את לא צריכה לומר כלום מעבר לנ"ל ואין מילים בכזה מצב. תני ללב שלך לדבר, אפילו מרחוק.
יש לך תפקיד וזו מחמאה בשבילך שהיא פונה אליך, ה' יעזרך.
 

malka yosefi

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
D I G I T A L
אוטובוסים מידרדרים זו תופעה שלאחרונה מתרחשת יותר ויותר. רק בחודש האחרון 4 מקרים בי-ם. יש לזה סיבה. בד”כ ניטרול המנגנון החדש שמונע מאוטובוסים להתחיל בנסיעה כל זמן שאחת הדלתות פתוחות.
 

מריומה~

מהמשתמשים המובילים!
כן
אבל אני לא בטוחה שזה נכון
אין לי מ וושג מה לעשותתת מפחדת להזיק יותר מאשר להועיל:cry:
תתתקשרי למישהו נעזרה ראשונה נפשית מה שהציעו כאן שיבואו להיות איתה הם כבר יודעים איך לטפל וגם את לכי. אל תשאלי אותה אם היא רוצה או לא פשוט לכי ותהיי בקשר כל הזמן עם הצוות עד שיבואו.
 

א.ר.ז.

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
ין לי מוושג מה לעשותתת

מודל מעש"ה:
המודל מושתת על 4 עקרונות פשוטים

להתערבות מיידית במצבי חירום

וראשי התיבות שלו מעש"ה:


מ – מחויבות:

ליצור מחויבות שמעניקה תחושת ביטחון שאתם איתו והוא לא לבד.

“חיים, אני אתך ואני לא הולך לשום מקום”.

בזמן אירוע טראומטי האדם מרגיש בודד וחסר אונים.

וחשוב להחזיר לו את התחושה שהוא לא לבד.

ע – עידוד לפעילות יעילה:

הנטייה שלנו היא להרגיע את נפגע החרדה

לתת לו כוס מים ולשלוח אותו לנוח. לא כדאי!

במקום זה יש לעודד אותו לפעול כדי לסייע לעצמו ולסביבה

על ידי הוראות פשוטות

שמטרתן להפעיל אותה בהקשר של האירוע.

יש לגרום לו לפעול בעצמו,

לעזור לאחרים ולהפוך אותו מקורבן למסייע.

המטרה היא להחזיר לנפגע את תחושת השליטה.

לדוגמה: למי שהיה באסון במירון

ניתן לומר לנפגע החרדה:

“תתקשר לכל מי שהיה איתך,

ותדאג לכך שכולם יתקשרו עכשיו הביתה להודיע שהם בסדר”.

או, "תבדוק מתי תצא ההלוויה ומאיפה"

ש – שאלות מחייבות מחשבה:

ערוץ התקשורת עם נפגע החרדה בזמן האירוע

צריך להיות ערוץ שכלי ולא ערוץ רגשי

לא לעודד את הנפגע להביע את רגשותיו

במהלך האירוע ואחריו.

יש להימנע מלומר לו בעת האירוע:

“זה בסדר שאתה מפחד, נרגש ובוכה”

כן אפשר לומר:

“תספור ותאמר לי כמה אנשים נמצאים סביבך עכשיו?”

או “כמה זמן אתה מחכה לאוטובוס חזרה הביתה?”

כלומר, שאלות שמחייבות הפעלת מחשבה ולא הפעלת הרגש.

ה – הבניית האירוע:


חשוב מאד לספר לנפגע מה היה קודם ומה אח"כ

ולהדגיש שהאירוע הסתיים ונגמר.

לאחר האסון במירון,

מומלץ לומר לנפגע חרדה שהיה שם:

“אתמול היו הרבה מאד נפגעים.

פינו כבר את כולם. כוחות ההצלה הגישו עזרה.

האירוע הסתיים. עכשיו הכול כבר מאחורינו”.

לאחר מכן הכי חשוב זה לתת לאדם לספר את הסיפור שוב ושוב.

מההתחלה- לפני שהכל התחיל כשעוד היה בסדר,

ועד הסוף- אחרי שהכל נגמר והוא חזר הביתה.

יהיה קשה לו לספר את ההתחלה והסוף,

הוא יספר את הרגע הטרגי שוב ושוב ולא יצליח לספר את הרגע לפני ואחרי.

זה התפקיד שלכם לעזור לו.

לשאול אותו שאלות מכוונות כדי ליצור רצף של הסיפור.

לא לשאול שאלות על ההרגשה שלו!!

רק על מה קרה, ואיך קרה. לפי סדר ההתרחשות.
 

מריומה~

מהמשתמשים המובילים!
יש גם משהי מדהימה שעושה טיפול EMDR עזרה ראשונה . רק שהיא גרה בצור הדסה . שלחתי אליה בהמלצת מנהל חוסן ,משהי שהייתה באותו מצב ופשוט תוך טיפול אחד יצאה לגמרי מהטראומה .
זה נראה לי אחרי
עכשיו צריך עזרה ראשונה מיידית
היא משמעותית לכל ההחלמה
 

אימון- והנחייה בNLP

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עכשיו רואים ממצלמות האבטחה איך שהאוטובוס מידרדר רואים שם עשרות רבות של אנשים רצים לכל הכיוונים ממש כמו בפיגוע אז אולי אפשר קצתץ לדון לכף זכות את אלו שחשדו בהתחלה
 

מריומה~

מהמשתמשים המובילים!
מודל מעש"ה:
המודל מושתת על 4 עקרונות פשוטים

להתערבות מיידית במצבי חירום

וראשי התיבות שלו מעש"ה:


מ – מחויבות:

ליצור מחויבות שמעניקה תחושת ביטחון שאתם איתו והוא לא לבד.

“חיים, אני אתך ואני לא הולך לשום מקום”.

בזמן אירוע טראומטי האדם מרגיש בודד וחסר אונים.

וחשוב להחזיר לו את התחושה שהוא לא לבד.

ע – עידוד לפעילות יעילה:

הנטייה שלנו היא להרגיע את נפגע החרדה

לתת לו כוס מים ולשלוח אותו לנוח. לא כדאי!

במקום זה יש לעודד אותו לפעול כדי לסייע לעצמו ולסביבה

על ידי הוראות פשוטות

שמטרתן להפעיל אותה בהקשר של האירוע.

יש לגרום לו לפעול בעצמו,

לעזור לאחרים ולהפוך אותו מקורבן למסייע.

המטרה היא להחזיר לנפגע את תחושת השליטה.

לדוגמה: למי שהיה באסון במירון

ניתן לומר לנפגע החרדה:

“תתקשר לכל מי שהיה איתך,

ותדאג לכך שכולם יתקשרו עכשיו הביתה להודיע שהם בסדר”.

או, "תבדוק מתי תצא ההלוויה ומאיפה"

ש – שאלות מחייבות מחשבה:

ערוץ התקשורת עם נפגע החרדה בזמן האירוע

צריך להיות ערוץ שכלי ולא ערוץ רגשי

לא לעודד את הנפגע להביע את רגשותיו

במהלך האירוע ואחריו.

יש להימנע מלומר לו בעת האירוע:

“זה בסדר שאתה מפחד, נרגש ובוכה”

כן אפשר לומר:

“תספור ותאמר לי כמה אנשים נמצאים סביבך עכשיו?”

או “כמה זמן אתה מחכה לאוטובוס חזרה הביתה?”

כלומר, שאלות שמחייבות הפעלת מחשבה ולא הפעלת הרגש.

ה – הבניית האירוע:

חשוב מאד לספר לנפגע מה היה קודם ומה אח"כ

ולהדגיש שהאירוע הסתיים ונגמר.

לאחר האסון במירון,

מומלץ לומר לנפגע חרדה שהיה שם:

“אתמול היו הרבה מאד נפגעים.

פינו כבר את כולם. כוחות ההצלה הגישו עזרה.

האירוע הסתיים. עכשיו הכול כבר מאחורינו”.

לאחר מכן הכי חשוב זה לתת לאדם לספר את הסיפור שוב ושוב.

מההתחלה- לפני שהכל התחיל כשעוד היה בסדר,

ועד הסוף- אחרי שהכל נגמר והוא חזר הביתה.

יהיה קשה לו לספר את ההתחלה והסוף,

הוא יספר את הרגע הטרגי שוב ושוב ולא יצליח לספר את הרגע לפני ואחרי.

זה התפקיד שלכם לעזור לו.

לשאול אותו שאלות מכוונות כדי ליצור רצף של הסיפור.

לא לשאול שאלות על ההרגשה שלו!!

רק על מה קרה, ואיך קרה. לפי סדר ההתרחשות.
אולי תתמצתי את זה לכמה מילים מעשיות ?
נראה לי קצת קשה ללמוד עכשיו מה לעשות ולדעת מה לעשות
 

אוקינוס

משתמש מקצוען
מצב הפצועים - אהרן רבינוביץ: לבי"ח שערי צדק והדסה עין כרם פונו 6 פצועים. 1 במצב קשה, (צעירה כבת 21), 2 בינוני, בהם ילד כבן 6, ושלושה קל, בהם ילד כבן 4 ותינוקת.

אריה ארליך: ‏רחוב שמגר בירושלים הוא אחד הצירים המפחידים ביותר בעיר. מורד תלול, עמוס במאות הולכי רגל בכל רגע נתון, קניון וחנויות שוקיי חיים משני הצדדים - ומאות אוטובוסים שנוסעים במורד הציר התלול והסואן בין הולכי הרגל. כל יום קורה שם נס - הלילה לא.
גם הלילה היה שם נס!!!! עצום!!!!
יש הסרטה ממצלמות האבטחה שרואים את תחילת ההתדרדרות, היו שם ניסים מטורפים!!!!!!!
 

אימון- והנחייה בNLP

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
זה בסדר מי שמוצה סיבה ליתלונן הוא תמיד את סיבה למה זה לנכון תנסה לדבר על קיר זה כמו כול זירה שאף אחד לא יודע בטוח מה קרה
נכון מאוד רק יש כאלה שמתעצבנים כנראה בגלל שהם רוצים לברוח ממצב של פיגוע ששם יש מישהו שאשם מה שאין כן בתאונה שכפי הנראה לפחות באירוע הזה שהנהג לא אשם אז אולי הם יוכלו לישון יותר רגוע שלא מישהו עשה את זה בדווקא
 

בנימיני

משתמש מקצוען
אחרי צפייה בתיעוד של מצלמת אבטחה שתיעדה את התאונה אני לא מבין איך זה הסתיים ב13 נפגעים
היו אמורים להיות עשרות נפגעים!
האוטובוס עלה על המדרכה בכניסה לבניין שמעל רב שפע (ליד השביל) ונעצר בתחנה
מדובר בעשרות מטרים של התדרדרות!

גם ברגעים קשים כאלה
התבוננו חסדי השם!
 

~מיכלי~

משתמש פעיל
מודל מעש"ה:
המודל מושתת על 4 עקרונות פשוטים

להתערבות מיידית במצבי חירום

וראשי התיבות שלו מעש"ה:


מ – מחויבות:

ליצור מחויבות שמעניקה תחושת ביטחון שאתם איתו והוא לא לבד.

“חיים, אני אתך ואני לא הולך לשום מקום”.

בזמן אירוע טראומטי האדם מרגיש בודד וחסר אונים.

וחשוב להחזיר לו את התחושה שהוא לא לבד.

ע – עידוד לפעילות יעילה:

הנטייה שלנו היא להרגיע את נפגע החרדה

לתת לו כוס מים ולשלוח אותו לנוח. לא כדאי!

במקום זה יש לעודד אותו לפעול כדי לסייע לעצמו ולסביבה

על ידי הוראות פשוטות

שמטרתן להפעיל אותה בהקשר של האירוע.

יש לגרום לו לפעול בעצמו,

לעזור לאחרים ולהפוך אותו מקורבן למסייע.

המטרה היא להחזיר לנפגע את תחושת השליטה.

לדוגמה: למי שהיה באסון במירון

ניתן לומר לנפגע החרדה:

“תתקשר לכל מי שהיה איתך,

ותדאג לכך שכולם יתקשרו עכשיו הביתה להודיע שהם בסדר”.

או, "תבדוק מתי תצא ההלוויה ומאיפה"

ש – שאלות מחייבות מחשבה:

ערוץ התקשורת עם נפגע החרדה בזמן האירוע

צריך להיות ערוץ שכלי ולא ערוץ רגשי

לא לעודד את הנפגע להביע את רגשותיו

במהלך האירוע ואחריו.

יש להימנע מלומר לו בעת האירוע:

“זה בסדר שאתה מפחד, נרגש ובוכה”

כן אפשר לומר:

“תספור ותאמר לי כמה אנשים נמצאים סביבך עכשיו?”

או “כמה זמן אתה מחכה לאוטובוס חזרה הביתה?”

כלומר, שאלות שמחייבות הפעלת מחשבה ולא הפעלת הרגש.

ה – הבניית האירוע:

חשוב מאד לספר לנפגע מה היה קודם ומה אח"כ

ולהדגיש שהאירוע הסתיים ונגמר.

לאחר האסון במירון,

מומלץ לומר לנפגע חרדה שהיה שם:

“אתמול היו הרבה מאד נפגעים.

פינו כבר את כולם. כוחות ההצלה הגישו עזרה.

האירוע הסתיים. עכשיו הכול כבר מאחורינו”.

לאחר מכן הכי חשוב זה לתת לאדם לספר את הסיפור שוב ושוב.

מההתחלה- לפני שהכל התחיל כשעוד היה בסדר,

ועד הסוף- אחרי שהכל נגמר והוא חזר הביתה.

יהיה קשה לו לספר את ההתחלה והסוף,

הוא יספר את הרגע הטרגי שוב ושוב ולא יצליח לספר את הרגע לפני ואחרי.

זה התפקיד שלכם לעזור לו.

לשאול אותו שאלות מכוונות כדי ליצור רצף של הסיפור.

לא לשאול שאלות על ההרגשה שלו!!

רק על מה קרה, ואיך קרה. לפי סדר ההתרחשות.
תודה רבה!!
אני נוסעת אליה עכשיו(ב"ה ש"במקרה" אני במרחק נסיעה קצר יחסית בגלל שהייתי באיזור)
שכחתי לציין בעלה לא בעיר (נמצא במרחק של שעה נסיעה..........) והיא בהריוןןן
אני מתה מפחחדדד
ה' יעזוור
תודה לכולם על העצות שיהיו רק בשורות טובות
 

ציפור כחולה

משתמש מקצוען
אמאלה :cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry:הוא עלה על המדרכה הרבה לפני היו גם ניסים מזעזע.
 
מצב
הנושא נעול.
פרק קכג:
א) שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי אֶת עֵינַי הַיֹּשְׁבִי בַּשָּׁמָיִם: ב) הִנֵּה כְעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדוֹנֵיהֶם כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ כֵּן עֵינֵינוּ אֶל ד' אֱלֹהֵינוּ עַד שֶׁיְּחָנֵּנוּ: ג) חָנֵּנוּ ד' חָנֵּנוּ כִּי רַב שָׂבַעְנוּ בוּז: ד) רַבַּת שָׂבְעָה לָּהּ נַפְשֵׁנוּ הַלַּעַג הַשַּׁאֲנַנִּים הַבּוּז לִגְאֵיוֹנִים:
• • • • • •
לתשומת לבכם, אשכול זה נועד לבקשות תפילה בלבד. פטפטת ודיונים עלולים לגרום לנעילת האשכול או חסימת המשתמש. בברכת רפואה שלימה!

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  106  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה