עזרה שכר השדכנים- פתרון מיידי למצוקת הרווקות

נדוניה כהלכה

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
כל מיני.

יש כאלו שמסיבות עקרוניות ( כמו אלו מקהילת זילברמן או שסתם כך זו הגישה שלהם.)

יש כאלו עם אי אילו "חסרונות" שלדעתי לא משמעותיים, (וזה כמובן אינדבדואלי)

ויש גם את המקרים הנדירים, של אלו שלא כל כך זקוקים...
לפי המייל שכתבת נראה שהכוונה שלך למיזם "הבן עם הבת" של ארגון "השמחה במעונו"
ואם כן, הסיבה שהם לא דורשים זה פשוט בגלל שהארגון מציע את ההצעות רק להורי בנות כאלו שגם לא דורשים הרבה על הבנים שלהם, ולכן שווה להם לא לדרוש.
 

פנרס

משתמש מקצוען
שכר חודשי לשדכן, ע"י תשלום חודשי מההורים לארגון,
באופן שכל שדכן יהיה מחוייב לטפל בכמות מסוימת של לקוחות,
מעולה
רצוי על בסיס הכרות
אוה!!
ואם כן אולי כדאי שזה יהיה כמה מהצוות של המוסד, שכל אחד/אחת יהיה אחראית שידוכים של קבוצה
 

לייקית

משתמש מקצוען
בעיית הרווקות בציבור שלנו בעייתית גם ובעיקר, כי השדכנים צריכים לשדך 800,000 ש"ח, עם 600,000 ש"ח, דירת שלושה חדרים + מרפסת בפריפריה, עם דירת שני חדרים במרכז.
יקום השדכן כאן שבפורום ויספר כמה שידוכים נפלו לו על השיחה הראשונה שביצע, או אפילו לפניה, רק בגלל דרישות כספיות הזויות!
אם התופעה הזו, תתמתן, ויתחילו לשדך מועמדים ולא דירות, הפלא ופלא, ההיצע יגדל ונתחיל לראות פירות!
כל השדכנים שכאן שמנסים להגדיל לעצמם את הרווח ולהקל את העבודה- מי אמר שאין לכם הכח להתחיל ולשנות?? להקים ולמנף מאגרים של דרישות צנועות ולעודד הורים להסתכל גם על הדבר האמיתי!
גילוי נאות: אני עדיין לא אוחזת בשידוכי הילדים בכלל, יש לי עוד כמה שנים טובות מאד, וגם אז, אין לי את הבנות תחילה.
אבל, אני מסתכלת על הבן שלי המוצלח באמת, המוכשר והעדין נפש, ולא יכולה שלא לחשוב על כך שגם אם יקבל עכשיו דירה על מגש של כסף, כיצד אפשר לצפות ממנו, תוך עשרים שנה מחתונתו, להשיג עוד כמה כאלה??? לאן אנחנו מכניסים את הילדים שלנו עם השיטה הקלוקלת הזו??
 

reish

משתמש מקצוען
מניסיון עם מתווכים (אנחנו מחפשים דירה)
גם הם מחפשים את הלקוחות ה"קלים"
אלו שהם יודעים ש90% יסגרו על דירה
לעומת זאת, כאלה שהם ניסו ולא הלך אפילו פעם אחת הם כבר לא מציעים כמעט
אנחנו כרגע אלה שרודפים אחריהם כמה שזה נשמע אבסורדי

שורה תחתונה, כמעט כל תחום שמתנהל כך (בשיטה של- אתה עובד, משקיע מזמנך ולא מקבל ע"כ תשלום אלא רק כשנסגרת עסקה/דירה/שידוך)
סופו של דבר נראה כך
שדכנים, מתווכים, סוכני ביטוח, ייעוץ פנסיוני וכד
אז אולי לכן עדיף שהשכר לא יעלה באופן שווה, אלא רק אצל השידוכים המורכבים יותר, כמו אצל מבוגרים.
יגרום לסוג של העדפה מתקנת.
 

יוסייוסייוס

משתמש מקצוען
בעיית הרווקות בציבור שלנו בעייתית גם ובעיקר, כי השדכנים צריכים לשדך 800,000 ש"ח, עם 600,000 ש"ח, דירת שלושה חדרים + מרפסת בפריפריה, עם דירת שני חדרים במרכז.
יקום השדכן כאן שבפורום ויספר כמה שידוכים נפלו לו על השיחה הראשונה שביצע, או אפילו לפניה, רק בגלל דרישות כספיות הזויות!
אם התופעה הזו, תתמתן, ויתחילו לשדך מועמדים ולא דירות, הפלא ופלא, ההיצע יגדל ונתחיל לראות פירות!
כל השדכנים שכאן שמנסים להגדיל לעצמם את הרווח ולהקל את העבודה- מי אמר שאין לכם הכח להתחיל ולשנות?? להקים ולמנף מאגרים של דרישות צנועות ולעודד הורים להסתכל גם על הדבר האמיתי!
גילוי נאות: אני עדיין לא אוחזת בשידוכי הילדים בכלל, יש לי עוד כמה שנים טובות מאד, וגם אז, אין לי את הבנות תחילה.
אבל, אני מסתכלת על הבן שלי המוצלח באמת, המוכשר והעדין נפש, ולא יכולה שלא לחשוב על כך שגם אם יקבל עכשיו דירה על מגש של כסף, כיצד אפשר לצפות ממנו, תוך עשרים שנה מחתונתו, להשיג עוד כמה כאלה??? לאן אנחנו מכניסים את הילדים שלנו עם השיטה הקלוקלת הזו??
מה לעשות ?
אלו החיים !
הקושי של לחתן את הבנות הוא מאז ומתמיד.
כבר מוזכר בראשונים ואפילו בגמרא.
מי שטוען שצריך לחתן בלי לדרוש כסף, הוא חי בעולם אחר.

הנושא אישה לשם ממון


כתב הרמ"א באבה"ע סי' ב' "מי שפסקו לו ממון הרבה לשדוכין וחזרו בהם, לא יעגן כלתו משום זה ולא יתקוטט בעבור נכסי אשתו, ומי שעושה כן אינו מצליח ואין זיווגו עולה יפה, כי הממון שאדם לוקח עם אשתו אינו ממון של יושר, וכל העושה כן מקרי נושא אשה לשם ממון, אלא כל מה שיתן לו חמיו וחמותו יקח בעין טוב ואז יצליחו". ועל ברכה זו שכתב הרמ"א ואז ילצליחו כתב החזון איש באגרותיו (ח"א אות קס"ז): "אינו מובן לי היטב הדייקנות יתירה בדברים שהרחיקום רבותינו ז"ל כמבואר ברמ"א אהע"ז סי' ב' וסיים הרמ"א שכל מה שיתנו יקח בעין יפה ר"ל בין רב למעט ואז יצליח והצלחה שמבטיח הרמ"א ודאי עדיף מהשתדלות ובהיותי מורגל תחת השפעת דברי הרמ"א ז"ל לעצמי ולאחרים כבד עלי להבין דעת הדר"ג שליט"א בזה".
 

לייקית

משתמש מקצוען
מה לעשות ?
אלו החיים !
הקושי של לחתן את הבנות הוא מאז ומתמיד.
כבר מוזכר בראשונים ואפילו בגמרא.
מי שטוען שצריך לחתן בלי לדרוש כסף, הוא חי בעולם אחר.

הנושא אישה לשם ממון​



כתב הרמ"א באבה"ע סי' ב' "מי שפסקו לו ממון הרבה לשדוכין וחזרו בהם, לא יעגן כלתו משום זה ולא יתקוטט בעבור נכסי אשתו, ומי שעושה כן אינו מצליח ואין זיווגו עולה יפה, כי הממון שאדם לוקח עם אשתו אינו ממון של יושר, וכל העושה כן מקרי נושא אשה לשם ממון, אלא כל מה שיתן לו חמיו וחמותו יקח בעין טוב ואז יצליחו". ועל ברכה זו שכתב הרמ"א ואז ילצליחו כתב החזון איש באגרותיו (ח"א אות קס"ז): "אינו מובן לי היטב הדייקנות יתירה בדברים שהרחיקום רבותינו ז"ל כמבואר ברמ"א אהע"ז סי' ב' וסיים הרמ"א שכל מה שיתנו יקח בעין יפה ר"ל בין רב למעט ואז יצליח והצלחה שמבטיח הרמ"א ודאי עדיף מהשתדלות ובהיותי מורגל תחת השפעת דברי הרמ"א ז"ל לעצמי ולאחרים כבד עלי להבין דעת הדר"ג שליט"א בזה".​
אלו החיים???
תקין בעיניך?
זאת אומרת מבחינתך, כל הדורות עד היום שלא דרשו 1,000,000 וכן הציבור החסידי, לא חיים את החיים...
 

יאנקאלע

משתמש מקצוען
אני לא מבין דבר אחד
אם בן אדר עבר בשבילך למה לא לשלם לו

דבר זה מאוד נפוץ בשידוכים
שדכן שעובד שעות ובסוף לא יוצא מזה כלום
מדוע לא לשלם לו על הטירחה?

וכן אצל מוהל
בן אדם עבד ולמד והשקיע במקצוע עשרות אלפי שקלים
והגיע אליך לביקור בית פעמיים ולברית עוד פעם
והחומרים הקבועים והמתכלים והסטריליזציה גם לא בחינם
ומי שמשלם לו 200 שקל מרגיש כבר תורם גדול ומגיע לו עציץ לשבת על זה
למה לא לשלם לפחות 50 שקל לשעה + נסיעות
למי שעבד בשבילך??
אני לא מוהל פשוט הייתי היום בברית וחשבתי קצת

גם אינסטלטור או חשמלאי שהגיע אליך הביתה
ובדק וראה שלא היה כלום
או שאינו יכול לעשות כלום והמכשיר הלך
האם הוא לא מקבל כסף על שעות העבודה ועל הטירחה?

אני לא מדבר על מחירים הזויים אבל לפחות שכר מינימום לשעות עבודה

לפחות אצל מתווכים עיסקה שנסגרה מכסה כמה אחרות
אבל כאן זה עדיין רחוק מאוד מזה
 

הני כגנס

משתמש מקצוען
לא הב
זה נכון שכולם מציעים אבל יש מחסור חמור בשדכנים רציניים שבאמת משקיעים את כל כוחם בכל הצעה שהם מקדמים ולא רק מציעים ועוברים הלאה לשם הבא

התכוונתי לזה


מתוך הטופס: גם אני מקבל על עצמי בל"נ להקשיב לזעקת המעוכבים ולעסוק בשידוכים עבור הקרובים והשכנים והמכרים אשר בוששה ישועתם מלבוא
בע"ה ובל"נ אני מקבל על עצמי לעסוק במטרה הנשגבה למשך:


שעה מדי יום/ שבוע/ שעתיים בחודש

או לזה



ודרך אגב, רציתי לספר כאן על ארגון חדש בצבור הליטאי שמתמקד במיוחד בשדוכים עם דרישות כספיות ראליות. יש להם אינטרס להראות שאפשר לסגור כך שידוכים טובים ולכן הם מרכזים את המידע על בחורים טובים שמסיבות כאלו ואחרות אינם דורשים הרבה

מאז שפניתי אליהם הם כל הזמן בקשר ומציעים הצעות טובות מאוד, והכל במאור פנים ותוך נתינת התחושה הכי טובה

הם בקשר עם לב אחד ולכן מי שיש לו כרטיס בלב אחד לא צריך למלא פרטים מחדש כי הם לוקחים את הכרטיס משם

המייל שלהם s035465150
האם ארגון 'לב אחד' פעיל? הבנתי שעדיין באיסוף נתונים ושדכנים
לא שמעתי מהם למרות שרשמתי שם לפני כחצי שנה מספר ממתינים

ואגב, גם מה'שותפים' שלהם לא יצרו קשר
מעניין?!
 

יוסייוסייוס

משתמש מקצוען
אלו החיים???
תקין בעיניך?
זאת אומרת מבחינתך, כל הדורות עד היום שלא דרשו 1,000,000 וכן הציבור החסידי, לא חיים את החיים...
מציאות זאת שקשה לחתן ובמיוחד את הבנות כך היה מאז ומתמיד ואפילו בזמן הגמרא !

סבי ז"ל סיפר לי שעוד בפולין היו בנות מבוגרות כי לא היה לאביהן לתת עבורן 'נדן'.
ואז הם לא חיפשו 'בחור ישיבה', כי אף אחת לא רצתה בחור ישיבה...

תמיד עלה הרבה כסף והיה קשה ...

כל פעם זה היה בשם אחר וצורה אחרת.
פעם קראו לזה נדוניה ולפעמים 'קעסט' והיה גם בזמן הראשונים 'שטר חצי זכר' ועוד ועוד.
לא סתם המושג 'הכנסת כלה' הוא דבר שכל הדורות התאמצו עליו מעל ומעבר.
היה מאוד קשה !

צריך להשלים עם המציאות הקיימת.

עכשיו להיכנס לכל השאלות 'למה בחור טוב סוחט את השווער שלו ?' ולמה בחורים דורשים וכו' 'עדיף שכל אחד יקנה לעצמו דירה' 'למה בנים יותר מבנות' וכדומה.

זה נושא ארוך מאוד, עיין באשכולות ארוכים שהיו ויהיו...
 

יוסייוסייוס

משתמש מקצוען
אני לא מבין דבר אחד
אם בן אדר עבר בשבילך למה לא לשלם לו

דבר זה מאוד נפוץ בשידוכים
שדכן שעובד שעות ובסוף לא יוצא מזה כלום
מדוע לא לשלם לו על הטירחה?

וכן אצל מוהל
בן אדם עבד ולמד והשקיע במקצוע עשרות אלפי שקלים
והגיע אליך לביקור בית פעמיים ולברית עוד פעם
והחומרים הקבועים והמתכלים והסטריליזציה גם לא בחינם
ומי שמשלם לו 200 שקל מרגיש כבר תורם גדול ומגיע לו עציץ לשבת על זה
למה לא לשלם לפחות 50 שקל לשעה + נסיעות
למי שעבד בשבילך??
אני לא מוהל פשוט הייתי היום בברית וחשבתי קצת

גם אינסטלטור או חשמלאי שהגיע אליך הביתה
ובדק וראה שלא היה כלום
או שאינו יכול לעשות כלום והמכשיר הלך
האם הוא לא מקבל כסף על שעות העבודה ועל הטירחה?

אני לא מדבר על מחירים הזויים אבל לפחות שכר מינימום לשעות עבודה

לפחות אצל מתווכים עיסקה שנסגרה מכסה כמה אחרות
אבל כאן זה עדיין רחוק מאוד מזה
צריך להבדיל בין דין לבין מידת חסידות.
מצד הדין אין שום חיוב לשלם לשדכן שלא הצליח לסגור שידוך.
מוהל
זהו לא כמו כל פועל ומשכורת רגילה.

אבל ודאי ראוי לשלם לכל מי שטרח עבורי.
 

יאנקאלע

משתמש מקצוען
צריך להבדיל בין דין לבין מידת חסידות.
מצד הדין אין שום חיוב לשלם לשדכן שלא הצליח לסגור שידוך.
מוהל
זהו לא כמו כל פועל ומשכורת רגילה.

אבל ודאי ראוי לשלם לכל מי שטרח עבורי.
דיברתי רק אל הרגש היהודי לא להעביד אחרים בלי תשלום
מה דעלך סני לחברך לא תעביד
ובפרט במקצועות קדש.
 

שוקלד בלונדי

משתמש מקצוען
מציאות זאת שקשה לחתן ובמיוחד את הבנות כך היה מאז ומתמיד ואפילו בזמן הגמרא !

סבי ז"ל סיפר לי שעוד בפולין היו בנות מבוגרות כי לא היה לאביהן לתת עבורן 'נדן'.
ואז הם לא חיפשו 'בחור ישיבה', כי אף אחת לא רצתה בחור ישיבה...

תמיד עלה הרבה כסף והיה קשה ...

כל פעם זה היה בשם אחר וצורה אחרת.
פעם קראו לזה נדוניה ולפעמים 'קעסט' והיה גם בזמן הראשונים 'שטר חצי זכר' ועוד ועוד.
לא סתם המושג 'הכנסת כלה' הוא דבר שכל הדורות התאמצו עליו מעל ומעבר.
היה מאוד קשה !

צריך להשלים עם המציאות הקיימת.

עכשיו להיכנס לכל השאלות 'למה בחור טוב סוחט את השווער שלו ?' ולמה בחורים דורשים וכו' 'עדיף שכל אחד יקנה לעצמו דירה' 'למה בנים יותר מבנות' וכדומה.

זה נושא ארוך מאוד, עיין באשכולות ארוכים שהיו ויהיו...
שמעתי פעם רב שאמר שכל הזמן מחדירים לילדים ולבחורים שהתורה הכי חשובה בחיים וכשמגיעים לשידוכים הכסף נהיה הכי חשוב
 

אפשר לתקן

משתמש פעיל
הנושא אישה לשם ממון


כתב הרמ"א באבה"ע סי' ב' "מי שפסקו לו ממון הרבה לשדוכין וחזרו בהם, לא יעגן כלתו משום זה ולא יתקוטט בעבור נכסי אשתו, ומי שעושה כן אינו מצליח ואין זיווגו עולה יפה, כי הממון שאדם לוקח עם אשתו אינו ממון של יושר, וכל העושה כן מקרי נושא אשה לשם ממון, אלא כל מה שיתן לו חמיו וחמותו יקח בעין טוב ואז יצליחו". ועל ברכה זו שכתב הרמ"א ואז ילצליחו כתב החזון איש באגרותיו (ח"א אות קס"ז): "אינו מובן לי היטב הדייקנות יתירה בדברים שהרחיקום רבותינו ז"ל כמבואר ברמ"א אהע"ז סי' ב' וסיים הרמ"א שכל מה שיתנו יקח בעין יפה ר"ל בין רב למעט ואז יצליח והצלחה שמבטיח הרמ"א ודאי עדיף מהשתדלות ובהיותי מורגל תחת השפעת דברי הרמ"א ז"ל לעצמי ולאחרים כבד עלי להבין דעת הדר"ג שליט"א בזה".

באמת כמו שכתבת
כבר היה הרבה אשכולות...
אבל לייקית צודקת במה שכתבה:
לא יכולה שלא לחשוב על כך שגם אם יקבל עכשיו דירה על מגש של כסף, כיצד אפשר לצפות ממנו, תוך עשרים שנה מחתונתו, להשיג עוד כמה כאלה??? לאן אנחנו מכניסים את הילדים שלנו עם השיטה הקלוקלת הזו??
זאת אומרת:
נכון שזה קשה אצל כולם, אבל הליטאים מכפילים את הקושי פי 5 בכל דור
וזה חבל


וכבר כתבתי למעלה ש @אפשר לתקן :
ודרך אגב, רציתי לספר כאן על ארגון חדש בצבור הליטאי שמתמקד במיוחד בשדוכים עם דרישות כספיות ראליות. יש להם אינטרס להראות שאפשר לסגור כך שידוכים טובים ולכן הם מרכזים את המידע על בחורים טובים שמסיבות כאלו ואחרות אינם דורשים הרבה

מאז שפניתי אליהם הם כל הזמן בקשר ומציעים הצעות טובות מאוד, והכל במאור פנים ותוך נתינת התחושה הכי טובה

הם בקשר עם לב אחד ולכן מי שיש לו כרטיס בלב אחד לא צריך למלא פרטים מחדש כי הם לוקחים את הכרטיס משם

המייל שלהם s035465150
 

אפשר לתקן

משתמש פעיל
הבנתי שניתן להכנס למאגר רק אם מתחייבים לקבל ה'תקנות' לכל המשפחה
גם הבנים וגם הבנות
זה נכון?
כן, כנראה בדרך הזו הם משיגים בחורים טובים שנרשמים, כמו שכתבו קודם ...
אבל לפי מה שהבנתי זה לא כאלו 'תקנות' נוקשות , רק הצהרה שאתם לא תורידו שידוך על הנושא הזה אם הצד השני לא יכול מעבר ל200, משהו כזה
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  108  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה