בשרי שיתוף + תמונות שלבים \\ לשון בקר בפטריות

אפרת 10

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
לשון בקר עם פטריות
כל מילה מיותרת, מעדן מובטח!
ממליצה לנסות.


מצרכים לשליקת הלשון:
5 עלי דפנה
5 גרגירי פלפל אנגלי

מצרכים לרוטב:
2 בצלים
מעט שמן לטיגון
חצי כפית כרכום
חצי כפית פפריקה
חצי כפית פלפל שחור גרוס
מלח
חבילת פטריות (שימורים או טרי)

הכנת הלשון:
מכניסים את הלשון לסיר גדול עם עלי דפנה ופלפל אנגלי, מכסים במים ומבשלים על להבה גבוהה.
כשהמים רותחים ומבעבעים, מנמיכים את הלהבה לבינונית וממשיכים לבשל עוד כשעתים וחצי, בודקים מידי פעם אם מזלג שננעץ בבשר יוצא ממנו בקלילות, אם כן, אפשר לכבות את האש ולהוציא את הלשון שתתקרר מעט (את מי הבישול שומרים בצד, זה הציר שהלשון תתבשל בו בהמשך).

כשהלשון עדיין מעט חמימה אך נעימה למגע, זה הזמן להתחיל לקלף אותה מהשכבה הלבנה שעוטפת אותה, מתחילים את הקילוף מהשכבה הדקיקה שנמצאת בחלקה העליון של הלשון וממשיכים לכיוון הצד התחתי של הלשון, שם השכבה עבה ומתקלפת יותר במהירות.

אם הלשון לא מתקלפת בקלות, סימן שהיא עדיין לא רכה ומוכנה מספיק וצריך להמשיך לבשל אותה עד לריכוך מלא.
כשמסיימים לקלף, חוצים את הלשון לשניים – חלק אחד זה החלק העבה והחלק שני זה החלק הצר.

טיפ חשוב! כל חלק חותכים לפרוסות מהצד הרחב שלו, כל פרוסה בעובי של חצי ס"מ, את החלק הצר מתחילים לחתוך מהסוף ובצורה אלכסונית כדי להרוויח כמה שיותר פרוסות בגודל יפה, ושומרים בצד.

פורסים את הבצל לרצועות ומטגנים בסיר רחב ושטוח, כשהבצל מתחיל להזהיב, מוסיפים לו את הכרכום, הפפריקה, והפלפל ומערבבים היטב לפתיחת הטעמים של התבלינים.

אחרי חצי דקה, מוזגים חצי כוס מים ממי בישול הלשון, מערבבים ומסדרים את פרוסות הלשון בצורה מעגלית-ספירלית כשהן נשענות מעט אחת על השניה, מסדרים תחילה את הפרוסות הגדולות וממשיכים לפרוסות הקטנות.
מפזרים על הפרוסות את הפטריות, ממליחים מעט, ומוסיפים 2.5 כוסות מים ממי הבישול של הלשון, סוגרים את הסיר עם מכסה ומביאים לרתיחה, אחרי 5 דקות מנמיכים לאש בינונית-נמוכה ומבשלים כחצי שעה, כשבין לבין מערים רוטב על הפרוסות.

הבישול נמשך כ- 45-50 דקות, או עד שהרוטב מסמיך ומצטמצם יפה.
שמים את הפרוסות בצלחת מרכזית ומפזרים פטרוזיליה קצוצה לקישוט ומגישים.

IMG_3290......jpg



IMG_3293......jpg


IMG_3296......jpg


IMG_3299......jpg


IMG_3306......jpg


IMG_3326.....jpg
 
נערך לאחרונה ב:

אפרת 10

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
כאן יש גם קוביות בשר עם דבש
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמז

א הַלְלוּיָהּ כִּי טוֹב זַמְּרָה אֱלֹהֵינוּ כִּי נָעִים נָאוָה תְהִלָּה:ב בּוֹנֵה יְרוּשָׁלִַם יְהוָה נִדְחֵי יִשְׂרָאֵל יְכַנֵּס:ג הָרֹפֵא לִשְׁבוּרֵי לֵב וּמְחַבֵּשׁ לְעַצְּבוֹתָם:ד מוֹנֶה מִסְפָּר לַכּוֹכָבִים לְכֻלָּם שֵׁמוֹת יִקְרָא:ה גָּדוֹל אֲדוֹנֵינוּ וְרַב כֹּחַ לִתְבוּנָתוֹ אֵין מִסְפָּר:ו מְעוֹדֵד עֲנָוִים יְהוָה מַשְׁפִּיל רְשָׁעִים עֲדֵי אָרֶץ:ז עֱנוּ לַיהוָה בְּתוֹדָה זַמְּרוּ לֵאלֹהֵינוּ בְכִנּוֹר:ח הַמְכַסֶּה שָׁמַיִם בְּעָבִים הַמֵּכִין לָאָרֶץ מָטָר הַמַּצְמִיחַ הָרִים חָצִיר:ט נוֹתֵן לִבְהֵמָה לַחְמָהּ לִבְנֵי עֹרֵב אֲשֶׁר יִקְרָאוּ:י לֹא בִגְבוּרַת הַסּוּס יֶחְפָּץ לֹא בְשׁוֹקֵי הָאִישׁ יִרְצֶה:יא רוֹצֶה יְהוָה אֶת יְרֵאָיו אֶת הַמְיַחֲלִים לְחַסְדּוֹ:יב שַׁבְּחִי יְרוּשָׁלִַם אֶת יְהוָה הַלְלִי אֱלֹהַיִךְ צִיּוֹן:יג כִּי חִזַּק בְּרִיחֵי שְׁעָרָיִךְ בֵּרַךְ בָּנַיִךְ בְּקִרְבֵּךְ:יד הַשָּׂם גְּבוּלֵךְ שָׁלוֹם חֵלֶב חִטִּים יַשְׂבִּיעֵךְ:טו הַשֹּׁלֵחַ אִמְרָתוֹ אָרֶץ עַד מְהֵרָה יָרוּץ דְּבָרוֹ:טז הַנֹּתֵן שֶׁלֶג כַּצָּמֶר כְּפוֹר כָּאֵפֶר יְפַזֵּר:יז מַשְׁלִיךְ קַרְחוֹ כְפִתִּים לִפְנֵי קָרָתוֹ מִי יַעֲמֹד:יח יִשְׁלַח דְּבָרוֹ וְיַמְסֵם יַשֵּׁב רוּחוֹ יִזְּלוּ מָיִם:יט מַגִּיד (דברו) דְּבָרָיו לְיַעֲקֹב חֻקָּיו וּמִשְׁפָּטָיו לְיִשְׂרָאֵל:כ לֹא עָשָׂה כֵן לְכָל גּוֹי וּמִשְׁפָּטִים בַּל יְדָעוּם הַלְלוּיָהּ:
נקרא  19  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה