@קדיתא נא לא למתוח כ"כ הרבה זמן... אפשר כבר להעלות את היום הבא...
אני לא מבין גדול ביאכנעס, אבל הצצתי באיזה אשכול פורימי באיש את רעהו... שמה יש מושגים.איזה "יאכנעס" אנחנו...
על הפרק הנוכחי התקשיתי להנפיק "אהבתי".
ששש... לא לגלות. תנו ליהנות מהמתח.יש לי הרגשה שמישהו יתאפס שם, אולי על סף בית הדין.
מחכה בקוצר רוח למחר!יום 27.
כל הערב ישבתי בסלון ולמדתי. זאת הייתה תחושה מטהרת. בדרך כלל אני אוהב ללמוד בבית הכנסת, כדי לזכות בהערכת הנוכחים. לפעמים גם מתמזל מזלי לפגוש שם באיזה למדן שאני יכול לשטוח בפניו את שאלותיי ולהרשים אותו בחריפותי. אבל מדי פעם, אחרי שהקטנים נרדמים והבאלעבוסטע סיימה לסדר את הבית, אני נהנה להתכנס אל עצמי וללמוד בבית השקט. כאן אני חופשי ללמוד כרצוני. אני מסביר לעצמי כל מילה, מנתח את הדברים בקול רם, מטיח האשמות ברש"י, כועס על הרשב"א, ומחמיא לעצמי בקול כשאני קולט משהו שאחרים לא קלטו אותו.
היא במטבח ומדברת בטלפון בקולי קולות. תקופה אחרי החתונה הערתי לה על כך שהיא משוחחת בקול כשאני לומד. היא ממש נפגעה. היא לא חשבה בכלל שזה מפריע לי וגם לא הבינה למה זה כל כך מרגיז אותי. בסדר, מהיום היא תדבר בשקט, מה הבעיה, למה לא אמרתי עד היום. ההצטדקות שלה הרגיזה אותי עוד יותר. חפרתי בתוכי להבין מה כל כך מפריע לי, והבנתי היטב.
הרעש שהיא מקימה לא כל כך מפריע לי ללמוד, אבל הורגת אותי המחשבה שהיא לא באמת מחוברת ולא באמת מבינה את המשמעות של לימוד תורה. היא גדלה כמובן בבית של תורה, אבל זה לא באמת מבפנוכו. מי שצמח בבית שכל כולו לימוד תורה, רוכש אינסטינקט טבעי שמציב את לימוד התורה במרכז המרכזי, ובאופן אוטומטי מנמיך ומעלים ומגמד ומלחשש את כל הדברים האחרים. זה או שֶׁקוֹל לימודו של הבעל ממלא את חלל הבית או שקול שיחות הטלפון שלה ממלא אותו. אין גם וגם בעת ובעונה אחת. משהו כאן מגמד משהו אחר, ואם היא לא מבינה את זה אין לי שום דרך להסביר לה את זה.
מי שלא ראה את פניה הגאות של אימא שלי בחצות הלילה מול דלת הסלון הסגורה – כנראה לא יבין לעולם מהו בית של תורה. מה שהכי מחלחל אותי זו העובדה שגם ילדיי לא יזכו לבית כזה. אם אימא שלהם לא באמת באמת מתבטלת מול לימוד תורה, איך היא תספיג ותנחיל את זה בילדיה?! לא נעים לי לחשוב עליה ככה, היא גם לא אשמה, אבל היא למעשה מנתקת את החוליה מהשרשרת המפוארת. גם אם אתאמץ ואעשה הכל מבחינתי, עדיין אין לי את היכולת לעצב את חינוך ילדיי בתבנית שאני חושב אותה כאידיאלית, וזה נורא נורא מרגיז אותי. זה כמעט מרוקן את המשמעות מהנישואין שלי.
אני תוהה אם אני הוא זה שכתב את השורות האחרונות. מאז שעסקתי במחשבות האלו, כבר זרמו כל כך הרבה מים עכורים, ואין מים עכורים אלא מים עכורים. בית של תורה, אֵיפֹה.
כשסיימתי ללמוד, היא לא הייתה בבית. לא יודע לאן היא הלכה, גם לא כל כך מעניין אותי. שיהיה לילה טוב. מחר אנחנו הולכים לְדַבֵּר.
וואו, משפט!!אני גל ים. עמוס בביטחון, מתקרב בעוצמה לטרוף את היבשה, ואז נסוג אחור חסר אונים ורפה כוח, לא נושא את עצמו.
על זה אמר המשורר: תהיה גבר, תהיה סמרטוט?- סמרטוט שפורצת ממנו לבה? מי נתן לך את הדימוי האידיוטי הזה?
חשבתי על הרעיון מאז הפרק הראשון בסדרה (המדהימה!!!).
קדיתא נתן לי את הסכמתו-ואני מודה לו על כך מאוד.
למען הנוחות פתחתי אשכול חדש מקביל, שם תוכלו לקרוא על הצד 'שלה' בסיפור, תרתי משמע...
https://www.prog.co.il/threads/שיתוף-מעיק-יומן-שלושים-הימים-של-העזר-כנגדו.347076/
ציפיתי שאישה תכתוב את הצד שלה.לאן נעלם "הצד שלה"?!?!
הספקתי לקרוא רק פרק אחד-- והיה מעולה!
חבל
אמנם מחשבה פמיניסטית היתה לי- שאולי לפחות את אחד הצדדים תכתוב אשה- אבל תכלס' זה לא יכול היה להיות כתוב טוב יותר.
עצם הרעיון של כתיבה דו"צ על תהליך- הוא רעיון מעולה
ע"ע "כל יום יותר קרובים" דר ארווין יאלום
ונוסיף על כך את כתיבתו המשובחת והנוגעת של פנס שהסיר את ערפילו- אז בכלל.
חבל. חבל.
חבל, אבל אולי אחרי ש@קדיתא יסיים תעלה בכמה שלבים את כל הצד שלה.הורדתי את היומן, עקב תחושה אישית שלי שהוא מעיק מידי לפרסום בפורום..
לעת עתה הדמות הראשית שם לא סגורה על עצמה בכלל, כך שאין טעם.חבל, אבל אולי אחרי ש@קדיתא יסיים תעלה בכמה שלבים את כל הצד שלה.
ג"א מצטרף(איפה הוא?)
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
18.11
י"ז חשוון
וובינר מרתק!
המדריך (הלא שלם) לסטוריטלינג
הרצאה ייחודית עם ירון פרל ממשרד הפרסום מקאן, על עולם הסטוריטלינג. מספרי סיפורים נולדים ככה או שאפשר ללמוד את זה? מה הופך סיפור אחד ל״תעירו אותי כשזה מסתיים״ ואחר ל״ספרו לי את זה שוב!״, והקשר לעולם הקריאייטיב.
הכניסה חופשית!
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
19.11
י"ח חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכג
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי אֶת עֵינַי הַיֹּשְׁבִי בַּשָּׁמָיִם:ב הִנֵּה כְעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדוֹנֵיהֶם כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ כֵּן עֵינֵינוּ אֶל יי אֱלֹהֵינוּ עַד שֶׁיְּחָנֵּנוּ:ג חָנֵּנוּ יי חָנֵּנוּ כִּי רַב שָׂבַעְנוּ בוּז:ד רַבַּת שָׂבְעָה לָּהּ נַפְשֵׁנוּ הַלַּעַג הַשַּׁאֲנַנִּים הַבּוּז לִגְאֵיוֹנִים: