מוישלה בא הנה ותוריד את המשקפיים. אוי! התגית הזאת מלחיצה... הכנה לעליה לגרדום...
מוישלה בא הנה ותוריד את המשקפיים. אוי! התגית הזאת מלחיצה... הכנה לעליה לגרדום...
טוב. כתבת תגיות, אבל הגעת מכיוון שונה, כך שזה מעולה גם לטעמי...מילה אחת: פנס, תודה שהפעם לא כתבת תגיות. הם כבר ממש הוציאו לי את הטעם מהקטעים השונים, כמאמר החכם 'לא חזורים על בדיחה פעמיים - ודאי שלא מאה'.
אני מאמינה כי אני מכירה סיפורים דומים מההסטוריה של אחים שלי.ככה זה היה, הדור של היום לא מאמין.
כי פעם ילדים עם קשיים היו נקראים "עצלנים" ו "מופרעים" וגם כי כל איזה טיפש יכל לעבוד בהוראה. (בלי הכללות כמובן וגם היום לא חסרים אנשים לא מתאימים במקצועות הלא נכונים ואלימות יכולה להיות גם מילולית)אולי לא כאן המקום, אך כשאני שומעת סיפורים כואבים כאלו, אני תוהה: מה בעצם הם חשבו, המכים. מה הם הרגישו? מאיפה זה בא? במה הם האמינו?
כי אני לא יכולה לקבל, שכל אלה היו אטומים, טפשים אכזריים.
נחמד לחשוב שהיום יש המון מודעות ופעם לא הבינו כלום. זה לא בדיוק נכון. אכן דברים השתנו, אבל גם פעם חיו אנשים עם לב רחב ודעת רחבה ומוסר ורגשות. ולפעמים היה יותר עומק מהשטחיות של היום.
להגיד שהם פשוט חשבו שככה מחנכים, זה אעפעס לא מספיק לי. מידי פשטני.
מדובר באנשים - שכל אחד מהם היה עולם. לא איזה דמויות שטחיות רדודות אחידות.
אני מנסה לרדת לשורשי הדברים - להבין איך זה קרה, ולא מבינה. לגמרי לא.
התשובות השטחיות לא נותנות לי מענה.
אם זה לא המקום לדיון כזה - אפשר למחוק. וזה בסדר.
היו יצירתיים יותר.כי פעם ילדים עם קשיים היו נקראים "עצלנים" ו "מופרעים" וגם כי כל איזה טיפש יכל לעבוד בהוראה. (בלי הכללות כמובן וגם היום לא חסרים אנשים לא מתאימים במקצועות הלא נכונים ואלימות יכולה להיות גם מילולית)
כי פעם ילדים עם קשיים היו נקראים "עצלנים" ו "מופרעים" וגם כי כל איזה טיפש יכל לעבוד בהוראה. (בלי הכללות כמובן וגם היום לא חסרים אנשים לא מתאימים במקצועות הלא נכונים ואלימות יכולה להיות גם מילולית)
אני שמעתי את הכינוי- מצורעים...היו יצירתיים יותר.
היה לי מלמד שכינה קבוצת תלמידים חלשים...
אולי לא כאן המקום, אך כשאני שומעת סיפורים כואבים כאלו, אני תוהה: מה בעצם הם חשבו, המכים. מה הם הרגישו? מאיפה זה בא? במה הם האמינו?
כי אני לא יכולה לקבל, שכל אלה היו אטומים, טפשים אכזריים.
נחמד לחשוב שהיום יש המון מודעות ופעם לא הבינו כלום. זה לא בדיוק נכון. אכן דברים השתנו, אבל גם פעם חיו אנשים עם לב רחב ודעת רחבה ומוסר ורגשות. ולפעמים היה יותר עומק מהשטחיות של היום.
להגיד שהם פשוט חשבו שככה מחנכים, זה אעפעס לא מספיק לי. מידי פשטני.
מדובר באנשים - שכל אחד מהם היה עולם. לא איזה דמויות שטחיות רדודות אחידות.
אני מנסה לרדת לשורשי הדברים - להבין איך זה קרה, ולא מבינה. לגמרי לא.
התשובות השטחיות לא נותנות לי מענה.
אם זה לא המקום לדיון כזה - אפשר למחוק. וזה בסדר.
אה, היו אלו ימים מתוקים. לתפארת ממש.אני שמעתי את הכינוי- מצורעים...
לאיפה נעלמה היצירתיות הזאת...אוי, אלה היו ימים...
היו הרבה עוד, אבל החומר שלך...שעת בוקר בחיידר הישן, שהיו שכינו אותו 'גטו' בצבעים שונים. כל חיידר והצבע שחרט על דגלו....
אבל מה זה משנה.
העיקר מה שקרה בתוכו.
לא. לא בתוכי תוכו ממש, כי המפקח לא הגיע עדיין באותו יום.
אבל בהחלט בתוכו, כי הרב'ה הספיק הבוקר את האוטובוס, והוא כן הגיע.
התפילה החלה, כולנו הבטנו בסידורים, (עם אצבע!!!!), אבל הרב'ה לא היה רגוע.
הוא נע הנה והנה, התכופף פעמיים מתחת לשולחנו, ומלמל מלמולים שאף אחד לא הבין. אבל זה היה מפחיד יותר מכל מילה שהבנו....
הנה זה בא....
בווווום.
דפיקת הקרש הירוק של הרב'ה, על שולחן העץ המתנדנד, העיפה את כל ה'פתקים' הטובים שהבאנו בבוקר....
והלב הקטן שלנו?
הלב קפץ!!!
קפץ, ונעצר - - -
שוב דפק הרב'ה על השולחן, והלב שלנו שנעצר בדפיקה הראשונה, חזר לדפוק. אם כי בקצב מהיר כמו ב'קדרים באים' בהפסקה.
וכבכל פעם, מיד נשמע קולו המחוספס של הרב'ה, פרי עמל של שנים מלאי צעקות מ ח נ כ ו ת.
- "התלמיד שלקח את הסרגל, ואני יודע מי הוא!!!... שיחזיר אותו עכשיו. אם לא, כדאי שהוא יכין את הציפורניים לפאץ' שהוא יקבל ממני בסרגל"
שני תלמידים החלו לאכול את ציפורניהם בחופזה...
ואני לא הבנתי, האם הם מתכוונים לתת לרב'ה את הסרגל, כדי שיתן להם את הפאצ'ה המובטחת.
או שמא חוששים הם כי מכיון שאין להם סרגל להחזיר, אולי דווקא בגלל זה יתן להם הרב'ה בציפורניהם, בסרגל שיימצא על ידי מי שלקח באמת...
וכשהרבה קרא לחזקי לעמוד ליד השולחן שלו, ידענו כולם מה יהיה המשפט הבא...
- "תוריד את היידים מהאוזניים והפרצוף. מה נראה לך שתקבל סטירה??? סטירה נראה לך שתקבל????
שתי סטירות מגיעים לך!!!"
חזקי בכה,
ואנחנו המשכנו את 'אשרי' במנגינה שהרב'ה המציא....
------
@פנס בערפל סיפורך מלא חיות ותנועה. ערוך בטוב טעם ודעת. עושה חשק לעוד.
תודה רבה.
על זה אמר הסטייפלער כמדומני
"חינוך זה לא ללמד מה לעשות אלא דוגמא אישית!!"
מותר לשאול.....כך, יום אחד, הזיז הרבי המסור 2 שולחנות בפינת הכיתה, הושיב שם את ארבעת הילדים המופתעים,
מה השאלה?מותר לשאול.....
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
18.11
י"ז חשוון
וובינר מרתק!
המדריך (הלא שלם) לסטוריטלינג
הרצאה ייחודית עם ירון פרל ממשרד הפרסום מקאן, על עולם הסטוריטלינג. מספרי סיפורים נולדים ככה או שאפשר ללמוד את זה? מה הופך סיפור אחד ל״תעירו אותי כשזה מסתיים״ ואחר ל״ספרו לי את זה שוב!״, והקשר לעולם הקריאייטיב.
הכניסה חופשית!
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
19.11
י"ח חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכג
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי אֶת עֵינַי הַיֹּשְׁבִי בַּשָּׁמָיִם:ב הִנֵּה כְעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדוֹנֵיהֶם כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ כֵּן עֵינֵינוּ אֶל יי אֱלֹהֵינוּ עַד שֶׁיְּחָנֵּנוּ:ג חָנֵּנוּ יי חָנֵּנוּ כִּי רַב שָׂבַעְנוּ בוּז:ד רַבַּת שָׂבְעָה לָּהּ נַפְשֵׁנוּ הַלַּעַג הַשַּׁאֲנַנִּים הַבּוּז לִגְאֵיוֹנִים: