מטרופולין לא חברה קטנה, וגם לא מכיר דבר כזה חברה מלווה
את הלו"ז תכננו במשרד התחבורה ולא מטרופולין, כך שתלונות על התכנון אמורות להיות מופנות למשרד התחבורה
התקדים היחיד לביטול זכיון היה בביתר, וגם זה רק אחרי החלטת בית משפט.
קווים יצאה מהאשכול בגלל חוסר ריווחיות, וגם אגד תעבורה העלו בזמנו טענות דומות, כך שלא נראה שהבעיה מגיעה ממטרופולין, אלא מהגורמים שכתבו את המכרז ואמורים לפקח על הביצוע שלו.
במאמר מוסגר, החלפה של זכיין היא משימה לא פשוטה על סף הבלתי אפשרי.
לא כתבו שום מכרז אמיתי!!!!
ולא היה שום תהליך של בדיקת הצרכים והביקוש!!!!
קווים היתה בטוחה שהיא הולכת לטיול קליל של שבת אחה"צ, משפרת לה את תנאי הריווחיות וזוכה פעם שניה, המכרז היה מינמאלי ביותר ותואם למה שהיה במכרז הראשון שקווים זכתה עם תוספות קלות, ובעיקר שינוים בתחום הכלכלי שאיפשרו ריווחיות לחברה.
בשעתו את אף אחד בעירייה , זה ממש לא עניין, מלמלו משהו על הליך טכני ולא חשוב שישפר את הרווחיות של קווים וזהו, אף אחד לא באמת האמין שחברה אחרת תזכה ולא התייחסו לזה כמו מכרז חדש ורציני, והיה גם סימוכין לדבר מתוך משרד התחבורה.
ואז הגיעה ממשלת השינוי ומה שסוכם עם הקודקודים הקודמים כבר לא רלוונטי, משרד התחבורה בדק את ההצעה המשתלמת ביותר בשבילו, כמובן בלי לחשוב לשניה על טובת הנוסעים , והנה יצא לה לדרך התקופה הקשה ביותר בתח"צ באלעד!
ולהלן כמה טענות פשוטות:
1. איך יתכן שאף אחד בעייריה לא עשה כלום בשביל לדאוג למכרז שישפר דרמטית את מפת התחבורה בעיר, עכשיו זה כבר בוכים על הלשעבר, קשה מאד להוסיף נסיעות אחרי זכיה במכרז (אולי רק לאיזורים שחפצים ביקרם....וד"ל), וכל הקושי הנוכחי נעוץ באותה התקופה שכולם ישנו בעמידה.
2. מדוע אף אחד במשרד התחבורה לא חשב שאם כבר עורכים מכרז חדש והעיר גדלה בעשרות אחוזי נוסעים ראוי להגדיל את מספר הקילומטרים, אי אפשר להפיל הכל על העירייה בסוף הגוף המקצועי הוא משרד התחבורה, והוא היה צריך לדעת את נתוני הצמיחה והביקוש באלעד, ואז לא היינו נמצאים בקטסטרופה הנוכחית.
3. אחרי שורת המחדלים , בבקשה קמו ותעשו מעשה ותוסיפו אחוז נסיעות משמעותי לעיר!!!, נכון זה חריג, נכון קשה לכם בירוקרטים משרדיים לשנות את הראש ואת התפיסה, אבל תשתדלו לעשות מאמץ, הקושי הוא גדול לעיר שלמה . בבקשה תחשבו על האזרח הקטן בסוף השרשרת.
תתגברו!!!! ובאופן משמעותי!!!!