שיבושים שנכנסו לציבור מטעויות של זמרים

מרובע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
D I G I T A L
הולחן ופורסם בעת מחלתו של כ"ק אדמו"ר מליובאוויטש זי"ע.
הוספת המלים 'קודש' ו'שלימה' היא - כנראה - ענין 'ספונטני'. הכללים ה'יבשים' אינם מחויבי־המציאות...
מה הקשר דווקא שבת היא מלזעוק? הוא נהיה חולה בשבת או משהו?
 

רוטמן

משתמש חדש
מאמר זה נכתב דייקא על שיר השירים
ישנם קהילות שמקפידים מאד מאד שלא לשיר שירים מתוך שיר השירים.
אלא בזמנים נעלים מאד כגון: ר"ה, יו"כ, הושענה רבה, וכד'
ואפי' הקפידו שלא לקרוא בשיר השירים אלא בזמנים שנקבעו ע"י חז"ל
ועל זה שמעתי שאם כל זמר או שיר (הכוונה למזמורים שבתנ"ך) הם קודש אזי שיר השירים הינו קודש קדשים

שיר השירים הינו משל (אשר שכלנו קטן מלהבינו) של הקשר המשולש בין הקב"ה התורה ועם ישראל
זה לשון המשנה ברורה (סימן תק"ס סקי"ד)
"כתב בליקוטי מהרי"ל: שלא כדין הוא שמשוררין במשתה "אודך כי עניתני" וכהאי גוונא לשמחת מריעות, כי אז התורה חוגרת שק ואומרת: "עשאוני בניך כמין זמר" (סנהדרין קא א עיין שם)".

כמדומני... ד"אודך כי עניתני" איננו בשיר השירים.
 
נערך לאחרונה ב:

הלו קיטי קטן

משתמש פעיל
מתוך אתר טעמו וראו
יש שחששו למה שאמרו חז"ל למי ששר פסוקים מהתורה למה שאמרו "עשאוני בניך ככינור של ליצים", אולם להלכה אנו נוקטים שאם שומע את השירים בכובד ראש, ומכל שכן בסעודה של מצוה, שאין בזה שום חשש, ואף בפסוקי שיר השירים אפשר להקל. שכל הקפידה היא כששר דרך היתול ושחוק. ומי שירצה להחמיר תבוא עליו ברכה.
[ילקו"י שובע שמחות ח"ב עמ' צב. שו"ת שמן המשחה סי ס"ה, שדה צופים עמ"ס סנהדרין דף קא.]
 

ההדר שבהדר

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
מאיפה המילים של "ברוך השם שיברך את שניהם שיהיו שמחים בהצלחה כל ימיהם."

(החלק הראשון מרש"י כתובות:
תלמוד בבלי - כתובות - רש''י
שמח תשמח. ברכה לחתן וכלה שיצליחו בשמחה וטוב לב)
המקור מרש"י בהמשך העמוד
צילום מסך 2021-08-10 150426.png
 

מרובע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
D I G I T A L
זה לשון המשנה ברורה (סימן תק"ס סקי"ד)
"כתב בליקוטי מהרי"ל: שלא כדין הוא שמשוררין במשתה "אודך כי עניתני" וכהאי גוונא לשמחת מריעות, כי אז התורה חוגרת שק ואומרת: "עשאוני בניך כמין זמר" (סנהדרין קא א עיין שם)".

כמדומני... ד"אודך כי עניתני" איננו בשיר השירים.
אגב, זכורני שהמהרי"ל כותב שם "ושאר פיוטים" זאת אומרת שהוא מדבר על הפיוט שמתחיל במילים "אודך כי עניתני" שיש שני פיוטים כאלו, אחד לשבת חנוכה, ואחד ביוצרות פסח יום שני אולי.
 

ששונית

משתמש מקצוען
בשיר שושנת יעקב העממי (שחסידי ברסלב רוקדים ברחוב לצליליו שושנת יעקב צהלה ושמחה בראותם יחד תכלת מרדכי תשועתם היית לנצח ותקוותם בכל דור ודור ברוך מרדכי הי-הודי ברוך מרדכי הי-הודי)
תשועתם היתה לנצח
במקום תשועתם היית לנצח
 

ILSK

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים
וואו, צריך להיות מומחה בשביל לעשות מכל זה את המיקס שלנו.

פינקי וועבער הוא המלחין של השיר הזה
ואגב זה תואם לגמרי את דברי רש"י

ולכל האשכול הזה
אין פה שום עיוות וטעויות של זמרים
זה דברים שעשו בכוונה תחילה
ואני לא רואה בזה שום בעיה

לאחרונה גם יצא לי לשיר
שיר של משולם גרינברגר
שיוצא מג' פסוקים שונים שאצל כולם מופיע המילה גדול

גדול יהיה כבוד הבית הזה
כי גדול אלוקינו מכל האלהים (וגם פה יש לשיר אלהים ולא אלקים)
והבית אשר אני בונה גדול.

אני לא רואה פה שום טעות
זה ידוע שנים על גבי שנים
שחיברו כל מיני קטעים לעשות שיר

מה שכן יש כל מיני חיבורים שהם טפשיים
 

ץ

משתמש צעיר
בשיר המפורסם של ויזניץ שרים שֶׁבְּ רָ אָ נוּ ולא שֶׁבָּ רָ אנוּ
וכן עוד לחנים שאני מכיר ששרים שֶׁבְּ רָ אָ נוּ ולא שֶׁבָּ רָ אנוּ
אשמח לדעת איזה שירים שרים שֶׁבָּ רָ אנוּ
בעצמי שמעתי זמר ששר שֶׁבָּ רָ אנוּ בהכנסת ס"ת, לא יאומן אבל אנשים רוקדים עם ס"ת שיר שמשתמע ממנו כפירה ח"ו, ואין איש שם על לב, לאחר תקופה פגשתי את הזמר והערתי לו ע"כ, הוא ענה לי שבהכנסת ס"ת נוסף ניגשו אליו כמה אנשים להעיר לו ע"כ. אני מדבר על הלחן המפורסם "וחיי עולם וחיי עולם, וחיי עולם וחיי עולם, וחיי עולם נטע בתוכנו, נטע בתוכנו, בָּרוּךְ הוּא אֱלקֵינוּ...
 
נערך לאחרונה ב:

gitsh

משתמש מקצוען
D I G I T A L
"מחה תמחה את זכר עמלק מתחת השמים לא תשכח"
מורכב מ-2 פסוקים:

הרמ''א בהלכות פורים מביא את המנהג להכות כשמזכירים את המן והוא אומר שזה ע''ש מחה תמחה את זכר עמלק
 

ץ

משתמש צעיר
"מחה תמחה את זכר עמלק מתחת השמים לא תשכח"
מורכב מ-2 פסוקים:

מָחֹה אֶמְחֶה ולא מחה תמחה
 

מרובע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
D I G I T A L
פינקי וועבער הוא המלחין של השיר הזה
ואגב זה תואם לגמרי את דברי רש"י

ולכל האשכול הזה
אין פה שום עיוות וטעויות של זמרים
זה דברים שעשו בכוונה תחילה
ואני לא רואה בזה שום בעיה

לאחרונה גם יצא לי לשיר
שיר של משולם גרינברגר
שיוצא מג' פסוקים שונים שאצל כולם מופיע המילה גדול

גדול יהיה כבוד הבית הזה
כי גדול אלוקינו מכל האלהים (וגם פה יש לשיר אלהים ולא אלקים)
והבית אשר אני בונה גדול.

אני לא רואה פה שום טעות
זה ידוע שנים על גבי שנים
שחיברו כל מיני קטעים לעשות שיר

מה שכן יש כל מיני חיבורים שהם טפשיים
לא אמרו שזה טעויות של זמרים,
אלא שבמקרים רבים האנשים טועים וחושבים שהפסוק הוא כמו שהרכיבוהו הזמרים.
זאת אומרת טעויות של אנשים שנגרמו בעקבות שירים שמורכבים מכמה פסוקים מעורבבים.
 

חני גרינשטיין

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
בעצמי שמעתי זמר ששר שֶׁבָּ רָ אנוּ בהכנסת ס"ת, לא יאומן אבל אנשים רוקדים עם ס"ת שיר שמשתמע ממנו כפירה ח"ו, ואין איש שם על לב, לאחר תקופה פגשתי את הזמר והערתי לו ע"כ, הוא ענה לי שבהכנסת ס"ת נוסף ניגשו אליו כמה אנשים להעיר לו ע"כ. אני מדבר על הלחן המפורסם "וחיי עולם וחיי עולם, וחיי עולם וחיי עולם, וחיי עולם נטע בתוכנו, נטע בתוכנו, בָּרוּךְ הוּא אֱלקֵינוּ...
זמרים בהופעה חיה בכלל יכולים לעשות מעצמם בדיחה.
היינו פעם בפסח במערת המכפלה,
עמד זמר (מוכר וידוע) על הבמה ושר במרץ -
אז יראו יבנה ביתו בקרוב.

למען ה', הוא לא קרא יום או יומיים קודם בהגדה - אדיר הוא יבנה ביתו בקרוב?
 

רוטמן

משתמש חדש

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  54  פעמים

אתגר AI

הצבע הירוק • אתגר 23

לוח מודעות

למעלה