אחרי החיבור של שלושת הפסוקים הנ"ל שמדברים ביציאת מצרים הוא מוסיף שהמשיח כבר מגיע.מהי השאלה?
(עם הביטוי: "הנה זה בא" מתוך שיר השירים (קול דודי הנה זה בא).)
אחרי החיבור של שלושת הפסוקים הנ"ל שמדברים ביציאת מצרים הוא מוסיף שהמשיח כבר מגיע.מהי השאלה?
מי כתב את זה מב"ד?כך נולד לו הניגון
מה הקשר דווקא שבת היא מלזעוק? הוא נהיה חולה בשבת או משהו?הולחן ופורסם בעת מחלתו של כ"ק אדמו"ר מליובאוויטש זי"ע.
הוספת המלים 'קודש' ו'שלימה' היא - כנראה - ענין 'ספונטני'. הכללים ה'יבשים' אינם מחויבי־המציאות...
המלחין יוסי גריןמי כתב את זה מב"ד?
פשוט הקישור ששמת חסום.
זה לשון המשנה ברורה (סימן תק"ס סקי"ד)מאמר זה נכתב דייקא על שיר השירים
ישנם קהילות שמקפידים מאד מאד שלא לשיר שירים מתוך שיר השירים.
אלא בזמנים נעלים מאד כגון: ר"ה, יו"כ, הושענה רבה, וכד'
ואפי' הקפידו שלא לקרוא בשיר השירים אלא בזמנים שנקבעו ע"י חז"ל
ועל זה שמעתי שאם כל זמר או שיר (הכוונה למזמורים שבתנ"ך) הם קודש אזי שיר השירים הינו קודש קדשים
שיר השירים הינו משל (אשר שכלנו קטן מלהבינו) של הקשר המשולש בין הקב"ה התורה ועם ישראל
המקור מרש"י בהמשך העמודמאיפה המילים של "ברוך השם שיברך את שניהם שיהיו שמחים בהצלחה כל ימיהם."
(החלק הראשון מרש"י כתובות:
תלמוד בבלי - כתובות - רש''י
שמח תשמח. ברכה לחתן וכלה שיצליחו בשמחה וטוב לב)
וואו, צריך להיות מומחה בשביל לעשות מכל זה את המיקס שלנו.המקור מרש"י בהמשך העמוד
צפה בקובץ המצורף 945520
אגב, זכורני שהמהרי"ל כותב שם "ושאר פיוטים" זאת אומרת שהוא מדבר על הפיוט שמתחיל במילים "אודך כי עניתני" שיש שני פיוטים כאלו, אחד לשבת חנוכה, ואחד ביוצרות פסח יום שני אולי.זה לשון המשנה ברורה (סימן תק"ס סקי"ד)
"כתב בליקוטי מהרי"ל: שלא כדין הוא שמשוררין במשתה "אודך כי עניתני" וכהאי גוונא לשמחת מריעות, כי אז התורה חוגרת שק ואומרת: "עשאוני בניך כמין זמר" (סנהדרין קא א עיין שם)".
כמדומני... ד"אודך כי עניתני" איננו בשיר השירים.
איפה משיגים את הספר הזה, נשמע מענייןהמלחין יוסי גרין
בספרו מנגינת חיי
בפרק על השיר של רש"י
וואו, צריך להיות מומחה בשביל לעשות מכל זה את המיקס שלנו.
בעצמי שמעתי זמר ששר שֶׁבָּ רָ אנוּ בהכנסת ס"ת, לא יאומן אבל אנשים רוקדים עם ס"ת שיר שמשתמע ממנו כפירה ח"ו, ואין איש שם על לב, לאחר תקופה פגשתי את הזמר והערתי לו ע"כ, הוא ענה לי שבהכנסת ס"ת נוסף ניגשו אליו כמה אנשים להעיר לו ע"כ. אני מדבר על הלחן המפורסם "וחיי עולם וחיי עולם, וחיי עולם וחיי עולם, וחיי עולם נטע בתוכנו, נטע בתוכנו, בָּרוּךְ הוּא אֱלקֵינוּ...בשיר המפורסם של ויזניץ שרים שֶׁבְּ רָ אָ נוּ ולא שֶׁבָּ רָ אנוּ
וכן עוד לחנים שאני מכיר ששרים שֶׁבְּ רָ אָ נוּ ולא שֶׁבָּ רָ אנוּ
אשמח לדעת איזה שירים שרים שֶׁבָּ רָ אנוּ
הרמ''א בהלכות פורים מביא את המנהג להכות כשמזכירים את המן והוא אומר שזה ע''ש מחה תמחה את זכר עמלק"מחה תמחה את זכר עמלק מתחת השמים לא תשכח"
מורכב מ-2 פסוקים:
- כִּֽי מָחֹה אֶמְחֶה אֶת זֵכֶר עֲמָלֵק מִתַּחַת הַשָּׁמָֽיִם (שמות יז יד)
- תִּמְחֶה אֶת זֵכֶר עֲמָלֵק מִתַּחַת הַשָּׁמָיִם לֹא תִּשְׁכָּֽח (דברים כה יט)
מָחֹה אֶמְחֶה ולא מחה תמחה"מחה תמחה את זכר עמלק מתחת השמים לא תשכח"
מורכב מ-2 פסוקים:
- כִּֽי מָחֹה אֶמְחֶה אֶת זֵכֶר עֲמָלֵק מִתַּחַת הַשָּׁמָֽיִם (שמות יז יד)
- תִּמְחֶה אֶת זֵכֶר עֲמָלֵק מִתַּחַת הַשָּׁמָיִם לֹא תִּשְׁכָּֽח (דברים כה יט)
לא אמרו שזה טעויות של זמרים,פינקי וועבער הוא המלחין של השיר הזה
ואגב זה תואם לגמרי את דברי רש"י
ולכל האשכול הזה
אין פה שום עיוות וטעויות של זמרים
זה דברים שעשו בכוונה תחילה
ואני לא רואה בזה שום בעיה
לאחרונה גם יצא לי לשיר
שיר של משולם גרינברגר
שיוצא מג' פסוקים שונים שאצל כולם מופיע המילה גדול
גדול יהיה כבוד הבית הזה
כי גדול אלוקינו מכל האלהים (וגם פה יש לשיר אלהים ולא אלקים)
והבית אשר אני בונה גדול.
אני לא רואה פה שום טעות
זה ידוע שנים על גבי שנים
שחיברו כל מיני קטעים לעשות שיר
מה שכן יש כל מיני חיבורים שהם טפשיים
דוקא לא כזה מומחה אלא הבנת הנקרא והסוגיא, ומה פירוש ברכת "שמח תשמח"וואו, צריך להיות מומחה בשביל לעשות מכל זה את המיקס שלנו.
זמרים בהופעה חיה בכלל יכולים לעשות מעצמם בדיחה.בעצמי שמעתי זמר ששר שֶׁבָּ רָ אנוּ בהכנסת ס"ת, לא יאומן אבל אנשים רוקדים עם ס"ת שיר שמשתמע ממנו כפירה ח"ו, ואין איש שם על לב, לאחר תקופה פגשתי את הזמר והערתי לו ע"כ, הוא ענה לי שבהכנסת ס"ת נוסף ניגשו אליו כמה אנשים להעיר לו ע"כ. אני מדבר על הלחן המפורסם "וחיי עולם וחיי עולם, וחיי עולם וחיי עולם, וחיי עולם נטע בתוכנו, נטע בתוכנו, בָּרוּךְ הוּא אֱלקֵינוּ...
המלחין יוסי גרין
בספרו מנגינת חיי
בפרק על השיר של רש"י
יצא לאור בשנת תשע"ז ונמכר ברשת פלדהייםאיפה משיגים את הספר הזה, נשמע מעניין
במוג לבב ובמנגינה...(ל' יגון ואנחה או מנגינה??)בדרור יקרא:
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
26.11
כ"ה חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
27.11
כ"ו חשוון
נפתחה ההרשמה!
קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכו
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו: