יש אנשים שמכירים פירושים מסויימים, שלפעמים לא עולים בקנה אחד עם הפשט הפשוט אלא נמצאים בתחום הדרש והרמז. את פסוקי התוכחה היו הרבה מגדולי ישראל מפרשים באופן שישתמע מהם ברכות, ולא ח"ו ההפך.
את האשכול פתחתי לתועלת בלבד ולא להיפך,זה ווארט חסידי שראיתי פעם אני לא זוכר בשם מי
אשתדל לחפש את המקור של הווארט
לפעמים אנשים שרים משהו והם לא יודעים אם זה פסוק, מדרש, או גמרא,
לפעמים יש שירים הנלקחים ממקורות פחות ידועים, ובדיוק בשביל זה יש את האשכול לדעת לאיזה שיר יש מקור ולאיזה אין, וגם אם אין לשיר מקור זה עדיין לא פוסל את השיר כל עוד אין שם כפירה ואפיקורסות,
גם אם יש פסוק עם כמה פי', לא יזיק לדעת מהו הפי' הפשוט,
גם בפיוטים קדומים של ר' אליעזר הקליר למשל, או בזמירות לשבת, מקשים קושיות ומת' תי', וזה עדיין לא נהפך לזלזול, אז נכון שהכותרת היא:
שיבושים שנכנסו לציבור מטעויות של זמרים
זה לאו דווקא, זה אולי נראה מושך ובומבסטי, אבל הכוונה זה שנדע מה אנחנו שרים, ושלא נגיד על מדרש שזה פסוק, ושלא נתפלל או נקרא תהילים באופן משובש כפי איך שזמרים מסויימים משנים במתכוון, או שלא במתכוון פסוקים.
ומכאן תצא קריאה לזמרים לפני שאתם שרים שיר, תבדקו מה המקור, תסתכלו בפנים, עיינו ברש"י, קראו בצורה נכונה, תתחברו למילים, תתחברו לתחושה,