שיבושים שנכנסו לציבור מטעויות של זמרים

חזקי ☆

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
מוזיקה ונגינה
עיצוב ואדריכלות פנים
פרופיל
מירי ישראלי
זמרת יוצרת כותבת ומלחינה שירים
כן השירים שלה היא מלחינה
עד היום אני לא מבין למה כתוב איצי וולדנר
מנין לך שהיא גם ה'מלחינה'?
היא באמת כותבת הרבה שירים (מילים)
ואיצי וולדנר הינו לקוח ותיק שלה וקונה הרבה ממנה.
 

חזקי ☆

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
מוזיקה ונגינה
עיצוב ואדריכלות פנים
לדעתי האישית
אל תשאלו אותי בדיוק איך
אבל זה הכיוון שמריח לי
היא לא מופיעה ולא שרה בפני גברים
אף אחד לא חשב לרגע לחשוד בבת ישראל שהיא מופיעה בפני גברים
רק ציינתי שהיא כותבת תפילות
 

אם לא תשאל איך תדע

משתמש סופר מקצוען
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
אף אחד לא חשב לרגע לחשוד בבת ישראל שהיא מופיעה בפני גברים
רק ציינתי שהיא כותבת תפילות
הוספתי את זה
כדי שלא יחשדו שהיא שרה את הלחנים ללקוחות שלה
 

מרובע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
D I G I T A L
זו פיסקה בתפילת 'אב הרחמים' שאומרים בשבת לפני מוסף (נוסח ספרד)
גם אשכנז
הפיסוק הוא אותו דבר כמו בפסוק. (זה ציטוט פסוק)
הנאהבים והנעימים בחייהם
ובמותם לא נפרדו.
 

לצדדין קתני

משתמש פעיל
עריכה תורנית
ועכשיו מילה טובה על ר' יידל ורדיגר, יש שיר שאני מנסה שוב ושוב להיזכר מה הוא [תבוא ברכה על מי שידע ויעלה כאן], בו יש מילה שהספרדים מנקדים אותה אחרת מהאשכנזים, והוא מקפיד פעם אחת לומר כך ופעם שניה לומר כך!
עוד זאת יוזכר כאן ר' מוטי שטיינמץ, שבשיר הנפלא 'עץ חיים היא למחזיקים בה' וגו', הוא מקפיד לומר את המילה 'דרכי' בכ"ף רפויה, בשונה מאינספור זמרים לפניו ואחריו שהוגים 'דרכי' בכ"ף דגושה.
 

סערצע

משתמש מקצוען
מנין לך שהיא גם ה'מלחינה'?
1636513790010.png

 

ץ

משתמש צעיר
יש את השיר הידוע:
שאו שערים ראשיכם והנשאו פתחי עולם ויבוא מלך הכבוד... מי הוא זה מלך הכבוד ה' צבקות וכו'
כשהפסוק בתהילים על והנשאו פתחי עולם עונה מי זה מלך הכבוד ה' עזוז וגבור וכו'
ובהמשך הפרק שאו שערים ראשיכם ושאו פתחי עולם... מי הוא זה מלך הכבוד
נכון, הם שרים רק מה שמסומן ומדלגים על פסו' ח' וט'.
וחוץ מזה, הם שרים וְהִנָּשוּ במקום וְהִנָּשְׂאוּ
ז שְׂאוּ שְׁעָרִים רָאשֵׁיכֶם וְהִנָּשְׂאוּ פִּתְחֵי עוֹלָם וְיָבוֹא מֶלֶךְ הַכָּבוֹד. כאן נגמר הפסוק, והזמרים מוסיפים כאן "סֶלָה" בלי שום קשר.(כנראה הם מתבלבלים מפסו' י' שם כן כתוב 'סלה'.)
ח מִי זֶה מֶלֶךְ הַכָּבוֹד יי עִזּוּז וְגִבּוֹר יי גִּבּוֹר מִלְחָמָה.
ט שְׂאוּ שְׁעָרִים רָאשֵׁיכֶם וּשְׂאוּ פִּתְחֵי עוֹלָם וְיָבֹא מֶלֶךְ הַכָּבוֹד.
י מִי הוּא זֶה מֶלֶךְ הַכָּבוֹד יי צְבָאוֹת הוּא מֶלֶךְ הַכָּבוֹד סֶלָה.
 
נערך לאחרונה ב:

יד2

משתמש מקצוען
ועכשיו מילה טובה על ר' יידל ורדיגר, יש שיר שאני מנסה שוב ושוב להיזכר מה הוא [תבוא ברכה על מי שידע ויעלה כאן], בו יש מילה שהספרדים מנקדים אותה אחרת מהאשכנזים, והוא מקפיד פעם אחת לומר כך ופעם שניה לומר כך!
עוד זאת יוזכר כאן ר' מוטי שטיינמץ, שבשיר הנפלא 'עץ חיים היא למחזיקים בה' וגו', הוא מקפיד לומר את המילה 'דרכי' בכ"ף רפויה, בשונה מאינספור זמרים לפניו ואחריו שהוגים 'דרכי' בכ"ף דגושה.
יידל בשיר והוי מקבל את כל האדם
שר פעם עשה תורתך קבע (KAV) ופעם קבע (KEVA)
לזה התכוונת?
 

סערצע

משתמש מקצוען
חלק מהשינויים אינם 'שיבוש', אלא שנוסח הפיוט בכת"י (אותו מצאו לאחרונה) שונה בכמה פרטים מזה שהי' נפוץ בקהלות ישראל.
אמנם הנוסח המדובר נראה כמדויק יותר, וכנראה - כך נכתב ע"י מחברו, אך אינו ודאי כלל שמחמת זה ישנו מהשגור בפי כל הנדפס מזה מאות שנים.

עשה תורתך קבע (KAV)
שמא: 'KVA'?
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  54  פעמים

אתגר AI

תרפיה בבעלי חיים • אתגר 143

לוח מודעות

למעלה