מידע שימושי שו"ת למענקים בגין מלחמת "חרבות ברזל"

יהודה מילר

מנהל פורום חשבונאות ומס
מנהל
מנוי פרימיום גולד

שאלות ותשובות הנוגעות לתשלום פיצויים בשל נזקים עקיפים לעסקים בגין מלחמת "חרבות ברזל" - לפי חוק מס רכוש ותקנותיו והוראת השעה​

יודגש כי קובץ שאלות ותשובות זה נועד לסייע בהבנת הוראת הביצוע והתקנות ואופן הגשת התביעה, קובץ זה אינו בא להחליף את האמור בחוק, בהוראת השעה ובהוראת הביצוע ובכל מקרה של סתירה ואי הבנה בין האמור בקובץ זה לחוק ולהוראת הביצוע ו/או התקנות- הוראות החוק תקנותיו והוראת הביצוע הן הקובעות.​


כללי

ב-9 בנובמבר 2023 אישרה מליאת הכנסת את חוק התכנית לסיוע כלכלי – הוראת שעה חרבות ברזל, המסדיר את מתווה הפיצויים לעסקים ברחבי הארץ בגין נזק עקיף ממלחמת חרבות ברזל.
ב-15 בנובמבר 2023 אישרה ועדת הכספים של הכנסת תקנות הוראת שעה לפיצויים על נזק עקיף לעסקים בגין מלחמת חרבות ברזל – הלא הן תקנות מס רכוש וקרן פיצויים (תשלום פיצויים) (נזק מלחמה ונזק עקיף), (הוראת שעה) התשפ"ד – 2023.
ב-18 בנובמבר 2023 עלתה לאתר רשות המסים מערכת מקוונת להגשת תביעות לפיצויים. בנוסף נפתח מוקד למענה טלפוני 4954* (כוכבית מסים) במסגרתו ניתן יהיה לקבל מענה למגוון שאלות.


מהו נזק עקיף?

מדובר בנזק כלכלי לעסק, קרי הפסד או מניעת רווח כתוצאה מנזקי מלחמה, כגון אי יכולת להשתמש בנכסי העסק בשל הוראות כוחות הביטחון או היעדרות עובדים או בעלים מהעסק בשל הוראות כוחות הביטחון.

מהם מסלולי הפיצויים הקיימים?

מסלול אדום: מסלול שקיים כל השנה ומיועד לעסקים ביישובי ספר, כהגדרתם בחוק מס רכוש וקרן הפיצויים, העומדים בתנאי הזכאות לפיצויים לפי תקנות מס רכוש, לרבות הפסקת פעילות ותשלום שכר לעובדים. במסלול זה מוצע פיצוי מלא בגין הנזק העקיף ללא תקרה.
מסלולים ירוקים (מסלול שכר, מסלול מחזורים ומסלול חקלאים): מסלולים מוגבלים בזמן המיועדים לישובים שבהם הוטלו הגבלות מחמירות במיוחד של כוחות הביטחון, המציעים פיצוי מוגדל בכפוף לתקרות.
מסלול הוצאה מזכה: מסלול מוגבל בזמן לעסקים בכל רחבי הארץ.

מהי התקופה שעבורה מפצים במסלולים המוגבלים בזמן (מסלול הוצאה מזכה ומסלולים ירוקים)?

במסלולים הירוקים מפצים עבור התקופה שמה-7 באוקטובר ועד ל-31 באוקטובר 2023. במסלול הוצאה מזכה מפיצם עבור החודשים אוקטובר ונובמבר 2023. מועדים אלה ניתנים להארכה באישור שר האוצר וועדת הכספים.

מה התנאים להגשה בכל מסלול?

מסלול אדום: העסק של הניזוק מצוי בישוב ספר; הניזוק הוכיח את הקשר הסיבתי בין הנזק שנגרם לבין פעולות מלחמה או איבה; הניזוק עמד בתנאי הפסקת פעילות ותשלום שכר והוכיח כי נגרם נזק ומה היקפו; התקיימות כל התנאים והדרישות המפורטים בחוק.
מסלולים ירוקים: העסק של הניזוק מצוי בישוב הנכלל ברשימת הישובים המפורטים בתקנות; הניזוק עמד בתנאי הפסקת פעילות ותשלום שכר; העסק הגיש דו"ח ניכויים ודיווח למע"מ בגין החודש שעבורו מבוקשים הפיצויים.
מסלול הוצאה מזכה: מחזור העסק גבוה מ-12 אלף ₪ בשנה ונמוך מ-400 מיליון ₪ בשנה; העסק הגיש דו"ח ניכויים ודיווח למע"מ בגין החודש שעבורו מבוקשים הפיצויים; העסק דיווח על ירידה של לפחות 25% במחזור העסקאות עבור עסקים המדווחים למע"מ בדיווח חד-חודשי ו-12.5% עבור עסקים המדווחים למע"מ בדיווח דו-חודשי.

כיצד מחושבת ירידת המחזורים?

מסלולים ירוקים: לעסקים שמדווחים למע"מ בדיווח חד-חודשי, מחושבת הירידה כהפרש בין מחזור העסקאות המדווח בחודש אוקטובר 2022 למחזור העסקאות המדווח בחודש אוקטובר 2023. לעסקים שמדווחים למע"מ בדיווח דו-חודשי מחושבת ירידת המחזורים כהפרש בין מחזור העסקאות המדווח בחודשים ספטמבר-אוקטובר 2022 למחזור העסקאות המדווח בחודשים ספטמבר-אוקטובר 2023.
מסלול הוצאה מזכה: ירידת המחזורים מחושבת בנפרד לאוקטובר ולנובמבר. לעסקים שמדווחים למע"מ בדיווח חד-חודשי, מחושבת הירידה כהפרש בין מחזור העסקאות המדווח בחודש אוקטובר/נובמבר 2022 למחזור העסקאות המדווח בחודש אוקטובר/נובמבר 2023. לעסקים שמדווחים למע"מ בדיווח דו-חודשי מחושבת ירידת המחזורים כהפרש בין מחזור העסקאות המדווח בחודשים ספטמבר-אוקטובר/נובמבר-דצמבר 2022 למחזור העסקאות המדווח בחודשים ספטמבר-אוקטובר/נובמבר-דצמבר 2023.

כיצד מחושבת ירידת מחזורים לעסק שקיים פחות משנה ולכן אינו יכול להציג ירידת מחזורים ביחס לחודשים המקבילים אשתקד?

לעסק שנפתח אחרי ה-2 בספטמבר 2022 תחושב ירידת המחזורים על ידי השוואת מחזור העסקאות בחודשים שעבורם נדרש פיצוי למחזור הממוצע מיום פתיחת העסק ועד לסוף אוגוסט 2023.

האם עוסקים פטורים זכאים לפיצויים?

עוסקים פטורים זכאים לפיצויים, על סמך הצהרה בנוגע לירידת המחזורים שהייתה להם בחודשים שעבורם נדרש פיצוי.

כיצד מחושבת ירידת המחזורים עבור עוסק שהיה עוסק פטור בחודשים אוקטובר-נובמבר 2022 והפך לעוסק מורשה לפני אוקטובר 2023?

על עוסק כזה לוודא שהייתה לו ירידת מחזורים של 12.5% לפחות בין החודשים שעליהם הוא מבקש פיצויים לחודשים המקבילים בשנת 2022 ולהצהיר על כך כמו עוסקים פטורים אחרים.

האם עסקים שנפתחו בספטמבר 2023 זכאים לפיצויים?

עסקים שנפתחו בספטמבר 2023 זכאים לפיצויים בכפוף לתנאים החלים על עסקים אחרים.

כיצד תחושב ירידת המחזורים לעוסק/ת שמחזור העסקאות שלו/ה היה נמוך בחודשים אוקטובר ו/או נובמבר 2022 בשל חופשת לידה או שירות מילואים?

חישוב מחזור הבסיס יחושב לפי עסק חדש, כלומר ממוצע מתחילת החודש בו שבו לעבודה עד אוגוסט 2023 מחולק בחודשי הפעילות.

כיצד תחושב ירידת המחזורים לעוסק/ת שמחזור העסקאות שלו/ה היה נמוך בחודשים אוקטובר ו/או נובמבר 2022 מפני שהוא רק נפתח.

לעסק שנפתח אחרי ה-2 בספטמבר 2022 תחושב ירידת המחזורים על ידי השוואת מחזור העסקאות בחודשים שעבורם נדרש פיצוי למחזור הממוצע מיום פתיחת העסק ועד לסוף אוגוסט 2023.

כיצד תחושב ירידת המחזורים לעסק שרוב עסקאותיו הן בשוטף + והשפעת המלחמה ניכרת בתזרים העסק רק לאחר למעלה מחודש?

לעסקים שמדווחים על בסיס מזומן ועיקר הכנסותיהם מתשלום שוטף 30+תינתן האפשרות לקבל פיצוי בגין חודש אוקטובר 2023 על סמך דיווחיהם לחודש נובמבר 2023, ופיצוי בגין חודש נובמבר 2023 על סמך דיווחיהם לחודש דצמבר 2023.

האם כספי הפיצויים חייבים בדיווח למס הכנסה ולמע"מ?

מס הכנסה כן מע"מ לא.

האם חובה להוציא חשבונית או קבלה בגין תשלום כספי הפיצויים?

לא.

כיצד מחושבים הפיצויים במסלולים הירוקים?

מסלול מחזורים: הפרש ירידת המחזורים כאמור לעיל, כשהוא מוכפל במשלים ההוצאה הנחסכת.
מסלול שכר: 520 ₪ ליום עבודה עבור עובד שנעדר בשל המצב הביטחוני. תנאי הזכאות משתנים בהתאם לרשימת היישובים המופיעה בתקנות(הוראת שעה)מסלול חקלאים: ליישובים המצויים בתוספת השנייה והרביעית – 12,844 ₪ עבור עובד העובד בשטחים חקלאיים של הניזוק.
ליישובים המצויים בתוספת השלישית – מסלול אדום מוגבל ב-3 מיליון ₪.
ליישובי הספר – מסלול אדום.

כיצד מחושבים הפיצויים במסלול הוצאה מזכה?

חישוב הפיצויים לעסקים עם מחזור שנתי של 12 אלף ₪ עד 300 אלף ₪:
עסקים עם מחזור שנתי של 12 אלף ₪ עד 107 אלף ₪ זכאים לסכום פיצויים קבוע, הגדל בהתאם למחזור השנתי של העסק.
עסקים עם מחזור שנתי של 107 אלף ₪ עד 300 אלף ₪ זכאים לסכום פיצויים קבוע הגדל בהתאם למחזור השנתי של העסק, המוכפל במקדם הגדל בהתאם לשיעור הירידה במחזורים.
להלן טבלה המפרטת את סכומי הפיצויים לעסקים אלה:

שיעור הירידה במחזור
תקרת מחזור שנתי25%- 40%40%-60%60%-80%80%+
50,000 ₪1,750 ₪
90,000 ₪3,150 ₪
107,000 ₪4,200 ₪
200,000 ₪3,125 ₪4,687.5 ₪7,500 ₪9,375 ₪
250,000 ₪4,000 ₪6,000 ₪9,600 ₪12,000 ₪
300,000 ₪4,675 ₪7,013 ₪11,220 ₪14,025 ₪

חישוב הפיצויים לעסקים עם מחזור שנתי של 300 אלף ₪ עד 400 מיליון ₪:
הפיצויים מורכבים מרכיב הוצאות קבועות + רכיב שכר. רכיב ההוצאות הקבועות מורכב מסך התשומות של העסק בשנה הקודמת (ספטמבר 2022 עד אוגוסט 2023) כפול מקדם של 7% עד 22% בהתאם לשיעור הפגיעה במחזור העסקים (למעט ענפי הדלק, הבנייה, החקלאות והיהלומים שלהם נקבע מקדם שונה). רכיב השכר מורכב מ-75% מהוצאות השכר כפול שיעור הפגיעה במחזור.
להלן טבלה המפרטת את נוסחת החישוב:
רכיב ההוצאות הקבועותרכיב השכר
היקף ירידת המחזורים (חד חודשי/דו-חודשי)החזר תשומות
25%-40%/12.5-20%7%הוצאות שכר
X
שיעור הפגיעה במחזור
X
75%
40%-60%/20%-30%11%
60%-80%/30%-40%15%
80%-100%/40%-50%22%

תקרות: לעסקים עם מחזור של עד 100 מיליון ₪ - 600 אלף ₪. לעסקים עם מחזור של 100-400 מיליון ₪ - התקרה עולה בהדרגה עד לתקרה מקסימלית של 1.2 מיליון ₪. כמו כן, הוצאות השכר המחושבות לא יעלו על השכר הממוצע במשק כפול מספר העובדים ששולם להם שכר בחודש שעבורו נדרש פיצוי.

מהו המועד להגשת התביעות?

רשות המסים תאפשר הגשת תביעות מקוונות למענק החל מה-19 בנובמבר 2023 ועד לסוף תקופה של 90 יום ממועד זה. עסקים הזכאים למסלולים שנקבעו בתקנות(הוראת השעה) לרבות מסלול אדום רשאים להגיש את התביעות תוך 4 חודשים מיום פתיחת המערכת המקוונת.

מה יש לצרף לתביעה?

ככלל, לא נדרש לצרף מסמך כלשהוא לבקשה למעט במקרים בהם נתוני העוסק אינם נמצאים במאגרי המידע של רשות המיסים, כמו לדוגמא: איחוד עוסקים, מוסד ציבורי זכאי וכיו"ב, אשר נדרשים להמציא מסמכים רלבנטיים בהתאם למפורט בהוראת הביצוע של רשות המיסים.

תוך כמה זמן תתקבל תשובה בנוגע לתביעה?

למעט במקרים חריגים או מורכבים, תתקבל הכרעה תוך 7 ימי עסקים. אם לא התקבלה הכרעה בנוגע לתביעת פיצויים תוך 8 חודשים, התביעה תתקבל. רשות המסים מחויבת להעביר את כספי הפיצויים תוך לא יותר מ-30 יום ממועד קביעת הזכאות, ולפיצויים ייווספו הפרשי הצמדה וריבית מיום הגשת התביעה לפיצויים עד יום התשלום.
אם דרשה רשות המסים מניזוק פרטים נוספים, לא יובא במניין התקופה למתן החלטה פרק הזמן שבו הפונה לא סיפק את הפרטים הנ"ל.

האם ניתן לקבל מקדמה על חשבון כספי הפיצויים בזמן שממתינים לתשובה?

מסלול הוצאה מזכה ומסלולים ירוקים: אם תוך תקופה של 21 יום מהגשת התביעה לא התקבלה החלטה, העוסק יהיה זכאי למקדמה בשיעור של 60% מסכום הפיצויים להם הוא זכאי. אם תוך תקופה של 150 יום מהגשת התביעה לא התקבלה החלטה, העוסק יהיה זכאי למקדמה נוספת בסך 10% מסכום הפיצויים להם הוא זכאי.

האם ניתן לדחות את תשלום השכר לעובדים עד לאחר קבלת הפיצויים?

תנאי לקבלת מענק שכר הוא תשלום שכר לעובדים.

האם עוסקים הזכאים לדחייה של מועד הדיווח והתשלום למע"מ במסגרת חוק דחיית מועדים יכולים לקבל פיצויים לפני שדיווחו למע"מ?

לא. תנאי מקדים להגשת תביעה לפיצויים הוא דיווח למע"מ בנוגע לחודש שעבורו מבוקשים פיצויים.

פורסם כי מעסיקים של עובדים שפונו מביתם בהוראת כוחות הביטחון, ולא הגיעו לעבודה בשל כך, זכאים לפיצוי מלא בגין השכר ששילמו לאותם עובדים. האם אותם מעסיקים זכאים בנוסף לפיצוי בגין 75% מהשכר ששילמו לאותם עובדים? כיצד מגיש מעסיק בקשה לפיצוי כזה?

עסק הנמצא במרכז הארץ אשר הגיש תביעה במסלול הוצאה מזכה והוא מעסיק עובד הגר ביישוב שפונה מכח החלטות הממשלה, יוכל להגיש תביעה נוספת במסלול שכר עבודה מכח תקנות הוראת השעה עבור עובד זה, לצורך כך עליו להגיש בקשה לבדיקת זכאות לפתיחת מסלול שכר עבור אותו עובד.
בתביעה זו הוא יוכל לתבוע את מלוא השכר ששילם לעובד בגין ימי ההיעדרות שלו בשל המצב הביטחוני. השכר ישולם למעסיק בקיזוז החלק ששולם בחישוב השכר המזכה עבור אותו עובד.(לפי חוק זה, השכר עבור כלל העובדים משולם במכפלת 75% ובמכפלת שיעור ירידת המחזורים, לפיכך, יושלם לאותו עובד חלק השכר שלא שולם במסגרת תביעה לפי חוק זה).

עוסק שמנהל את העסק מביתו עבר לחיות בישוב המזכה במסלול פיצויים מוגדל (ישוב ספר או 7-40) לפני אישור החוק אולם לא שינה את כתובת העסק במשרדי מע"מ. האם עוסק זה זכאי למסלול פיצויים מוגדל?

עליו להציג הוכחה לשינוי הכתובת והוא יהא זכאי לפיצויים כעוסק הגר ביישוב המזכה.

האם קיימות הגנות מעיקולים לעסק שהגיש תביעה לפיצויים?

לגבי מלחמת חרבות ברזל:
נזק ישיר – מוגן מעיקול רק בגין נזקים שאירעו בתקופה הקובעת (7/10 עד 30/11).
נזק עקיף - רק הפיצויים לעוסקים עד 300,000 במסלול הוצאה מזכה מוגנים מעיקול.
יתר הפיצויים לפי התקנות הוראת שעה וכמובן במסלול האדום אינו מוגן מעיקול.

כיצד מחושב מחזור העסקאות של העסק לצורך הקביעה האם הוא זכאי ובאיזה מסלול (12 אלף ₪ - 300 אלף ₪ או 300 אלף ₪ - 400 מיליון ₪)

אם העסק נפתח לפני ינואר 2022 – מחזור העסקאות בשנת 2022. אם העסק נפתח אחרי ינואר 2022 – מחזור העסקאות מאז פתיחת העסק או ינואר 2023 (המאוחר מביניהם) ועד ה-31 באוגוסט 2023 בדיווח דו-חודשי או ה-30 בספטמבר 2023 בדיווח חד חודשי, לחלק למספר החודשים שבהם העסק היה פעיל, כפול 12.

כיצד יקבל עסק שנפתח בספטמבר 2023 וחויב בדיווח דו חודשי למע"מ את הפיצויים, אם דיווח רק פעם אחת למע"מ?

על עסק כזה לבקש אישור ממשרד המע"מ המטפל בו לדווח בדיווח חד חודשי עד סוף 2023.
 
תודה!
שאלה דחופה שלא מצאתי תשובה עליה בשום מקום.
בגלל היותי בשנת 2022 בשמירה ולאחר מכן בחופשת לידה במשך חצי שנה סה"כ. (לא בחודשים אוקטובר נובמבר) מחזור העסקאות שלי קטן מ12,000. ולכן איני זכאית למענקים.
אך בחלוקה של ההכנסות שלי לשנת 2022, לחודשים שבהם כן עבדתי- ההכנסה שלי היא מעל 1,000 בחודש.
מה עושים במצב כזה? למי פונים? לא ראיתי אף מידע בעניין
אשמח מאוד מאוד לעזרה
תודה רבה!!!!
 
שכחתי לכתוב שאני
עוסק פטור- עצמאית שלא עונה על ההגדרה
ז"א שאני לא מקבלת דמי לידה מהעסק
אבל השמירה וכמובן שגם החופשת לידה היו מאושרים מביטוח לאומי וקיבלתי עליהם מביטוח לאומי (מהיותי גם שכירה)
 

משלוש

משתמש צעיר
עיצוב גרפי
במערכת קיימת דרישה מעוסק פטור להציג דוחו"ת רווח הפסד חתומים ע"י רו"ח או יועץ מס.
מדובר בדרישה עפ"י נהלי רשות המיסים או בבאג במערכת כמו שיש שטענו כאן?

שאלה נוספת: יש סעיף של תשומות שצריך למלא. צריך לקחת בחשבון שהסכום אמור להיות תואם לדיווחים השנתיים על הוצאות העסק, הלא כך? המשמעות היא שמי שיבקש כעת מענק מוגדל ע"י שלא ידווח על תשומות ובסוף השנה ידווח עליהן בדוח כדי להקטין שיעורי מס ודמי ביטוח לאומי, יידרש להחזיר חלק מהמענקים. חשוב לחדד את זה.

ועוד שאלה: האם המענקים נחשבים כהכנסה מבוטחת לעניין ביטוח לאומי?

תודה רבה!
 

משלוש

משתמש צעיר
עיצוב גרפי
במערכת קיימת דרישה מעוסק פטור להציג דוחו"ת רווח הפסד חתומים ע"י רו"ח או יועץ מס.
מדובר בדרישה עפ"י נהלי רשות המיסים או בבאג במערכת כמו שיש שטענו כאן?

שאלה נוספת: יש סעיף של תשומות שצריך למלא. צריך לקחת בחשבון שהסכום אמור להיות תואם לדיווחים השנתיים על הוצאות העסק, הלא כך? המשמעות היא שמי שיבקש כעת מענק מוגדל ע"י שלא ידווח על תשומות ובסוף השנה ידווח עליהן בדוח כדי להקטין שיעורי מס ודמי ביטוח לאומי, יידרש להחזיר חלק מהמענקים. חשוב לחדד את זה.

ועוד שאלה: האם המענקים נחשבים כהכנסה מבוטחת לעניין ביטוח לאומי?

תודה רבה!
@יהודה מילר
אשמח אם תוכל להתייחס לשאלות.
תודה רבה!!!
 

פלונית.

משתמש רשום
אשמח למענה מבעלי נסיון:
עוסק פטור מאופקים משוייך אוטומטית למסלול האדום בעת כניסתו למערכת הגשת בקשה למענק?
האם החישוב -חודש בסיס הוא לפי אוקטובר 2022 בלבד (נכון להיום) וכן....או:
האם מחשבים לפי מחזור עסקות לחלק ל 12 חודשים?
האם בצרופות יש לצרף דוו רווה חתום ע"י רו"ח, גם לעוסק פטור שלא נעזר ברו"ח בד"כ
תודה
 

בן דב

משתמש רשום
האם הכספים אמורים לעבור לחשבונות כבר ?
כי הגשתי כבר בתחילת שבוע שעבר את התביעה וברשות המיסים כתוב לי שכבר שולם
אך בבנק עדיין לא מופיע לי.
 
תודה!
שאלה דחופה שלא מצאתי תשובה עליה בשום מקום.
בגלל היותי בשנת 2022 בשמירה ולאחר מכן בחופשת לידה במשך חצי שנה סה"כ. (לא בחודשים אוקטובר נובמבר) מחזור העסקאות שלי קטן מ12,000. ולכן איני זכאית למענקים.
אך בחלוקה של ההכנסות שלי לשנת 2022, לחודשים שבהם כן עבדתי- ההכנסה שלי היא מעל 1,000 בחודש.
מה עושים במצב כזה? למי פונים? לא ראיתי אף מידע בעניין
אשמח מאוד מאוד לעזרה
תודה רבה!!!!
אולי מישהו יודע לענות??????
אני לא מוצאת תשובה בשום מקום
ואפילו פניה אני לא מצליחה לעשות :(
ממש אשמח לעזרה
תודה!!
 

אבא1

משתמש פעיל
אשמח לעזרתכם,
עברו כבר 10 ימים מהגשת הבקשה , ועדיין לא אושרה.
יש מה לעשות?
מה יכולה להיות הסיבה?

תודה מראש.

@יהודה מילר
 

יהודה מילר

מנהל פורום חשבונאות ומס
מנהל
מנוי פרימיום גולד
ממליץ להמתין....
 

פזמון

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
ראשון לציון- מה נחשבת?
והאם זה שנפל טיל ברחוב של העסק- אף שלא קרה דבר פיזי, מעבר לזה שהרחוב הזה הפך להיות ריק,
משפיע על משהו?
 

2u2

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
עימוד ספרים
כלומר, עוסק פטור יצטרך לדווח על כך בשורה ייעודית בדו"ח השנתי (כמו שהיה במענקי קורונה)?
האם זה נחשב כחלק מהמחזור של העוסק פטור?
 

יהודה מילר

מנהל פורום חשבונאות ומס
מנהל
מנוי פרימיום גולד
כלומר, עוסק פטור יצטרך לדווח על כך בשורה ייעודית בדו"ח השנתי (כמו שהיה במענקי קורונה)?
האם זה נחשב כחלק מהמחזור של העוסק פטור?
לא נכנס לחישוב למע"מ.
 
  • תודה
Reactions: 2u2

~נעמי~

עיצוב גרפי
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
פרסום וקופי
D I G I T A L
לא הבנתי כל כך אם תיכננתי לסגור את העסק ויש ירידה עדיף להשאיר פתוח ולקבל את המענקים? איך מחושבת הירידה לעוסק פטור שלא עונה על ההגדרה?
יצאתי מבולבלת אם להגיש בקשה או לסגור את העסק.
 

תוכנית

משתמש פעיל
אשמח למענה
אם היו לי ירידות בחודשים 10-12
המחזור השנתי נמוך יותר (חודשיים ראשונים ב23 היו חל"ד)
אבל יחד עם החל"ד הרווח השנתי הוא בכ 2000 ש"ח יותר מ 2022 שנתי
האם אני אצטרך להחזיר?
(אחרת עדיף לי לא לבקש,
למרות שאני מרגישה את זה משמעותית, כי ההכנסות ירדו לי ב 50% בערך
אבל לא רוצה לשלם להם אח"כ את זה בריבית...)
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכד

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם:ג אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ:ד אֲזַי הַמַּיִם שְׁטָפוּנוּ נַחְלָה עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ:ה אֲזַי עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ הַמַּיִם הַזֵּידוֹנִים:ו בָּרוּךְ יְהוָה שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם:ז נַפְשֵׁנוּ כְּצִפּוֹר נִמְלְטָה מִפַּח יוֹקְשִׁים הַפַּח נִשְׁבָּר וַאֲנַחְנוּ נִמְלָטְנוּ:ח עֶזְרֵנוּ בְּשֵׁם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:
נקרא  3  פעמים

לוח מודעות

למעלה