שולי רנד

דוד מרדכי

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים
עריכה והפקת סרטים
נכתב ע"י קקטוס;1403683:
מה זה קול טוב?
מה המדד לזה?
שיהיה נעים לאוזן שלך, או אולי לאוזן שלי?
אני פשוט תוהה, כי גם אני נתקל בזמרים עם קול גרוע מאוד, שנשמעים לי מצויין, בגלל איכות ההגשה. לדוגמא: אברהם פריד.
למה אני אומר שלאברהם פריד יש קול גרוע?
כי אני החלטתי לצורך העניין שיש לו קול גרוע. (הפרמטרים חסויים)
אני לא חושב שמישהו יכול לסתור את ההיגד הזה מבחינה לוגית. ואני גם לא סותר את דעתם של אף אחד. לדעתי הקול שלו גרוע, אבל הוא שר מעולה...

"צבע קול" - הוא פרמטר שונה וקצת פחות חשוב מיכולות שירה. אפשר להיות זמר מעולה בגלל יכולות שירה בלבד. אך אי אפשר בכלל להיות זמר עם קול יפה אך ללא יכולות שירה.
(רק מה, אם יש יכולת שירה טובה בסיסית וקול יפה במיוחד - התוצאה יכולה להיות משהו נדיר ביופיו. כמו למשל סולני מיאמי עודד קריטי וארי גולדוואג, ילדי הפלא זוהר, דוד שטרייכר ועוד.)
אני מסכים עם רעמית שהתופעה שהיא מדברת עליה קיימת ועוד איך, אך זה לחלוטין לא המקרה של שולי רנד. הגרועים שאומרים שהם "שרים מהנשמה" הם גם חסרי יכולת הגשה, עם אינטונציה גרועה, שרים באופן צורם ולא נעים לשום אוזן מוזיקלית בשום סגנון. בדרך כלל יש להם בעיית קצב ובמקרה הגרוע הם מזייפים גם בטונים.
זמר עם חוש קצב שמדייק בטונים והאינטונציה מתאימה למילים שהוא אומר - הוא זמר. אולי לא משהו מיוחד אבל זמר. שולי רנד הוא הרבה יותר מזה.
 

יואל ארלנגר - קקטוס

אוהב קצת מהכל
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
נכתב ע"י דוד מרדכי;1403815:
"צבע קול" - הוא פרמטר שונה וקצת פחות חשוב מיכולות שירה. אפשר להיות זמר מעולה בגלל יכולות שירה בלבד. אך אי אפשר בכלל להיות זמר עם קול יפה אך ללא יכולות שירה.
(רק מה, אם יש יכולת שירה טובה בסיסית וקול יפה במיוחד - התוצאה יכולה להיות משהו נדיר ביופיו. כמו למשל סולני מיאמי עודד קריטי וארי גולדוואג, ילדי הפלא זוהר, דוד שטרייכר ועוד.)
אני מסכים עם רעמית שהתופעה שהיא מדברת עליה קיימת ועוד איך, אך זה לחלוטין לא המקרה של שולי רנד. הגרועים שאומרים שהם "שרים מהנשמה" הם גם חסרי יכולת הגשה, עם אינטונציה גרועה, שרים באופן צורם ולא נעים לשום אוזן מוזיקלית בשום סגנון. בדרך כלל יש להם בעיית קצב ובמקרה הגרוע הם מזייפים גם בטונים.
זמר עם חוש קצב שמדייק בטונים והאינטונציה מתאימה למילים שהוא אומר - הוא זמר. אולי לא משהו מיוחד אבל זמר. שולי רנד הוא הרבה יותר מזה.
מצטער, אבל ממש לא מכיר את ילדי הפלא (את השמות אני מכיר) ואני גם לא כל כך נהנה לשמוע אותם, כי בדרך כלל זאת תצוגה של יכולת טכנית, ואין להם עדיין את האינטונציה של זמר מבוגר שמצליח להעביר משהו דרך הקול שלו.
יוצא דופן בגיזרת ילדי הפלא, היה אהרן הלוי מחסידות בעלזא, שלדעתי יש לו אינטונציה של מבוגר.
לגבי התופעה של אלה ששרים מהנשמה, אשמח לקבל דוגמאות אפילו באישי, כי אני לא מכיר אף זמר כזה שבאמת הצליח לגרום לי לשמוע אותו, להתחבר ולהנות.
אולי יש זמרים מתחילים שלא הצליחו, או אולי יש מספר מצומצם של יוצרים או נגנים וירטואוזים שמרשים לעצמם לשיר את השירים שלהם, כי השירים מספיק טובים בפני עצמם, שהם לא יצליחו להרוס אותם..
 

דוד מרדכי

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים
עריכה והפקת סרטים
אהרן הלוי, נחום סטארק ממיאמי ואולי גם עמית ליסטוונד- היו בכוונה מחוץ לרשימה - כי הם בעלי יכולת טכנית מרשימה ביותר. הדוגמאות שהבאתי היו של ילדים בעלי יכולת בסיסית, אך עם גוון קול יפה ומיוחד, שזה מה ש"עשה" אותם. (אני אישית לא אוהב שלילד פלא יש אינטונציה של מבוגר - זה מוריד ממנו את החן. עניין של טעם)
אלה ש"שרים מהנשמה" לא נהניתי מהם אף פעם. אבל הסף שלי מאד מאד גבוה. יש גם זמרי חתונות צעירים שיש להם כל יום חתונה שבשבילי לשמוע אותם זה עינוי. וזה דווקא בגלל ריבוי מניירות וחוסר רגישות ועדינות. (דוגמאות לא מתאים לכתוב...)
לעומת זה: מכיר את הזמר אלי פרידמן? (ואני מתכוון רק לאיך שהוא נשמע באלבומי האולפן) ברור שאין לו יכולות שירה מי יודע מה, אבל הוא שר את הלחנים שלו מדויק, הקצב והטונים בסדר - מבין מה הוא שר - העיבוד מעולה ובסופו של דבר התוצאה מעולה. כנ"ל מנחם פיליפ, ועוד רבים.
 

נוי

משתמש סופר מקצוען
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
גם אני בעד יכולת טכנית כסף כניסה בסיסי לדרגת "אמן".
כל הרגשנים יכולים אולי להתקרא:"בעלי זמר"
כנר שמנגן מעומק הלב, אך לא מכוון מספיק, לא ייכנס לפילהרמונית;)
 

GRN

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עיצוב ואדריכלות פנים
נכתב ע"י נוי;1405347:
גם אני בעד יכולת טכנית כסף כניסה בסיסי לדרגת "אמן".
כל הרגשנים יכולים אולי להתקרא:"בעלי זמר"
כנר שמנגן מעומק הלב, אך לא מכוון מספיק, לא ייכנס לפילהרמונית;)
ומי אמר שהפילהרמוניה זו אמנות?
 

נוי

משתמש סופר מקצוען
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
נכתב ע"י GRN;1405360:
ומי אמר שהפילהרמוניה זו אמנות?
:) :)


וברצינות:
להלן הכללים שקבעתי על פי השכלתי האמנותית, חוויותי האמנותיות וניסיון חיי:
טכניקה+ רגש זו אומנות.
טכניקה בלי רגש, או רגש בלי טכניקה זה לא.
בשביל מוסיקה קונצרטית ברמה בינלאומית טכניקה תהיה הסף, ובלי הבעה המוסיקה אינה מוסיקה.
הבעה= רגש. ככל שהאמן מפיק טוב יותר ומביע יותר מקומו גבוה יותר בסקלת האמנים.

(ואם טעיתי וצריך לכתוב אומן, נא שנו. אני כל פעם מתבלבלת מה נכון לכתוב. מניחה שיובנו דברי בכל זאת)
 

יואל ארלנגר - קקטוס

אוהב קצת מהכל
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
נכתב ע"י נוי;1405377:
:) :)


וברצינות:
להלן הכללים שקבעתי על פי השכלתי האמנותית, חוויותי האמנותיות וניסיון חיי:
טכניקה+ רגש זו אומנות.
טכניקה בלי רגש, או רגש בלי טכניקה זה לא.
בשביל מוסיקה קונצרטית ברמה בינלאומית טכניקה תהיה הסף, ובלי הבעה המוסיקה אינה מוסיקה.
הבעה= רגש. ככל שהאמן מפיק טוב יותר ומביע יותר מקומו גבוה יותר בסקלת האמנים.

(ואם טעיתי וצריך לכתוב אומן, נא שנו. אני כל פעם מתבלבלת מה נכון לכתוב. מניחה שיובנו דברי בכל זאת)
טכניקה טובה או לא טובה, על פי אלו קריטריונים את מודדת אותה?
אלו תנאי סף היית מציבה למי שרוצה להגדיר את עצמו "בעל יכולת טכנית"?
 

GRN

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עיצוב ואדריכלות פנים
נכתב ע"י נוי;1405377:
:) :)


וברצינות:
להלן הכללים שקבעתי על פי השכלתי האמנותית, חוויותי האמנותיות וניסיון חיי:
טכניקה+ רגש זו אומנות.
טכניקה בלי רגש, או רגש בלי טכניקה זה לא.
בשביל מוסיקה קונצרטית ברמה בינלאומית טכניקה תהיה הסף, ובלי הבעה המוסיקה אינה מוסיקה.
הבעה= רגש. ככל שהאמן מפיק טוב יותר ומביע יותר מקומו גבוה יותר בסקלת האמנים.

(ואם טעיתי וצריך לכתוב אומן, נא שנו. אני כל פעם מתבלבלת מה נכון לכתוב. מניחה שיובנו דברי בכל זאת)
למה את מתכוונת כשאת כותבת רגש?
 

נוי

משתמש סופר מקצוען
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
נכתב ע"י קקטוס;1405392:
טכניקה טובה או לא טובה, על פי אלו קריטריונים את מודדת אותה?
אלו תנאי סף היית מציבה למי שרוצה להגדיר את עצמו "בעל יכולת טכנית"?
יכולת טכנית זה דבר מאוד ברור למדידה:
במוסיקה:
שמיעה טובה, והפקה טובה המביאה לצליל מכוון-ככל שהצליל יותר מדויק הטכניקה יותר טובה.
יש כאלה זייפנים, שהשמיעה המוסיקאלית שלהם נפלאה, אבל אינם שולטים על ההפקה.
בכלי הם יצליחו.
משקל, וקצב- כבסיס יציב.
הערה: בריחה מהמשקל כחלק מהיצירה הבא לשרת את תוכנה נחשב דווקא ליכולת טכנית גבוהה במיוחד, כמו ביצוע משקלים שונים בכל אחת מהידיים. רק מי שהמשקל בתוכו חזק ומפותח יגיע להפקה מרשימה כזו שהיא לא בלגן מערער.

בקיצור: לשיר נכון, מכוון, ועם חוש קצב זה הבסיס.
מכאן הרגש ויכולת ההבעה יעלו וירוממו ויגיעו לגבהים, ויגעו בקהל.
הרי חלק חשוב באומנות זה השיתוף.
 

נוי

משתמש סופר מקצוען
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
נכתב ע"י GRN;1405393:
למה את מתכוונת כשאת כותבת רגש?
ולמה את?
מה אני, המילון השלם?
רגש לא נכנס למילון, רגש מרגישים. :)
 

נוי

משתמש סופר מקצוען
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
למה נכפל??
 

GRN

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עיצוב ואדריכלות פנים
נכתב ע"י נוי;1405418:
ולמה את?
מה אני, המילון השלם?
רגש לא נכנס למילון, רגש מרגישים. :)
פעמיים כי טוב.
את המילון השלם ל"נוי" :)
אני לא השתמשתי במונח "רגש" בשביל להגדיר אומנות, את כן, לכן אני מנסה להבין למה את מתכוונת.
 

יואל ארלנגר - קקטוס

אוהב קצת מהכל
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
נכתב ע"י נוי;1405412:
יכולת טכנית זה דבר מאוד ברור למדידה:
במוסיקה:
שמיעה טובה, והפקה טובה המביאה לצליל מכוון-ככל שהצליל יותר מדויק הטכניקה יותר טובה.
יש כאלה זייפנים, שהשמיעה המוסיקאלית שלהם נפלאה, אבל אינם שולטים על ההפקה.
בכלי הם יצליחו.
משקל, וקצב- כבסיס יציב.
הערה: בריחה מהמשקל כחלק מהיצירה הבא לשרת את תוכנה נחשב דווקא ליכולת טכנית גבוהה במיוחד, כמו ביצוע משקלים שונים בכל אחת מהידיים. רק מי שהמשקל בתוכו חזק ומפותח יגיע להפקה מרשימה כזו שהיא לא בלגן מערער.

בקיצור: לשיר נכון, מכוון, ועם חוש קצב זה הבסיס.
מכאן הרגש ויכולת ההבעה יעלו וירוממו ויגיעו לגבהים, ויגעו בקהל.
הרי חלק חשוב באומנות זה השיתוף.
נכון
כתבת את החלק העיקרי של המרכיבים
עכשיו אני מנסה למצוא את הזמר המסחרי ההוא, זה שאיננו שולט על ההפקה, ולא יושב טוב בקצב.
לדעתי אין זמר כזה שמצליח לאורך זמן, יש אולי הבלחות נסיוניות של כמה שירים, שנעלמים לאחר כמה ימים.
(כיום בשוק יש זמר אחד כזה, עם צבע קול מאוד יפה ומרשים, ועם חוש קצב נמוך ביותר, וזה לא מפריע לאנשים לפתוח יום יום אשכולות לחיפוש שירים שלו.. אבל אצלו, על פי רוב הקול היפה שלו מחפה על ההבנה המוזיקלית הירודה שלו.)
 

דוד מרדכי

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים
עריכה והפקת סרטים
נכתב ע"י קקטוס;1405428:
נכון
כתבת את החלק העיקרי של המרכיבים
עכשיו אני מנסה למצוא את הזמר המסחרי ההוא, זה שאיננו שולט על ההפקה, ולא יושב טוב בקצב.
לדעתי אין זמר כזה שמצליח לאורך זמן, יש אולי הבלחות נסיוניות של כמה שירים, שנעלמים לאחר כמה ימים.

מי טען שיש כזה?
 

goodies

משתמש רשום
טוב
לא קראתי הכל, אבל משהו שאני חייבת להעיר
על כל אליו שטענו על ה"קול" שלו, שהוא לא של זמר
איזה קול היה לקרליבך????
 

נוי

משתמש סופר מקצוען
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
נכתב ע"י goodies;1406337:
טוב
לא קראתי הכל, אבל משהו שאני חייבת להעיר
על כל אליו שטענו על ה"קול" שלו, שהוא לא של זמר
איזה קול היה לקרליבך????
באופן אישי לא טענתי על קולו של רנד ספציפית.
אבל לשאלה: קרליבך היה מלחין בחסד.
זמר?
שאלה אחרת.
אני מהססת האם זה עניין של טעם במקרה שלו, או של נתונים טבעיים ויכולת.
 

GRN

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עיצוב ואדריכלות פנים
מה זה זמר?

נוי, לא ענית על שאלתי, בכל אופן, איך שהצגת את הדברים שונה מהצורה שבה מקובל לראות היום אמנות.
 

תמר אלי

משתמש מקצוען
לגבי התופעה של אלה ששרים מהנשמה, אשמח לקבל דוגמאות אפילו באישי, כי אני לא מכיר אף זמר כזה שבאמת הצליח לגרום לי לשמוע אותו, להתחבר ולהנות.
קפצתי על הודעה ישנה..
אבל מאז 2014 נולד ישי ריבו-אחד הענקים ששר את יצירות פרי ידו-
ומהנשמה
(לדעתי)
 

חנילוש

משתמש מקצוען
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
מי דיבר על שולי רנד?????
אין עליו.......................
אומן המילים והתיאורים!!
מי שמכיר את השיר מה תכלית ואת השיר אחותי.. מבין יודע שזה לא הקול שלו. אלא מה שהוא אומר!
שיוציא כבר עוד דיסק
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט א'

א אַשְׁרֵי תְמִימֵי דָרֶךְ הַהֹלְכִים בְּתוֹרַת יְהוָה:ב אַשְׁרֵי נֹצְרֵי עֵדֹתָיו בְּכָל לֵב יִדְרְשׁוּהוּ:ג אַף לֹא פָעֲלוּ עַוְלָה בִּדְרָכָיו הָלָכוּ:ד אַתָּה צִוִּיתָה פִקֻּדֶיךָ לִשְׁמֹר מְאֹד:ה אַחֲלַי יִכֹּנוּ דְרָכָי לִשְׁמֹר חֻקֶּיךָ:ו אָז לֹא אֵבוֹשׁ בְּהַבִּיטִי אֶל כָּל מִצְוֹתֶיךָ:ז אוֹדְךָ בְּיֹשֶׁר לֵבָב בְּלָמְדִי מִשְׁפְּטֵי צִדְקֶךָ:ח אֶת חֻקֶּיךָ אֶשְׁמֹר אַל תַּעַזְבֵנִי עַד מְאֹד:
נקרא  40  פעמים

לוח מודעות

למעלה