שוב - לוקחי משכנתאות בפועלים מרוויחים יפה וחוסכים את העלאת הריבית!!

דיאלוג

משתמש סופר מקצוען
שאפו לבנק פועלים
הלוואי שגם שאר הבנקים ילכו בעקבותיהם
- לאלפי לקוחות עם התנאים שאושרו - מקפיאים את עליית ריבית הפריים למשך שנה!!

העלאות הריבית הרבות של בנק ישראל בשנה האחרונה, במטרה להוריד את גובה האינפלציה, שהביאו את הריבית לרמה של 4.50 אחוזים גרמו למשפות רבות להתקשות בהחזרי תשלומי המשכנתא, לדחות קניות בהיקף גדול ולצמצם רכישות במוצרים רבים. כעת מודיע בנק הפועלים כי לקראת הודעת החלטת הריבית של בנק ישראל מחר (שני), שצפוי להכריז על כך שהריבית תעלה בשיעור נוסף של רבע אחוז, הוא מוכן לספוג את עליית הריבית למשך שנה שלמה ויקפיא את גובה ההחזר שלהם במסלול הפריים שיישאר ללא שינוי.

על פי הודעת הבנק, המהלך יהיה למשך שנה למעל 40 אלף משקי בית בעלי משכנתא בבנק אשר כוללת מסלול פריים. בנוסף לכך נוטלי המשכנתאות צריכים לענות על הקריטריונים הבאים: ללקוחות קיים נכס אחד המשועבד לבנק בגין המשכנתא; שיעור המימון הינו מעל 60%; סך יתרת המשכנתא הקיימת נמוך מ-1.5 מיליון שקל נכון לסוף אפריל 2023; ההלוואה משולמת כסדרה ללא פיגורים.

על פי בדיקת הבנק, קריטריונים אלה מתייחסים לרוב ללקוחות המחזיקים דירה ראשונה עם משכנתא ממוצעת (ובכלל זה זוגות צעירים שרכשו דירה ראשונה) – אשר הושפעו במידה משמעותית מעליית הריבית. ללקוחות אלה, השינוי יחול באופן אוטומטי, אין צורך בהגשת בקשה מיוחדת והם יקבלו הודעה מהבנק בנושא.

המהלך מצטרף לפתרונות נוספים שמעניק הבנק ללקוחותיו, כדוגמת היוזמה עליה הכריז הבנק בחודש נובמבר 2022 - במסגרתה הוא מאפשר ללקוחות המעוניינים בכך להאריך את תקופת מסלול הפריים בהלוואה לדיור שלהם, תוך שמירה על יתר תנאי מסלול ההלוואה המקוריים – וזאת כדי לסייע ללקוחות ולהפחית את ההחזר החודשי במסלול זה, בכפוף לתנאי השירות. בנוסף, מתוך הבנה שהשינויים בשוק משפיעים באופן שונה על משקי הבית ויש צורך במתן פתרונות אישיים, בתחילת חודש פברואר השיק הבנק את "הקו הקשוב" – מוקד טלפוני ייעודי הזמין ללקוחות הבנק בטלפון 2406* ובו יוכלו לקבל כלים וייעוץ להתמודדות עם העלייה בהחזרי המשכנתא. לפני מספר ימים הודיע הבנק על הרחבת "הקו הקשוב" ללקוחות כל הבנקים.

מנכ"ל בנק הפועלים, דב קוטלר: "כבנק המוביל את המערכת הבנקאית בישראל קיבלנו החלטה לצאת במהלך יזום נוסף ולהקפיא פעם נוספת את עליית הריבית וזאת למעל 40 אלף משקי בית שלהערכתנו ספגו את ההתייקרויות הגבוהות ביותר בתקופה האחרונה. בתחילת השנה הודענו כי נמשיך לספק ללקוחותינו פתרונות נוספים להתמודדות עם העלייה בהחזר החודשי ואנו גאים להיות הראשונים במערכת הבנקאית היוצאים בסדרת מהלכים זו לטובת לקוחותינו".
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכד

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם:ג אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ:ד אֲזַי הַמַּיִם שְׁטָפוּנוּ נַחְלָה עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ:ה אֲזַי עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ הַמַּיִם הַזֵּידוֹנִים:ו בָּרוּךְ יְהוָה שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם:ז נַפְשֵׁנוּ כְּצִפּוֹר נִמְלְטָה מִפַּח יוֹקְשִׁים הַפַּח נִשְׁבָּר וַאֲנַחְנוּ נִמְלָטְנוּ:ח עֶזְרֵנוּ בְּשֵׁם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:
נקרא  14  פעמים

לוח מודעות

למעלה