לדעת האבני נזר גם קו מפריד שבא ממש בין האותיות הוא אינו מועיל, מפני שמובן שהקו מחבר בין האותיות וסוף סוף הכוונה היא למילה אחת
רציתי לבוא לידי פשרה - לא לכתוב 2 י' אלא אחת. כג' - שמים, עינים וכו'
היו שנזהרו לעשות קו בין א' ל ל' במילה קל.
יש פוסקים (תימנים וספרדים) שכתבו שזה זילות כלפי שמיא להשתמש במילה קל במקום א-להיו שנזהרו לעשות קו בין א' ל ל' במילה קל.
היו שנזהרו לעשות קו בין א' ל ל' במילה קל.
רציתי לבוא לידי פשרה - לא לכתוב 2 י' אלא אחת. כג' - שמים, עינים וכו'
והמילה 'שמים' אינה ביניהם.לפי הכללים של כתב בלי ניקוד - יש צורך בשני י' בהרבה מקומות.
יש פוסקים (תימנים וספרדים) שכתבו שזה זילות כלפי שמיא להשתמש במילה קל במקום א-ל
דווקא מילה זאת נכתבה במפורש בתורה כמכוונת לקב"ה "ליראה את השם הנכבד והנורא".כשם שלא נוסיף גרש במילה 'השם':
"מה נשמע?"
"ברוך ה'ש'ם".
השמטת את ההמשך: "ליראה את השם הנכבד והנורא הזה" - ומהו? - "את ה' אלוקיך".דווקא מילה זאת נכתבה במפורש בתורה כמכוונת לקב"ה "ליראה את השם הנכבד והנורא".
בינתיים אנו 'שומרים עיני'י'ם'...אז אנא היאזרו בסבלנות, אי"ה - אולי זה עוד יגיע יום אחד...
בעולם הישיבות נהוג לציין מקורות ברמב"ם באופן ובסדר הזה: פ"א מהלכות מאכלות אסורות הלכה א' (לדוגמה).ו לרמב"ם, שלדעת הרב קטן, מכריח שימוש בר"ת - רמב"ם חמץ ומצה פ"ג ה"ג, גם לא מחוייב המציאות בציבור שלנו, וניתן גם להסתפק ב: רמב"ם חמץ ומצה ג, ג.
גם אם כן, זו לא סיבה להוסיף גרש!דווקא מילה זאת נכתבה במפורש בתורה כמכוונת לקב"ה "ליראה את השם הנכבד והנורא".
אז מה כן לומר, לדעתם? הלא זה שם השם, אז איך נשתמש בו כשזה לא לצורך תפילה או לימוד?
כנראה בעל ה'עין משפט'בעולם הישיבות נהוג לציין מקורות ברמב"ם באופן ובסדר הזה: פ"א מהלכות מאכלות אסורות הלכה א' (לדוגמה).
תמיד הפריע לי מי קבע את הסדר הזה...
אז מה כן לומר, לדעתם? הלא זה שם השם, אז איך נשתמש בו כשזה לא לצורך תפילה או לימוד?
סליחה מרחבית, הפני'ה בצורה הזו צורמת לי מאד!
אם תוכלי לשנות זאת לפני'ה יותר מכובדת - אם ככה, אז איך צריך לומר לפי הדעה הזו?
או איך שתבחרי, רק שלא ישמע ח"ו כאילו הדעה הזו נבחרה, ה"י, 'כלאחר יד'.
נכון, זה שם ה'. אבל לדעת הרבנים הגאונים הנזכרים למעלה - השמות שמותרים בקיצור הם רק ה' ואלוקים בלבד.
באלה - לא משתמשים סתם...
ושוב - אשכנזים לא פוסקים כך (למיטב ידיעתי) וממילא התמונה כולה משתנה.
קצת ארוך אבל יסודי
http://www.maharitz.co.il/?CategoryID=317&ArticleID=917
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
18.11
י"ז חשוון
וובינר מרתק!
המדריך (הלא שלם) לסטוריטלינג
הרצאה ייחודית עם ירון פרל ממשרד הפרסום מקאן, על עולם הסטוריטלינג. מספרי סיפורים נולדים ככה או שאפשר ללמוד את זה? מה הופך סיפור אחד ל״תעירו אותי כשזה מסתיים״ ואחר ל״ספרו לי את זה שוב!״, והקשר לעולם הקריאייטיב.
הכניסה חופשית!
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
19.11
י"ח חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכג
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי אֶת עֵינַי הַיֹּשְׁבִי בַּשָּׁמָיִם:ב הִנֵּה כְעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדוֹנֵיהֶם כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ כֵּן עֵינֵינוּ אֶל יי אֱלֹהֵינוּ עַד שֶׁיְּחָנֵּנוּ:ג חָנֵּנוּ יי חָנֵּנוּ כִּי רַב שָׂבַעְנוּ בוּז:ד רַבַּת שָׂבְעָה לָּהּ נַפְשֵׁנוּ הַלַּעַג הַשַּׁאֲנַנִּים הַבּוּז לִגְאֵיוֹנִים: